marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Witam Chciałem stworzyć ze swojego trekkinga który domyślnie jest na kołach 28 cali rower jaki w swojej ofercie ma trek. Ale chciałem zrobić tak aby rama nie dostała za mocno na tym zabiegu. Jako że tył będzie kołem 26 musze nadrobić te 5 cm oponą.( bo 2 cale= 5,08 cm .) Mógłbym na tył dać jakiś szerszy balon. Wiem że najlepiej nadawał by się continental Race King ale słyszałem o nim nie za dobre oponie. Jeżeli miałbym się denerwować to wolałbym wziąć coś sprawdzonego. Opona która przyjdzie do tego roweru to wydaje mi sie że maksymalnie będzie to 2.0. Ale nie jestem do końca pewien. Czy ktoś robił już taki eksperyment? Z przodu zmieści się raczej 29 cali opona. Czy są jakieś alternatywy dla tego race kinga? Ps. Nie pytajcie dlaczego to robie
mklos1 Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Nie kumam. Jaki sens kupować ramę pod koła 28" i zakładać 26". A hamulce? Jak chcesz mieć trekingowy rower na "ninerowych" oponach, to kup sobie ramę od 29er'a z kompletem montażu pod bagażnik i błotniki (zdarzają się takie ramy, ale nie są dość liczne i markowe).
tobo Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Nie nadrobisz 5 cm oponą, ponieważ różnica w wysokości nie będzie wynosiła nawet w przypadku bardzo dużych opon aż 2,5 cm. Możesz liczyć ewentualnie 1cm jako osiągalny, zależy jeszcze do jakiej opony to porównać.
marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Autor Napisano 24 Listopada 2013 Nie kumam. Jaki sens kupować ramę pod koła 28" i zakładać 26". A hamulce? Jak chcesz mieć trekingowy rower na "ninerowych" oponach, to kup sobie ramę od 29er'a z kompletem montażu pod bagażnik i błotniki (zdarzają się takie ramy, ale nie są dość liczne i markowe). Rama nie była kupiona tylko cały rower. Hamulce są tarczowe więc nic więc nie zmienia. Powód jest prosty. Chciałbym założyć szersze agresywniejsze opony aby można było jeździć od czasu do czasu w lesie, a i w zimę też można pojeździć. Wybór agresywnych opon na 28 jest dosyć mały. opony 29 nie wejdą gdyż mają za duży balon i będą zawadzać o ramę. Więc 26 z tyłu byłby najlepszym rozwiązaniem. Tobo- Wydaje mi się że pomysł jest niezły ale właśnie tak jak mówisz nie mam porównania do innych opon. Wiem że na 26 można dostać bardzo wysokie opony.
mklos1 Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Do trekingowej ramy powinna wejść opona 2.0, nawet z błotnikami. To jest granica rozsądku. Może 2.1 jak wywalisz błotniki, ale wtedy może zrobic się ciasno w dolnych widełkach. Co powiesz na oponę Schwalbe Smart Sam? Występują w dowolnym rozmiarze na obręcz 622. 1.75 wejdą bez problemu. Trekingowym agresywnie nie polatasz, bo ogranicza geometria. Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Autor Napisano 24 Listopada 2013 Wiem o tym a 26 ma tez jak mowia wieksza sztywnosc i mozna by zastosowac materialy robione do dh. Czyli ty raczej typujesz na nie z tym moim pomyslem? Sa schwalbe ale po rapid robach jakich mialem to juz schwalbe tak szybko nie kupie. Wysyłane z mojego X8 za pomocą Tapatalk 2
Koen Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Nie będę komentował zasadności takich zmian ale jak opona 29" nie wejdzie to próbuj 27,5". 26" z tyłu i 29" z przodu to już będzie duża zmiana w geometrii i grubą oponą tego nie nadrobisz. Tu są fajne obręcze w dobrej cenie, ew. DT z bikestacji http://e-bmx.pl/category/409810/obrecze-275.html Opon jest już tyle że na pewno coś znajdziesz.
marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Autor Napisano 24 Listopada 2013 Dzięki za podpowiedz. W sumie nie pomyślałem o tym że jest taki rozmiar i nigdy o nim nie słyszałem. To chyba jakaś nowość jest. Ten 27,5 jest o 2 cm niższy od 28. W sumie to już można nadrobić oponą. Jeszcze raz dzięki za poddanie mi pomysłu. A co do koła to budował bym je u siebie w Elblągu.Bo jak wybiorę wszystkie części to składanie gratis.
dovectra Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 zastanów się czy aby nie przekombinowujesz
mklos1 Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 @@marcinek1992, Komponenty 27.5 są jeszcze stosunkowo drogie, więc się nie kalkuluje, bo ogumienie i koła będą trochę kosztować, a geometria roweru trekingowego zniweczy wszystkie finansowe starania.
marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Autor Napisano 24 Listopada 2013 Ehh zobaczyłem cene tego wszystkiego. To nie ma sensu. Trzeba złożyć mocniejsze koło na 28 pod centerlocka. Nie ma co kombinować. Nie chce by ucierpiała na tym rama bo to jest najważniejszy element tego roweru. Dzięki za pomoc.
marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2013 Autor Napisano 24 Listopada 2013 Zmienia się geometria jak na 26 bym próbował a 27,5 jest za drogie jak dla mnie.
mklos1 Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 Poza faktem obniżenia suportu w stosunku do ziemi nic w geometrii się nie zmieni i w tym właśnie problem... Nie poszalejesz na rowerze trekingowym, bez względu na koła.
Koen Napisano 24 Listopada 2013 Napisano 24 Listopada 2013 @@marcinek1992, Komponenty 27.5 są jeszcze stosunkowo drogie, więc się nie kalkuluje, bo ogumienie i koła będą trochę kosztować, a geometria roweru trekingowego zniweczy wszystkie finansowe starania. Akurat obręcze i opony można dostać w dość normalnych cenach. Linka do obręczy dałem wcześniej, z opon do 100zl jest Crossmark, Geax saguaro, Smart sam czy nawet zwijane Racing ralphy i Nobby nice. Problem jest natomiast z ramami i amortyzatorami - tu najwięcej dopłaca się za nowy rozmiar. A że przerabianie roweru trekingowego na górski to kiepski pomysł to inna sprawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.