Skocz do zawartości

[opona/dętka] kapeć - co zrobić?

barszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Przyznam się od razu, że jeżdżę dosyć często na rowerze ale niezbyt się znam na samych wymianach opon, kół itp.

Otóż jadąc dzisiaj rowerkiem złapałem kapcia - niby nic dziwnego, zdarza się - ale mam kilka pytań co do wymiany:

1. w authorze solution sx są jakies standartowe koła z authora(Author 26"/1,95")czy są w nich dętki? Bo na razie tego roweru nawet nie ruszałem, a znajomy mówił mi, że nie ma i chce wiedzieć co kupić aby móc pojeździć na tym rowerze

2. Jaką opone(lub dętke :P) kupić na tylne koło w rozsądnej cenie do jazdy mieszanej - ulica, las,szosa,las, górki - z jakiej firmy?

3. Jak się zabrać za wymianę tego co trzeba wymienić

Z góry uprzedam, że o ile w temacie osprżetu itp w miare sie orientuje - w temacie opon jestem zupełnie zielony...

pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Tak czy inaczej musisz pojechać do sklepu po dętke albo po łatki. Naprawa dętki to jedna z najprostrzysz czynności w naprawie roweru. Wcześniej czy później musisz się tego nauczyć (jeśli jeździsz na poważnie na rowerze). Poszukaj w internecie jak to się robi i się naucz - naprawdę nie ma czeko zepsuć.

A jak będziesz mial okazję to kup sobie jakieś grube oponki (np. Continental Surviwal Pro 2.3 - niedrogie i uniwersalne lub Shwalbe Black Jack - też miła oponka i mocna) i problem z przebitą dętką będzie naprawdę sporadyczny.

Pozdrawiam