Skocz do zawartości

[opona/dętka] kapeć - co zrobić?


barszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

 

Przyznam się od razu, że jeżdżę dosyć często na rowerze ale niezbyt się znam na samych wymianach opon, kół itp.

 

Otóż jadąc dzisiaj rowerkiem złapałem kapcia - niby nic dziwnego, zdarza się - ale mam kilka pytań co do wymiany:

 

1. w authorze solution sx są jakies standartowe koła z authora(Author 26"/1,95")czy są w nich dętki? Bo na razie tego roweru nawet nie ruszałem, a znajomy mówił mi, że nie ma i chce wiedzieć co kupić aby móc pojeździć na tym rowerze

 

2. Jaką opone(lub dętke :P) kupić na tylne koło w rozsądnej cenie do jazdy mieszanej - ulica, las,szosa,las, górki - z jakiej firmy?

 

3. Jak się zabrać za wymianę tego co trzeba wymienić

 

Z góry uprzedam, że o ile w temacie osprżetu itp w miare sie orientuje - w temacie opon jestem zupełnie zielony...

 

pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej musisz pojechać do sklepu po dętke albo po łatki. Naprawa dętki to jedna z najprostrzysz czynności w naprawie roweru. Wcześniej czy później musisz się tego nauczyć (jeśli jeździsz na poważnie na rowerze). Poszukaj w internecie jak to się robi i się naucz - naprawdę nie ma czeko zepsuć.

A jak będziesz mial okazję to kup sobie jakieś grube oponki (np. Continental Surviwal Pro 2.3 - niedrogie i uniwersalne lub Shwalbe Black Jack - też miła oponka i mocna) i problem z przebitą dętką będzie naprawdę sporadyczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co od razu dętke kupować nowa??? ;) . Kup sobie zestaw łatek do dętek i po kłopocie :D . Jeśli nie wiesz jak się zabrać do tego to nawet w pudełku z łatkami będziesz miał opisane :P . A jak co to po pierwsze zdejmij koło :P spuść powietrze :P zdejmij opone i dętke :P . To gdzie jest dziura w dętce najlepiej sprawdzić napompowywując dętke i wsadzając ją do miski z wodą. :D . zaznacz to miejsce przejedź papierem ściernym nałuż kleju odczekaj 2 minuty i przyklej łatke :D. Wszystkie czynności mieszczą się w 10 minutach :D . Wystarczy odrobina dobrych chęci i zrobisz to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.....nie musi być przecież jakoś bardzo drobny ten papier. W zestawach z łatkami dają nawet zwykłą blaszke z wypuskami nawet bardzo ostrymi. Dętke przeciera się czymś takim tylko po to aby klej mógł lepiej chwycić. Można to robić nawet grubym papierem ściernym tylko żeby nie przesadzać z tarciem o gumę :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie :P

Hmmm..jak jesteś przekonany że nie są to rowerowe ani samochodowe...to moga to być wentyle "francuskie" (nie wiem czy to poprawna nazwa jest :) ) takie dość cieniutkie. A do tego nie ma "przejsciówek" (chyba), ale są pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie :P

Jeśli są zakończone taką jakby śrubka z góry, to masz preste. Żeby to napompować musisz odkręcić najpierw zaworek, póżniej przykładasz pompke i jedziesz. :)

 

Wymiana dętki to jedna z najprostszych czynnosci, polecam się tego nauczyć, bo może się przydać w przyszłości:

-odkręc/odepnij koło

-rozepnij hamulec

-wyjmij koło

-podważ czymś opone(np. łyżką), tak żeby jej rant wyszedł na zewnątrz i zrób to jeszcze w sąsiednich miejscach, po czym zdejmij opone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, chyba faktycznie tą prestę mam. Są takie cienkie długie i na końcu jest nakrętka. Chociarz gościu w sklepie rowerowym mówił mi, że do tego trzeba przejściówkę dokópić i możńa normalną pompką kosztować.

A ile kosztuje taka tańsza pompka do tych wentyli presty? Czy może lepiej kupię sobie normalną dętkę z wentylem samochodowym? Czym one się różnią (podobno ta co ja mam lepiej trzyma powietrze(?))? Czy opłaca się łatać dętkę, nie będzie ta łata pękać co jakiś czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...