barszczu Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Siemka! Przyznam się od razu, że jeżdżę dosyć często na rowerze ale niezbyt się znam na samych wymianach opon, kół itp. Otóż jadąc dzisiaj rowerkiem złapałem kapcia - niby nic dziwnego, zdarza się - ale mam kilka pytań co do wymiany: 1. w authorze solution sx są jakies standartowe koła z authora(Author 26"/1,95")czy są w nich dętki? Bo na razie tego roweru nawet nie ruszałem, a znajomy mówił mi, że nie ma i chce wiedzieć co kupić aby móc pojeździć na tym rowerze 2. Jaką opone(lub dętke ) kupić na tylne koło w rozsądnej cenie do jazdy mieszanej - ulica, las,szosa,las, górki - z jakiej firmy? 3. Jak się zabrać za wymianę tego co trzeba wymienić Z góry uprzedam, że o ile w temacie osprżetu itp w miare sie orientuje - w temacie opon jestem zupełnie zielony... pozdrawiam i dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Proponuję zaprowadzić rower do serwisu. Za 5-10zł (+ koszt dętki 8-10zł) wymienią Ci dętkę i nie będzie kombinacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczu Napisano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Sek w tym, że najblizszy serwis jest dobre 50 minut marszu od domu, a nie mam jak zawieźć tam roweru, bo gdybym miał jak to bym już to zrobił pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bart44 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 Tak czy inaczej musisz pojechać do sklepu po dętke albo po łatki. Naprawa dętki to jedna z najprostrzysz czynności w naprawie roweru. Wcześniej czy później musisz się tego nauczyć (jeśli jeździsz na poważnie na rowerze). Poszukaj w internecie jak to się robi i się naucz - naprawdę nie ma czeko zepsuć. A jak będziesz mial okazję to kup sobie jakieś grube oponki (np. Continental Surviwal Pro 2.3 - niedrogie i uniwersalne lub Shwalbe Black Jack - też miła oponka i mocna) i problem z przebitą dętką będzie naprawdę sporadyczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 Bo na razie tego roweru nawet nie ruszałem, a znajomy mówił mi, że nie ma i chce wiedzieć co kupić aby móc pojeździć na tym rowerze Pozdrów znajomego , dętki masz normalnie, kupujesz obojętnie jakie na 26" 1,7-2,2 zwykle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GZA20 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 A po co od razu dętke kupować nowa??? . Kup sobie zestaw łatek do dętek i po kłopocie . Jeśli nie wiesz jak się zabrać do tego to nawet w pudełku z łatkami będziesz miał opisane . A jak co to po pierwsze zdejmij koło spuść powietrze zdejmij opone i dętke . To gdzie jest dziura w dętce najlepiej sprawdzić napompowywując dętke i wsadzając ją do miski z wodą. . zaznacz to miejsce przejedź papierem ściernym nałuż kleju odczekaj 2 minuty i przyklej łatke . Wszystkie czynności mieszczą się w 10 minutach . Wystarczy odrobina dobrych chęci i zrobisz to sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 przejedź papierem ściernym Ale musi być jak najdrobniejszy... ja to osobiście robię kamieniem szlifierskim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GZA20 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 Hmmm.....nie musi być przecież jakoś bardzo drobny ten papier. W zestawach z łatkami dają nawet zwykłą blaszke z wypuskami nawet bardzo ostrymi. Dętke przeciera się czymś takim tylko po to aby klej mógł lepiej chwycić. Można to robić nawet grubym papierem ściernym tylko żeby nie przesadzać z tarciem o gumę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qba888 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GZA20 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie Hmmm..jak jesteś przekonany że nie są to rowerowe ani samochodowe...to moga to być wentyle "francuskie" (nie wiem czy to poprawna nazwa jest ) takie dość cieniutkie. A do tego nie ma "przejsciówek" (chyba), ale są pompki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 A nie wie ktoś ile kosztuje taka przejściówka do wentyli na pompke, bo ja mam jakieś dziwne w rowerze, ani nie samochodowe, ani rowerowe, i czy taką przejściówke kupię normalnie w każdym rowerowym sklepie? W ogóle jak się takie wentyle nazywają? Niestety też przebiłem dzisiaj dętke po nieudanym wskoczeniu na krawężnik... Pomóżcie Jeśli są zakończone taką jakby śrubka z góry, to masz preste. Żeby to napompować musisz odkręcić najpierw zaworek, póżniej przykładasz pompke i jedziesz. Wymiana dętki to jedna z najprostszych czynnosci, polecam się tego nauczyć, bo może się przydać w przyszłości: -odkręc/odepnij koło -rozepnij hamulec -wyjmij koło -podważ czymś opone(np. łyżką), tak żeby jej rant wyszedł na zewnątrz i zrób to jeszcze w sąsiednich miejscach, po czym zdejmij opone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qba888 Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 Dzięki, chyba faktycznie tą prestę mam. Są takie cienkie długie i na końcu jest nakrętka. Chociarz gościu w sklepie rowerowym mówił mi, że do tego trzeba przejściówkę dokópić i możńa normalną pompką kosztować. A ile kosztuje taka tańsza pompka do tych wentyli presty? Czy może lepiej kupię sobie normalną dętkę z wentylem samochodowym? Czym one się różnią (podobno ta co ja mam lepiej trzyma powietrze(?))? Czy opłaca się łatać dętkę, nie będzie ta łata pękać co jakiś czas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.