Synergy Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Bez tego plastikowego to zabijecie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Kolejne pytanie: http://www.s.s13.pl/scr/DSC_0826.jpg do czego służy ten dzyndzelek? I za pomocą których śrub mogę regulować odległość klocków od tarczy? Przepraszam, że tyle pytań, ale w pudełku nie znalazłem instrukcji, a w internecie też do m615 coś nie mogę znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Odleglość klocków od tarczy jest stała, płyn ze zbiornika wyrównawczego uzupełnia się w układzie gdy klocki się ścierają dla tego ten skok w klamce zawsze jest taki sam. Śruba to odpowietrznik, lub również możesz sobie tam węzyk podłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Puklus, a jeśli chodzi o śruby zacisk<->adapter<->rama, również nie masz ich zabezpieczonych w żaden sposób? Nie, ja żadnej śruby nie mam zabezpieczonej przez odkręcaniem i nigdy mi sie nic nie odkręciło ... no może poza wahaczem, ale tam gwint był już średni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Ok, jeszcze jedno pytanie, do m615 instrukcji znaleźć nie mogłem, ale przeczytałem sobie tą do m445 bodajże i znalazłem taki zapis: •Jeśli dźwignia hamulca zostanie naciśnięta bez zamontowanych elementów dystansowych okładzin, tłoczki wysuną się bardziej niż zwykle. Za pomocą płaskiego śrubokręta lub podobnego narzędzia wepchnąć okładziny z powrotem na miejsce, uważając, aby nie uszkodzić ich powierzchni. (Jeśli okładziny hamulcowe nie są montowane, wepchnąć tłoczki z powrotem, uważając, aby ich nie uszkodzić). Jeśli wpychanie z powrotem okładzin hamulcowych lub tłoczków jest utrudnione, usunąć pokrywę zbiornika i ponowić próbę. (W tym czasie ze zbiornika może wypłynąć nieco oleju). A moje pytanie: gdzie jest ta pokrywa zbiornika i jak ją zdejmuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Na wierzchu klamki (ważne by klamki przy tej operacji była idealnie poziomo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budzik1502 Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 A moje pytanie: gdzie jest ta pokrywa zbiornika i jak ją zdejmuje? Tak jak napisał Jaca, na górze klamki śruba odkręcana na imbus. Ja mam jeszcze jedno pytanie dotyczące tych hamulców. Muszę się przyznać że są to moje pierwsze hamulce hydrauliczne i jak na razie będę zdzierał klocki żywiczne które miałem w zestawie, ale z tego co wiem do 615 można założyć klocki z radiatorem. I tak na przyszłość chciałem się dowiedzieć czy ktoś już takie cosik montował i jak się sprawują oraz czy w ogóle jest sens ich montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Idealnie poziomo, to znaczy jak? Tak jak są na kierownicy założone, tylko że trochę je wyżej podnieść, żeby z kierownicą były równoległe czy o coś innego chodzi? Pytam, bo jak je dostałem, to na początku nie wiedziałem co do czego, wyjąłem te blokady i zacząłem się bawić klamką, nacisnąłem pare razy, zostawiłem, a potem przeczytałem że tak nie można. Jednak po odchyleniu tłoczków nożem mimo to po założeniu i wyregulowaniu metodą "zaciskam klamkę na kierownicy i dopiero dokręcam śruby do końca" dalej klocki ocierają delikatnie o tarcze, więc może poodpycham je ze zdjętą pokrywką o której mówi shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budzik1502 Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 ocierają delikatnie o tarcze Jeżeli delikatnie to może nie kombinuj z odkręcaniem zbiorniczka. To zawsze może się skończyć zapowietrzeniem. U mnie było podobnie jak dokręcałem zacisk przy wciśniętej klamce. Zrobiłem małą korektę na poluzowanych klocka i jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Nie zawsze ta metoda sie sprawdza w przypadku regulowania zacisków, czasami trzeba zwyczajnie lekko popuszczać i ręcznie ustawiać metodą prób i błędów. Sprawdź od której strony ci ociera i czy nie masz za dużego bicia na tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Dzięki za radę, faktycznie, po po wyregulowaniu wszystkiego bez zaciskania (kilka prób było) przednia tarcza już nie ociera. Jednak z tylną mam znacznie więcej problemów. Siedziałem 1.5h i niestety nie udało mi się jej wyregulować. Zdejmowałem i odchylałem zaciski 3 razy no i próbowałem na wszelkie sposoby dokręcać różne śruby i nic. Dodam że bawie się tylko śrubami łączącymi adapter z zaciskiem. Samego łączenia adaptera z ramą nie ruszałem. Jak myślicie, co w tej kwestii zrobić? Wydaje mi się, że po zacisnięciu klamki przerwa między klockami jest mniejsza niż w przypadku przedniego zacisku. Może spytać w serwisie, taka regulacja chyba droga nie jest, a ja się już spociłem przez te 1.5h. Jeszcze 3 pytania, może trochę banalne, ale to pierwsze tarczówki: Czy to prawda, że podobno lepiej nie trzymać roweru do góry kołami (ryzyko zapowietrzenia) Czy w modelu tym istnieje regulacja odległości klamki od kierownicy? Czy taka jazda z delikatnym ocieraniem o tarcze, poza tym, że jednak jest lekko słyszalna jest jakaś niezbezpieczna? Czy np jak mi się rozregulują kiedyś klocki na trasie to bez problemu mogę tak jechać, czy jest to bardzo niezdrowe dla klocków/tarczy? Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Terrqge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 - podobno prawda, ale zapowietrzyć się może tylko jak wciśniesz klamkę kiedy rower jest do góry kołami - istnieje - taka jazda jest bardzo niebezpieczna, może powodować ataki nerwicy i rozstrój nerwowy. Jazda na rozregulowanych klockach jest dla nich barrrdzo niezdrowa, należy je wtedy polać mlekiem (bo mleko to samo zdrowie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Jak się tą klamkę reguluje? (Wybaczcie za głupie pytania, ale że nie dość że nie ma instrukcji to jeszcze się boję ruszać jakiekolwiek śrubki jeszcze mi się olej wyleje) /wytapatalkowane z soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 taka jazda jest bardzo niebezpieczna, może powodować ataki nerwicy i rozstrój nerwowy. Jazda na rozregulowanych klockach jest dla nich barrrdzo niezdrowa, należy je wtedy polać mlekiem Potwierdzam, jazda z obcierającymi klockami a szczególnie metalikami jest niesamowicie irytująca. A tak na poważnie przyjrzyj się jak chodzi tarcza między klockami czy czasem nie bije w obie strony (wtedy możesz spróbować lekko nagiąć tarcze). Jeśli tarcie jest minimalne tak, że nie wpływa na trakcje koła to ja bym sobie na razie dał spokój, ja tak zrobiłem i po tygodniu przestało trzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Ogólnie to tarcie jest takie bardzo delikatne, głośniej słychać napęd niż ocieranie, jak patrze to tak jakby oba klocki z dwóch stron delikatnie do tej tarczy przylegają, ale ja jestem zwolennikiem ciszy na rowerze i lubię jak wszystko jest idealnie ciche. A regulowałem z 2h ponad wczoraj i dalej nic, wszystkie 4 śruby i od hamulca i od adaptera, i wyjmowałem kilka razy to koło, i rozpychałem klocki, ale mam wrażenie nadal że one siedzą bliżej siebie niż w przednim hamulcu, gdzie mają delikatne przerwy między tarczą gdy nie są zacisnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Jak się tą klamkę reguluje? W klamce masz małą śrubkę na imbus 2,5, wkładasz imbus i regulujesz. Tu masz w instrukcji pokazane: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore/SI_8KC0A/SI-8KC0A-001-00-Eng_v1_m56577569830749998.pdf U mnie prawie całkowite wyeliminowanie ocierania dała dopiero wymiana tarcz na XTki na pająku. Tańsze tarcze są mało sztywne i delikatne ocieranie to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 W sumie może i masz rację bo wziąłem najtańsze rt 54. /wytapatalkowane z soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Czy to prawda, że podobno lepiej nie trzymać roweru do góry kołami (ryzyko zapowietrzenia) Jeżeli w układzie nie ma powietrza to samo się tam nie pojawi. Czasami może być w zbiorniku i ono samo z siebie do układu się nie dostanie, ale przy obróceniu jest taka szansa. nowe konstrukcje szimano są tak robione by całe powietrze przy zalewaniu sie wydostało wiec, tu ryzyko obrócenia i zapowietrzenia jest minimalne. Ja swój obracam i czasami sprawdzam ruch klamki i nie zdarzyło mi się zapowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AntyIdiota Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 (edytowane) W 615-tkach gdy schodzę po schodach z rowerem ustawionym pionowo(tylne koło na schodku, przednie w powietrzu), gdy zacisnę tylną klamkę to się zapada. Po postawieniu roweru na płasko po paru naciśnięciach klamki, opór na klamce wraca i wraca siła hamowania. To to normalne? Czy może hamulce były źle zalane. W sumie to tylko pytam z ciekawości bo po 10 sekundach hamulec wraca do oryginalnego stanu. Edytowane 15 Czerwca 2014 przez AntyIdiota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Musisz mieć gdzieś powietrze u układzie. Warto by było odpowietrzyć hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Nie powinno tak być, hamulec ma pewnie ciut powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 (edytowane) Odświeżam. Dotyczy: jałowy skok klamki nowych hamulców. Byłem na Bike Expo Kielce. Jako że jestem zainteresowany zakupem 615-ek do mojego SS,postanowiłem nieco bliżej przyjrzeć się ich działaniu(statycznie,nie podczas jazdy). Moją uwagę zwrócił różny skok jałowy klamki w kolejnych dotykanych egzemplarzach ,w sumie jakieś 10 sztuk. Testowałem tylko hamulce przednie z racji tego że mają krótsze przewody. Jeden,drugi hamulec miał dosłownie 3-4mm skoku i następował opór (klocki dotknęły tarczy) zaś trzeci,czwarty ,itp. swobodnie wykorzystywał skok klamki nawet do połowy lub dalej odległości do gripa. Czym to może być spowodowane? Bo w/g mnie to różnica znacznie przekraczająca tzw "jakościowy rozrzut produkcyjny" Kto pomoże w rozwikłaniu sprawy? Edytowane 25 Września 2014 przez ronina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Jeżeli hamulec jest przelany, może być i 0mm skoku. Jak jest zalany prawidłowo, to jest ok 1-1.5cm bodajże. Skok także może sie różnić poprzez klocki, mogą sie różnić grubością a to już inny skok tłoka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdhlodz Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Witam, podepnę się pod temat. Jakiś miesiąc temu wrzuciłem mojemu x caliber 4 m615. Jestem zadowolony no bo jak nie być jak wcześniej miałem mechaniki.Zastanawiam się nad zmianą tarcz/tarczy przedniej. Mam stockowe tarcze od mechaników. Mam kilka pytań. Tu jest specyfikacja roweru: http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/trek-2014/rowery-gorskie/trek-x-caliber-4 1: Czy te stokowe tarcze są coś warte czy za słabe do tych hampli i muszę zmieniać przód i tył? Ważę teraz 92kg ale zdarzało mi się 99kg. 2: Jakie największe tarcze po dodaniu adapterów pasują do m615? 3: Jakie ewentualne adaptery do Rock Shox xc30 dla 180mm? 4. Jakie tarcze polecacie 180mm do tych hampli? 5. Czy wymiana tarcz to tylko odkręcenie ich i przykręcenie innych, przykręcenie adaptera i już czy to grubsza robota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 1. Nie ma czegos takiego jak za słabe tarcze w stosunku do hamulców , to tylko kawałek metalu i jak ci sie podobaja to zostaw. 2. Zależne od zastosowania adapteru pod odp wielkość tarczy . Max rozmiar tarczy określa producent widelca i jest to rozmiar przy którym widelec nie złapie luzów . 3. PM 180 . 4. HS1 , XT , Baradine na pajaku , superstar . Generalnie unikaj mocno powycinanych tarcz typu dartmoor nano. 5. Tak tylko to . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.