erzurum Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 Canyona możesz za darmo odesłać, zwrócą Ci kasę, w czym więc problem? Kup, przymierz się w domu i podejmij decyzję wtedy. Cytuj
zarazek Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 Nakładanie obrazków - o ile nie jest to obarczone dużym błędem - pokazuje też, że między 6.9 i 7.9 (ALSL) nie ma radykalnej różnicy w geometrii. ALSL 6.9 nałożone na ALSL 7.9 (centrowanie na tyle koło) ALSL 6.9 nałożone na ALSL 7.9 (centrowanie na oś suportu) Cytuj
GTZaskar1991 Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Stackiem nie ma się za bardzo co przejmować, bo to wypadkowa kilku innych istotnych wymiarów. 7.9 z fabrycznym mostem będzie 4 mm krócej niż w tym testowanym, krócej już nie zrobisz, bo założenie mostku 70 mm zaowocuje złym rozłożeniem masy i niedociążeniem przedniego koła. Już przy 80 mm i kącie 68,5'' jest zaledwie dostatecznie (zaczyna wiać dałnhilem). 7.9 jest lepszy od 6.9 bo zawsze możesz mieć pełen zakres ustawień do wyboru, a przy 6.9 to ten zakres jest tak na 60-70%. Edytowane 7 Lutego 2017 przez GTZaskar1991 Cytuj
qb3 Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 Coś te grafiki powyżej nie oddają różnicy zmian w ramie. Geometria ramy nowego GC AL SL 7.9 (wraz z SL 8.9) jest taka sama jak rowerów na ramie SLX, która jest nieco inna konstrukcyjnie i ma np. sztywną oś z tyłu. Natomiast GC AL SL 6.9 ma taką samą geometrie jak rowery starsze - klasyczną. Dla porównania zrobiłem jeszcze raz animację. GC AL SL 6.9 (2016/2017) vs GC AL SLX 7.9 (2016) vs GC AL SL 7.9 (2017): Z tego co widać to odległości między siodłem a kierownicą są prawie identyczne, ale nowe ramy mają bardziej "trailowy" klimat Jakbym dziś kupował GC to bym kupił na bank model z nową geometrią ramy. Żałuję, że rok temu nie dopłaciłem 2k to modelu SLX 7.9. Z drugiej strony to nawet dobrze bo i tak za jakiś czas mam zamiar kupić coś j "fajnego" w stylu rowerów trailowych. Bardziej płastki kąt główki ramy oraz mniejszy tylny trójkąt przy wydłużeniu górnej rury dałby mi bardziej żwawy rower na którym by się nieco spokojniej zjeżdżało, a ja lubię pozjeżdżać Pozdro Cytuj
zarazek Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 A propos obecnego ALSL 7.9 mam jeszcze zgryz z osprzętem. O ile koncepcję dwóch tarcz pewnie jakoś bym przełknął (choć wolę 3), to pressfit już mnie jakoś niepokoi. Lubię mieć łatwy dostęp do łożysk i mufy (np. jak coś trzeszczy to wyczyścić itp) - z PF bym pewnie musiał dokupywać jakieś praski itp.. Druga sprawa to grupy - sporo w 7.9 Deore (manetki, korba), choć to chyba jakaś nowsza odmiana tej grupy, niż SLX występujące w ALSL 6.9 (manetki, korba)? Cytuj
qb3 Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Pressfit wg. wielu to zło wcielone wymagające więcej uwagi niż klasyczne konstrukcje. Podobno lepsze parametry pod kątem sportowym, ale w realu są z nim problemy. Już raz miałem przyjemność posłuchać jak potrafi taki suport piszczeć Widziałem, że jesteś bikepakerem. Nie wiem czy to dla Ciebie istotne, ale musisz wiedzieć, że z oferty GC to chyba jedynie AL SL 6.9 ma jeszcze otwory na bagażnik w ramie. Inne modele (w tym nowe niższe) ich nie posiadają. Czy w rolę wchodzi tylko kolor czarny? Z tego co widzę teraz na stanie sklepu to 6.9 SL jest dostępny od 13 marca (obydwa kolory). Jak chcecie to mogę podesłać fotkę mojego GC z nowym mostkiem Edytowane 7 Lutego 2017 przez qb3 Cytuj
zarazek Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Pressfit wg. wielu to zło wcielone wymagające więcej uwagi niż klasyczne konstrukcje. Ano własnie. Jak nie urok, to s.... musisz wiedzieć, że z oferty GC to chyba jedynie AL SL 6.9 ma jeszcze otwory na bagażnik w ramie Faktycznie bikepacking staje się moją pasją. Natomiast bagażnikiem się brzydzę! Nowy rower będę obwieszał torebkami identycznie jak starego MBike'a. Czy w rolę wchodzi tylko kolor czarny? Nie tyle czarny co ciemne stonowane kolory, bo mam już dosyć pstrokacizny. A jeśli kolor, to tylko delikatne maznięcie, jak w 7.9. Z tego co widzę teraz na stanie sklepu to 6.9 SL jest dostępny od 13 marca Ja patrzyłem na ALSL 6.9, bo mi Reba chodzi po głowie. A ten model w czerni to niestety dopiero czerwiec. Jak chcecie to mogę podesłać fotkę mojego GC z nowym mostkiem Chętnie zerknę. Edytowane 7 Lutego 2017 przez zarazek Cytuj
qb3 Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Ja bardzo chciałem rower w kolorze batmana Dodatki mogły być jednak czerwone dlatego też padło na ten kolor. Stary SLX 7.9 też miał taką kolorystykę. Nie mogę zboleć, że nowe SLki mają zielone akcenty a nie czerwone jak SLXy . Ja wracając do tematu mojego zakupu to zamiast pakować 2k więcej w rower (SLX) postanowiłem wpakować je w ubiór, pedały i inne akcesoria których nie miałem. Zacząłem moją przygodę z rowerami dopiero rok temu. Sądzę, że i tak przegiąłem nieco z wyborem sprzętu na start. Dziś wiem, że typowe XC to chyba nie moja baja bo mocno ogranicza gdy staje się stromo/wyboiście i niebezpiecznie, a maratony tym bardziej mi wiszą LUKNIJ JESZCZE RAZ NA STRONE CANYONA. Daty wysyłki potrafią się zmieniać. U mnie są obydwa modele (czarny i niebieski) AL SL 6.9 dostepne 13-18 marca. Pozdro! Postaraj się podpytać. Może ktoś w Wawie ma SL/SLXa do przymiarki. Edytowane 7 Lutego 2017 przez qb3 Cytuj
zarazek Napisano 7 Lutego 2017 Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację, nie zauważyłem tego wcześniej, ale terminy znowu się zmieniły z czerwca na marzec. Dzięki za info. A co do przymiarki - czy ma ktoś przymierzyć GC w Warszawie? Cytuj
GRD Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Witam wszystkich!! Zastanawiam się bardzo poważnie nad kupnem Grand Canyon AL SL 7.9 2017. Mam parę pytań do was - Jak się ma amortyzator 110mm do koła 29 i jaki jest prawdziwy przekrok w tym rowerze? Czy może wybrać coś innego? Cytuj
qb3 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) Amor w ramach SLX ma 110 mm ponieważ kąt główki jest dość spłaszczony wobec klasycznych ~70 stopni i zwykłe 100 mm byłoby pewnie zbyt krótkie. SLX/ nowy SL powyżej 6.9 (2017) ma 68,5 stopnia. Przekrok polecam brać ze strony Canyona, ale może znajdzie się tutaj ktoś co ma SLX'a (po 2016). Ja mam AL SL 6.9 (rozm. M), więc mogę jedynie sprawdzić czy przekrok zgadza się z tym co podaje producent. Wymiar podany jest raczej w środku długości górnej rury. Ogólnie te rowery nie są zbyt niskie (przekrokiem). Ogólnie polecam przeczytać cały ten wątek od samego początku (warto poświęcić te kilkadziesiąt minut), a będziesz specem odnośnie tych ram oraz tego jak się zmieniły przed 3 lata. Jak możesz dołożyć nieco siana to ja bym brał GC AL SLX 9.9 Jak natomiast szukasz roweru o mniej sportowej geometrii ramy (o tym poczytasz w tym wątku) to polecam AL SL 6.9, który ma lepsze bajery niż SL 7.9, no chyba że napęd 3x10 tak bardzo kogoś boli Pozdro Edytowane 15 Lutego 2017 przez qb3 Cytuj
GRD Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Dzięki za odp. Kasy nie dołożę bo i tak już przekroczyłem budżet. Jak się zdecyduję na ten rower to raczej rozmiar L. Mój wzrost to 182/85 i dlatego mam wątpliwości co do przekroku. Poczytam jeszcze lekturę i może poszukam jeszcze jakiejś alternatywy. Cytuj
maciejol Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 W moim przypadku na moje szczescie wyleczylem sie z zakupu roweru tej marki po ich wejsciu oferty na 2017r. Tym samym zakupilem rower w pobliskim sklepie gdzie sprzedawca tancowal przy mnie jak baletnica znudzony ciaglym ukladaniem pasjansa z powodu "zimowego zastoju w branzy". Mam przynajmniej rower skrojony rozmiarem jak garnitur, ze "swiatowej czołowki" z dozywotnia gwarancja ramy i wyprzedazowym rabatem. Nie mam nic do Canyona, to byl moj faworyt, do czasu.... Cytuj
qb3 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) Dzięki za odp. Kasy nie dołożę bo i tak już przekroczyłem budżet. Jak się zdecyduję na ten rower to raczej rozmiar L. Mój wzrost to 182/85 i dlatego mam wątpliwości co do przekroku. Poczytam jeszcze lekturę i może poszukam jeszcze jakiejś alternatywy. Jak dobrze poczytasz ten wątek to możesz dojść do tego, że L'ka przy tym przekroku może być za wysoka, a M'ka za krótka. Ja mam 86 cm przekrok, ale mam tylko 176 cm wobec niego i nawet dla mnie M'ka (tyle, że krótszy minimalnie 6.9) był dla mnie z firmowym mostkiem za krótki (góra rura) oraz na styk dobry dla jajek Może przymierz w sklepie jakiegoś Trek'a Superfly. Fajna ramka. Ogólnie bardzo polecam przymierzyć rower, a nie kupować w ciemno jak ja. U mnie był błąd i musiałem od razu wymieniać sztyce, mostek, siodełko.... A może wyhaczysz coś jeszcze na promocji z 2016 lub się utargujesz? Próbuj puki jeszcze możesz! Kiepsko wtopić tyle kasy na źle dopasowany rower. Najwyżej będzie miał inny kolor, a nie czarny matowy Coś mi się zdaje, że superflaja właśnie kupił autor powyższego posta. Wstawiał ostatnio fajne zdjęcia zielonego Treka i nabił nimi sobie srogie propsy (pkty reputacji) Pozdro Edytowane 15 Lutego 2017 przez qb3 Cytuj
xxxWODNIKxxx Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Mam 186 cm wzrostu a noga 86,rower w rozmiarze L.Luzu jakieś 3cm tak na oko między ramą a kroczem.W sumie to się zgodzę,rower mógłby być trochę dłuższy chociaż aż tak tak tragicznie to nie jest.qb3 to nie ty byłeś u mnie na przymiarce ? bo tak patrzę na twoje profilowe i się zastanawiam Cytuj
qb3 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Nie, to na bank nie ja Jestem z Gdyni, a SLX'a fakt chciałem przymierzyć, ale wciąż mi się to nie udało Cytuj
GRD Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 Jest ktoś z okolic Opola kto by użyczył swojego canyona do przymiarki? Cytuj
qb3 Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 Fotka powstała dla innego tematu, ale wrzucam tutaj ponieważ ten stał się istną kopalni wiedzy nt. GC AL. Tak wygląda obecnie mój GC AL SL 6.9 (rozm M) z nowym mostkiem o 1 cm dłuższym niż firmowy oraz innym kącie nachylenia czyli 90 mm -17 stopni. Jak widać osiągnąłem całkiem przyjemne obniżenie kiery względem siodełka. Jak nic jest to jakieś 5 cm, które nie było możliwe do uzyskania na fabrycznym mostku, który i tak od nowości wydawał mi się zbyt krótki. Jak pojeżdżę dłużej w takim setupie to dam znać czy to się sprawdza czy jednak przesadziłem względem mojego karku (czyt. czy odczepię daszek od kasku). P.S. Siodełko co widać wygląda jak jakiś kloc - do wymiany na coś porządnego przy następnym update roweru. Tak czy siak ten bubel i tak jest o wiele wygodniejszy niż fabryczne Iridium. Pozdro Cytuj
Nelson Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 Posiadam GC AL SLX 7.9 z 2015 roku. Kąt rury podsiodłowej 74 stopnie i od samego początku miałem problem z ustawieniem siodełka. Przy maksymalnym cofnięciu siodła nie byłem wstanie cofnąć rzepki aby dojść do pionowej linii osi pedałów. Rzepka była za bardzo wysunięta do przodu. Dopiero sztyca z offsetem 20mm trochę pomogła. Czy też mieliście takie problemy? Czy może ja coś przekombinowałem... Z góry dzięki za cenne uwagi. Cytuj
qb3 Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 (edytowane) W moim jest 73 stopnie i musiałem dać siodło na maksa do tyłu, aby uzyskać takie ustawienie jak opisujesz powyżej. Co do samej sztycy to najlepiej jakbym też miał z offsetem (dla bezpieczeństwa przez ugięciem, które raz już miałem przy uderzeniu dupą po dropie), ale niestety ciężko dorwać coś dłuższego niż 400 mm z offsetem, a taką długość właśnie potrzebuję do mojej ramy (mam długie nogi). W ramie SLX to zjawisko pewnie jest spotęgowane nie tylko faktem bardziej stromego kąta, ale głównie przez to, że oś suportu jest jakby bardziej cofnięta do tyłu wobec głównej rury podsiodłowej. Edytowane 18 Lutego 2017 przez qb3 Cytuj
Nelson Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 Czyli nie tylko ja mam taki problem. Po wyregulowaniu siodełka czyli maksymalnie do tyłu plus ta sztyca z offsetem 20mm to kierownica mi uciekła o jakieś 40mm i zastanawiam się nad skróceniem mostka z 80 do 50-60. Czy to spowoduje dużą różnice jeśli chodzi o rozkład masy na koła? Cytuj
GTZaskar1991 Napisano 19 Lutego 2017 Napisano 19 Lutego 2017 z nowym mostkiem o 1 cm dłuższym niż firmowy oraz innym kącie nachylenia czyli 90 mm -17 stopni -17st to w 29er praktycznie standard powinien być Czy może ja coś przekombinowałem... Nie przekombinowałeś, 20 mm offset przy takim kącie to w większości wypadków 29er wymóg (chyba że rama jest ciut za duża to 0 mm offset tez jest ok). Czy to spowoduje dużą różnice jeśli chodzi o rozkład masy na koła? Spowoduje, to nie będzie dobra zagrywka. Staraj się nie dać mniejszego niż 70 mm. Cytuj
zarazek Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 (edytowane) Kilka dni temu dotarł do mnie w pudełku Grand Canyon AL SL 6.9 2017. Kolega qb3 wypatrzył kilka różnic względem wersji z 2016, a zatem szukamy. Edytowane 23 Lutego 2017 przez zarazek Cytuj
xxxWODNIKxxx Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 W tym roku nie ma Al Sl 6.9 tylko sam AL 6.9.Nie wiem co tobie za model sprzedali ale rzeczywiście,jeżeli to jest wersja 6.9 to nawet rama się nie zgadza bo w tym roku ten model nie ma taperowanej główki.No i jeszcze korba inna oraz amortyzator bo w tym roku jest już recon Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.