Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

A widzisz, czyli mało, że była kaseta XT, to jeszcze miała 2 ząbki mniej. :D A poważnie to były inne rurki i siodełko, więc pewnie tam ukryły się dodatkowe gramy.

Siodło, sztyca, kierownica, mostek - było "Iridium 3 - 0", a jest "Iridium 3 - 5".

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może ktoś wyjaśnić skąd się wzięła taka rozbieżność cenowa w dotychczasowym Grand Canyon CF 5.9, który był do kupienia za około 7 400 zł (katalog), a obecnym jego następcą Exceed CF SL 6.9 9499 zł !!?? O co tu chodzi? Osprzęt został na tym samym poziomie, prawie - w nowym modelu gorsze hamulce. Waga nowego jest o 100 gramów większa, pomijam.  Gdzie jest schowane 2100 zł różnicy? Nowa geometria tyle kasy pochłonęła?

 

Canyon Polska co się z Wami dzieje? Z perspektywy czasu jestem prze-szczęśliwy, że kupiłem rower w maju nie czekając na wasze blackfriday, przeceny posezonowe i efektowne wejście nowej serii na 2017 rok, cenowo powalającej na kolana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co Ci mają odpisać? :) Cena jest jaka jest, albo bierzesz albo idziesz do konkurencji. W innym temacie przedstawiciel Canyona pisał, że nowa rama jest lżejsza i nowocześniejsza: http://www.forumrowerowe.org/topic/211435-2017-canyon-exceed/?p=1920889. Reszta to pewnie kurs złotówki i po prostu polityka cenowa firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Też mnie dziwi podejście Canyon-a bo ich tańsze karbonowe rowery z tego co kiedyś mi mówił ich przedstawiciel schodziły bardzo dobrze, więc jest dużo klientów nie chcących wydawać za dużo siana. Rama Exceed jest lżejsza i nowocześniejsza i super , można kupić świetny rower na świetnej ramie za mniej niż 10 tyś zł ale nie wierzę że nie można było wypełnić lukę między świetnym aluminiowym a świetnym karbonowym.. Jak kupowałem swojego AL SLX-a to CF 6.9 był za 6699 z tego co pamiętam w cenie promocyjnej i to była świetna cena.. Poza tym mój aluminiowy waży 11,4 a najtańszy dziś karbon 11,2 więc coś dziwne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wyjaśnić skąd się wzięła taka rozbieżność cenowa w dotychczasowym Grand Canyon CF 5.9, który był do kupienia za około 7 400 zł (katalog), a obecnym jego następcą Exceed CF SL 6.9 9499 zł !!?? O co tu chodzi? Osprzęt został na tym samym poziomie, prawie - w nowym modelu gorsze hamulce. Waga nowego jest o 100 gramów większa, pomijam.  Gdzie jest schowane 2100 zł różnicy? Nowa geometria tyle kasy pochłonęła?

 

Canyon Polska co się z Wami dzieje? Z perspektywy czasu jestem prze-szczęśliwy, że kupiłem rower w maju nie czekając na wasze blackfriday, przeceny posezonowe i efektowne wejście nowej serii na 2017 rok, cenowo powalającej na kolana.

 

Tylko ten Exceed to zamiennik bardziej modeli GC CF SL niż "gołego" CF. A SL-ki też były droższe bo miały lepsze ramy.

 

Tak czy siak, ja jestem zadowolony, że załapałem się na ostatni rok sprzedaży GC CF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SL = super lite. Geo SL vs nonSL identyczna była. W każdym razie jeśli nowe ramy są lżejsze (od "gołego" cf około 0,5kg) to czemu cały rower na dokładnie tym samym osprzęcie jest cięższy? Jeśli zrobili dodatkowe 600g na kierownicy, sztycy i mostku to jestem pod wrażeniem pomysłowości (w końcu roewer za blisko 10k).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagi komponentów rowerowych podawane są z tolerancją ±5%, na oponie ważącej 600g możemy otrzymać 570g lub 630g. Na kompletnym rowerze ważącym według wyliczeń 11kg może to spowodować że otrzymamy rower ważący 10,5 jak dobrze pójdzie lub 11,5kg w skrajnym przypadku. Możliwe że producenci części rowerowych w tym roku podają bardziej realne masy komponentów co skutkuje takim a nie innym wynikiem końcowym. 

 

Jeśli chodzi o różnice w ramach to poprzednia Grand Canyon AL SLX z rocznika 2015 ważyła 1910g, http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gx1pft2dhl, nowa rama tego modelu z rocznika 2016 sporo schudła i waży 1550g w rozmiarze M. 

 

Co do modelu Grand Canyon CF to jego rama ważyła 1670g, była więc cięższa od nowej alu. Rama Grand Canyon CF SL ważyła 1200g, Exceed CF SL to 1050g. Bez problemu można budować na takiej bazie rowery poniżej 10 kg nie stosując specjalnie lekkich kokpitów czy opon. 

 

Tak więc masy nowych ram sprawdzone dla rozmiarów M odpowiednio GC AL SLX - 1550g i Exc CF SL - 1050g. Różnice między rozmiarami to ok 50g.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do modelu Grand Canyon CF to jego rama ważyła 1670g, była więc cięższa od nowej alu.
 

 

To raczej jest nieprawdą. 1050 i 1200 jak najbardziej, z tym, że węgiel o wadze 1200 to juz waga średnia, cięższe ważą nawet 1400. 1670 to alusy i tytany, chyba, że mowa o jakimś dałnhilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest pomyłka, macie gdzie zweryfikować ? Nie ma potrzeby konstruować tak ciężkiej ramy, chyba, że full 1820 gram:

http://www.mtb-news.de/news/2013/06/20/canyon-lux-cf-29/

 

Tu jest trochu:

http://www.mtb-news.de/forum/t/unterschied-grand-canyon-cf-cf-sl-cf-slx-rahmen.737592/

 

Ona waży 1200, max 1300 gram. Rower na SLXie z kaseta ważącą 450 gram i rzekomo ramą 1670 miałby w sumie ważyć 11,1 kg na kołach 2000 gram .....

 

 

Edytowane przez GTZaskar1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, szybka sprawa, czy ktoś już przerabiał temat sterów w AL 6.9 2014 ?? Podczas zimowego przeglądu stwierdziłem konieczność wymiany katowanych od blisko 3 lat seryjnych sterów "Cane Creek 40", mój problem polega na tym że nie mam zielonego pojęcia jakie stery kupić w ich zamian (najchętniej identyczne), praktycznie wszystkie oznaczenia już nie istnieją :( Zmierzyłem jedynie zewnętrzną średnicę łożysk 41 i 52mm.

 

Czy są to stery zintegrowane czy pół-zintegrowane ??

 

Będę bardzo wdzięczny za konkretne linki do identycznego produktu Cane Creek lub równie wytrzymałego zamiennika.

Edytowane przez Jeton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon podbił ceny więc może temu cisza :):) A tak na serio dość ciekawe AL i AL SLX ale konkurencji dziś nie pobiją tak łatwo , doliczając koszty przesyłki nie są już bezkonkurencyjni. Dziś Karbonowe maszyny zaczynające się od  10 tyś z przesyłką to dziwne posunięcie firmy wg mnie, bo z tego co wiem to te tańsze budżetowe karbony schodziły dosyć dobrze z ich magazynów. Konkurencja się już nie ma czego obawiać:):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam ze canyon już się nie popisał, szczególnie biorąc pod uwagę brak możliwości przymiarki ich roweru. A szkoda bo przyznam, że odpuściłem kupowanie nowej maszyny w zeszłym roku by zobaczyć co zaoferują na 2017... i jest lipa bo zdecydowanie wolę wybrać masówkę którą mogę przymierzyć typu trek czy giant niż canyona który w przedziale 4-5 kafli oferuje niemal to samo ale kupując w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest niezły, ale dlaczego pożałowali sztywnej osi z tyłu? Kross ładuje sztywną oś do modeli, które w promocji chodzą po 3.400 PLN i tak moim zdaniem powinno być. Uważam, że brak sztywnej osi w aluminiowym HT za ponad 5.5k PLN to obecnie faux pas. To samo dotyczy Canyona, tylko bardziej, bo jest droższy.

 

Zarówno Canyon jak i Radon mają tą samą ramę w dwóch wersjach, które różnią się chyba tylko mocowaniem. Czy przyspawanie dwóch otworów naprzeciwko siebie to naprawdę jest taka kosmiczna technologia, że zwiększa koszty produkcji o więcej niż 100 PLN? A może są jakieś plusy braku tego rozwiązania z tyłu?

 

Fajnie poskładali napęd w tym Radonie - korba i kaseta SLX, przerzutka SLX/XT, a manetki, o dziwo, XT. Ideał. :) Mogli jeszcze dać krótki wózek z tyłu, skoro kaseta ma zakres 11-40. Z drugiej strony hamulce chyba gorsze od SLX, a opony to jakaś kompletna pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...