Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

 

Pamiętajcie tylko, że te animacje bazują na fotkach sprzętu, a nie renderach z komputera. Oznacza to, że czasem rower mógł inaczej zawisnąć na sznurkach w studio. Stawiam jednak, że fotograf strzelał zdjęcia ze statywu z jednego miejsca, ale zawsze jest szansa, że jakiś rower się nieco obrócił i może wydawać się dłuższy/krótszy. Ważny jest FAKT, że każdy rower ma inaczej ustawioną kierownicę (obrót w mostku) za tym jeden kolor ramy ma ją nisko, a inny wysoko i do tyłu. Patrzcie najlepiej na kąty rur, tylny trójkąt i amora.  

 

Co do nowej kolekcji to do teraz nie wiem gdzie jest nadmiar 1 kg w nowych SLX.  Przecież FOX 32 wg. katalogu waży praktycznie tyle co Reba. Czyżby był byk na stronie Canyona?  Panie PawelSteinke, czekamy na info! ;)

 

 

ANIMACJA 6.9 SL (2016) vs EXCEED CF 8.9 (2016)   [ODNOŚNIK PO KLIKNIĘCIU W OBRAZKI]

 

6_9vs_EX.gif
 

 

ANIMACJA 7.9 SLX (2016) vs EXCEED CF 8.9 (2016)

 

7_92016vs_EX.gif

 

Ważne jest to, że nowe SLXy mają zwykłe 100 mm amory (wg. specyfikacji).

 

Co do animacji, jak chcecie jeszcze jakieś (sensowne) to dajcie znać.  Zrobienie tego to parę minutek. Ostatnio robiłem Kross Dust 3.0 vs Kross Grist 2.0 i też wyszło jak zmienia się geometria roweru, ale nie pokażę w tym temacie bo bez sensu. Jak macie jeszcze jakieś pytania co do 6.9 SL to walcie tu lub na PW.  Jeśli chodzi o mnie to mój rower wciąż jeździ wyśmienicie (po zabawie z kokpitem) lecz jestem już na 100% pewien, że w nadchodzącym roku (góra 2 lata) muszę zainwestować w kolejny rower lub zwyczajnie zmienić sprzęt bo ciągnie mnie coś całkiem innego.

 

 

P.S.  Siodełka Iridium od Canyona są okropne (dla dupy)! 

 

P.S.2  Tak z samej ciekawostki wrzucę dla Was jeszcze animację na której widać KOLOSANĄ różnicę miedzy klasyczną geometrią roweru XC jakim jest  GC 6.9, a czymś zupełnie nowoczesnym (agresywny i trailowy hardtail na kołach 27.5+).  Jak widać - totalnie wszystko inaczej, mimo, że pozycja kierownicy do siodła byłaby podobna w obydwu rowerach gdyby nie brak podkładek na 6.9 ( w realu ma ich kilka cm i nie jest tak sportowo jak na fotkach ze strony Canyona) . Taki sztywniaczek jak ten Kross to właśnie coś co chciałbym mieć w "garażu" do wypadów w totalny offroad leśny  i do jazdy bez spiny w dóóóół :)  Wyścigi XC i rekordy na Stravie to nie mój świat.

 

 

grist_VS6_9.gif

 

 

Pozdro!

 


P.S. 3

 

Zdradzi mi ktoś o co chodzi  z tą geometria w Canyonach?

Model Grand Canyon AL 6.9ma taki sam Reach  jak AL 6.9 WMN (Lka 414mm), a przecież wiadomo że kobiety mają krótszy tułów i dluższe nogi.

Sam producent chwali sie że wersje WMN zostały wybrane rowerami roku 2014.

Czy ten GC AL 6.9 jest aż tak rekreacyjny?

Full Neuron natomiast już od modelu 6.0 ma Reach 440mm czyli dłuższy niz nawet sportowy Grand al 7.9 (Lka 436mm). 

 

1. Sprawa jest prosta: Zeszłoroczna kolekcja:

 

A ) Modele do 6.9 SL włącznie to rowery górskie lecz nastawione raczej dla amatora. Wygodniejsza pozycja. Klasyczna geometria, bez wodotrysków. Rower jak to powiadają - kwadratowy, wysoki i krótki i raczej dla osób o dłuższych nogach wobec tłowia lub dla tych co nie boją się o jajka (kupując rozmiar większy).

 

B ) SLX to rowery XC z nowocześniejszą geometrią. Niby mają bardziej sportowy charakter lecz biorąc pod uwagę wszystkie cechy i wymiary (większy reach i krótszy mostek) to wychodzi i tak bardzo podobnie jeśli chodzi o rozciągnięcie tłowia jak i na modelach 6.9. Co najciekawsze to SLX ma o tylko parę mm dłuższą dolną rurę niż 6.9 w tym samym rozmiarze (trzeba policzyć z "pitagorasa"). Rower z pudełka oferuje po prostu bardziej pochyloną pozycję lecz można uzyskać wg. mnie podobna retuszem kokpitu na niższych modelach (nie-SLX). Więcej nt. SLX 7.9 do poczytania tutaj: http://www.1enduro.pl/canyon-grand-canyon-al-slx-7-9/    POLECAM!

 

C ) Modele CF to natomiast XC z klasycznymi ramami, ale bardziej sportowymi niż 6.9.   Dopiero model Exceed praktycznie przypomina SLX, ale nie ma co się  dziwić bo z tego co pamiętam to SLXy powstały na bazie Exceeda.

 

Jak dla mnie to rower wyjęty z pudełka (SL 6.9) miał mega "turystyczny" feeling. Dopiero po obróceniu mostka poczułem, że mam sportowy rower. Jeździłem sporo na mostku 90 mm zamiast 80 mm i było jeszcze lepiej (stabliniej, mniej nerwowo i podjazy o wiele łatwiejsze),  tylko na stromych zjazdach był mega strach o OTB. Na 80 mm mostku zresztą też jest strach, ale mniejszy :)   Obecnie myślę o zakupie mostka 90 mm o kącie nachylenia 17 stopni, który mi mega obniży i wydłuży pozycję. Może się przydać do szybszej jazdy, jednak wiem, że przy kolejnym 70 km wypadzie po TPK będę wolał bardziej wyprostowaną pozycję bo wtedy jeżdżę z plecakiem i bukłakiem.  Fajna sprawa z przestawianiem kokpitu. Polecam każdemu bo można szybko i łatwo przerobić sobie rower :) Szkoda jednak, że nie jest nieco większy. Sztycę wymieniłem na 450 mm z obawy o górną rurę. Siodło też wstawiłem w końcu inne bo sułtanem nie jestem i dupę mam tylko jedną ;)

 

2. Co do wersji męskiej i damskiej to tak jak pisali koledzy - ramy WMN i normalne są identyko oprócz kolorów. Zmiany to siodła/kokpit lub napęd a nawet amor (od tego roku).

 

3. Co do Neurona czyli zeszłorocznego Nerve to jest to już rower powiedzmy Trailowy, a nie XC. Czyli większy Reach i nieco bardziej stroma rura podsiodłowa to nic dziwnego. Wydaję mi się też, że L'ka Neurona jest i tak nieco mniejsza niż L'ka SLX'a.  Co do geometrii Neurona to i tak jest dość wyluzowana i mało nowoczesna. Długi mostek jak i wciąż "niezjazdowe" kąty. Musi być z niego wygodny i szybki pomykacz w lżejszym terenie :) Obadaj sobie modele Spectrala :) Tam jest nowoczesniejsze geo.

 

4. Jeśli chodzi o 6.9 SL to możesz się przekonać jak rower wygląda bo też jestem z Gdyni. Podejrzewam jednak, że poszukujesz rozm. L, a mój to M'ka. 

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu oferta nowych canyonów wydaje się tak mało ekscytująca, że w przedziale cenowym 4-6 kafli wolę zajrzeć do pierwszego sklepu w okolicy i wziąć treka czy gianta czy cokolwiek innego, a zeszłoroczne specyfikacje aż podniecały tylko nie mogłem się w dostępność rozmiaru wstrzelić? Peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qb3 właśnie nie za bardzo kumam różnice w geometriach Granda i Neurona.

BTW dzieki za propozycje ale właśnie chodzi mi o Lke.

 

Porównanie rozmiar L

Neuron reach jii...ebitne 451+80mm mostek 

Grand 436+80mm mostek 

Czyli co na komfortowym Neuronie jeszcze bardziej wyciagnieta sylwetka niż na typowo ściganckim Grandzie?

Coś tu nie gra.

 

Edytowane przez look285
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie porównuj dokładnie rozmiarów różnych modeli rowerów ponieważ L'ka GC nie musi być równa L'ce Neuron.  Różnice mogą być czasami o powiedzmy pół rozmiaru. To raczej rozmiarówka wewnątrz samego modelu. To nie jest jak z butami :)  

 

Samej pozycji na rowerze również nie obliczysz z tylko dwóch parametrów. Trzeba popatrzeć praktycznie na wszystkie zmienne. Najlepiej jest dlatego dany rower przymierzyć bo można się ostro pomylić.  Co do trudności porównywania wymiarówo samo tyczy się rowerów z różnymi wielkościami kół - 29er nigdy nie będzie miał takich wymiarów jak 27.5. Od samego początku będzie musiał mieć mniejszą wysokość główki ramy itp. Kolejną sprawą jest fakt, że jeden to full, a drugi HT.  Full będzie znów miał inne numerki bo się ugina cała rama (np. wymiar BB drop w fullu będzie b. mały w porównaniu do HT).   Rower GC SLX to nie jest i tak typowa 100% ścigancka maszyna (pod kątem geometrii).  Jak porównasz jej geometrie do treka, scotta czy krossa w tych rozmiarach to się zdziwisz. Już pisałem powyżej, że rzeczywiste wymiary po uwzględnieniu dł. mostka nie są jakoś mega większe niż to co oferuję GC 6.9.  Wystarczy spojrzeć na mojego GIFa gdzie widać, że pozycja siodło - kierownica nie zmienia się kolosalnie. Zmienia się natomiast mocno tylny trójkąt jak i kąt amora.

 

Co wyciągnięcia sylwetki to parametr Reach tego nie określa. Używamy go głównie jak nie siedzimy na siodle tylko z niego wstajemy. To odległość pozioma między osią suportu, a środkiem końca główki ramy.  Im większy reach tym rower powinien być stabilniejszy w zjazdach i trudniej o OTB. Rower z dużym reachem i krótszym mostkiem trzeba przy jeździe dociążać aby przednie koło się przyklejało do podłoża. Sprzyja to podobno agresywniejszej jeździe.

 

Jak chcesz sprawdzić jak się wyciągnie lub pochyli sylwetka (siedząc) to patrz głównie na ETT czyli efektywna długość górnej rury oraz do tego dodaj dł. mostka.  Luknij oczywiście na szerokość kierownicy bo im szersza tym bardziej się człowiek rozłoży a zatem - pochyli.  Koniecznie również zwróć uwagę na wymiar Stack, który określa pionowy wymiar końca główki ramy do osi suportu. Im mniejszy stack tym niżej będzie zawsze kierownica. Im większy stack tym bardziej wyprostowany człowiek siedzi. Dla mnie osobiście wyciągnięcie sylwetki to raczej pozycja, gdzie mam dużo niżej kierownice od siodła, a nie sama jej odleglość w poziomie.  

 

Patrząc na SLX 7.9 vs Neuron 6.0 (rozmiary L) to mamy:

ETT  621 mm  vs   618 mm

Mostek: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza kół w Neuronie jest 3 cm większa. Efektywna dł. rury górnej tylko o 9 mm dłuższa w Neuronie. Główka ramy o 5 mm niżej w Grandzie. Ogon dłuższy o 13 mm w Neuronie. To wszystko sprawia, że Grand jest bardziej "sportowy". 

 

 

 

Rower GC SLX to nie jest i tak typowa 100% ścigancka maszyna (pod kątem geometrii).

 

Nie jest tak zle, bo raczej jest niż nie jest ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega look285 chyba pisał poprzednio o Neuronie 6.0 na kołach 27.5, więc powyższy post kolegi GTZaskar z tego co czytam musi się tyczyć Neurona na 29 bo tylko ten ma większą bazę kół.

 

Trochę pomieszałem bez specyzowania, tym bardziej, że post się przypadkowo wgrał (TAB + ENTER :/) zanim go przeczytałem przed opublikowaniem -  więc tłumaczę :) -  Co do mojej opinii, że SLX nie jest jakiś super maratończyk - tyczyło się to głównie pozycji siedzącej i długości poziomej (pod kątem wygody).  Serio, ale ten rower patrząc tylko na ten wymiar nie jest jakoś mega większy od rekreacyjnego 6.9 - ma o 10 mm dłuższą górna rurę lecz posiada również o 10 mm krótszy mostek (w rozm. M jest tylko 70 mm).   Różnica jest nieco większa przy stacku (ok 13 mm), ale jak obrócisz mostek w 6.9 lub wywalisz podkładki to masz praktycznie ten sam wymiar co w SLX.  Wychodzi na to, że rower i tak będzie całkiem wygodny na siedząco (oczywiście chodzi o wersje z kartonu)  :).    Jak wyrzucisz w SLX wszystkie podkładki i obrócisz mostek to musisz uzyskać rower, który sprawi, że plecy i kark mogą roboleć. Ja to nawet otrzymałem w moim 6.9 gdy obniżyłem na max kokpit i wybrałem się w dłuższy terenowy rajd  ;)

Różnice w kątach, tylnym trójkącie itp. oczywiście obrazują, że SLX to nowoczesny rower sportowy, który łatwiej przejedzie trudniejsze odcinki niż klasyczny XC. Pod tym kątem to oczywiste, że się nadaje do ścigania bo musi być zwinną i stabliną w zakrętach bestią.  Chciałbym się na nim w końcu przejechać ;(


Czemu oferta nowych canyonów wydaje się tak mało ekscytująca, że w przedziale cenowym 4-6 kafli wolę zajrzeć do pierwszego sklepu w okolicy i wziąć treka czy gianta czy cokolwiek innego, a zeszłoroczne specyfikacje aż podniecały tylko nie mogłem się w dostępność rozmiaru wstrzelić? Peace

 

Trzeba poczekać na nowe modele SL 7.9, SL 8.9. Może zaprezentują coś ekscytującego :)  Pytanie tylko kiedy się pojawią. Mam wrażenie, że dopiero wtedy jak SL 6.9, który zamiast trafić na wyprzedaż podrożał, się wyprzeda. A może wejdą za moment? Trzeba czekać.  

 

pzdr!

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat podałem wymiary dla Neurona AL 6.9 29er.

Patrząc na coraz bardziej popularne trasy tzw XXC to chyba lepiej faktycznie mieć bardziej wyciagnieta sylwetke z mniejsza różnica poziomów siodło kiera, niż krótsza i bardziej pochylona w dół, bo i podjazd bedzie zaliczony elegancko i zjazd nie taki nerwowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Chyba pomyliłeś rozmiary :)

 

3.9 2016: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-3-9.html

3.9 2017: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-3-9.html

 

Mają i miały te same wymiary co 6.9 SL z zeszłego roku.    Rozm. M  ETT 590, reach 399, podsiodłowa 445, tylny trójkąt 446. Zresztą GC 5.9 z 2015 miał też takie same milimetry: http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/39455/grand_canyon_al_5_9/2

 

Pzdr

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no własnie, masz rację. Są takie same. Ciężko się jakoś obiektywnie do tej geometrii odnieść, bo niby długość rury podsiodłowej do górnej w rozmiarach 29er są dość proporcjonalne to baza kół jest już dość duża, a wysokość główki 125 mm w L-ce też trochę dużo. Do klasyki trochę brakuje jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, 

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie w zakupie Canyona z dostawa do Norwegi ? Rzekomo cała transakcja ma dodatni bilans ekonomiczny ale czy na pewno? Ceny na stronie nie zawierają podatku vat, kwestia cła, czy faktycznie zakup w tamtym rejonie europy jest korzystny? 

P.S. Czy znana jest data promocji nowych modeli (potencjalnych rywali ) firmy Radon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie parafialne. Kupiłem GC AL SLX 7.9 z 2016r, kolor blue-lime, rozmiar L. Niestety nie miałem okazji przymierzyć tego roweru także może się okazać, że będę zmuszony rower odesłać (mam nadzieję, że nie). Chciałem zapytać czy jest ktoś na forum, kto ewentualnie chciałby odkupić w takim przypadku rower ode mnie??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

P.S. Czy znana jest data promocji nowych modeli (potencjalnych rywali ) firmy Radon?

Promocji, czy prezentacji? :) Tutaj jest oświadczenie: http://www.radon-bikes.de/radon-life/news/news-detail/news/radon-news-2017/.

Napisali, że nowe rowery będzie można zamawiać dopiero od 1. stycznia, natomiast same informacje o nowościach mogą się pojawić wcześniej. Tutaj jest strona o ich nowym karbonie: http://www.youarejealous.com/modelle/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie parafialne. Kupiłem GC AL SLX 7.9 z 2016r, kolor blue-lime, rozmiar L. Niestety nie miałem okazji przymierzyć tego roweru także może się okazać, że będę zmuszony rower odesłać (mam nadzieję, że nie). Chciałem zapytać czy jest ktoś na forum, kto ewentualnie chciałby odkupić w takim przypadku rower ode mnie???

Przecież masz prawo do zwrotu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było wiadome na początku września o czym pisaliśmy - wg. rozpiski nowych modeli GC brakowało tam wersji CF.   Powoli wyprzedają się również wciąż dostępne modele SL 6.9, wiec pewnie za kilka dobrych tygodni znikną z oferty i pojawią się na bazie tej samej ramy nowe modele o oznaczeniach 7.9 SL oraz 8.9 SL.

 

p.s. Do dziś zastanawia mnie fakt, że nowe SLXy mają być aż o 1 kg cięższe od poprzedniego rocznika. Serio nowy amor foxa to taki kloc wobec poczciwej Reby?

 

Peace!

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...