Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Będąc teraz w Turcji z ciekawości wszedłem na Canyona wybierając rynek Turecki. Tu to mają ceny miodzio a do tego wyprzedaże na AL też. Naweu normalna cena na 7.9 slx 1319$ co daje po 3.9 5144 zł a na wyprz 4750 zł. To jest życie.

Napisano

To samo jest w Norwegii. Wychodzi o wiele taniej. Jeśli będę zamawiać następnym razem Canyon'a to chyba ściągnę go do przyjaciela na płn Europy ;) Zaoszczędzę przy tym 1-2k zł najmniej!

Napisano

 

 

Dokładnie i tak jest od dawna, że w NOK się mega opłaca.

 

To chyba dlatego, że norwegowie zarabiają średnio 15k złotego na miesiąc (jak nie więcej) i Canyon nie chce z nich zdzierać, jak chociażby z polaków :D 

Napisano

Ja myślę, że niewiele osób, które zakupiły Canyony o tym wiedzą, że jest taka rozbieżność w cenach poszczegolnych krajów. Dlatego, jak bym miał łyknąć jednego w najbliższym czasie, to bym napisał do obsługi klienta lub wyżej, aby ktoś się przyjrzał bliżej polityce marketingowej firmy, chociaż na niewiele by sie to zdało. Oglądam ostatnio powystawowe rowery i jak ten sam na Węgrzech kosztował 11,5k zł, tak w Japonii mają go za ponad 15k, czyli trza sie przyzwyczaić.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tak na gorąco - potwierdza się nowa nomenklatura, znaleziona niedawno przez jednego z forumowiczów na zagranicznych stronach - trzy modele oparte na symbolu 9.9 i nic poniżej - czyżby faktycznie pojawiły tu się jeszcze "tylko" modele AL?

Poza tym uderza różnica pomiędzy wersjami MN i WMN dla AL SLX 9.9 - także cenowa...

Napisano (edytowane)

Jop dokładnie :D Moje detektywistyczne poszukiwania i teorie okazały się słuszne ;) Napiszę tylko, że wszystkie nowe SLXy mają teraz z przodu amory tylko 100 mm , a poprzednie miały w większości 110 mm(oprócz 9.9 z kashimą). Co jeszcze zauważyłem?  Rowery przypakowały min. pół kg w specyfikacjach, no chyba że podają teraz wagę innych rozmiarów niż najmniejsze na kole 27.5 cala. Sami obadajcie dwa "powiedzmy" odpowiedniki:

 

https://www.canyon.com/pl/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=3875&bike2=3951

 

Czy inne koła, kaseta, amor, suport i chwyty (jedyne różnice wg. spec) zmieniają wagę aż o niecały 1 kg i dodają 1500 zł na plus? To mój SL 6.9 waży wg. katalogu o wiele mniej. Dziwne.

Edytowane przez qb3
Napisano (edytowane)

Przepraszam uprzejmie, ale między 5200 a 8000 jest gigantyczna dziura. Naprawdę Canyon nie widzi potrzeby wypełnienia takiej luki?

 

3 tarcze z przodu w rowerze za ponad 5 tysięcy? Nie widzę nawet pół powodu do zachwytu.

Edytowane przez cervandes
Napisano (edytowane)

Mają się jeszcze pojawić modele 7.9 SL oraz 8.9 SL. Podejrzewać trzeba jednak, że będą na tej samej klasycznej ramie co model 6.9 SL.   Co do mnie patrząc na nowe SLXy to właśnie damski model 9,9 WMN wydaje się być odpowiednikiem starego 7.9. Znów na pokładzie REBA 110 mm. Mocna różnica to hamulce SRAM oraz bardziej lekkie przełożenie na korbie 24/34. Jeśli chodzi o chudzinkę jak ja to jak na razie właśnie ten model przypadł mi do gustu.  Co najciekawsze waga 10.7 kg. Czy to oznacza, że nowe FOXy 32 są aż tak ciężkie? o.O 

 

Co do modelu 6.9 SL na stronie to jest to zupełnie ten sam rower co był dostępny już rok temu tylko, że w nowej wyższej o 700 zł cenie :D   Mam go u siebie od marca i nie jest aż tak źle z tymi trzema blatami, chociaż fakt dwa by były bardziej spoko i jak rower ze mna zostanie to przy zmianie napędu szarpnę się pewnie na XT (2x11). Jak na rower rekreacyjny i dla amatora jak ja to przydają mi się najlżejsze przełożenia w 3x10 - szczególnie gdy robię cały dzień w terenie i ciągle pod górki. Ostatnio przeliczałem sobie przełożenia  ala 1x11 i starałem się podjeżdżać na takim symulowanym ustawieniu (np. 1 blat przod - 7 tył) i powiem Wam, że po kilku podjazdach miałem dość.  

 

Co do SL 6.9 - Spójrzcie na ten rower nie pod kątem ceny tylko raczej przeznaczenia. Wyścigowa bestia to przecież nie jest. Można natomiast przyczepić pełne błotniki jak i bagażnik.  Większe emocje na forum już czuję wzbudzą nowe 7.9 i 8.9 SL jeśli faktycznie będą na tej samej ramie co SL 6.9.

Edytowane przez qb3
Napisano

Cześć. Szukam kogoś kto posiada  GC AL SLX 7.9 2016r rozmiar L i udostępniłby rower do przymiarki, Najlepiej ze Śląska, ewentualnie Małopolska. Wzrost 186cm, dł. nogi 89cm. Tak wiem, że nie ma już tego modelu z 2016r. ale pewnie jeszcze kilka sztuk się pojawi.


Jakby ktoś czekał na SLX'a 7.9 z 2016 w rozmiarze L to teraz są dostępne.

Napisano

Zdradzi mi ktoś o co chodzi  z tą geometria w Canyonach?

Model Grand Canyon AL 6.9ma taki sam Reach  jak AL 6.9 WMN (Lka 414mm), a przecież wiadomo że kobiety mają krótszy tułów i dluższe nogi.

Sam producent chwali sie że wersje WMN zostały wybrane rowerami roku 2014.

Czy ten GC AL 6.9 jest aż tak rekreacyjny?

Full Neuron natomiast już od modelu 6.0 ma Reach 440mm czyli dłuższy niz nawet sportowy Grand al 7.9 (Lka 436mm). 

Napisano

I dlatego jak tylko nie zraża Cię kolor lub łagodniejszy napęd (3x11 w SLX 7.9) możesz poważnie rozważać zakup wersji WMN w świetle "wyczerpanego nakładu" wersji MN - przy okazji zyskujesz wygodniejsze siodełko:-) Wydaje mi się że gdzieś na jakimś czeskim forum gość chwali się takim rowerkiem - Pan Gugiel wyrzucił mi kiedyś zdjecia:-)

Napisano (edytowane)

Ramy Grand Canyon WMN i MN są identyczne. Rożne są długości mostków i kierownicy=inna pozycja.

Edytowane przez Zimapdf
Napisano

W kwestii zaś tej geometrii w Grand Canyonach to pozwolę sobie przypomnieć tytaniczną pracę kolegi qb3, który tworząc takie .gify, zobrazował charakter geometrii obu rowerków:

 

No kwadratowe geo to fakt, ale to w końcu nie jest rower wyścigowy. Można na nim polatać jak na każdym innym rowerze, ale to jak już wiadomo jest model na dłuższe wypady niż na maratony. Jest wygodnym rumakiem. Dla zapalonych sportowców są modele 7.9 wzwyż oraz CF :)

 

Pozdro! Miło, że fotki się podobają :)


Co do różnic w geo 6.9 oraz 7.9 zrobiłem dla Wszystkich specjalnego GIFa, na którym widać co się dzieję z sylwetką roweru bez zaglądania w tabelki. Widać od razu, że jest dłuższy, ale nie jest aż tak bardzo niższy, chociaż biorąc pod uwagę wyższy suport w 7.9 pewnie różnica jest wyczuwalna bardziej niż widoczna.  Widać za to kolosalną różnicę w długości tylnego trójkąta. Ciekawe jak ta bestia 7.9 dzięki temu skręca....   Rozmiary ram to na bank M'ki. Centrowane i skalowane zostały wobec tylnego koła. Pzdr!

 

 

canyon_gif.gif


Z ciekawości zrobiłem jeszcze GIF'a, gdzie rowery są wycentrowane wobec linii przechodzącej przez oś suportu oraz dodałem animacje przejścia. Wybrałem suport bo to w końcu pierwszy element wobec którego się przymierzamy i zawsze z niego korzystamy jadąc na rowerze. W dodatku jest to coś czego w rowerze już nie możemy przesunąć lub przestawić jak mostek, kierownice, siodełko itp. Plik waży ok 3 MB, więc spokojnie z ładowaniem.  Widać dokładnie jak 7.9 idzie do przodu i ma cofnięty tył :)  Takie coś chyba każdemu laikowi pokazuje jak się zmienia geometria roweru :)

 

ezgif_725165232.gif

 

(Szacun za robotę)

Napisano

Canyon chwalił sie że WMN to ramy specialnie zaprojektowane dla kobiet:)

Wersja męska mostek 90mm, WMN 80mm

Kiera męska 720mm, WMN 700mm.

Wychodzi na to że AL 6.9 to krótki sprzet dla bab:P i trzeba dołozyc tysiaka do 7.9

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...