Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka

Zastanawiam się nad Canyonem al 6.9 2016

Mam 16lat wzrostu ~168-9cm i w przekroku 78cm

Jeździłem kilka dni temu na Canyonie 6.9 rozm M ogólnie spoko tylko problem pojawia się ,ponieważ w M gdy ustawię sztycę na moją wysokość wtedy jest już na tyle wsunięta w ramę że gdybym chciał ustawić niżej to się blokuje w ramie.

Rozmiar S powinien być odpowiedni dla mnie? Nie ma chyba sensu brać za dużego roweru.

 


Siodełko było wtedy na równi z kierownica albo 1 cm poniżej (z tego co się orientuje aby było optymalnie powinno być wyżej). A w rozmiarze S sztyca powinna pójść wyżej i było by wszystko git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar M jest wyjątkowo krótki (chodzi o proporcje), ta rama jest po prostu do poprawek, bo proporcje pomiędzy baza kół, dł. horyzontalną i przekrokiem będą powodować, że zawsze coś będzie nie tak. Rozmiar S już można powiedzieć, ma te proporcje trochę lepsze i ramę można uznać za bardzo bardzo krótką lub do poprawek. Przy mostku 90 mm (to jest bardzo dużo, jak na każdy rozmiar S 29er, taki most jest dla osoby 180-195 cm) ten rower może być do strawienia, zależy od twojej budowy ciała, od tego jest kalkulator by to policzyć. Siodło powinno być wyżej od około 2 do 12 cm max. 

Edytowane przez GTZaskar1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dopasowanie roweru do sylwetki składa się kilka czynników. Sztyca/wysokość siodła to tylko jeden z nich. Jest kilka punktów regulacji (wysokość siodła, jego przesunięcie wzdłużne, możemy nieco przekręcić kierownicę ew. odwrócić czy nawet zmienić mostek) ale są też ograniczenia narzucone przez geometrię ramy, których nie zniwelujesz w żaden sposób regulacją - w efekcie nie będzie się dało przyjąć optymalnej pozycji lub wręcz pozycja będzie niebezpieczna czy też długofalowo szkodliwa np. dla kręgosłupa albo nadgarstków. Jeśli rama jest zbyt wysoka to nie ma co dalej brnąć w taki rower (względy bezpieczeństwa i tutaj nie ma co dyskutować). Jeśli wysokość jest odpowiednia to należy sprawdzić, czy długość ramy i inne parametry zależne m.in. od kątów pozwolą na przyjęcie właściwej pozycji biorąc pod uwagę wspomniane możliwości regulacyjne. Niestety ze względu na formę sprzedaży jest to trudne. Osobiście proponowałbym albo znaleźć kogoś kto mógłby udostępnić rower do przymiarki (tak jak to miało miejsce w moim przypadku) albo na podstawie rozrysowanej geometrii poszukać najbliższego odpowiednika w rowerach dostępnych w sklepach stacjonarnych i przymierzyć się do takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiem ze o prawie identycznej geo co omawiany canyon jest np. Cube Attenion 29 w rozmiarze 19'

 

Ja również miałem dylemat czy M nie bedzie za mała, ale po przymierzeniu Cuba stwierdzam że jest ok. Należy pamietać, że canyon 6.9 nie jest pełnoprawnym agresywnym MTB to złoty środek pomiędzy turystykiem a agresywnym MTB.

Edytowane przez fisker7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest, że GC CF ma kąt podsiodłowy 74 stopnie i sztycę bez offsetu, a taki np. Scott Scale ma kąt podsiodłowy 72.5 i dodatkowo sztycę z offsetem? Albo jeszcze bardziej skrajny przykład: Merida BIG.NINE ma kąt podsiodłowy tylko 70.5 i na dodatek sztycę z offsetem. Czy w tych rowerach nie ma problemu z ustawieniem siodełka w płaszczyźnie przód-tył (poziomej)?

Im mniejszy kąt i większy offset tym bardziej siodło idzie do tyłu względem suportu, więc na pierwszy rzut oka wydaje się, że w którymś z tych rowerów nie da się poprawnie ustawić siodełka (przy pedałach ustawionych w poziomie rzepka nad osią pedału).

 

Poniżej linki do specyfikacji wymienionych modeli:




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 1-1,5 cm przesunięcia siodła zmienia kąt o 1 stopień, tak to mi się chyba kiedyś przeliczyło. Mowa była o Canyon AL 6.9 2016 i tam jest 73', w GC CF fakt 74' , wiec można zastosować sztyce z offsetem, klasycznie jak wiadomo mamy kąty 71/73. W Scott widzę offset minimalny, około 10 mm, ale i tak wydaje mi się, że masa będzie w nim i Meridzie za bardzo na tył przesunięta. Klasyka rządzi  :laugh: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Merida BIG.NINE ma kąt podsiodłowy tylko 70.5 i na dodatek sztycę z offsetem.

Ups, zły link wkleiłem, myślałem, że wszystkie Meridy z tą ramą mają sztycę z offsetem i wziąłem pierwszą z brzegu, a okazuje się, że są modele z offsetem i bez. Ten model ma tą samą ramę + offset: http://www.rowerymerida.pl/produkt1009/bignine-xt-rower-merida.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja powiem ze po przeczytaniu wszystkich waszych sugestii jednak zakupilem al 6.9 M z tego roku choc moglo byc roznie. pierwsze wrazenie kosmos po przesiadce z 8 letniego treka  ale na razie zrobilem tylko jeden dluzszy wypad (60 km) i ciagle go ustawiam wiec  jeszcze nie wypowiem sie ostatecznie. jak ktos jest ze szczecina lub okolic i chce sie przymierzyc niech pisze udostepnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten model ma tą samą ramę + offset: BIG.NINE XT - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów.

 

No zgadza się, ale podsiodłowa na wysokości mocowania na koszyk jest sprytnie wygięta, co w realu da inny kąt wirtualny podsiodłowej. Po linii prostej, łącząc śr. osi saportu i śr. mocowania siodła, realna prosta podsiodłowa będzie przebiegać mniej więcej po oponie i da kąt zbliżony do klasycznego czyli 73' (+/- 1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak porównacie geometrię karbonowego CF5.9 do aluminowego AL SL 6.9? Chyba ramy węglowe mają bardziej ściganckie geo od tych z alu. Dla rozmiaru M długość górnej rury ta sama, ale reach o 16mm większy, rurki tylnego trójkąta 14mm krótsze, głowka 10mm niższa - wygląda ciekawie.

 

Rozglądam się już powoli za czymś nowym dla siebie, chociaż bardziej na przyszły sezon. Na początku brałem pod uwagę model CF 5.9, ale widzę, że już teraz kiepsko z dostępnością, do tego mam obawy co do tej krótkiej ramy, no i wizualnie też mi się nie bardzo podoba :P

Muszę się wybrać do kumpla, który ma CF SL 6.9 z 2014-tego, akurat też M-kę, więc można będzie się przymierzyć i pojeździć trochę. Chyba geometria się nie zmieniła jakoś znacząco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak porównacie geometrię karbonowego CF5.9 do aluminowego AL SL 6.9? Chyba ramy węglowe mają bardziej ściganckie geo od tych z alu.

Porównując te dwa modele również uważam, że CF ma bardziej wyścigową ramę, ale karbon powinieneś porównywać do AL SLX (czyli od 7.9 wzwyż), który ma inną ramę niż AL SL.

 

Z kolei porównując CF z AL SLX nie podejmuję się oceny, która geometria jest lepsza, bo mam za małą wiedzę w temacie (zresztą wątpię, żeby ktokolwiek mógł to definitywnie ocenić nie jeżdżąc na nich), ale zwracam uwagę, że odległość siodełka od kierownicy w obydwu jest taka sama (AL SLX ma dłuższą górną rurę*, ale krótszy mostek), natomiast kąt główki w AL SLX jest wyjątkowo mały (w porównaniu do innych rowerów w ogóle), więc rozstaw kół jest duży, a co za tym idzie rower może być mułowaty w zakrętach, jednak wspomniany krótszy mostek i krótkie widełki mogą to kompensować. :)

 

*podają dokładnie 601.1 mm :D, może chcieli, żeby wyglądało profesjonalnie, ale jaką mogą mieć dokładność w praktyce? Podejrzewam, że +/- 1 mm to byłoby bardzo dobrze, a gdzie tu mowa o dziesiątych częściach milimetra...

 

 

 

Na początku brałem pod uwagę model CF 5.9, ale widzę, że już teraz kiepsko z dostępnością

:icon_question: Obydwa kolory są "w magazynie", czyli dostępne od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) Muszę się bardziej przyjrzeć geometrii tych Canyonów bo do niedawna myślałem, że wszystkie te ramy Grand Canyon mają podobną. No i przede wszystkim porównać ją z rowerami innych marek. Najważniejsza jest dla mnie odpowiednia rama, osprzęt to sprawa drugorzędna. Przesiadam się dopiero z 26" i chyba tak jak każdy obawiam się braku zwrotności 29era :P

Więc jest kolejny pretekst żeby dopłacić do modelu AL SL 6.9 ;)

 

A jeżeli chodzi o dostępność AL SL 6.9, to jeszcze w zeszłym tygodniu była połowa-koniec lipca. Wczoraj rzeczywiście rowery były dostępne. Dziś już jest czerwiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poroponuję przetestować kilka marek zanim zamówisz tego GC bo te ramy są naprawdę dziwne. Ja niestety musiałem zwrócić rower. L - przekrok mało komfortowy a rower krótki, przesiadając się na M nie wyobrażałbym sobie jazdy.

Wybrałem Treka Superfly i teraz jest lux. Można sporo utargować i dobrać lepszego sprzętu - dotyczy to chyba każdej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herman88: I to jest właściwe podejście do tematu zakupu roweru. Niestety większość potencjalnych nabywców przyklada 90% uwagi do osprzętu a później jedzie się na jakąś imprezę i widzi się takich cudaków, którzy siodło mają na równo z podsiodłówką i ledwie nogami do ziemi dotyka jak stoi w rowerze albo podczas jazdy głowa wystaje przed przednie koło. Mało tego, jeszcze są święcie przekonani, że zrobili interes życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poroponuję przetestować kilka marek zanim zamówisz tego GC bo te ramy są naprawdę dziwne. Ja niestety musiałem zwrócić rower. L - przekrok mało komfortowy a rower krótki, przesiadając się na M nie wyobrażałbym sobie jazdy.

Wybrałem Treka Superfly i teraz jest lux. Można sporo utargować i dobrać lepszego sprzętu - dotyczy to chyba każdej marki.

 

Przetestuję na pewno, przede wszystkim samego GC bo tak jak pisałem, mam możliwość. Tylko zawsze podchodziłem sceptycznie do testów polegających na jeździe kilka minut po sklepie czy wokół bloku :P Na razie z zakupem mi się nie pali. Nawet wolałbym nie przestawiać się na nowy rower w środku sezonu.

 

Wiem, że ludzie chwalą ramy Treka, ale tam jest znowu odwrotnie niż u Canyona - wysoka cena, dobra rama, a osprzęt słaby. W sumie to dopiero Superfly 6 po wymianie hamulców by mi odpowiadał. A w niewiele większej cenie już jest Canyon na karbonie. A znacie może jakieś sklepy z dobrymi cenami na rowery Treka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poroponuję przetestować kilka marek zanim zamówisz tego GC bo te ramy są naprawdę dziwne. Ja niestety musiałem zwrócić rower. L - przekrok mało komfortowy a rower krótki, przesiadając się na M nie wyobrażałbym sobie jazdy.

Wybrałem Treka Superfly i teraz jest lux. Można sporo utargować i dobrać lepszego sprzętu - dotyczy to chyba każdej marki.

 

@MusicMan

 

ile masz wzrostu i ktory rozmiar tego treka superfly kupiles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypada Kellys Gate 50 2015 na tle Canyona 6.9. Choruję na tego 2 ale niestety geometria i moja osoba raczej się wykluczają. W dalszym ciągu nie spotkałem szczęśliwego posiadacza rozmiaru L w okolicach śląska. Sprzętowo na pewno nie ustępuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podjechał znajomy że swoim nowym (może ze 100km zdążył zrobić) SLXem więc na mówiłem go (co łatwe nie było) na zajrzenie do jego reby. Bez demontażu widła z roweru odkręciłem śruby prawą goleń odbiłem jednym stukcnięciem a z lewą męczyłem się z 10min. W każdym razie po odkręceniu, odbiciu i niepełnym zsunięciu lag o 2-3cm z prawej goleni zeszło że 2ml oeju, z lewej 0 (słownie zero). Szybka decyzja, że trzeba zobaczyć co w środku. Odkręciłem zacisk, usunąłem lagi. Gąbki olejowe suche jak pieprz. Sytuację nieco ratował nawalony w sporej ilości smar (wyglądał na sram butter). Poskładałem mu to na oryginalnych RS smarowidłach lejąc w lagi po 12ml 15wt. Żadnych śladów działalności nie pozostawiłem (no poza ponad 2x większą objętością oliwy niż zaleca producent). Jakoś mnie to nie zdziwiło bo to już trzeci canyon którego znam z taką przypadłością (licząc mojego) i nasty nowy RS cieiący na suchoty. Natomiast pierwszy w którym jedna goleń była zupełnie sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie 190cm wzrostu 75kg wagi, nogi około 92-95.

Mierzyłem tylko Krossa, i sprzedawca mówił, że  M dla mnie będzie bardzo dobra.

Na L musiałem stawać na palcach ,żeby wejść ale w sumie lepiej czułem się na L.

 

Czy grand Canyon al 3.9 w rozmiarze L będzie dla mnie dobry   ?( na dodatek dodam, że wersja kobieca która ma o 1cm krótszy mostek   i o 2 cm węższą kierownice) bo na wersje normalne trzeba czekać do końca września :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...