rzezniol Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) czy jest sens np przymierzac kross'a jezeli chce kupic canyon/radon? TAK JEST SENS ! a dwa, to nie jestem az tak nachalny i bezczelny zeby isc do sklepu i oszukac sprzedawce ze chce akurat kupic ten rower Jaka bezczelność, jakie oszustwo ? Zawsze może się trafić tak że się do czegoś przymierzysz ... geo ci spasuje ... osprzęt cię zadowoli ... sprzedawca da upust, który na tyle zniweluje różnicę że się przekonasz i go kupisz. Jak nie kupisz marki wysyłkowej Radon, Canyon czy Rose to nie kupisz wcale ? Bo z tej argumentacji wynika ze nie będziesz się przymierzał do rowerów w relau bo jak nie kupisz to sprzedawca będzie się czuł oszukany. Sorry ale kiepsko to argumentujesz. Rowery są do siebie podobne czytanie tabelek i przymiarki wiele wyjaśnia. Zawsze istnieje mozliwośc korekty ustawień kokpitu czy siodełka. Dobry "kompletny" rower bez dziwnych kompromisów do ostrego cięcia w terenie można już kupić za okolice 5 - 7 k zł ... nie wiem skąd ci się wzięło że dobry rower to taki, który kosztuje kilkanaście kzł. Pozdrawiam Edytowane 23 Marca 2016 przez rzezniol Cytuj
Darek14 Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 Przez tyle miesięcy nie miałeś czasu i możliwości, żeby podjechać do większego miasta gdzie jest kilka sklepów rowerowych? Jest wiele rowerowych marek, nie tylko Canyon i Radon. Poza tym, skoro dysponujesz budżetem i uparłeś się na te marki, dlaczego nie zamówisz Radona póki jest jeszcze taka możliwość? Przecież niedługo i zakupem Radona będzie kłopot. A co złego jest w np. tym rowerze: https://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php Cytuj
xms Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 Mam nadzieje, że nie będzie mu dane jeździć Canyonem. Nie zasłużył. Cytuj
Shottas06 Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Witam,Czy jest różnica w geometrii Grand Canyon AL SL 6.9 WMN, a Grand Canyon AL SL 6.9 - np: niższy przekrok w wersji damskiej?Na stronie producenta jak porównywałem geometrię, to wszystkie wymiary są identyczne. Pytam bo chciałem kupić dla żony męską wersję w malowaniu GRAN TOURISMO BLUE ps Próbowałem zasięgnąć informacji u producenta rożnymi kanałami: telefon, maile, facebook - przez tygodnie nie otrzymałem odpowiedzi. Daje to trochę do myślenia w kwestii obsługi klienta. Edytowane 23 Marca 2016 przez Shottas06 Cytuj
qb3 Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Różnią się siodłem oraz kolorami gripów i pasków na ramie. Różnica w długości rury podsiodłowej jak dla mnie to nie jest pewna (wg. specyfikacji geo jest identyczne). Wygląda, że wersja damska ma niższą rurkę i mniejszy przekrok, ale wydaje mi się, że po prostu na zdjeciu roweru damka jest w rozm. S, a męski to na bank M. Kontakt z polska obsluga klienta Canyon to porazka. Maile nie dochodzą i często nie odbieraja telefonów. Najlepiej napisz maila na niemieckiego maila po angielsku. Prawdopodobnie dostaniesz odpowiedz od razu. Pozdrawiam Edytowane 23 Marca 2016 przez qb3 Cytuj
rzezniol Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 Technicznie to te same rowery . Różnia sie tylko bardziej dopasowanym zicem i "ładniejszymi" kolorami. Pozdro Cytuj
misiojedzie Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Widzę że reba29er znów atakuje Myślałem że już dawno coś sobie kupiłeś po drążeniu tematu w zeszłym roku, w sumie to do sezonu jeszcze kupę czasu, przecież dopiero jest koniec marca a szczerze to wydaje mi się że skończy się na samej gadce o zakupie. Pisałeś już dość dawno temu o Canyonie, na niektóre modele trzeba czekać dłużej ale gdybyś go wtedy zamówił to już dawno miałbyś rower, no chyba że szukasz czegoś na 2017. Nie jeździsz po sklepach, nie mierzysz, przecież nikt do Ciebie sam nie przyjdzie z rowerem do przymiarki, fakt faktem przy zamawianiu z internetu modeli których nie ma w sklepach zawsze jest jakieś minimum ryzyka bo studiowanie geometrii, wypytywanie i szukanie informacji na forach to tak naprawdę tylko teoria która może się okazać bardziej lub mniej trafiona, albo ryzykujesz i zamawiasz albo bierzesz coś ze sklepu, podejrzewam że z limitem finansowym do 12k (o ile to prawda) miałbyś i tak spore pole manewru jeżeli chodzi o rowery sprzedawane w sklepach stacjonarnych a jest ich ostatnio bardzo dużo. Nie rozumiem dlaczego nie można iść przymierzyć roweru którego nie chcesz kupić i jakie to wogóle oszustwo? Idziesz i mówisz np że chcesz zrobić przymiarkę bo chcesz zamówić z neta i potrzebujesz porównać geometrię, sprzedawca czy mu się to podoba czy nie to musi ci pokazać rower, zresztą nie potrzeba się wcale tłumaczyć, chcesz przymierzyć i już. btw odnośnie canyonów WMN, z tegorocznych wszystkich gc al moim zdaniem najlepiej pomalowany jest właśnie damski 5.9 w biało-złotym kolorze Edytowane 23 Marca 2016 przez misiojedzie Cytuj
Shottas06 Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 Witam, Czy jest różnica w geometrii Grand Canyon AL SL 6.9 WMN, a Grand Canyon AL SL 6.9 - np: niższy przekrok w wersji damskiej? Na stronie producenta jak porównywałem geometrię, to wszystkie wymiary są identyczne. Pytam bo chciałem kupić dla żony męską wersję w malowaniu GRAN TOURISMO BLUE ps Próbowałem zasięgnąć informacji u producenta rożnymi kanałami: telefon, maile, facebook - przez tygodnie nie otrzymałem odpowiedzi. Daje to trochę do myślenia w kwestii obsługi klienta. Dla zainteresowanych - dostałem odpowiedź z CANYONa Ramy damskie i męskie w Grand Canyon AL SL 6.9 są identyczne. Jedyne różnice to siodełko, chwyty i malowanie. Cytuj
Shottas06 Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 Witam, Może ktoś mi przesłać lub podlinkować geometrię Grand Canyon AL SL 6.9 z rocznika 2015? Czy geometria na 2016 zmieniła się względem 2015? Widzę, że w 2016 pancerze przerzutek poprowadzone są wewnątrz ramy. Cytuj
qb3 Napisano 24 Marca 2016 Napisano 24 Marca 2016 (edytowane) Geo jest z tego co pamiętam identyczne. Różni się prowadzenie linek i specyfikacja ogólna (nowy waży 200g mniej niż 2015 rozm. S, ale pozbawiony jest juz przerzutki ze sprzęgłem :/ . Mają też inne koła i hamulce na korzyść 2016. Tu masz 2014: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/38218/grand_canyon_al_6_9/2 Edytowane 24 Marca 2016 przez qb3 Cytuj
atizylak Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą. Coś się chyba psuje ale nie umiem zdiagnozować co to jest. Oglądnąłem ramę, tylną felgę i szprychy i nie widzę żeby coś pękało. Rower za prawie 5tyś a skrzypi jak jakiś marketowiec za dwiesta. Wasze Canyony też tak skrzypią? Cytuj
maciej762 Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 Pedał sprawdź. Potrafią różne dzwięki wydawać, czasem wystarczy je delikatnie dokręcic. Sprawdź też stery, mostek i kierownice. Cytuj
vdcmike Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 Może szprychy trą o o siebie. Typowe w crossride Cytuj
atizylak Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) Posprawdzam, mam 2 pedały spd w starym kole(które nie skrzypi) to zamienię ale wydaje mi się że to nie to, są na max dokręcone. Może to te szprychy. Bo właśnie im większy nacisk na tył tym bardziej skrzypi. Kajś z tylnej części roweru to dochodzi raczej. Edytowane 27 Marca 2016 przez atizylak Cytuj
reba29er Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą. Coś się chyba psuje ale nie umiem zdiagnozować co to jest. Oglądnąłem ramę, tylną felgę i szprychy i nie widzę żeby coś pękało. Rower za prawie 5tyś a skrzypi jak jakiś marketowiec za dwiesta. Wasze Canyony też tak skrzypią? jaki dokladnie model tak skrzypi ? za 5k troche lipa, ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze, przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka, ale podczas jazdy bedzie cos nie halo.. plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze a pozniej zabawa w reklamowanie i odsylanie to tez nie jest fajna, bo przesylka moze zostacdrugi raz poturbowana podczas transportu i Canyon uzna ze te arteakty powstaly wlasnie wtedy itd.. btw. troche nie w temacie canyona, ale ten specialized za 7k uzywka warty do rozwazenia ? cena na stronie specialized to 8499zl ale pewnie sprzedawcy opuszczaja jakis tysiac zlotych,wiec jest 7.5k i teraz przez pryzmat tej ceny, uzywka tylko 500zl tansza to juz chyba nie za dobry deal. http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-comp-2016-rozm-l-i6082515980.html Cytuj
rzezniol Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze, przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka, ale podczas jazdy bedzie cos nie halo.. plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze Nareszcie znalazłeś odpowiedź DLACZEGO NIE POWINIENEŚ KUPIĆ CANYON`A !! - i żadnego innego drogą wysyłkową . Kończ waść wstydu oszczędź. Spec ... Znasz cenę ... znasz specyfikacje ... znasz cenę konkurencji - przynajmniej tak zakładam bo długo już szukasz ... zadajesz pytanie w którym zawierasz odpowiedź ... Więc o co chodzi ? rdziej skrzypi. Kajś z tylnej części Czasami lubi skrzypieć miejsce osadzenia tylnego koła w hakach. Miejsce skrzypienia jest trudne do zlokalizowania bo nosi się po całej ramie Nie pozostaje ci nic innego jak wykluczać po kolei ewentualne miejsca powstawania skrzypienia. Miejsce po miejscu demontuj komponenty i przed montażem wyczyść i przesmaruj powierzchnie kontaktu. W poprzednim rowerze a miesiąc szukałem skrzypiącego zacisku koła ... a dałbym sobie ręce uciąć że to sztyca / jej jarzmo / siodełko bo skrzypiało tylko na siedząco . Pozdrawiam Edytowane 27 Marca 2016 przez rzezniol Cytuj
atizylak Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 Reba29er rower z tematu tak skrzypi. Rzezniol , tak na forum jest temat że komuś rower skrzypi z tego powodu co opisałeś, ja zdejmowałem koło, nasmarowałem elementy styku ośki z ramą ale to nic nie dało. Tu chłop mówi że przez za krótką ośkę mu skrzypiało a u mnie to wygląda podobnie. http://www.forumrowerowe.org/topic/69270-piastaoska-stuki-i-skrzypienie-podczas-pedalowania/ Cytuj
rzezniol Napisano 27 Marca 2016 Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) Ośki standardowo mają "tylko tyle mięsa" wystającego za kontre. Koło powinno być tak zaciśnięte w hakach że utrzymuje cały ciężar przez tarcie na powierzchni styku piasty z ramą. Pozdrawiam Edytowane 27 Marca 2016 przez rzezniol Cytuj
lobson Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) za 5k troche lipa, ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze, przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka, ale podczas jazdy bedzie cos nie halo.. plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze a pozniej zabawa w reklamowanie i odsylanie to tez nie jest fajna, bo przesylka moze zostacdrugi raz poturbowana podczas transportu i Canyon uzna ze te arteakty powstaly wlasnie wtedy itd.. Co to za brednie... Canyon przychodzi w nienaruszonym opakowaniu, nawet karton nie ma śladów transportu. A sam rower jest zabezpieczony tak że jak cała przesyłka spadnie z długich schodów to nic mu nie bedzie. Po co opowiadać takie bajki? Następni to czytają i będą opowiadali, że wysyłkowo rowery przychodzą uszkodzone. Dodatkowo - wysyłkę w ramach gwarancji zapewnia canyon, podsyłają kuriera a Ty im dajesz rower. Dla mnie to wygodniejsze niż zawieźć rower do sklepu 15km. A czas oczekiwania jest podobny. Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą. Ten temat przewija się regularnie na tym forum. Wykręć suport i pedały i nasmaruj gwinty. Nie pomogło? Szukaj dalej, złożyłeś coś na sucho. (kierownica, mostek, sztyca, zaciski kół, pedały, czasem nawet blat korby) Wystarczy, że za mocno umyjesz rower i już będzie skrzeczało, np środkiem do mycia rowerów z odtłuszczaczem z lidla. Bez względu czy to canyon, spec czy makrokesz. Edytowane 28 Marca 2016 przez lobson Cytuj
atizylak Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) Założyłem inne pedały na smarze, zdjąłem plastikową osłonę co jest między kasetą a szprychami. Zdjąłem kasetę, poczyściłem tam wszystko i założyłem z powrotem. Zobaczymy. Jeszcze nie testowałem. Szprychy wydaje mi się że są wystarczająco naciągnięte, na razie ich nie dociągałem tylko palcami poszarpałem czy jakichś luzów nie ma. Opakowanie Canyona wygląda solidnie. Mogłoby z rąk wypaść i z rowerem nic się nie powinno stać. Ale też "solidnie" kosztuje. Edytowane 28 Marca 2016 przez atizylak Cytuj
Darek14 Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 Myslę, że Reba29 robi sobie jaja - od czasu do czasu wrzuca jakiś wpis i ma dobrą zabawę czytając odpowiedzi. Niemożliwe, żeby pisał to na poważnie... Cytuj
vdcmike Napisano 28 Marca 2016 Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) Tu nie chodzi o naciąg szprych bo mogą być naciągnięte prawidłowo i skrzypieć. Po prostu siły działające na koło w czasie jazdy powodują pracę szprych i obręczy a przez to tarcie w miejscach gdzie się krzyżują. Żeby sprawdzić czy to to wsadź kawałki papieru między krzyżyjące się szprychy tak by nie dotykałynbezpośrednio do siebie a przez papier. Edytowane 28 Marca 2016 przez vdcmike Cytuj
Peiv Napisano 29 Marca 2016 Napisano 29 Marca 2016 Witam, czy wie może ktoś czy w Canyonie al slx 6.9 2016 można zmienić skok w amortyzatorze ? Jest tam reba 110 mm, czy zmiana na 10 cm jest skomplikowana tzn. np. zmiana części czy podkładek czy może jest to robota na 5 minut w serwisie ? Dzięki za odpowiedz Cytuj
rzezniol Napisano 29 Marca 2016 Napisano 29 Marca 2016 Tylko po co ? Skracając "popsujesz" ten rower . Skracanie zawsze jest łatwiejsze i z nim nie powinno być problemu i powinna starczyć podkładka ... w drugą stronę bywa niewykonalne bez wymiany bebechów . Pozdro Cytuj
misiojedzie Napisano 29 Marca 2016 Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) Kolego nie w 6.9 tylko w 7.9 http://www.forumrowerowe.org/topic/174596-amortyzator-reba-rl-2015-zmiana-skoku/ Poczytaj sobie ale najlepiej będzie zapytać w Harfa Harryson A swoją droga nie rozumiem po co chcesz zmniejszyć skok. Edytowane 29 Marca 2016 przez misiojedzie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.