qb3 Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 (edytowane) jeśli chodzi Ci o osłonę za kasetą, która ma za zadanie ochronę szprych przed spadającym łańcuchem, przy prawidłowo wyregulowanej przerzutce, można wywalić. Tak właśnie myślałem, że to osłona tych czarnych szprych oraz pomoc do ich regulacji (numeracja), których w dodatku te koła za wiele nie mają. Przerzutka działa ok, ale plastik trzyma się mocno. Wywalę go w takim razie jak się poluzuję itp. Im więcej ochrony dla roweru zanim nauczę się na tym jeździć tym lepiej hehe. Myślałem, że to obciach jazda z czymś takim Na filmach i fotkach i u innych rowerzystów nie spotkałem się z czymś takim na kole. @krystian_w - wrzucę foty jak tylko zrobię. Możliwe, że już dziś. Co do wymiany osiek to nie mam pojęcia czy się da i jakich modyfikacji by to wymagało (czy np. otwór w widełkach tylnych pozwala na montaż takiej średnicy). Dużo ważysz, że potrzebne Ci takie tuleje na tylnym kole? Edytowane 29 Lutego 2016 przez qb3 Cytuj
rzezniol Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 P.S.2 (PYTANIE LAIKA ) Czy ten plastik co jest na tylnej piaście przed szprychami ... Przy szprychach prostych ten plastik nie ma praktycznie żadnego znaczenia. W zwykłych szprychach ten plastik chronił szprychy przed uszkodzeniem gdy łańcuch spadał za kasetę. Przy prawidłowo wyregulowanej przerzutce sprawa nieistotna ... Osobiście dla mnie to trochę trąci "wiocha" im szybciej zdemontujesz tym mniejsze prawdopodobieństwo wytarcia powłoki na czarnych szprychach. Pozdrawiam Cytuj
qb3 Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 (edytowane) Np proszę, czyli poprzedni post do kosza hehe... bo jak ten plastik faktycznie zdziera lakier to może jednak go ściągnę. Co masz na myśli pisząc proste szprychy i zwykłe szprychy? Sorry, ale nie ogarniam jeszcze wszystkiego od spraw technicznych, ale bardzo mnie to interesuje. Demontaż osłony na pierwszy rzut oka będzie wymagał jego przecięcie, no chyba, że rozmontuję piastę na co nie mam ochoty. Dzięki za info! P.S. Znalazłem właśnie wątek na forum na temat tych osłonek i z tego co widzę to dają więcej problemów niż pomagają. Wywalę ja zatem wpizdu i odchudzę rower o 2g! Edytowane 29 Lutego 2016 przez qb3 Cytuj
krystian_w Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Dużo ważysz, że potrzebne Ci takie tuleje na tylnym kole? Nie, ok 75kg, ale pytam bo po jakimś czasie zapewne będę bardziej agresywnie wykorzystywał potencjał rowerku Cytuj
vdcmike Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Np proszę, czyli poprzedni post do kosza hehe... bo jak ten plastik faktycznie zdziera lakier to może jednak go ściągnę. Co masz na myśli pisząc proste szprychy i zwykłe szprychy? Sorry, ale nie ogarniam jeszcze wszystkiego od spraw technicznych, ale bardzo mnie to interesuje. Demontaż osłony na pierwszy rzut oka będzie wymagał jego przecięcie, no chyba, że rozmontuję piastę na co nie mam ochoty. Dzięki za info! P.S. Znalazłem właśnie wątek na forum na temat tych osłonek i z tego co widzę to dają więcej problemów niż pomagają. Wywalę ja zatem wpizdu i odchudzę rower o 2g! Nie musisz rozbierać piasty, wystarczy odkręcić kasetę. Nie wiem jak współcześnie ale w ubiegłorocznym canyonie osłona była wykonana z bardzo miękkiego plastiku - zwykłymi nożyczkami bez żadnego prob dało się to przeciąć. Cytuj
rzezniol Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Szprycha "zwykła": Szprycha prosta: http://www.dt4you.pl/product_thumb.php?img=images/products/_tmp1378827162.jpg&w=272&h=400 pozdro Cytuj
qb3 Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Dzięki za info! Teraz już kumam Plastik osłonki jest tak wiotki, że zwykłym nożykiem bym go rozciął. Ugina się bardziej niż pojemnik po jogurcie. Cytuj
rzezniol Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Ja trochę zwlekałem z jego zdjęciem i wyharatał mi czerń ze szprych ... dlatego "ostrzegam" pozdro Cytuj
qb3 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Osłona wywalona! Wyciąłem ją nożyczkami i schowałem w razie jakiś regulacji tylnego napędu. Z ciekawości ją zważyłem i wyszło na to, że odtłuściłem rower o 20g! Postaram się dziś porobić fotki roweru i porobić nowe pomiary, ale jeśli nie dam dzisiaj rady to się nie gniewajcie. Pozdrawiam Cytuj
pawel2208 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Ostatnio też wywaliłem osłonę. Od razu lepszy wygląd Cytuj
qb3 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) Siema chłopaki! Zmierzyłem od nowa mój przekrok i wzrost, którego prawdę mówiąc od dawna nie mierzyłem i bazowałem na tym co z dowodu jeszcze mam hehe. Chyba się skurczyłem Nowe wymiary w skarpetach i samych gaciach: PRZEKROK 86,5 cm (mocny docisk książki), WZROST 176 cm Moja waga to ok. 65 kg, rozmiar ramy na fotkach to M. Więc jak pisałem - mam dość długie nogi co do wzrostu dlatego geometria canyona mi bardzo pasi. Na koniec wrzucam obiecane fotki mojego batmobile Dziś doczepiłem do niego błotnik face fender. Wiem, że na 29 calowym kole nie zatrzyma całego syfu, ale doczepiłem go aby osłonić golenie Reby. Nie lubie widoku błotników na rowerze, ale jakoś tego liliputa zniosę Na szczęście waży tyle co osłona, której już nie ma. Pozdro! Edytowane 1 Marca 2016 przez qb3 Cytuj
zyniu111 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Jakby ktoś z Was była zainteresowany mam do sprzedania Grand AL SLX 7.9 z 2014 roku w stanie idealnym. Więcej na priv. Cytuj
krzysiek09 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Dziś doczepiłem do niego błotnik face fender. Wiem, że na 29 calowym kole nie zatrzyma całego syfu, ale doczepiłem go aby osłonić golenie Reby. Moim zdaniem ten błotnik kompletnie nie sprawdzi się w gliniastym terenie. Mi napchało się tyle syfu pomiędzy niego a opnę, że koło prawie przestało się obracać. Cytuj
Bosman81 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Witam, Moje wymiary 187 cm / 87 przekrok (waga 87 kg), rozmiarówka Canyona pokazuje M-ke, jak przekrok daje 88 cm przeskakuje na L-ke. Brać L-lke? Cytuj
qb3 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) Lepiej przeczytaj cały wątek, a dowiesz się jaki rozmiar i czy geometria Ci przypasuje. Ja wiem jedno, że M dla Ciebie będzie za mała. Problem w tym czy rozm. L też będzie odpowiedni. Jeśli mowa o GC 6.9 to ma on dość spokojną geometrie i podjęcie decyzji bez przymiarki lepiej poprzedzić mocnym przestudiowaniem co i jak. Ja od ok. tygodnia mam już swojego w rozm. M. Wymiary mojego ciała i fotki wrzuciłem w poprzednich postach. Co do pomiarów polecam mierzyć się w butach rowerowych Moje dodały 2 cm do przekroku co robi sporą różnicę gdy stoję okrakiem nad rowerem. Moim zdaniem ten błotnik kompletnie nie sprawdzi się w gliniastym terenie. Mi napchało się tyle syfu pomiędzy niego a opnę, że koło prawie przestało się obracać. To lipa! U mnie jak na razie błotnik sprawuje się całkiem dobrze, ale w glinę jeszcze nie wjechałem. Golenie amora są czyste w porównaniu do reszty roweru. Wystarczyło, że wjechałem na moment do lasu po lekkim deszczyku hehe. Na porządne testy błotnika jak i samego roweru muszę poczekać aż założę normalną kurtkę bo w obecnej nie idzie jeździć bez przegrzania i przepocenia Edytowane 10 Marca 2016 przez qb3 Cytuj
Siewca_Spustoszenia Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) @Bosman81: Jako ktoś, kto przeczytał kiedyś cały wątek, napiszę Ci w skrócie, do jakich wniosków tam dochodzono: z Twoim przekrokiem możesz spokojnie celować w L-kę, jednak z uwagi na wzrost (i być może długie łapy idące z tym w parze) reach będzie dla Ciebie absolutnie za mały, chyba że myślisz o jeździe bardzo rekreacyjnej, z wyprostowaną sylwetką. Wielu piszących na poprzednich stronach wątku doradziłoby Ci też, abyś z miejsca odpuścił sobie ten rower i szukał czegoś, co przymierzysz i dobierzesz do swoich potrzeb i preferencji (np. Giant, Ghost czy Kross na osprzęcie tej samej klasy, co GC 6.9 są po odpowiednim rabacie do wyrwania w cenie Canyona). Tyle streszczenia Edytowane 10 Marca 2016 przez Siewca_Spustoszenia Cytuj
Bosman81 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Dzięki za cenne uwagi. Wątek przeczytałem cały ale im dłużej podejmuję decyzję tym gorzej z jej podjęciem Cytuj
Rulez Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Zgadza się, Canyon GC 6.9 ma bardzo krótki rozmiar "reach" 414 mm w rozmiarze L to mniej niż Kross B8 w rozmiarze 17 " Cytuj
reba29er Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 na tle tego cf 8.9 https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-cf-sl-8-9.html jak wypadaja te radony: 1. http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-black-sin-29-10.0-237958/wg_id-117 az 21% taniej, rocznik 2015 i tylko 20", ale na 100% 18" bylaby za mala bo to dla 170-180cm, a 20" jest dla 180-190cm 2. http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-black-sin-29-9.0-1x11*opening-deal*-463682/wg_id-117 3. http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-black-sin-29-8.0-*opening-deal*-463674/wg_id-117 chyba ten pierwszy radon na xtr nowka, i w kazdej chwili moze go ktos kupic, cenowo okolice 13k, ale pierwotnie bylo prawie 17k pln, wiec moze warto sie szarpnac i kupic. jezdzi ktos wogole na black sin? coraz bardziej sklaniam sie do zakupu,ktoregos z w/w radonow, bo canyon odjechal, i na chwile obecna bedzie dostepny dopiero w czerwcu. az tyle nie zamierzam czekac. luty, marzec przebolalem, ale w kwietniu chce juz jezdzic. co do innych marek, spec, scott.. w tej cenie raczej wszystko na rebie i osprzetowo gorzej, to raz, a dwa i tak musialbym jechac do jakiegos miasta wojewodzkiego i tam ewentualnie kupic. wiec moze lepiej wysylkowo juz brac ktoreos radon'a black sin. Cytuj
rzezniol Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 (edytowane) Tak długo kupujesz rower, tyle razy już pytałeś że już dawno powinieneś wiedzieć co i jak się ma i do czego. Wszystkie rowery mają podaną, powinieneś wiedzieć ze XTR jest "lepszy" od XT, że cyferki w nazewnictwie kół DT to ich przybliżona waga i że DT to nie Mavic, że Shimano to nie Sram ... i tak dalej. Pamiętaj ze nawet "Modę na sukces" w końcu zdjęli z anteny . Pozdro Edytowane 22 Marca 2016 przez rzezniol Cytuj
Darek14 Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 ale na 100% 18" bylaby za mala bo to dla 170-180cm, a 20" jest dla 180-190cm Radon 18" ma górną rurę o długości 615 mm więc jakim cudem miałby być odpowiedni dla osoby o 170 cm wzrostu? Analogicznie 20" to rura 635 mm więc nie ma opcji, żeby pasował komuś o wzroście 180 cm. Cytuj
reba29er Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 rzeczywiscie, 18" (M) radona jest nawet wieksza niz 19" (L) Canyon przynajmniej z tych rysunkow geometrii. ciakwe jak by to wygladalo w rl, porownanie canyona L z M black sin. cos mi sie wydaje ze zakup canyona czy radona odpada, bo raczej na pewno sie kupi zly rozmiar. canyon L moze byc za maly, a radon L za duzy. niby mozna odeslac, ale zazwyczaj cos sie stanie z przesylka i powiedza ze rower uszkodzony, badz potraca troche kasy bo rower uzywany. ehh. Cytuj
rzezniol Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Kupujesz rower od września zeszłego roku ... Od tego czasu mogłeś się przymierzyć do kilkudziesięciu rożnych rowerów w realu o znanej geometrii. Na podstawie tych przymiarek i cyferek w tabelkach już dawno powinieneś wiedzieć co dla ciebie będzie dobre a co nie. Z całej historii tego co pisałeś o tej twojej mitycznej chęci zakupu roweru: - rozrzutu budżetu - kiedyś rozważałeś rower za 4 k teraz chcesz za kilkanaście.... - rodzaju roweru - z tego co pamiętam to nawet typu cross się przewinął ... mam wrażenie ze go wcale nie chcesz kupić tylko tak sobie popisać że sie zastanawiasz Pozdrawiam Edytowane 23 Marca 2016 przez rzezniol Cytuj
reba29er Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) czy jest sens np przymierzac kross'a jezeli chce kupic canyon/radon? a dwa, to nie jestem az tak nachalny i bezczelny zeby isc do sklepu i oszukac sprzedawce ze chce akurat kupic ten rower, ale napierw musze sie przejechac na M, L i moze XL. zreszta i tak geometria tego kross'a bedzie inna niz canyon'a czy black sin. co innego przymierzyc canyon'a czy radon'a, wtedy od razu bedzie wiadomo czy pasuje czy nie, i czy odpowiada geometria w ogole. gdybym mial chociaz sklep Scott'a to bym przymierzyl scott'a i kupil. co do rozpietosci 4k-12k , tak, na samym poczatku chcialem kupic cos taniego i dobrego, ale teraz juz wiem, ze nie ma czegos takiego, jest tylko drogo i jeszcze drozej, jezeli chce sie kupic w miare dobry rower. a ja chce miec frajde z codziennej jazdy na rowerze i jezdzic dosyc ostro bez obawy ze moze rower sie pokrzywi czy kola zosemkoja. ps. tego canyon'a cf 8.9 w rozmiarze L mialem juz dawno kupic, ale oni co chwile przekladaja dostepnosc na dalsze terminy, dlatego zainteresowalem sie znowu radonami. a teraz wyszly te roznice w rozmiarach. Edytowane 23 Marca 2016 przez reba29er Cytuj
vdcmike Napisano 23 Marca 2016 Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Zawsze lepiej się przymierzyć do czegoś chociaż podobnego niż kupować zupełnie w ciemno. Np. Kross B (alu) rozmiar M jest podobny do Canyona CF rozmiar L - rura podsiodłowa, górna rura, bb offset, praktycznie identyczne. Reach +2cm, stack -2cm, baza kół +1cm, kąt główki -0,5*. Nawet jeśli to nie to samo to daje jakieś wyobrażenie. Jeszcze podobniejsze są Krossy B11+. Edytowane 23 Marca 2016 przez vdcmike Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.