misiojedzie Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Ile masz wzrostu jak można wiedzieć że potrzebujesz XL? Canyon ma tą rozmiarówkę trochę dziwną, ja mam 180 i chyba długie nogi bo mi wyszło 84 czy 85 cm jak mierzyłem wg zaleceń z książką i wychodzi mi M a myślałem że spokojnie L będzie dobra, nie chciałbym jeździć z prawie na max wysuniętą sztycą tak jak teraz. Cytuj
Domin76 Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Jak to nie ma https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9.html Cytuj
radetzky Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 zwiększona baza kół (o 2 cm dla rozm. L). Gdyby nie to byłoby bardzo dobrze.. Obecne a przyszłe modele to także wybór miedzy 10 a 11 rzędów.. Cytuj
rzezniol Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Co do serwisu Fox vs RS ... Standardowy serwis dolnych goleni oraz sprężyny powietrznej w obu to taki sam "pikuś" ... z moich obserwacji wynika że uszczelki do Fox`a są droższe niż do RS`a .... Większy problem to tłumik CDT w Fox`ie, który jest kartridżem ... W produktach RS tłumik jest rozbieralny uszczelki są dostępne, jak się sypnie CDT to do wymiany jest cały kartridż ... Jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie na prostą . Pozdrawiam Cytuj
misiojedzie Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 (edytowane) Jak to nie ma https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9.html Że powtórzę sam siebie, biało czarnego już nie ma a czarno czerwony wątpię żeby jeszcze był na przełomie roku chyba że będę miał niesamowitego farta ale M jest dość popularna więc wątpię. pzdr śledzicie pewnie oferty canyona od kilku lat, 6.9 kosztuje 4300 a slx pewnie podejdzie pod 6k, a może okaże się że że wrzucą jakiś model pomiędzy te dwa? Edytowane 22 Września 2015 przez misiojedzie Cytuj
zbigmazu Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Cześć Co do rozmiarówki to długo się zastanawiałem jaki rozmiar wybrać i po przymiarce do M-ki SLX 7.9 ( robertocarlos dzięki za czas i umożliwienie przymiarki ) wybrałem L w modelu ALSLX 8.9 AnoWhite, przy moim wzroście 181 i długości nogi 86 na bosaka ( w SPD ok 89 cm ) Pozdrawiam Cytuj
Domin76 Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 W rozmiarze XL i tak nie ma przecenionych SLX więc niestety problem mam z bani:-/ Chodziło mi o XL bo z tego co widzę na stronie to się pojawił blackano-white Cytuj
robertocarlos Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 śledzicie pewnie oferty canyona od kilku lat, 6.9 kosztuje 4300 a slx pewnie podejdzie pod 6k, a może okaże się że że wrzucą jakiś model pomiędzy te dwa? mysle ze Canyon wypusci model ,cenowo podobny do SLX 7.9 z tego roku, popyt byl duzy a i konkurencja nie spi i oferuje coraz lepsze modele w dobrych cenach.. http://fstatic2.mtb-news.de/f3/18/1889/1889302-uosmh92dzgu8-canyon2016eurobike_23-large.jpg - ten model bedzie najwyzszym AL SLX bodaj bo jest dosc dobrze wypasiony,no chyba ze firma jeszcze czyms zaskoczy ale raczej nastepnym bedzie na ramie karbonowej bo inaczej cena juz podeszlaby dosc wysoko.. Cytuj
jgrabowski Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Ciekawa jest zmiana profilu AL SLX'a. Z roweru, który był pozycjonowany jako zaawansowana aluminiowa wyścigówka, zrobił się ścieżkowiec. Czyżby Canyon zwietrzył modę (nowy GT Zaskar jest podobnie pozycjonowany)? Cytuj
krycha Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Dla Waszej informacji - roweru można kupować też tutaj https://www.purecycling.ch/mountainbikes/bike.html?b=10382 trzeba tylko w komentarzach wpisać, że wysyłka na być do polski i podać adres. Ceny są w PLN i takie jak na stronie Canyona. Cytuj
mismic Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Ciekawa jest zmiana profilu AL SLX'a. Z roweru, który był pozycjonowany jako zaawansowana aluminiowa wyścigówka, zrobił się ścieżkowiec. Czyżby Canyon zwietrzył modę (nowy GT Zaskar jest podobnie pozycjonowany)? Wręcz przeciwnie. Zmiany geometrii nie wskazują na to, by charakterystyka miała być mniej ścigancka. Tylne widełki pozostawiono krótkie, więc zrywność i przełożenie mocy pozostanie na tym samym poziomie. Dłuższa rura górna - bardziej pochylona sylwetka (nawet na tym forum trochę osób pisało, że dotychczasowy SLX sprawia wrażenie przykrótkiego). Delikatne złagodzenie kąta rury sterowej natomiast ustabilizuje rower na zjazdach (w niektórych testach modelu 2015 pisali, że bywa nerwowy w jeździe w dół). Zresztą zgodnie z tym co pisze przedstawiciel Canyona w Polsce, to: "Nowy AL SLX dostanie nową ramę o geometrii identycznej z nowym topowym modelem Exceed CF SLX.", więc chyba nie ma co popadać w typowe dla nas "nowsze = gorsze". Cytuj
TomHagen Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Ile masz wzrostu jak można wiedzieć że potrzebujesz XL? Canyon ma tą rozmiarówkę trochę dziwną, ja mam 180 i chyba długie nogi bo mi wyszło 84 czy 85 cm jak mierzyłem wg zaleceń z książką i wychodzi mi M a myślałem że spokojnie L będzie dobra, nie chciałbym jeździć z prawie na max wysuniętą sztycą tak jak teraz. Mam 192cm i girę 91cm:-) Cytuj
misiojedzie Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Nie wiem czy śledzicie na bieżąco stronkę ale pojawił się slx 7.9 biało czarny w rozmiarach M i L, a dzwoniłem tam niedawno i powiedzieli mi że na pewno już ich nie będzie. Także atakować póki czas Cytuj
xxxWODNIKxxx Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 https://www.youtube.com/watch?v=szt_O_Tz_Xg Chyba lepsze niż te wszystkie foty z internetu Cytuj
mismic Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 Fajnie, że dali wreszcie pełną grupę XT zamiast tych popiskujących hamulców Formula. Cytuj
Domin76 Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 Piękny skurczybyk. Jak będzie kasa to może wymienie slx 7.9 na tego końcem następnego roku w końcu już będzie bardzo stary (2014) Cytuj
reba29er Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 (edytowane) https://www.youtube.com/watch?v=szt_O_Tz_Xg Chyba lepsze niż te wszystkie foty z internetu jaki to model dokladnie? tam kashima nawet jest ? Edytowane 24 Września 2015 przez reba29er Cytuj
misiojedzie Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 Pytanie o pomocnika doboru ramy. Zmierzyłem jeszcze raz, możliwie dokładnie, przekrok. Wychodzi mi 86-87 cm. Strona podaje że powinienem kupić rozmiar M, więc wychodzi biorąc pod uwagę dł rury podsiodłowej + mniej więcej wysokość siodełka że musiałbym mieć dość sporo wysuniętą sztycę. Mój przekrok znajduje się chyba na granicy rozmiarów bo wpisałem w tabelkę centymetr więcej i wskoczyła już rama L. Jednak przy L w razie zsunięcia się z siodła wg rysunku czuły punkt od ramy dzieli tylko 3 cm (na środku górnej rury, bo gdyby stanąć obydwoma stopami na ziemi trochę bliżej w stronę kierownicy zawiesiłbym się na ramie), rozmiar M obniża wysokość rury w sumie tylko o 28 mm. Wiem że to rowery o całkowicie innej geometrii ramy z którymi nie miałem jeszcze do czynienia, do tego na 29" jeździ się na pewno inaczej niż na 26 więc może dlatego wydaje mi się to dziwne, po prostu próbuję jakoś to wymierzyć żeby nie odsyłać później roweru do wymiany na większy lub mniejszy rozmiar. Chodzi oczywiście o al sl 6.9. Cytuj
zbigmazu Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 Jeśli te 86-87 masz na bosaka to bierz L. Będzie dobry i będziesz zadowolony. Zbyszek Cytuj
misiojedzie Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Mierzone w klapkach gdzie podeszwa jest praktycznie taka jak w butach w których jeżdżę. A może mógłby ktoś z okolic Zagłębia użyczyć canyona do przymiarki? mogę sobie tak gdybać między M a L a ostatecznie i tak to loteria, 50/50 że trafię w rozmiar. Wolałbym uniknąć później kombinowania z mostkiem gdyby coś było nie tak. Lubię bardziej pochylona pozycję. Obecnie siodło mam niecałe 10 cm wyżej niż kierownicę i jeździ mi się idealnie. Edytowane 25 Września 2015 przez misiojedzie Cytuj
DCV Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 @misiojedzie, ja mam 179cm wzrostu, przekrok 81 na bosaka, rama M i ten rozmiar jest dla mnie jest na styk. Znaczy, jeździ się wygodnie i oglnie wszystko super, zakupu nie żałowałem ani chwili. Tylko siodło muszę mieć wysunięte max do tyłu. Wybierając rozmiar, miałem możliwość pojechania do fabryki Canyon'a, tam mnie pomierzyli itd. Z ich kalkulatorów wyszło że M lub L, ze wskazaniem na M. Przy Twoim przekroku brałbym L. Cytuj
misiojedzie Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 Teraz mam rockridera w rozm L, wg tabelki oczywiście wypadam na granicy ale między L a XL :/ ale wziąłem mniejszy rozmiar. Rama co prawda bardzo zwrotna i wygodna jednak siodełko odsunięte na max do tyłu i sztycy zostało jakieś 1.5 cm do bezpiecznej granicy wysunięcia a to chyba nie o to chodzi. Jeszcze ostatnio kolega mnie zaobserwował i stwierdził że ten rower pode mną jakiś taki dziwnie mały. Zmierzyłem przekrok w butach w których jeżdżę i wyszło tak samo jak w klapkach, 87.5 cm, niżej wrzucam screena z pomiarem na boso tak jak radzi producent w filmiku i resztą wymiarów. Muszę chyba się umówić z kimś kto ma canyona i sprawdzić tą ich rozmiarówkę w praktyce. M jest w przedziale przekroku 82-87 mierzonego na boso więc teoretycznie jestem w środku ale wiecie jak to jest. Do zakupu jeszcze trochę czasu więc może uda mi się kogoś znaleźć kto mi poświęci parę minut. Cytuj
codespy Napisano 28 Września 2015 Napisano 28 Września 2015 Myślę o kupnie Canyon Grand AL SL 6.9 2016. Też mam dylemat czy rozmiar M czy L. Mam 184cm wzrostu i przekrok 86cm. Tak jak kolega misiojedzie zauważył, że rozmiar M kończy się na 87cm. Przekrok 88cm to już rozmiar L. W butach też będę miał ok pewnie 2cm wiecej czyli pewnie ok 88cm Czy jest ktoś z Warszawy lub Lublina kto ma własnie M lub L kto pozwoliłby przymierzyć rower? Oczywiście z taką przysługę jakiś upominek będzie (do ustalenia co) Cytuj
mismic Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Ja mam 183 / 87 i zdecydowałem, że u Canyona zamówię L. Choć, nie powiem, dylemat M/L spędzał mi sen z powiek. Wiele wypowiedzi tutaj przeczytałem i wiele nieprzespanych nocy mam za sobą. Z tym, że ja teraz kupuję przełaj, a to typ u nas tak, rzadki, że nawet nie mam co liczyć na to, że znajdę kogoś, kto łaskawie zgodzi się na przymiarkę. Na L zdecydowałem się pod wpływem przyzwyczajenia do wyciągniętej pozycji i upodobania do raczej większych niż mniejszych rowerów. Wracając do Grand Canyona, to ja bym, na twoim miejscu, wstrzymał się z decyzją przynajmniej do momentu poznania cen AL SLX na 2016. Różnica w cenie między najwyższym AL, a najniższym AL SLX, do tej pory była relatywnie nieduża, a w zamian dostaje się ramkę z zupełnie innej półki. Obie osie sztywne, geometria identyczna jak w topowych węglach, lepszy widelec, no i osprzęt z klasy o oczko wyżej. Wiedząc o tym, że zbierając fundusze na rower np. 2 tygodnie dłużej, mógłbyś mieć coś o klasę lepszego, możesz potem odczuwać pewien niedosyt jeżdżąc na AL bez SLX. Ja na pewno bym tak miał. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.