Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to modele 2015 pojawia się na stronie 08.10, plus/minus 1 dzień.Jest to oficjalna informacja od Canyon Polska.Co do wersji kolorystycznych to ma być jedna spokojniejsza i jedna bardziej widoczna,jedna  to jakaś chrome red taką dostałem odpowiedz.

 

Edytowane przez xxxWODNIKxxx
Napisano (edytowane)

Chociaż ja już rower mam to jestem bardzo ciekaw nowej odsłony. Tak jak pisałem wcześniej najbardziej dokucza mi w Al 6.9 siodełko a ono w nowej wersji chyba się nie zmieni. Ciekawe też jakie będą ceny nowych modeli.

Edytowane przez krzysiek09
Napisano (edytowane)

Co Ci nie pasuje z tym siodelkiem, jak na moje to duza kanapa i poszlo do zimowki  ;)

To indywidualna sprawa, wiec czepianie sie go nie ma sensu, zmiana siodelka to przeciez zaden problem.

Edytowane przez Pulse
Napisano

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to modele 2015 pojawia się na stronie 08.10, plus/minus 1 dzień.Jest to oficjalna informacja od Canyon Polska.Co do wersji kolorystycznych to ma być jedna spokojniejsza i jedna bardziej widoczna,jedna  to jakaś chrome red taką dostałem odpowiedz.

 

Widzę, że dla każdego jest inna wersja. Wg canyon polska modele 2015 miały trafić na www w 2 połowie września, następnie pod koniec września, a ostatecznie w październiku, ale nie ma jeszcze konkretnej daty ... :-)

Napisano

08.10 to potwierdzona data dla sztywniaków i reszty brakujących modeli poza Dude CF (fatbike), który może dołączyć nieco później. Nowe rowery wchodzą na stronę w kilku rzutach - wczesny w tygodniu 34 (sierpień), następnie w okolicy Eurobike (początek września) i nastepnie na przełomie września i października, ostatecznie 08.10. Przez poland@canyon.com i infolinię mówiliśmy o "początku października" dla ostatnich modeli. Jeśli ktoś poczuł się niedoinformowany - bardzo przepraszam.

 

Data wprowadzenia nowych rowerów na stronę zależy od wielu czynników, między innymi od ilości rowerów z kolekcji 2014 pozostałych na stanie. Wiem, że wiele z nich jest już wyprzedanych ale te które sa łatwiej znaleźć na "zwykłej" wersji strony niż w outlecie a ze względu na przeceny wciąż mamy o nie bardzo dużo zapytań, zwłaszcza o skrajne rozmiary.

Napisano

Hamulce w tym rowerze to jakaś padaka. Same awarie i problemy. Musiałbym wypracowanie napisać żeby opisać co się z tym szajsem dzieje.

 

Może wymień w kilku punktach co się z nimi dzieje, po jakim przebiegu i w jakich warunkach.

 

Co Ci nie pasuje z tym siodelkiem, jak na moje to duza kanapa i poszlo do zimowki  ;)

To indywidualna sprawa, wiec czepianie sie go nie ma sensu, zmiana siodelka to przeciez zaden problem

Oczywiście siodełko to indywidualna sprawa  i łatwo zmienić jak prawie wszystko co nie pasuje.  Napisałem tylko, że moim zdaniem nie jest ono wygodne na dłuższe trasy.

Napisano (edytowane)

1.Klamki za głęboko wchodzą zanim hamulce w ogóle zaczną hamować: chyba trzeba odpowietrzyć.

2.Urwała mi się klamka przedniego hamulca przy wywrotce: naprawione.

3. Przy hamowaniu przodem czuć wibracje na kierownicy.

4. Nieprzyjemny hałas i pisk przy hamowaniu w mokrych terenowych warunkach: mam wrażenie że wtedy jest duże pogorszenie siły hamowania.

5. W tylnym hamulcu coś zaczęło trzeć, zatrzymuję się sprawdzam a tam ta blaszka co klocki trzyma się praktycznie zmieliła. Wywaliłem ją i nie wiem co mam ją kupować czy co.

6. Czasem tak wyją że nie ma komfortu psychicznego na zjazdach i strach się rozpędzić.

Przebieg 600km. Warunki od asfaltu po góry.

Edytowane przez atizylak
Napisano

Nie jest to co prawda wątek o hamulcach ale skoro w nowym modelu Canyon z nich rezygnuje to może dawać do myślenia. Ja po ponad 200km w łatwym terenie na razie nic złego nie mogę o nich powiedzieć. Martwi mnie jednak to co piszesz bo potwierdza to nie najlepsze opinie o tym modelu  Avid.

Może jeszcze w tym roku uda mi się przetestować je w znacznie cięższym terenie.

Napisano

mnie ciekawi czy Canyon oferuje taki rower:

 

- rama alu, najchetniej sztywna os z tylu, główka nie wiecej jak 69st

- amor poziom Reba/Fox, sztywna os

- napęd 2x10

- hamulce shimano od deore wzwyz

- kola z obreczami tubless ready od 21mm wewnatrz szerokie

 

Jest szansa na pojawienie sie takiej kombinacji?

Napisano

Czyli że tak powiem "zeslakowanego" sztywnego ścieżkowca z wicelcem ze skokiem 120 - 140 i na szerokich oponach? To kategoria raczej niszowa, popularna np. w UK ale w innych krajach chyba również została zauważona. W ostatnim Magazynie Rowerowym redakcja składa takiego typu maszynę chyba.

 

Prawde mówiąc nie sądzę jednak, aby taki rower pojawil się w naszej ofercie. Myślę jednak, że warto obserwować, jaki wpływ będą miały fatbajki na zwykłe rowery.

 

 

1.Klamki za głęboko wchodzą zanim hamulce w ogóle zaczną hamować: chyba trzeba odpowietrzyć.

2.Urwała mi się klamka przedniego hamulca przy wywrotce: naprawione.

3. Przy hamowaniu przodem czuć wibracje na kierownicy.

4. Nieprzyjemny hałas i pisk przy hamowaniu w mokrych terenowych warunkach: mam wrażenie że wtedy jest duże pogorszenie siły hamowania.

5. W tylnym hamulcu coś zaczęło trzeć, zatrzymuję się sprawdzam a tam ta blaszka co klocki trzyma się praktycznie zmieliła. Wywaliłem ją i nie wiem co mam ją kupować czy co.

6. Czasem tak wyją że nie ma komfortu psychicznego na zjazdach i strach się rozpędzić.

Przebieg 600km. Warunki od asfaltu po góry.

 

1. Odpowietrzyć albo ewentualnie zdemontować koło, zacisnąć klocki i wepchnąć między nie klin Avida. Na jakiś czas pomoże.

3. Kształt tarczy Avida powoduje wibracje, to również niestety kwestia eksploatacyjna, być może wymiana klocków pomoże.

4 i 6. Hamulec nie powinien mocno tracić na sile na mokrym. Wymiana klocków i odtłuszczenie tarczy?

5. Blaszkę sugerowałbym wstawić, w jakimkolwiek lokalnym sklepie jak mają to powinni "poratować". Jeśli ją zmieliło to klocki nie sa zużyte?

 

Generalnie największe zażuty pod adresem każdych Avidów z każdej półki to właśnie hałaśliwość, mała odległość klocków od tarczy która musi być idealnie prosta oraz konieczność przeserwisowania od czasu do czasu. W zamian są mocne i mają dobrą modulację.

 

Hamulce Shimano są przyjaźniejsze dla użytkownika ale z punktu widzenia fabryki są o tyle "trudne w stosowaniu" że są dość drogie. Poza tym Shimano przypisuje je do grup, co działa na niekorzyść całkiem dobrych zacisków dopisanych do grup Alivio. Użytkownicy postrzegaja je jak "przyoszczędzenie na czymś" mimo iż jest do dobry, przyjazny produkt.

Napisano (edytowane)
Czyli że tak powiem "zeslakowanego" sztywnego ścieżkowca z wicelcem ze skokiem 120 - 140 i na szerokich oponach? To kategoria raczej niszowa, popularna np. w UK ale w innych krajach chyba również została zauważona. W ostatnim Magazynie Rowerowym redakcja składa takiego typu maszynę chyba.   Prawde mówiąc nie sądzę jednak, aby taki rower pojawil się w naszej ofercie. Myślę jednak, że warto obserwować, jaki wpływ będą miały fatbajki na zwykłe rowery.

 

Niekoniecznie, może mieć skoku 100mm i główkę i 70st (nice to have) po prostu. Bardziej zalezy koledze (dla niego rower) na hamulcach shimano i napędzie 2x10. Magazyn Rowerowy takowego składa, ale napęd 1x10 już dyskwalifikuje z udziału w górskim maratonie, do tego waga ponad 15 kg aż się nie chce wierzyć. Do tego to 27,5 rozmiar a nie pożądany 29.

 

A takiego szlakowca już znalazłem i kupiłem - Trek Stache, 29" i waga realna w rozmiarze 19" z koszykami na bidon i pedałami 520 - 12,2kg.

Edytowane przez wojtas7
Napisano

Dziś wreszcie się pojawił GRAND CANYON AL 5.9 no i go zaraz do koszyka.Po 3 godzinach dostałem faktóre za która zrobiłem przelew. Termin wysyłki ma być na drugą połowe przyszłego tyg. Z tego co sie dowiedziałem to może ona przesunąć się na kolejny tydzień ze względu na zaksięgowanie kasy w ciągu 2-3 dni.Więc jak na moje wszystko na razie jest ok i sprawnie. Zobaczymy jak będzie w praktyce ;)

Przy okazji podziękowania dla Pana Pawła Steinke za szybkie odpowiedzi na moje pytania ;)

Napisano

5. Blaszkę sugerowałbym wstawić, w jakimkolwiek lokalnym sklepie jak mają to powinni "poratować". Jeśli ją zmieliło to klocki nie sa zużyte?

 

Rozebrałem to dzisiaj. Faktycznie blaszkę zmieliło ponieważ 1 klocek na 1/6 powierzchni nie miał już okładziny,a na reszcie miał z ćwierć mm grubości. Jak się klocek skończy to blaszkę najprawdopodobniej właśnie zmieli gdyż ona jest dookoła okładziny ale na klocku więc nią będzie hamowało.

Rozruszałem tłoczki, naciskając klamkę i patrząc jak wychodzą, po czym wciskając je z powrotem. I tak kilka razy. I za każdym razem jest tak że z 1 strony tłoczek wychodzi a z 2 stoi,lub wychodzi ale wolniej, lub dopiero wychodzi jak ten 1 zablokuję. Nie wiem czy to normalne.

To wszystko przy przebiegu 620km w 2 miesiące. Na starym rowerze z vbrakeami przez 7 lat raz zmieniłem klocki.

Napisano

A jakie teraz klocki założyłeś ? Faktycznie jak na taki przebieg to chyba za wcześnie na takie problemy. Martwi mnie to trochę bo planuję wyjazd z rowerem i nie chciał bym takich doświadczeń z dala od serwisów i sklepów rowerowych

Napisano

No na razie siedzą te zużyte bez blaszki. Dzisiaj dopiero miałem siłę się tym zająć. Na początku tygodnia jakieś kupię, takie żeby w zestawie była ta blaszka-rozpórka i żeby dużo nie wydawać. No zużycie klocków jak w wyścigówce. A co ja to przejechałem. :(  Jak jedziesz na kilka dni to dobrze mieć zapasowe klocki z tą blaszką, multitool z imbusami i na trasie wymienisz w razie czego.

Napisano

Kup sobie porządne metaliki, np. EBC Gold i na intensywny sezon w górach powinny wystarczyć. Choć nie wysuwający się drugi tłoczek nie nastraja optymizmem, prawdopodobnie szybsze zużycie klocka jest spowodowane właśnie zatarciem tłoczka, ale po takim przebiegu to wstyd, moje Tektro mają 12 tyś. km i nic nie jest zatarte, a to podobno kiepskie hamulce ;)

Napisano

No zobaczę Marcin ale widzę że 60zł kosztują. Trochę drogie. Bo tutaj za 21zł są jakieś. http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-avid-elixir-1-2-3-5-7-9-r-cr-xx-i4640458670.html  Dobre bo tanie. :D  Z tego co widzę po tych zaciskach to po prostu tłoczki nie pracują z tą samą siłą. Zauważyłem że jak jeden klocek już pcha tarczę i ją wykrzywia to drugi tłoczek dopiero łaskawie wychodzi i daje kontrę. I w ten sposób zużył się ten klocek bo on już pchał a ten z 2 strony jeszcze nie doszedł do tarczy w ogóle, dopiero jak ta już była wykrzywiana. Może to jest spowodowane zapowietrzeniem albo nie wiem czym.

Napisano

Sprawdziłem u siebie klocki w tylnym zacisku.  Po 300 km w większości łatwym terenie zużycie minimalne. Oba klocki wyglądają identycznie, równo się ścierają. Co do ustawienia to po zamontowaniu klocek bliżej zacisku piasty jest zdecydowanie w bliższej odległości od traczy niż drugi. Przy naciskaniu klamki siłom rzeczy bliższy klocek dociska tarczę , lekko ją doginając. Myślę, że można to wyregulować zaciskiem ale nie robiłem. Zobaczymy jak te hamulce będą się sprawować dalej. Narzazie jestem zadowolony.

Co do samego roweru uważam , że był to świetny wybór w tej cenie. Jeździ się znakomicie. Pojeździłem trochę w terenie ze stromymi krótkimi i dłuższymi podjazdami  i jest super. Nie zaobserwowałem odrywania przedniego koła przy podjazdach, na zjazdach czyje się dużo pewniej niż na 26 calach. Może ma na to wpływ fakt , że poprzedni rower był zupełnie innej klasy ale różnica w terenie jest kolosalna. Nie jeżdżę wyczynowo więc nie zaobserwowałem również problemów ze zwrotnością roweru. Jedynie mam wrażenie, że jest go nieco ciężej rozpędzić ale jak się to już uda to łatwo utrzymać prędkość . Myślę, że na rozpędzanie i prędkość jazdy na utwardzonych nawierzchniach mają duży wpływ opony. Poprzednio jeździłem na continental race king i wydaję mi się , że są lepsze na twarde nawierzchnie.  Praca osprzętu również nie budzi moich zastrzeżeń. Jedynie przyszłym nabywcą polecam usunąć fabryczny smar z łańcucha i potraktować  porządnym olejem. U mnie na fabrycznym smarze napęd był strasznie głośny na środkowym blacie. Po nasmarowaniu łańcucha olejem  Rohloff napęd jest prawie niesłyszalny. Do siodełka się dalej przyzwyczajam ale bez pieluch raczej nie polecam go w dalsze trasy. Biały kolor siodła wbrew pozorom nie brudzi się w przeciwieństwie do chwytów , których w czystości utrzymać się nie da.

Napisano

Jak czytam wasze komentarze to aż się odechciewa kupowania roweru na hydraulikach ,człowiek wyda ciężko zarobione pieniądze a tu takie jaja.Mam tylko nadzieje że nie będę miał żadnych przebojów ze swoim 5.9 wiem że to żadna rewelacja te acery no ale się zobaczy

Napisano (edytowane)

Nie jest tak źle. Myślę, że gdyby nie to forum to pewnie na pewne sprawy nie zwrócił bym nawet uwagi. Dziś bez problemu wyregulowałem zacisk. W środę jadę z rowerem w góry więc prawdziwy test dopiero przed nim. Klocki na zapas na wszelki wypadek kupiłem :)

Edytowane przez krzysiek09
Napisano (edytowane)

No kolorki ciekawe tylko szkoda że niższe modele nie mają malowania z wyższych np.wersja 7.9 i kolor meteor grey normalnie masakra,trudno się mówi wybrałem biało czarny siodło i chwyty od razu wylatują wstawie swoje.Dopiero teraz zauważyłem że 30 gold dostał manetkę blokady na kierownicy

Edytowane przez xxxWODNIKxxx

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...