atizylak Napisano 12 Sierpnia 2014 Napisano 12 Sierpnia 2014 Andys ja ważę 80kg i wogóle nie przyszło mi do głowy że koła mogą nie wytrzymać. Wydaję mi się że 95kg też powinny dać radę, w końcu to nie jest rower z marketu za 500zł. Przyszła do mnie tytułowa maszyna. Zrobiłem 15km w lekkim terenie i błocie. W porównaniu do starego authora basica po tuningu, tutaj jest duża kultura pracy przy zjeździe po schodach. Rower jest większy ale dużo lżejszy. Ma dobre odejście. Nie wiem ile jechałem bo czekam na licznik. Biegi wchodzą wszystkie idealnie a hamulce to żylety. Zanim założyłem przednie koło zdążyłem hamulec przedni wcisnąć, bałem się że już sobie popsułem hamulec i będzie problem, na szczęście dali ten plastik włożony w zacisk! Na rower czekałem z 3 miesiące, ale pod koniec chyba zapomniałem że 2 tygodnie przed planowanym terminem dostarczenia roweru trzeba za niego zapłacić. A z canyona nikt się nie upominał o kasę. Dopiero sam się upomniałem kaj mój rower, to się zapytali czy wpłaciłem. W ten sam dzień zrobiłem przelew i po tygodniu rower już był. Manetki są jakoś inaczej niż w ojej starej maszynie i tutaj jadąc odruchowo klikałem w powietrzu i dopiero musiałem spojrzeć kaj te manetki są żeby ich użyć. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczymy co będzie dalej. Cytuj
severian Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Pytanie, do posiadaczy tytułowego Canyona. Oprócz wspomnianych już w tym wątku problemów z luzami w kołach Mavica CrossOne, zastanawia mnie również, czy mają one szansę wytrzymać moją masę (90-95kg). Do 95 kg dodaj jeszcze masę roweru i reszty gratów,które ze sobą wozisz (ubranie,plecak itepe).Robi się jakieś 110 kg i powiedziałbym,że jest to na granicy wytrzymałości tych kół. Cytuj
Andys Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzięki, mam tego świadomość, dlatego zależy mi na opinii osób o podobnej wadze, które mają praktyczne doświadczenia. Np. GRZECHJ posiada GC AL 6.9 i napisał w tym wątku, że ma prawie 100kg wagi ... Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez Andys Cytuj
severian Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Ja wprawdzie mam małe crossride'y i ważę jakieś 95 kg (z rowerem) ale nie zauważyłem by z kołami coś się działo.A jakoś szczególnie ich nie oszczędzam.Jeśłi nie będziesz uprawiał jakiejś extremy to koła powinny wytrzymać.Zawsze możesz je sprzedac ,dołożyć parę setek i złożyć coś mocnego (i ciężkiego) na 32 szprychach. Cytuj
voytee Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Ja odkąd kupiłem rower katuje go bardzo mocno. Ważyłem 100 kg, teraz waże 98 i waga spada. W każdym razie koła sprawują się bez zarzutu. Przejechałem kilka maratonów i dostały naprawdę mocno w kość. Koła są nadal idealnie wycentrowane, luzu w tylnej piaście też nie zauważyłem, faktem jednak jest że tylną piastę w tym modelu należy dokręcać bardzo mocno zaciskiem - na wszystkich forach o tym mavicu tak piszą - taka jego uroda. Cytuj
atizylak Napisano 27 Sierpnia 2014 Napisano 27 Sierpnia 2014 Przejechałem 230km. Tylny hampel zaczyna brać dopiero jak wcisnę 3cm klamki. Jest tam śrubka regulująca odległość klamki od kierownicy ale ona nie powoduje że hamulec szybciej łapie, tylko jak ją wkręcę na max to klamka jest maksymalnie oddalona od kiery i ma około 3cm nic nie robiącego skoku. Przód też późno łapie. Te hamulce są zapowietrzone czy coś innego z nimi jest nie tak , wie ktoś może? Żeby tylne koło zablokować to trzeba klamkę prawie do kierownicy docisnąć. Kiepska pogoda jest na testy. Cytuj
voytee Napisano 27 Sierpnia 2014 Napisano 27 Sierpnia 2014 @atizylak - coś z tym hamulcem masz chyba nie tak. Faktycznie te avidy nie biorą od razu, ale dociskanie klamki do kiery aby zblokować koło to faktycznie coś nie tak. Stawiam albo faktycznie na zapowietrzenie albo masz zatłuszczone tarcze klocki. Ja blokuję koło zarówno przednie jak i tylne przy dociśnięciu klamki mniej więcej do połowy (tył troszkę nawet mniej niż do połowy). Hamulec bierze (leciutko) gdzieś po 0.5 cm skoku u mnie a po ok. 1cm uzyskuję już bardzo dużą siłę hamowania. Problem z tymi avidami jest jeszcze jeden, w zależności od egzemplarza pojawia się tak zwany (indyczy głos hamowania) Jest to opisane na wielu forach. Taki modulowany pisk tak jakby tarcza nierówno w kolckach pracowała. Ja na szczęście u siebie tego nie mam (tzn miałem przez chwilkę i słabo nasilone w tylnym kole) - dotarły się klocki po ok 100km i jest ok. Podjedz do dobrego serwisu i niech ci sprawdzą te hamulce dla pewności. Cytuj
wikt00r Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 Tak - zamówiłem L-kę. Co do serwisowania własnoręcznego - po prostu boję się, że coś spieprzę nieodwracalnie. Co prawda miałbym stary rower do, że tak powiem, "treningów" , ale i tak mam obawy. Poza tym widelca sam już na pewno nie zserwisuję. Co do linka - poczytam w wolnej chwili - dzięki wielkie Wireless, Czy byłaby możliwość przymierzenia się do Twojego roweru? Masz rozmiar L, a niestety nie znalazłem do tej pory innej osoby z W-wy z tym rowerem w tym rozmiarze. Mam dylemat czy wybrać L czy M - głównie obawiam się przekroku. Mam obecnie dwa rowery i obydwa są w rozmiarze 19", a programik na stronie podpowiada mi M. Z góry bardzo dziękuję Cytuj
atizylak Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Wywróciłem się na zjeździe w górach i się przedni hebel połamał. Rower miał około 250km przejechane. Bez przedniego hamulca musiałem skończyć wycieczkę. Jak przy każdej wywrotce coś się będzie w tym rowerze urywać to ja nie wiem jak to będzie. W moim starym rowerze authorze basicu miałem dziesiątki lub więcej szlifów, uczyłem się na nim w spd jeździć i nic się nie urywało podczas wywrotek. Przeważnie kończyło się na rysach. Jakiś delikatny ten rower. https://plus.google.com/107786938575480930825/posts/DCQ784VEiKG?pid=6053751003589454226&oid=107786938575480930825#photos/107786938575480930825/albums/6053750995700934817 Cytuj
caynon Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 atizylak hm ale to nie wina marki canyon to nie ich hamulce:P Cytuj
atizylak Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 No nie ich ale mogliby jakieś odporniejsze na upadki montować. Może uda mi się ten hamulec zreanimować. Cytuj
Andys Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 A mnie kiedyś w znajomym sklepie rowerowym, uświadomili, że zarówno klamki jak i manetki powinny być przykrecone niezbyt mocno. Tak, aby nie ruszały się podczas używania, ale w trakcie upadku, aby mogły się przekrecic na kierownicy, zamiast połamać. Istnieje możliwość, że po prostu miałeś pecha. Cytuj
atizylak Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 No Andys pierwsze słyszę taki patent. Być może by się tutaj sprawdził. Cytuj
gary4 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Wywróciłem się na zjeździe w górach i się przedni hebel połamał. Rower miał około 250km przejechane. Bez przedniego hamulca musiałem skończyć wycieczkę. Jak przy każdej wywrotce coś się będzie w tym rowerze urywać to ja nie wiem jak to będzie. W moim starym rowerze authorze basicu miałem dziesiątki lub więcej szlifów, uczyłem się na nim w spd jeździć i nic się nie urywało podczas wywrotek. Przeważnie kończyło się na rysach. Jakiś delikatny ten rower. https://plus.google.com/107786938575480930825/posts/DCQ784VEiKG?pid=6053751003589454226&oid=107786938575480930825#photos/107786938575480930825/albums/6053750995700934817 Delikatny bo lekki. Klamki hamulcowe nie są do tego aby nimi walić o ziemię. Dziwię się że się dziwisz. Ludzie na wyścigach ramy łamią. To musi dopiero boleć. O niemocnym przykręcaniu klamek pisali w niedawnym bikeBoardzie. W listach od czytelników. Zainwestuj w nową klamkę. Myślę że warto. Cytuj
DCV Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 (edytowane) Witam szanownych forumowiczów. Szykuję się do zakupu pierwszego poważniejszego roweru, moją uwagę zwrócił Grand Canion AL 6.9 - dobry osprzęt jak za tą cenę itd. Jednak jak większość tu piszących borykam się z problemem doboru wielkości ramy. Mam 180cm wzrostu, 85kg wagi, przekrok 83-84cm. Z konfiguratora oraz wcześniejsych postów, wynika że rama M powinna być dla mnie ok. Jednak w dniu wczorajszym miałem okazję przejechać się Centurionem Backfire 800.29 na ramie 51cm i było .... SUPER... przekrok w Centurionie idealny, pozycja dokładnie taka jakiej oczekuję, jednak przedniego Epicona wolałbym zastąpić Rabą z Caniona, no i Canyon minimalnie bardziej mi się podoba wizualnie (wiem że to bzdura, ale gdy porównuję rowery na podobnym osprzęcie każdy argument się liczy). W związku z tym pojawiły się wątpliwości czy Canyon nie będzie za krótki. Centurion ma 620cm długości ramy, Canion w wersji M ma 590cm. Może Canyon w ramie L? Chyba njlepiej byłoby się przymierzyć LIVE do Canyona. Dlatego mam pytanie do szanownych kolegów - czy ktoś z Was mieszka może w Trójmieście lub okolicach i miałby chwilę czasu, aby dopomóc wątpiącemu i użyczyć Caniona AL 6.9 na ramie L lub M do przymiarki? Edytowane 2 Września 2014 przez DCV Cytuj
Darek14 Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Przy takich parametrach rozmiar M może być za krótki, a L-ka dobra na dugość, ale zbyt wysoka. Jesteś między dwoma rozmiarami i możliwe, że geometria Canyona nie jest dla Ciebie. Ale nie ma tragedii: jest wiele równie ciekawych rowerów na rynku. Cytuj
DCV Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Właśnie takie mam odczucie, lecz nie chcę skreślać Canyona ze względu na specyfikację techniczną którą oferuje. Dlatego chętnie przymierzyłbym się do rozmiaru L ramy (istnieje duże prawdopodobieństwo że będzie OK) lub jeżeli się okaże za wysoka w przekroku to do rozmiaru M. Cytuj
voytee Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 @DCV - kolego, masz wymiary (długościowo) praktycznie takie jak ja (ja jestem tylko grubszy). W każdym razie dla mnie M-ka jest w sam raz. Jeżdzę w maratonach (nie jestem topowym zawodnikiem ale coś tam umiem pojechać technicznie - bo za młodu nawet coś się w lokalnych XC wygrywało) Nie odczułem, żeby rower był jakoś masakrycznie dla mnie za krótki - ewentualnie możesz zmienić mostek na dłuższy bo defaultowo jest bardzo krótki - ja sam myślałem, że wymienie - ale jednak uznałem, że mam wystarczająco sportową pozycję. A rower jest bajecznie dobry. Mierzyłem kilka 29erów w podobnych cenach i nic mi tak nie spasowało. Jedynie na sporo droższym specu czułem się troszkę jakby lepiej. @DCV - przy tym przekroku w L-ce będziesz szorował klejnotami o górną rurę - niestety - ale tak jak pisałem M-ka powinna być ok - nie wiem jakie masz ramiona / tułów ale wzrost i przekrok mamy pratkycznie identyczny. Cytuj
Darek14 Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 A ja się przymierzałem i niczym wyjątkowym nie zachwycił - takich "bajecznie dobrych" marek są dziesiątki. Cytuj
voytee Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 @Darek14 - każdy lubi co innego - ale tak z ciekawości podaj mi przykłady podobnie wyposażonych rowerów - z podobną wagą, z takim amorkiem, o osprzęcie nie będę wspominał bo to łatwo zmienić - w tej cenie co GC AL 6.9 Cytuj
wikt00r Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Właśnie takie mam odczucie, lecz nie chcę skreślać Canyona ze względu na specyfikację techniczną którą oferuje. Dlatego chętnie przymierzyłbym się do rozmiaru L ramy (istnieje duże prawdopodobieństwo że będzie OK) lub jeżeli się okaże za wysoka w przekroku to do rozmiaru M. Jestem/byłem w identycznej sytuacji jak Ty. Mam 180 cm i ok 83-84 w nodze, a jak podciągnąłem książkę na siłę do góry (symulując jakbym siadł na siodle), to było nawet 85. Mam obecnie dwa rowery - HT 26" oraz krossowy 28" - wszyskie w rozmiarze L. W szafie nie posiadam niczego w rozmiarze M, najwięcej XL, potem L Jakież było moje zdziwienie, kiedy kalkulator na stronie pokazał mi rozmiar M. Nie chciałem wierzyć... do czasu. Dzięki uprzejmości kilku osób udało mi się w ostatni weekend na maratonie w Olsztynie przymierzyć się do dwóch rowerów Canyon 29": na ramie AL oraz CF SL, obydwie w rozmiarze M. Okazało się, że rozmiar L zdecydowanie za duży dla mnie i na 99,99% dla Ciebie też. Prześwit w przekroku miałem naprawdę na styk, na ramie L chyba bym wisiał. Zdecydowanie odradzam Tobie ramę L. Usiadłem sobie na chwilę na tych rowerach i czułem się ok, praktycznie tak samo jak teraz na moim 26" w rozmiarze L. Tak więc AL SLX 9.9, rozmiar M już zamówiony A jakby coś było nie tak, to przecież można wymienić, oddać i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Cytuj
krzysiek09 Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 Po przecenach rowery znikają bardzo szybko. Podobno nowy AL 6.9 pojawi się jeszcze we wrześniu. Geometria pozostaje ta sama , zmiany w osprzęcie (podobno hamulce) i malowaniu. Cytuj
xxxWODNIKxxx Napisano 7 Września 2014 Napisano 7 Września 2014 Ja wlasnie czekam na nową kolekcje,mam nadzieje że bedzie troche inna kolorystyka.Skąd masz informacje że beda inne hamulce? Cytuj
derbixxx Napisano 7 Września 2014 Napisano 7 Września 2014 Większość pokazanych modeli 2015 dostała shimano zamiast avid Cytuj
krzysiek09 Napisano 7 Września 2014 Napisano 7 Września 2014 (edytowane) Ja wlasnie czekam na nową kolekcje,mam nadzieje że bedzie troche inna kolorystyka.Skąd masz informacje że beda inne hamulce? Jak dzwoniłem do Canyon to tak mi powiedzieli. Nie zdradzili żadnych szczegółów ale coś o hamulach było wspomniane. Jakie bedą zmiany i cena nie wiadomo ale za klika dni wszystko bedzie jasne. Dobrze, że nie robią problemów z wymianą roweru. W ciągu 30 dni możesz zmienić na inny model albo całkowicie zrezygnować nie ponosząc żadnych kosztów. Mi osobiście obecne malowanie czarno - białe bardzo się podoba. Obawy mam właśnie co do hamulców , piast i czy dobrze trafiłem z rozmiarem ramy. Edytowane 7 Września 2014 przez krzysiek09 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.