Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

dam79iano

 

ja przy moich 178 i nodze 83 mam CF Sl w rozmiarze M i przekrok jest ok.

natomiast wydaje mi sie ze gora jest dosyc krotka, przynjamniej takie mam wrazenie.

 

wiec jesli masz 180 i podobna/dluzsza noge i dluzsze rece nizja, zastanowil bym sie nad L.

polecam przed zakupem i czekaniem ponad 2 miesiace na karton, znalezc kogos z forum z Canyonem kolo siebie i sie przymierzyc.

wiadomo ze mozesz go odeslac ale jak tak by Ci wyszlo to sobie mozesz nie pojezdzic za wiele w tym sezonie na nim..

 

gdyby cos ja jestem w poznaniu gdybys chcial do Mki sie zmierzyc

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzys-iek, a na jakim modelu dokladnie jezdzisz, bo w al L to 19, a w slx to 20-wie ktos moze ktora geometria jest lepsza do wygodniejszej jazdy. Chcielbym zeby kat wspornika siadelka bym blizej osi tylnego kola (czesto widze, ze uzytkownicy przesuwaja max. do tylu dla wygodniejszej jazdy)

wojtek na jakim modelu jezdzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeździ na kołach Mavic Crossride? W moim SLX-ie 7.9 cały czas pojawia się luz w piaście tylnego koła :icon_confused: , czy u kogoś też to występuje? Na maratonie w Miękini rozmawiałem z kilkoma osobami co śmigają na Canyonach i też mają ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mavic Crossride tak ma, zdaniem Mavica jest to ich cecha fabryczna i nie podlega gwarancji.

 

Problemem jest sposób "mocowania" osi na łożyskach, Są tam użyte zawleczki, które jeśli zsuną się ze swojego miejsca powodują minimalny luz. Można to naprawić ale bez żadnej gwarancji, że problem nie wróci. Dotyczy to Crossrideów mocowanych we wszystkich rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie ma co się pastwić nad tymi kołami. Fakt, nie pozostawiają one nikogo obojętnym ale tak jak pisałem jest to zestaw lekki, sztywny i stosunkowo tani. Wszystkie te cechy bez żadnych minusów rzadko są spotykane razem ;).

 

Jako, że wątek się rozrósł jeśli znajdzie się ktoś, kto zbierze wszystkie pytania dotyczące roweru Grand Canyon AL 6.9 w jeden post (łącznie z pytaniami o rozmiar) to ja na nie hurtem odpowiem. Coś trzeba zrobić z majówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po prostu dokręcić na chama tylną oś i luz znika. Nie jest to żaden problem, ponad sezon przelatałem na tych kołach i na nic to nie wpływa. 

Trochę mnie smuci ta popularność Canyona. W zeszłym roku miałem fajny niszowy rower, widziałem może całego jednego innego Canyona przez cały sezon. Teraz na dwóch wyścigach widziałem z pięć, a jeszcze dwóch znajomych się szykuje do zakupu.

 

Edit: no tak, zapomniałem że AL ma tylko szybkozamykacz. Tego się na chama nie domknie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się cieszę ;).

 

A skoro już rozmawiamy otwarcie mocniejsze dokręcenie osi nie zawsze rozwiązuje problem. Syntace zaleca aby dokręcać X12 do 20 Nm, to dość duży moment. GC AL 6.9 z tyłu ma 9mm więc to nie sposób a z mocnym dokręcaniem osi w Rebie proszę uważać, patent RS potrafi się ześlizgnąć i uszkodzić co utrudnia późniejsze dokręcanie osi.

Edytowane przez PawelSteinke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. Wg strony Canyon'a, na model Grand Canyon AL 6.9 2014 w rozmiarze xl trzeba czekać ponad półtora miesiąca. Długo strasznie.

To mnie zastanawia za każdym razem gdy czytam o zamawianiu rowerów tej firmy.

Skoro czas oczekiwania wynosi półtora miesiąca to w oczach przedstawicieli firmy nie jest strata - klienta?

Wiem że cena jest atrakcyjna a rower w praktyce przynajmniej niezły - tylko co z tymi którzy jednak są niecierpliwi i poszukają czegoś innego? Niecierpliwi to też może być określenie na wyrost - taki czas czekania to niewątpliwie bardzo dużo czasu i może zniechęcać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami tak, czasami nie.

 

Cytując jeden z naszych mailowych szablonów "jakość roweru wynagradza długi czas oczekiwania". Są jednak klienci którzy chcą sprzęt tu i teraz i wybierają konkurencję. Dotyczy to zwłaszcza "tańszych modeli", powiedzmy od omawianego GC AL 6.9 w dół, są one bardzo wrażliwe na dobrą pogodę i jak sezon startuje w ciągu kilku tygodni dostępność szybuje w górę a klienci chcą mieć rower na weekend, na majówkę itp. Ja osobiście chciałbym mieć ich więcej z krótszym terminem dostawy ale z wielu powodów jest to niemożliwe - cała branża działa z 2-3 miesięcznym opóźnieniem, części na sezon 2014 również się kończą lub są już (w fabrykach oczywiście) niedostępne a zanim dojdą ze wschodu nikt ich nie kupi bo za pasem będzie kolekcja 2015. Ponadto globalnie Canyon i tak zaplanował większą produkcję niż rok wcześniej i po raz kolejny okazało się, że mogliśmy mieć w tym względzie więcej fantazji i sprzedaż idzie lepiej niż planowaliśmy co też nas cieszy bo towar nie leży w magazynie generując niepotrzebne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...