Skocz do zawartości

[Napęd] Wybór całego nowego napędu.


Scarper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i potrzebuję waszej porady.

Mam około 1500zł na nowy napęd do roweru KELLYS SCARPE [chyba2012]

Napęd ma być 3x9 najlepiej od SHIMANO, komponenty które wybrałem to 

 

Przerzutka przednia XT FD-M770

 

Przerzutka tylna XT RD-M772 -SGS czy GS ?

 

Mechanizm korbowy Deore XT FC-M770 -korby 175mm czy 180mm ? RAMA 19,5. Mój wzrost 185cm około.

 

CS-M770, CN-HG93 -Kaseta i łańcuch.

 

DEORE XT SL-M770 -Manetki 3x9.

 

Proszę o rady dotyczące tego zestawu.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy stery CANE CREEK 40 PÓŁZINTEGROWANE podejdą do mojej ramy ? Mam tam stery KLS Expert Integrated, a wyglądają jak półzintegrowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałbym zestaw shimano/sram.

 

Przerzutka przód: Sram x5

Przerzutka tył: Sram x9

Manetki: Sram x9

Korba: Shimano Slx

Kaseta:Shimano Xt

Łańcuch: Campolongo C9

 

Moim skromnym zdaniem Sram lepiej pracuje niż shimano, szczególnie to widać w trudnym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak poprzednicy. Osobiście mam tylną zmieniarkę XT z początku produkcji ale już tych nowych bym nie kupował a skierował się w kierunku Srama'a. Dbasz o napęd to i łańcuch Shimano wytrzyma długo. Co do korby to i nowe Deore gorsze od SLX'a nie będzie a tak generalnie puki się jeszcze daje pokusił bym się o korbę bez tego kompozytowego pażdzierzu w środkowym blacie lub alu na młynku.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c9 po 5000  nie jest maxymalnie wyciagniety . XT osiaga maxa po 1000 km . :] 

 

 

Ja postanowilem przetestowac c9 i poza nia nie zamierzam montowac innego łancucha. 

 

 

Tylnia zmieniarka tez polecam Srama x9/x0  doskonala precyzja nie wymaga regulacji po wlasciwym ustawieniu... a chodzi bardzo precyzyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zostanę przy 3x9 lub 2x9 poniewaz 10 wysiada w błotku, a wetscream nie sa na asfalt.

Ponawiam pytanie

Czy te manetki SRAM x9 mają TV?, bajery z shimano XT ?

Prosiłbym o dokładne nazwy komponentów wraz z numerem modelu.

W jakim sklepie najlepiej kupować napęd?

W CR mają tylko SHIMANO.

 

Brać 3x9 czy 2x9 cenowo wychodzi to samo prawie. Mam 195 i 100kg około i mocno deptam, która opcja by była lepsza do mnie jeżdże w lesie troche blota i troche podjazdów i zjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mechanizm korbowy Deore XT FC-M770 -korby 175mm czy 180mm ? RAMA 19,5. Mój wzrost 185cm około.

 

 

175 mm bedzie ok

 

 

 

Brać 3x9 czy 2x9 cenowo wychodzi to samo prawie. Mam 195 i 100kg około i mocno deptam, która opcja by była lepsza do mnie jeżdże w lesie troche blota i troche podjazdów i zjazdów.

 

 szybko rośniesz 3 dni 10 cm;D 2,9 bedzie bardziej praktycznie do sportowego stylu jazdy , 3x9 bardziej turystycznie

 

 

Chcesz wydac na napęd 1500zł na napęd do roweru o tej samej wartosci?

 

 

Jezeli naped poległ to kup sobie grupe Alivio/deore a kup lepsze koła i amor bo tak naprawde to fabryczna kicha , to bardziej odczujesz  niz drogi napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem się przed napisaniem posta z 195cm,

Koła mam z obręczami DARTMOOR FORTRESS i piasty  NOVATEC D041SB i D042SB,amora teraz mam XCR 2 miechy ma (wiem że to nie jest amortyzator tylko udawacz), teraz mam alivio 2013 założone ale wolałbym coś lepszego, amortyzator w maju 2014 biorę FOX 32 talas i ramę KROSS LEVEL A8.

Wiem ze mógłbym kupić od razu lepszy rower, ale ja wolę sam wszystko składać.

Z oryginału mam tylko ramę,stery,mostek,kiera,sztyca,hak przerzutki,śruby do uchwytu do bidonu.

 

Kumpel kupił GIANT TRANCE X1 2013 za 3 tyś nówkę z papierami(wersja z USA).

A ja na sam napęd wydam połowę ceny nowego roweru.

 

To 

KORBA XT

ZMIENIARKA TYŁ/PRZÓD SRAM X9/SRAM X9

MANETKI SRAM X9

ŁAŃCUCH C9

KASETA XT

 

 

Jakie linki i pancerze polecacie aby to wszystko ładnie pracowało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jeździsz?

Jeśli w miarę jednostajny teren (płaskie lasy, pola i asfalt) to bierz 2x9 z dużym blatem. Jeśli górzysty teren, ale nie wymagasz wielkich prędkości na asfalcie to 2x9 z mniejszymi zębatkami.

Natomiast jeśli chcesz mieć rower absolutnie do wszystkiego tj. góry, lasy, ciężki teren, ale i asfalt i asfaltowe zjazdy to bierz 3x9.

2x "cośtam" to wygoda, łatwość dobierania przełożeń i korzysta się równomierniej z każdej zębatki, a 3x "cośtam" to elastyczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że 10s się trudno reguluję, obecne 3x9 z alivio 2013 reguluję 30minut, i dyna sys w błocie pada, a trochę w błocie jeżdżę czasami, kumpel ma 1x8 i daję rade na asfalcie, ja jadę max 60km/h płaska asfaltowa droga wg licznika kls13 (dostałem go za free do roweru, poprawie skalibrowany), 2x9 będzie bardziej wytrzymałe? Obecnie nie używam blatu 42 zęby w moim obencym rowerze tylko środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka będzie działała do korby 36x22t -http://www.bikestacja.pl/pl/przerzutka-przednia-sram-x-9-down-swing-3x9-34-9mm-4594.html.

Opłaca się brać manetki 3x9 sram X0 z tego roku 3 miesięczne za 350zł komplet z linkami? Czy lepiej nowe X9.

 

To na 100% będzie działać ?

Manetki-SRAM X0 3x9

Korba-SLX FC M665 36x26T

Przerzutka tył X9 9speed średni wózek

Przerzutka przód x9 ta z linku

Kaseta XT m770

Łańcuch C9.

 

 

Możecie mnie uznać o upierdliwego, ale na napędzie się nie znam, i nie chcę wydać kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...