Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, przymierzam się do montażu świeżo nabytych hamulców slx m666 z klamkami m675 i przewodem sh90. Oczywiście konieczne jest ich skrócenie i zastanawiam się, jaka droga będzie najbardziej optymalna. Wstępny plan jest taki:

 

- Strzykawkę z rurką z pewną ilością płynu hamulcowego zamocować na zaworze zacisku

- Otworzyć zawór zbiorniczka wyrównawczego w klamce

- Strzykawką przy zacisku zassać płyn hamulcowy tak, aby spuścić go kompletnie z klamki oraz w pewnym stopniu z przewodu hamulcowego

- Wykręcić przewód z klamki

- Skrócić przewód od strony klamki, zarobić, wkręcić w klamkę

- Strzykawką przy zacisku wtłoczyć płyn ponownie do układu uważając, aby powietrze uwięzione między płynem układu a płynem w strzykawce "uciekło" w pobliże tłoka strzykawki i nie zostało wciśnięte do zacisku.

- Przepchnąć płyn parę razy przez układ (zaciągając i wtłaczając), aby ewentualne bąbelki powietrza uciekły z okolic klamki i łączenia z przewodem

- Zamknąć układ, a otworzyć piwo.

 

Zalety:

- Proste skrócenie przewodu i zarobienie go od strony klamki (robiłem już to na swoich obecnych hamulcach) bez konieczności ruszania banjo (tym się jeszcze nie bawiłem)

- Pozostawienie sporej ilości płynu w układzie, niedopuszczenie do dostania się powietrza do zacisku

 

Wątpliwości:

- Chciałbym mieć możliwość obserwowania ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym, żeby mniej więcej wiedzieć, kiedy granica między płynem a powietrzem przesunie się poza miejsce planowanego cięcia przewodu. Czy w klamce 675 możliwe jest bezszkodowe zdjęcie pokrywy zbiorniczka (tak jak np. w m485), czy należy odpowietrzać jedynie przy pomocy otworu, w który wprowadza się lejek (swoją drogą szarpnąłem się i kupiłem takowy)?

- Zeszłym razem skracałem przewód sh59 przy pomocy zwykłego noża do tapet i poszło gładko. Czy przewód sh90, który rzekomo jest sztywniejszy, podda się równie łatwo?

 

Chciałbym prosić o rozwianie moich wątpliwości i weryfikację mojego sposobu rozwiązania problemu :)

Edytowane przez Arxas
Napisano

Ja skracałem dużo prostszym sposobem, klamkę mocujesz w taki sposób, żeby płyn się z niej nie wylał. Odkręcasz przewód i również nie wylewając z niego oleju ucinasz go, zakładasz nową oliwkę i skręcasz wszystko, jeśli zrobisz to prawidłowo i nie naciśniesz klamki hamulec nie ma prawa się zapowietrzyć.

Napisano

Pomyślałem o tym w pierwszej kolejności, jednak ciężko mi było sobie wyobrazić sytuację, w której przy ponownym montażu przewodu nie dostało się do układu powietrze. Co by się z nim stało? Zostało by potem zaciągnięte do zbiorniczka wyrównawczego i znalazło się "na powierzchni" płynu?

  • Mod Team
Napisano

Możesz zrobić tak, że odkręcisz dekielek, odkręcisz przewód, utniesz tyle ile chcesz, weźmiesz strzykawkę z igłą nabierzesz delikatnie ze zbiorniczka płynu i uzupełnisz ewentualne straty w przewodzie i skręcisz.

 

Albo kup olej i miej spokój. Do zalewania dobrze mieć ten zbiornik plastikowy albo cokolwiek podobnego, np wkręcić tam dużą strzykawkę.

Napisano (edytowane)

Mam olej, nie ma problemu żeby uzupełnić w razie gdyby się coś ulało. Po prostu nie chciałbym od nowa zalewać całego układu, a cięcie "na mokro" jest jakoś tak nie po krasnoludzku :D

Edytowane przez Arxas
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam

 

Czyli oliwka nie musi być w jakimś konkretnym położeniu? Zostanie ona dociśnięta przez śrubę tak?

 

Pozdrawiam

Michał

  • Mod Team
Napisano

Oliwka ma sie znajdować na przewodzie między króćcem który wkładamy w przewód a nakrętką dociskową. Króćce shimano sa mniejszej średnicy i oliwkę można na nie założyć jednak są tez inne o większej średnicy i należy pamiętać o kolejności bo będzie problem.

 

Problem może także być z banjo w tym przewodzie, jak sie zacznie pocić należy wymienić banjo.

Napisano

 

 

Problem może także być z banjo w tym przewodzie, jak sie zacznie pocić należy wymienić banjo.

 

No ale tego nie mam zamiaru ruszać. Mam zamiar skrócić przewód przy manetce.

Napisano (edytowane)

A przy okazji.

czy zawór "odpowietrzający" w zacisku powinien być w jakiejś konkretnej pozycji? (HAMULCE SLX BR-M675 G01S)

w przeciętnym rowerze zacisk jest po zewnętrznej stronie tylnego trojkąta, nad piastą, co za tym idzie owy "odpowietrznik" jest u góry.

W moim rowerze zacisk jest w środku tylnego trójkąta (KTM Ultra Sport), a "odpowietrznik" skierowany ku dołowi.

 

Czy trzeba odkręcić zacisk i ustawić pionowo tak jak w standartowym rowerze, czy to w jakim jest położeniu nie robi różnicy?

post-129669-0-06346800-1389311239_thumb.jpg

Edytowane przez Mwawe
  • Mod Team
Napisano

Nie ma to większego znaczenia jeżeli odpowietrzamy układ, czy zalewamy nowym płynem, bo i tak wypada przepłukać układ kilku krotnie, pukając w zaciski itd, procedurę można znaleźć sobie w razie potrzeby. Lepiej jest jak otwór/zawór odpowietrzający jest wyżej, nawet niektórzy zalecają odkręcić zacisk od ramy w takiej procedurze.

Napisano (edytowane)

A jeszcze chciałbym się dowiedzieć ile płynu (w mililitrach) jest w całym układzie przy fabrycznej długości przewodów tj. 1000mm i 1700mm.

Edytowane przez Mwawe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...