Dundersztyc Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Witam. Jestem świeżym właścicielem BH Fsr 1 z 2007 roku. Przejdę od razu do sedna sprawy. Amortyzator z tematu. Wygląda tak : http://ep1.pinkbike.org/p4pb3528680/p4pb3528680.jpg ( zdj. przykładowe ) mój jest na qr20. Moje pytanie, może banalne : - posiada tylko pokrętło na koronie do szybkości powrotu ( muli lub odbija zaraz ) Lecz czy oprócz tego nie posiada innej regulacji .? jak zrobić, aby był miękki ? tzn aby wybierał też mniejsze nierówności ? Przepraszam za pytanie, lecz jestem zielony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 witam Jeżeli masz sprężynę stalową to zmiękczyć amor możesz tylko przez wymianę owej sprężyny na miększą. Jeśli masz w nim komorę powietrzną to twardość ustawiasz odpowiednim ciśnieniem tzn pompujesz pompką do amorów pod swoją wagę i sag (ugięcie wstępne). Zaworek powinien być widoczny po zdjęciu (odkręceniu) czarnego korka na górze goleni. Wygląda jak zaworek samochodowy do pompowania koła. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dundersztyc Napisano 18 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Ok, zaraz zejde o odkręcę . Sprawdzę co tam jest Ok, faktycznie ukazał mi się wentyl ( coś w ten deseń ). Po naciśnięciu dzyndzla powietrze sykło z takim czymś ni to woda ni to ole, cos jak smarowanie pytanie za 100 pkt. Czym to napompuje, jaka końcówka i co wiecej jakie ciśnienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Jeżeli masz sprężynę stalową to zmiękczyć amor możesz tylko przez wymianę owej sprężyny na miększą. Jeśli masz w nim komorę powietrzną to twardość ustawiasz odpowiednim ciśnieniem tzn pompujesz pompką do amorów pod swoją wagę i sag (ugięcie wstępne). Akurat Marzocchi ma sprężynę stalową z asystą powietrzną do ustawiania twardości Jak jesteś lekki albo masz upodobanie do wybierania przysłowiowych liści to możesz jeździć bez powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 do pompowania potrzebujesz pompki do amortyzatorów. Przyzwoitą i tanią pompkę Beto znajdziesz w sieci za ok 60 zł. Może ktoś ze znajomych ma? Na początek radziłbym zrobic mu chociaż podstawowy serwis, chyba że znasz historię serwisową tego widelca. Zmieniłbym mu olej na rzadszy, przynajmniej na czas użytkowania w obecnych warunkach pogodowych. Przy pompowaniu amorka nie zagalopuj się i nie pompuj mu jakichś wartości kosmicznych. Pracuje u Ciebie tam sprężyna stalowa, a powietrzem tylko i wyłącznie go "utwardzasz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dundersztyc Napisano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Powiem tak. Amorek co roku w sierpniu serwisowany, mam kartę którą otrzymałem wraz z rowerem więc serwis jest nie potrzebny. Ważę 62 kg, w osprzęcie może 65-67[kg]. Jaką wartość powinienem napompować .? czy obrać , że ciśnienie jakie aktualnie jest, jest maxymalne i upuszczać po 25% z tego aż będę zadowolony .? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 przy tej wadze jeździłbym bez powietrza musisz sam sobie ustawic wg własnych upodobań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dundersztyc Napisano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Jest to bezpieczne ,tj jeżdzenie bez powietrza .? chyba zastosuje moją taktykę, tj uposzczanie np po 10% i jazda, w końcu znajdę złoty środek cisnienia . A powiecie mi jeszcze, o jakich cisnieniach rozmawiamy .? 2,3 bary czy raczej mniej ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Posłuchaj, tam jest Air Asist(nie jestem pewien czy tak to opatentowali bo taki patent miał np RS Pilot a każdy producent inaczej to nazywa - np Manitou ma Act Air, Mars Air) czyli połączenie sprężyny stalowej z asystą powietrza. Jak sama nazwa wskazuje powietrze tam "asystuje" czyli sobie jest, ale nie stanowi głównej "sprężyny" amortyzującej. Dmuchając w amorek jedynie utwardzasz sprężynę podstawową i są to wartości podane dla precyzji w jednostkach PSI. Zerknij do tabeli ciśnień na stronce Marzocchi. Zazwyczaj jest to wartośc rzędu 20 - 25 psi, a dla osób co nie chciały jeśc w dzieciństwie zupek mlecznych to może nawet 30 Jazda bez powietrza jest całkowicie bezpieczna - czemu - czytaj wyżej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 No ale skoro to tylko asysta to zwykłą pompką samochodową czy rowerową nabije te 20 psi tak że spuszczaj powietrze, przejedź sie, jest ok zostaw za miękko dmuchnij trochę i powtarzaj ta czynność do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu. 20 psi to ledwo 1.5 bara wiec jakiż to problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Może byc problem z założeniem końcówki od kompresora - ale kto broni spróbowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 A kto mówi o kompresorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 @Schwefel: "Akurat Marzocchi ma sprężynę stalową z asystą powietrzną do ustawiania twardości" Jak najbardziej masz racje pod warunkiem, że autor ma amorek ze zdjęcia. Czego do końca nie był pewny. Nie każdy bomber ma asystę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Ale nasłał zę po długim błądzeniu po ścieżkach w koronach ... ukazał mu sie jak by ... wentyl ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.