Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 Witam. Posiadam ramkę Sign FR w której obecnie jest zamontowany sprężynowy 5th element o długości 200mm. Chciałbym założyć jakiś damper powietrzny aby zwiększyć progresję pracy zawieszenia i zmniejszyć wagę roweru. Czy macie jakieś propozycje takich amortyzatorów o długości montażowej najlepiej 190mm które ogarną mój ten styl jazdy ? Budżetowo pewnie ~ 400zł PozdRower
dzemi15 Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 Na alledrogo jest kilka propozycji: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=190&search_scope=category-16694
Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 Tak, tylko nie chcę utopić kasy w coś co przy jeździe fr się za chwilę rozpadnie :/
dzemi15 Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 Nie wydaje mi się że fox albo rock shox rozpadnie Ci się przy zjeździe....
Roonin Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 Tak, tylko nie chcę utopić kasy w coś co przy jeździe fr się za chwilę rozpadnie :/ No to nie pchaj się w coś co do FR jest tak średnio polecane. A to że coś się nazywa FOX to nie znaczy że wytrzyma to co ty chcesz robić. Tam masz między innymi FOX Triad. Od kiedy to Triad jest amorem do FR?? Amor z funkcją Pro Pedal, samo to powinno dac do myślenia o jego zastosowaniu.
Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 No to nie pchaj się w coś co do FR jest tak średnio polecane. Właśnie mało jest tematów o dampera powietrznych o tym zastosowaniu a wiele osób ich używa ponieważ są bardziej progresywna i lżejsze. Tak z ciekawości, ile można by urwać wagi w porównaniu ze sprężynowym ?
Roonin Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 Dużo. Mam i taki i taki i w ręce czuć bardzo dużą różnicę. Tylko nie rozumiem jednego... Co ci waga przeszkadza w rowerze do FR. Zrobisz jak uważasz ale jak to jest faktycznie FR to ja bym się zastanowił. To że stosują nie znaczy że nie mają z tego powodu problemów np; z krótszą żywotnością, uszczelkami, dobijaniem, itp.....
Mod Team Puklus Napisano 18 Listopada 2013 Mod Team Napisano 18 Listopada 2013 ile można by urwać wagi w porównaniu ze sprężynowym ? średnio damper sprężynowy waży ok 800g, przeciętny gaziak ok 300 wiec sam widzisz Myślę ze coś takiego by cie interesowało ... dhx ale to droga zabawka ... może maniek metel ? Zwykły damper powietrzny ledwo w enduro wyrabia
Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 Tą wagę to podałeś ze sprężyną czy bez ? Pół kilo to w sumie dużo jeśli chciałbym złożyć w miarę lekki rower (o ile w tym sporcie można tak to określić) Wyrabiać na małych nierównościach nie musi aż tak super, głównie mi chodzi o lądowania.
Mod Team Puklus Napisano 18 Listopada 2013 Mod Team Napisano 18 Listopada 2013 I o to właśnie chodzi większość nie ma, albo ma uboga kompresje bez żadnych regulacji Wagę podałem kompletnego dampera gotowego do zamontowania, mój waży jakieś 750g, a epicon 330 ... chyba ... nie pamiętam ale przebitka jest 200% prawie zawsze. jeżeli Będzie latał daleko to trzeba pomyśleć o rozbudowanym systemie kompresji. Ale z 400zł to nie bardzo coś upolujesz ...
Piksel Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 chciałbym złożyć w miarę lekki rower Na ramie sing fr? Bierzesz się do tego od d... strony. W tą ramę nie ma sensu ładować dodatkowo kasy, bo nie zmieni to ani wagi, ani geo, ani nie zmieni jednozawiasa w wirtuala. Moim zdaniem trzeba jeździć na tym co jest i odkładać kasę na lepsza ramę, w okresie jesienno-zimowym za 1500-2000 już można kupić naprawdę sensowną używkę z damperem.
Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 Tak ale 2k nie uzbieram a muszę jeszcze złożyć koło i zmienić kilka rzeczy. Sama rama Sign`a wcale nie jest aż taka ciężka Jest opcja żeby jeździć tak jak jest bo 5th nie sprawuje się źle ale damper 190mm daje mi dodatkowe 2.5* na kącie główki więc wcale nie tak mało
Piksel Napisano 18 Listopada 2013 Napisano 18 Listopada 2013 damper 190mm daje mi dodatkowe 2.5* na kącie główki Poprzyj to jakimiś obliczeniami, bo aż mi się wierzyć nie chce, że aż tyle.
Seba4 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 Poprzyj to jakimiś obliczeniami No więc ja to liczyłem tak że oś przedniego koła przyjąłem jako środek okręgu a odległość od osi przedniego koła do środka suportu (70cm) jaki jego promień. Stąd: ( ) Obwód okręgu wynosi 2IIr czyli 6.28*70cm = 440cm W takim razie aby zmienić kąt o 1* suport musi pokonać drogę 440cm/360* = 1.2cm Zakładając że rama ma przełożenie 3.2:1 to skracając damper o 1cm suport pokona odległość 3.2cm 3.2cm/1.2cm = 2.66* Za nieprawidłowe skracanie jednostek przepraszam i jeśli gdzieś popełniłem błąd to proszę mnie poprawić
Seba4 Napisano 20 Listopada 2013 Autor Napisano 20 Listopada 2013 Ktoś coś choćby na temat obliczeń ?
Mod Team Puklus Napisano 26 Listopada 2013 Mod Team Napisano 26 Listopada 2013 Jak bym miał dane ramy zrobiłbym ci dokładny rysunek
Seba4 Napisano 26 Listopada 2013 Autor Napisano 26 Listopada 2013 @@Puklus, Które długości potrzebujesz ?
Mod Team Puklus Napisano 27 Listopada 2013 Mod Team Napisano 27 Listopada 2013 To ta rama ? najlepiej by było znaleźć gotową geometrie w necie Wg tego co wiem czyli standardowego dampera 222 w tej ramie ( mylę sie ?) i zamiany do na 190 kąt główki ramy zmieni się o 3.7* tylny wahacza pójdzie w górę o 86mm. Jeżeli oryginalny damper nie jest 222 to wszystko jest źle Z rysunku wyszło mi ze główka ma kąt 68-69* co wydaje się być wiarygodne. Rysunek oparłem o zdjęcia znalezione w necie Aby było max dokładnie zrób fote swojej ramy w rozdzielczości ok 1500 tak jak ta wyżej, możliwie najprostopadlej jak sie da to w 5 min zrobię poprawny rysunek.
Seba4 Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 standardowego dampera 222 Oryginalnie tam jest 200mm i kąt główki ma 71* Rama taka jak na zdjęciu, przełożenie jest 3.2. Mam dziwne wrażenie że Twoje obliczenia mogę być błędne ponieważ wtedy ten kąt główki powinien mieć min 67* a wygląda na mniejszy :/http://www.pinkbike.com/photo/4929180/
Mod Team Puklus Napisano 27 Listopada 2013 Mod Team Napisano 27 Listopada 2013 Czyli moja oczna poprawka była prawidłowa wyszło 201 ... zaraz zrobię korektę Czekaj to twoja rama czy taka jak twoja ? bo tam jest przerobione mocowanie chyba I think i've seen it before ... Nie bez powodu chciałem twoją ramę to co podąłeś to jaką ciekawa przeróbka i cuda wianki wychodzą .... muszę znać konkretne dane a nie ze sobie będę wymyślał ... trochę wyobraźni. Po przerobienie 222 na 200 mamy - ugięcie wahacza 24.5 mm - zmiana kąta główki o 1.28*
Seba4 Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 ugięcie wahacza 24.5 mm Dalej nie rozumiem jak Ci to wychodzi skoro przełożenie ramy jest 3.2 i przy skoku tłoka 50mm jest równo 160mm skoku :/ Ten co podałem to przykład w którym długość montażowa dampera wynosi ok. ~ 175-180mm. Porównując to do oryginalnych 200mm i 71* zmiana jest jak dla mnie na pewno dużo większa niż te ~ 1,3* które według Ciebie można uzyskać przy skróceniu długości montażowej dampera o 22mm. Edit. Mam taką ramę z taką samą długością montażową dampera http://images49.fotosik.pl/179/e0dd978df152cfc5.jpg
Mod Team Puklus Napisano 27 Listopada 2013 Mod Team Napisano 27 Listopada 2013 Z rysunku wynika ze przekładnia jest 2.5 ... ale rysunek jest na postawie średniego zdjęcia. Krótszy damper o 10mm to ugięcie wahacza w zależności od przekładnie mi wyszło 2.5cm, rysunek jest niedokładany to ja wiem ale skoro ma przekładnie 3.2 to wahacz pójdzie w górę o 32mm. a to z kolei da 1.68* przy rozstawie osi 1100mm. sprawdź czy taki masz rozstaw czy inny ? Ten co podałem to przykład w którym długość montażowa dampera wynosi ok. ~ 175-180mm. Jeżlei chodzi ci o zdjęcie które podałeś ... to tam jest 222 zakręcony
Seba4 Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 Jeżlei chodzi ci o zdjęcie które podałeś ... to tam jest 222 zakręcony Tak, ale tam jest specjalny adapter który zmniejsza odległość pomiędzy "normalnymi" oczkami wahacza Przy damperze 200mm mam rozstaw równy 1100mm, przy damperze 190mm rozstaw ma 1120mm Edit. Mam Cię Ty liczysz dla danych gdzie rozstaw kół jest promieniem okręgu, wtedy faktycznie wychodzi 1.68* Ja liczę tak że promieniem jest rozstaw oś przedniego koła - suport gdzie 32mm to odległość jaką pokonuje środek suportu przy ugięciu dampera o 1cm. Przy moim założeniu na każdy centymetr długości dampera przypada kąt 2.66*. Teraz powstaje pytanie które obliczenia są trafione ? Według mnie moje, ponieważ dla Twoich obliczeń można by zrobić rysunek na którym długość dampera pozostaje niezmieniona a tylko oś tylnego koła przesówa się w dół a dla moich punktem obrotu jest punkt łączenia przedniego i tylnego trójkąta ramy.
Gość Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 Jakbys byl zainteresowany to ponizej polowy Twojej kwoty mam X-Fusion O2RPV, absolutnie sprawny, nowki nie uzywane tulejki DU, brak tulejek montazowych. Ubiegajac pytanie czy wytrzyma - wytrzyma, przy okazji jest progresywny w odroznieniu od Foxow, ktore dosc czesto przelatuja przez skok. Damper byl calkowicie przeserwisowany, lacznie z komora IFP, zalozone wspomniane tulejki...i nadarzyla sie okazja na nowszy model z blokada, ktorej mi brakowalo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.