Skocz do zawartości

[Amortyzator]Fox rl 32 cieknie?


shiler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem niedawno Amortyzator Fox Rl F-series 100 mm. Po jeździe testowej zauważyłem ze dość mocno puszcza olej. Nie miałem z fox-em wcześniej do czynienia nie wiem czy ten typ tak ma czy może uszczelki są do wymiany. Z tego co mówił sprzedający był robiony serwis z wymianą uszczelek i po tym serwisie dużo nie było przejechane (200 km) i amor stał nieużywany przez pół roku (wiem że sprzedający bajki opowiadają żeby tylko sprzedać, ale gdyby to miało jakieś znaczenie to pisze). Nie boję się sam grzebać w amorku więc może da się zobaczyć np. co tam w środku piszczy i w ogóle. Dołączam zdjęcia po 1,5 godzinnej jeździe. Wszelkie sugestie mile widziane. Poniżej link do zdjęć. Pozdrawiam

 

https://plus.google.com/photos/103306189621903857129/albums/5947176951196756209

Edytowane przez shiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ten typ tak nie ma. Albo nie wymieniono uszczelek, albo wlano zdecydowanie za dużo oleju ( stawiam na to drugie). Istnieje możliwość,że serwisant przedobrzył z olejem na gąbeczkach,ale to raczej wątpliwe.

Prywatnie bym rozebrał, wymienił olej ( zachowując zalecane ilości) i obserwował.

 

Ten zip na goleni ..... pozbądź się go jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kupiłem fox 2 late temu. Foź f100rlc. Teoretycznie po pełnym serwisie. Widać ze olej świeży bo podczas pompowania olej ładnego zielonego koloru. W każdym razie. sezon używania wszystko spoko. nic się nie działo. pod koniec używany coś zaczęło się pocić. olałem. po miesiącu użytkowania się ustabilozowalo i jest spoko. nic nie cieknie już. ja bym obserwował. jeden raz to nie tragedia. mogło coś wpaść czy cokolwiek. jak po jakimś czasie nie przejdzie to serwis a na razie przecierać golenie co jazdę psikać wd40 czy brunox i obserwować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Rzeczywiscie takie objawy sa zaraz po serwisie i po obfitym namoczeniu gabek olejem, ale po 200km juz nie powinno bys sladu po oleju na goleniach....

Po przejechaniu 200 km faktycznie zmniejszyła się ilość oleju na lagach. Za niedługo i tak podzie amor na półke do wiosny a na wiosnę pewnie i tak wymienię olej.

 

 

 

Ten zip na goleni ..... pozbądź się go jak najszybciej.

Zip był tylko dla zmierzenia SAG-u i zobaczenia w jakim zakresie pracuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenia serwisanta powiem Wam, że w 99% przy cieknącym amorze wystarczy wyczyścić uszczelki. Twój fox bardzo mocno leje i na pewno nie jest to spowodowane za duża ilością oleju. Musisz coś z tym zrobić bo konsekwencją tego w przyszłości jest wytarcie anody:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w użytkowaniu trzy foxy sam je serwisuję  i Wichu ma racje - jak się poci na pewno walnięta jest uszczelka olejowa (trzeba rozebrać amorka i sprawdzić )   .Brunoxa używa się za każdym razem co wyjazd - chodzi o to by kurz i brud nie zasychał na lagach i uszczelka kurzowa mogła go ściągnąć.   Pozdr. 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się powoli brał za rozebranie i wymianę oleju. Zobaczę też co z uszczelkami, może nie trzeba będzie wymieniać (czy jeżeli są uszkodzone to będzie to widać?). Teraz pytanie jaki olej i ile. Znalazłem dwie tabelki http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/oil_volumes.htm i http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/oil_volumes.htm Z tego co wywnioskowałem (nie wiem czy dobrze) to w pierwszym linku jest to pozycja 8. 2002-2009 F100 & F90 (O/B R, RL, RLC, RLT & Remote dampers), a w tym drugim F100 RLC/RL/R/X. Ilości olejów są takie same 155/20/5 ale w jednym jest 10w w drugim 7W. To jaki wlać i jakiej firmy? Motorex? I czym zastąpić FOX Float Fluid? Pozdrawiam

 

Czy ktoś próbował takiego czegoś? http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Clean-and-Lubricate-Your-Fox-F32-Dust-Wiper-Seals.html

Edytowane przez shiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uszczelki puszczają olej raczej są już do wymiany ( no chyba że spadła spręzynka z olejowej ) . Ja leję motorexa 7,5 lub 10 ( zalałem ostatnio ) . Ilości oleju tak jak sam napisałeś do tłumika 155 , a do powietrznej 20 , a na tłok powietrzy 5 ml. Ja używa orginalnego FOX Float Fluid - koszt to 15 zł z przesyłką . Można oczywiście użyć zwykłego oleju - ale istnieje wtedy możliwosc że tłok bedzie puszczał powietrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Proszzzz- solidna opcja.

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm

 

Jak widzisz, Fox proponuje zabezpieczyć końcówkę śrubokręta taśmą izolacyjną. Postępowałem wedle instrukcji Foxa i żaden lakier nie odlatał. Dodatkowo naklejanie kawałka tasmy na goleń pozwala na dokładniejsze wyczyszczenie uszczelek kurzowych.

Panowie na Pinkbajku poszli łatwiejszą drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

takie pytanie małe

gąbki wg instrukcji nasączane są fox green 10wt czy jakoś tak

na tych instrukcjach pokazują żeby nasączyć float fluid czyli tym co idzie do komory powietrznej

 

czy podczas takiego szybkiego czyszczenia bez rozbierania widelca można go zastąpić jakimś gęstym olejem przekładniowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...