shiler Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Witam, kupiłem niedawno Amortyzator Fox Rl F-series 100 mm. Po jeździe testowej zauważyłem ze dość mocno puszcza olej. Nie miałem z fox-em wcześniej do czynienia nie wiem czy ten typ tak ma czy może uszczelki są do wymiany. Z tego co mówił sprzedający był robiony serwis z wymianą uszczelek i po tym serwisie dużo nie było przejechane (200 km) i amor stał nieużywany przez pół roku (wiem że sprzedający bajki opowiadają żeby tylko sprzedać, ale gdyby to miało jakieś znaczenie to pisze). Nie boję się sam grzebać w amorku więc może da się zobaczyć np. co tam w środku piszczy i w ogóle. Dołączam zdjęcia po 1,5 godzinnej jeździe. Wszelkie sugestie mile widziane. Poniżej link do zdjęć. Pozdrawiam https://plus.google.com/photos/103306189621903857129/albums/5947176951196756209 Edytowane 17 Listopada 2013 przez shiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Ten typ tak nie ma. Albo nie wymieniono uszczelek, albo wlano zdecydowanie za dużo oleju ( stawiam na to drugie). Istnieje możliwość,że serwisant przedobrzył z olejem na gąbeczkach,ale to raczej wątpliwe. Prywatnie bym rozebrał, wymienił olej ( zachowując zalecane ilości) i obserwował. Ten zip na goleni ..... pozbądź się go jak najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Rzeczywiscie takie objawy sa zaraz po serwisie i po obfitym namoczeniu gabek olejem, ale po 200km juz nie powinno bys sladu po oleju na goleniach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pistak23 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 kupiłem fox 2 late temu. Foź f100rlc. Teoretycznie po pełnym serwisie. Widać ze olej świeży bo podczas pompowania olej ładnego zielonego koloru. W każdym razie. sezon używania wszystko spoko. nic się nie działo. pod koniec używany coś zaczęło się pocić. olałem. po miesiącu użytkowania się ustabilozowalo i jest spoko. nic nie cieknie już. ja bym obserwował. jeden raz to nie tragedia. mogło coś wpaść czy cokolwiek. jak po jakimś czasie nie przejdzie to serwis a na razie przecierać golenie co jazdę psikać wd40 czy brunox i obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 WD40 do amora... no brawo. Brunox może i tak ale wd40 tylko narobi bałaganu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pistak23 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 troszkę tylko na lagi wycieram szmatką i dawało radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Myślę że lepiej smarować zwykłym olejem do amorków, bo też wyciąga brud a przynajmniej smaruje. Wd40 nie jest środkiem smarującym a brunox robi to kiepsko, działa tylko na chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Rzeczywiscie takie objawy sa zaraz po serwisie i po obfitym namoczeniu gabek olejem, ale po 200km juz nie powinno bys sladu po oleju na goleniach.... Po przejechaniu 200 km faktycznie zmniejszyła się ilość oleju na lagach. Za niedługo i tak podzie amor na półke do wiosny a na wiosnę pewnie i tak wymienię olej. Ten zip na goleni ..... pozbądź się go jak najszybciej. Zip był tylko dla zmierzenia SAG-u i zobaczenia w jakim zakresie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Lepiej od razu serwis i przy okazji założyć o-ring'a zamiast tego paskudnego zipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wichu Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Z punktu widzenia serwisanta powiem Wam, że w 99% przy cieknącym amorze wystarczy wyczyścić uszczelki. Twój fox bardzo mocno leje i na pewno nie jest to spowodowane za duża ilością oleju. Musisz coś z tym zrobić bo konsekwencją tego w przyszłości jest wytarcie anody:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Mam w użytkowaniu trzy foxy sam je serwisuję i Wichu ma racje - jak się poci na pewno walnięta jest uszczelka olejowa (trzeba rozebrać amorka i sprawdzić ) .Brunoxa używa się za każdym razem co wyjazd - chodzi o to by kurz i brud nie zasychał na lagach i uszczelka kurzowa mogła go ściągnąć. Pozdr. Edytowane 15 Grudnia 2013 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 (edytowane) Będę się powoli brał za rozebranie i wymianę oleju. Zobaczę też co z uszczelkami, może nie trzeba będzie wymieniać (czy jeżeli są uszkodzone to będzie to widać?). Teraz pytanie jaki olej i ile. Znalazłem dwie tabelki http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/oil_volumes.htm i http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/oil_volumes.htm Z tego co wywnioskowałem (nie wiem czy dobrze) to w pierwszym linku jest to pozycja 8. 2002-2009 F100 & F90 (O/B R, RL, RLC, RLT & Remote dampers), a w tym drugim F100 RLC/RL/R/X. Ilości olejów są takie same 155/20/5 ale w jednym jest 10w w drugim 7W. To jaki wlać i jakiej firmy? Motorex? I czym zastąpić FOX Float Fluid? Pozdrawiam Czy ktoś próbował takiego czegoś? http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Clean-and-Lubricate-Your-Fox-F32-Dust-Wiper-Seals.html Edytowane 16 Grudnia 2013 przez shiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Jeżeli uszczelki puszczają olej raczej są już do wymiany ( no chyba że spadła spręzynka z olejowej ) . Ja leję motorexa 7,5 lub 10 ( zalałem ostatnio ) . Ilości oleju tak jak sam napisałeś do tłumika 155 , a do powietrznej 20 , a na tłok powietrzy 5 ml. Ja używa orginalnego FOX Float Fluid - koszt to 15 zł z przesyłką . Można oczywiście użyć zwykłego oleju - ale istnieje wtedy możliwosc że tłok bedzie puszczał powietrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Czy ktoś próbował takiego czegoś? http://www.pinkbike....iper-Seals.html Próbował....przynosi pewne efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Sposób może i dobry - tylko lakier jak widać od podważania śrubokrętem odleciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 Ta operacja to żadne odkrycie- Fox ma ją w swoich operacjach serwisowych. Mi lakier nie odlatał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 ja jeszcze tak amorka nie serwisowałem - jak już robię przegląd to wykonuję go solidnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 Proszzzz- solidna opcja. http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm Jak widzisz, Fox proponuje zabezpieczyć końcówkę śrubokręta taśmą izolacyjną. Postępowałem wedle instrukcji Foxa i żaden lakier nie odlatał. Dodatkowo naklejanie kawałka tasmy na goleń pozwala na dokładniejsze wyczyszczenie uszczelek kurzowych. Panowie na Pinkbajku poszli łatwiejszą drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 ... o tego sposobu nie widzałem . Trzeba będzie spróbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 takie pytanie małe gąbki wg instrukcji nasączane są fox green 10wt czy jakoś tak na tych instrukcjach pokazują żeby nasączyć float fluid czyli tym co idzie do komory powietrznej czy podczas takiego szybkiego czyszczenia bez rozbierania widelca można go zastąpić jakimś gęstym olejem przekładniowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Ten na gąbkach można zastąpić przekładniowym ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) no właśnie o ten na gąbkach mi chodzi a tak ogólnie to widzę że jest problem żeby coś dopasować dobrze z innych firm pod zielonego 10wt Edytowane 23 Marca 2014 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 A po co dopasowywać?? W internecie poszukaj. Niektóre sklepy sprzedają fox green 10wt tylko w takiej ilości jaką potrzebujesz, więc nie trzeba bulić za całą butelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 taa, a co mi po jednym przeglądzie? cena oleju nie zmieni się czy kupię 100ml czy litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.