Skocz do zawartości

[Kompatybilność] Shimano alivio, Duro, piasta joytech.


Majkelpoludnie92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z powodu tego, że w moim Krossie FR 1 są v-ki (!) mam zamiar zakupić na przód hamulec tarczowy, celem zwiększenia mocy hamowania.

Mam raczej niewielkie pojęcie w dziedzinie hamulców tarczowych. Toteż mam kilka pytań:

- wstępnie jestem zdecydowany na hydrauliczny alivio: http://allegro.pl/najtaniej-przedni-shimano-br-m445-alivio-nowy-i3699616658.html

mam jednak małe wątpliwości co do tego, czy długość przewodu będzie wystarczająca (77 cm) przy skoku 130 mm.

- czy hamulec ten będzie kompatybilny z systemem mocowania w duro?

- jaka tarcza do tego? Nie wiem jaki system ma być. Stawiam na 180 mm.

 

Na zestaw jestem w stanie przeznaczyć 200 zł ew. 250, gdyby był tego warty.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

RT66 będzie ok ale możesz coś na pająku kupić będzie sztywniejsza ale to już blisko 100zł. Równie dobrze możesz kupisz shimano za ok 35 zł. Potrzebował będziesz jeszcze adapter prawdopodobnie. Nie wiem jaki masz rocznik tego duro bo zmienił się uchwyt na hamulec. Ale jak jest na Vki to zapewne ma IS wiec potrzebował bedziesz adaptera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Stop, stop - co Ty chcesz montowac do zjazdówki kiepski hamulec z kiepską tarczą? Zapomnij kolego! W sensie sama tarcza nie jest taka zła, ale pod warunkiem, że używasz jej w XC :) Jeśli chwilowo nie masz kasy to zainwestuj lepiej w dobry hamulec na przód a na tył daj coś przejściowego.
W kwestii długości przewodu - własnie zmierzyłem przewód w hamulcu który miałem zamontowany kiedyś w Duro dj - wychodzi równiutkie 80 cm, kierownicę mam 780 więc długośc ok 80 cm powinna wystarczyc.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

będę bardzo wdzięczny za sensowne propozycje

@ Jasinski - a czy Twoja propozycja jest sensowna? No nie. Do jazdy w bikeparkach można zamontowac sobie spowalniacze sh*t...mano ale autor mieszka w górach, sądząc po lokalizacji z profilu.
Wracając do tematu - co człowiek to opinia :)
Osobiście nie pchałbym się w hamulce na olej mineralny. Generalizuję bo wyjątkiem byłyby dedykowane do zjazdu hamulce Magury, ale je pomijamy.
Za 250 - 300 zł na allegro można kupic komplet używanych hamulców Formula k24 - w połączeniu z dobrymi tarczami i klockami będą to brzytwy :)
Pamiętaj o długości przewodu na tył - u mnie starczyło 138 - 140 cm ale prowadzone po zewnętrznej części ramy i jest to długośc "na styk"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeszcze w kwestii Twojego roweru - podejrzewam, że jeździsz jeszcze na oryginalnym zestawie - Duro dj przód i Kindshock 501 tył?
W pierwszej kolejności zmieniłbym hamulce w całości na tarcze, ale to już postanowione. Możesz też zastosowac metodę małych kroków - np teraz kupic dobry hebelek na przód i komplet dwóch tarcz 180. W następnym miesiącu hebelek na tył. W następnej kolejności zmienic damper. Później sprzedac Duro i kupic amorek o większym skoku co poprawi geometrię roweru. Później zastanowic się nad zmianą kół(w oryginale były DM24, ale nie wiem co Ty masz).

Nie wiem też w jakim kierunku chcesz iśc, bo szczerze mówiąc obecna geometria geometria z Duro to taka wycieczkowa raczej :) W sensie pojedziesz w trudny teren, ale raczej szybko zachorujesz na chorobę "skokumibrak"
Weź lepiej zapodaj jakieś zdjęcie albo opisz co w nim siedzi.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

do tej pory jeździłem na tym sprzęcie http://www.forumrowerowe.org/topic/104722-rowergt-avalanche/

jednakże jest to rower mojego brata postanowiłem kupić coś swojego, padło na fr1, ponieważ lubię wypady w góry:)

 

nabyłem krossa w wersii podstawowej, tj

koła space gazza DM 24

mostek hussefelt truvativ

kierownica truvativ

przerzutki sram x5

manetki tektro

amor duro 130mm

damper kind shox wiem, ze do wymiany zaraz po hamulcach

hamulce vki

gripy octane one

korba hussefelt

pedały wellgo

 

tak to wygląda :) oczywiście do wiosny planuję dobrze przygotować rower na wyprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak zapytać o wagę bo to szalenie istotna sprawa w przypadku czegokolwiek w sportach grawitacyjnych. Jeśli nie jest spora to kup SLX'y a od biedy te Deore dadzą radę. Nie będziesz jeżdził zawodniczo więc bez przesady. Inna opcja to Hayesy Nine/Stroker Ryde lub coś innego od nich. Budżet jest bardzo skromny jak na takie zastosowanie więc cudów nie ma się co spodziewać. Jak chce się mieć coś bardzo porządnego to trzeba się wykosztować i iść w kierunku hebli 4 tłoczkowych. Poza tym wybór hydraulików to jedno a to samo w przypadku tarczy a przede wszystkim klocków to drugie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z wypowiedzi rozumuję, że raczej interesuje Cię jazda w stylu enduro a nie grawitacja? Jeśli tak to potrzebujesz "inteligentny" damper by blokował bujanie na podjazdach - podstawa przy tym rodzaju zawieszenia. W moim przypadku padło na Roco 3PL - jest tani, w miarę lekki i z serwisem to nawet kowal sobie poradzi :)
Widelec - pomyślałbym nad czymś o skoku w okolicy 150 mm, więcej nie ma sensu do tego stylu jazdy. Lekką ta maszyna nigdy nie będzie ale na początek może byc z tego całkiem zgrabny fulik :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spoko :)
Mój Sign jak go kupiłem to wyglądał jak ubogi krewny przy jakimkolwiek moim rowerze. Metodą małych kroczków stał się przyjemną maszyną.

Gdy pojawią się kolejne pytania postaraj się odnaleźc ten temat i w nim pisac by zachowac ciągłośc wypowiedzi(gdyby był już zamknięty to klikasz "zgłoś" i piszesz prośbę o otwarcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...