Majkelpoludnie92 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Witam, z powodu tego, że w moim Krossie FR 1 są v-ki (!) mam zamiar zakupić na przód hamulec tarczowy, celem zwiększenia mocy hamowania. Mam raczej niewielkie pojęcie w dziedzinie hamulców tarczowych. Toteż mam kilka pytań: - wstępnie jestem zdecydowany na hydrauliczny alivio: http://allegro.pl/najtaniej-przedni-shimano-br-m445-alivio-nowy-i3699616658.html mam jednak małe wątpliwości co do tego, czy długość przewodu będzie wystarczająca (77 cm) przy skoku 130 mm. - czy hamulec ten będzie kompatybilny z systemem mocowania w duro? - jaka tarcza do tego? Nie wiem jaki system ma być. Stawiam na 180 mm. Na zestaw jestem w stanie przeznaczyć 200 zł ew. 250, gdyby był tego warty. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 A masz piastę z mocowaniem pod tarczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Tak, mam na 6 śrub. Jednakowoż nie wiem jaką tarcze wybrać, bo widziałem min. dwa standardy mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Jak masz 6 śrub to chyba 4 ani niczego innego tam nie zakręcisz nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ok, czy zestaw hamulec alivio + tarcza http://allegro.pl/tarcza-unex-windcutter-180mm-czerwona-i3639447573.html lub http://allegro.pl/shimano-tarcza-slx-sm-rt66-180mm-6sr-cyklomania-i3638461298.html będzie dawał rade? A może w tej cenie coś lepszego da się kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 RT66 będzie ok ale możesz coś na pająku kupić będzie sztywniejsza ale to już blisko 100zł. Równie dobrze możesz kupisz shimano za ok 35 zł. Potrzebował będziesz jeszcze adapter prawdopodobnie. Nie wiem jaki masz rocznik tego duro bo zmienił się uchwyt na hamulec. Ale jak jest na Vki to zapewne ma IS wiec potrzebował bedziesz adaptera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Amortyzator to Duro 2008, adapter jest potrzebny, w pierwszym pości zamieściłem link do kupna hamulca już z adapterem na 180 mm, jednak nie potrafię oszacować, czy 77 cm przewodu będzie wystarczające, bo podczas mierzenia wychodzi "na styk" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Stop, stop - co Ty chcesz montowac do zjazdówki kiepski hamulec z kiepską tarczą? Zapomnij kolego! W sensie sama tarcza nie jest taka zła, ale pod warunkiem, że używasz jej w XC Jeśli chwilowo nie masz kasy to zainwestuj lepiej w dobry hamulec na przód a na tył daj coś przejściowego.W kwestii długości przewodu - własnie zmierzyłem przewód w hamulcu który miałem zamontowany kiedyś w Duro dj - wychodzi równiutkie 80 cm, kierownicę mam 780 więc długośc ok 80 cm powinna wystarczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 FR z Duro to tylko imitacja zjazdówki, a poza tym lepsza tarcza niż v'ka. Amortyzator to Duro 2008, adapter jest potrzebny, w pierwszym pości zamieściłem link do kupna hamulca już z adapterem na 180 mm Tam jest adapter PM-PM 180 a ty potrzebujesz PM-IS 180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 w takim razie co proponujecie na przód w kwocie ok.250 zł ? będę bardzo wdzięczny za sensowne propozycje. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 http://www.virtualbike.pl/mobile/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-Deore-615---zestaw-przod/1570 lub http://ctbike.pl/shimano-deore-br-m596-hamulec-tarczowy-2012.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 będę bardzo wdzięczny za sensowne propozycje @ Jasinski - a czy Twoja propozycja jest sensowna? No nie. Do jazdy w bikeparkach można zamontowac sobie spowalniacze sh*t...mano ale autor mieszka w górach, sądząc po lokalizacji z profilu.Wracając do tematu - co człowiek to opinia Osobiście nie pchałbym się w hamulce na olej mineralny. Generalizuję bo wyjątkiem byłyby dedykowane do zjazdu hamulce Magury, ale je pomijamy.Za 250 - 300 zł na allegro można kupic komplet używanych hamulców Formula k24 - w połączeniu z dobrymi tarczami i klockami będą to brzytwy Pamiętaj o długości przewodu na tył - u mnie starczyło 138 - 140 cm ale prowadzone po zewnętrznej części ramy i jest to długośc "na styk" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 regulamin forum 2i - treśc cytatu usunięta przez moderatora dzięki Józek za odpowiedź, owszem, mieszkam w górach, najczęściej jeżdżę w Ustroniu, Brennej, B-B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Jeszcze w kwestii Twojego roweru - podejrzewam, że jeździsz jeszcze na oryginalnym zestawie - Duro dj przód i Kindshock 501 tył?W pierwszej kolejności zmieniłbym hamulce w całości na tarcze, ale to już postanowione. Możesz też zastosowac metodę małych kroków - np teraz kupic dobry hebelek na przód i komplet dwóch tarcz 180. W następnym miesiącu hebelek na tył. W następnej kolejności zmienic damper. Później sprzedac Duro i kupic amorek o większym skoku co poprawi geometrię roweru. Później zastanowic się nad zmianą kół(w oryginale były DM24, ale nie wiem co Ty masz). Nie wiem też w jakim kierunku chcesz iśc, bo szczerze mówiąc obecna geometria geometria z Duro to taka wycieczkowa raczej W sensie pojedziesz w trudny teren, ale raczej szybko zachorujesz na chorobę "skokumibrak"Weź lepiej zapodaj jakieś zdjęcie albo opisz co w nim siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 do tej pory jeździłem na tym sprzęcie http://www.forumrowerowe.org/topic/104722-rowergt-avalanche/ jednakże jest to rower mojego brata postanowiłem kupić coś swojego, padło na fr1, ponieważ lubię wypady w góry:) nabyłem krossa w wersii podstawowej, tj koła space gazza DM 24 mostek hussefelt truvativ kierownica truvativ przerzutki sram x5 manetki tektro amor duro 130mm damper kind shox wiem, ze do wymiany zaraz po hamulcach hamulce vki gripy octane one korba hussefeltpedały wellgo tak to wygląda oczywiście do wiosny planuję dobrze przygotować rower na wyprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 A może by tak zapytać o wagę bo to szalenie istotna sprawa w przypadku czegokolwiek w sportach grawitacyjnych. Jeśli nie jest spora to kup SLX'y a od biedy te Deore dadzą radę. Nie będziesz jeżdził zawodniczo więc bez przesady. Inna opcja to Hayesy Nine/Stroker Ryde lub coś innego od nich. Budżet jest bardzo skromny jak na takie zastosowanie więc cudów nie ma się co spodziewać. Jak chce się mieć coś bardzo porządnego to trzeba się wykosztować i iść w kierunku hebli 4 tłoczkowych. Poza tym wybór hydraulików to jedno a to samo w przypadku tarczy a przede wszystkim klocków to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 A może by tak zapytać o wagę bo to szalenie istotna sprawa w przypadku czegokolwiek w sportach grawitacyjnych. waga 73kg, wzrost 183 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Z wypowiedzi rozumuję, że raczej interesuje Cię jazda w stylu enduro a nie grawitacja? Jeśli tak to potrzebujesz "inteligentny" damper by blokował bujanie na podjazdach - podstawa przy tym rodzaju zawieszenia. W moim przypadku padło na Roco 3PL - jest tani, w miarę lekki i z serwisem to nawet kowal sobie poradzi Widelec - pomyślałbym nad czymś o skoku w okolicy 150 mm, więcej nie ma sensu do tego stylu jazdy. Lekką ta maszyna nigdy nie będzie ale na początek może byc z tego całkiem zgrabny fulik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Dokładnie,interesuje mnie jazda w stylu enduro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Więc masz mniejszy ból głowy i tym bardziej podtrzymuje to co napisałem. Resztę dołożył kolega wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Dzięki bardzo za wszystkie wskazówki. co myślicie o tej aukcji ? http://allegro.pl/hayes-stroker-trail-i3706992429.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Bierz śmiało - mocny hamulec , miałem i byłem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Bierz śmiało - mocny hamulec popieram tyle ze Duro nie pożyje za długo na tej tarczy, hamulec kup, a tarczę wkrótce sprzedaj, ew dogadaj się ze sprzedającym by obniżył cenę o wartośc tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpoludnie92 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 dobrze, dziękuje wam za te wszystkie wskazówki, kupię ten hamulec skoro mówicie, że się opłaca. mam nadzieję, że przy kolejnych zmianach mojego fr również będę mógł liczyć na waszą pomoc? jeszcze raz dzięki i pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Spoko Mój Sign jak go kupiłem to wyglądał jak ubogi krewny przy jakimkolwiek moim rowerze. Metodą małych kroczków stał się przyjemną maszyną. Gdy pojawią się kolejne pytania postaraj się odnaleźc ten temat i w nim pisac by zachowac ciągłośc wypowiedzi(gdyby był już zamknięty to klikasz "zgłoś" i piszesz prośbę o otwarcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.