jowejek Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Hej, waham się między zakupem roweru w wersji z amortyzatorem: * Recon Silver TK Air 29 * Reba RL 29 Dopłata do wersji z Rebą to około 600-650zł (Cube LTD vs Cube LTD Race - osprzęt oczywiście ciut na plus dla wersji Race, ale nie sądzę bym odczuł różnicę między korbą czy przerzutką przednią, więc różnica w cenie to głównie kwestia amora). 1) Czy warto dopłacić i czy początkujący odczuje różnicę (to będzie moje pierwsze porządne MTB, do tej pory jeździłem na crossie Unibike Viper). Długie trasy po asfalcie mnie znudziły i chcę teraz spróbować sił w umiarkowanym terenie (raczej dużo lasu i dziur w drogach gruntowych niż ekstremalnych zjazdów w górach - na codzień mieszkam we Wrocławiu). 2) Czy koszt/trudność serwisu Reby będzie wyższa niż Recona (poziom skomplikowania budowy, itp., chociaz Reba jest popularna więc nie powinno być z tym problemu). 3) W sklepie Recon zostawiał na goleniach ślady "smaru" i utwardzał się zamiast blokować - czy to normalne? Pozdrowienia! Edytowane 16 Listopada 2013 przez jowejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosma Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 bierz Rebę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Recon ma golenie stalowe, podatne na rdzewienie. Będą wymagały większego dbania niż aluminiowe. Recon nie ma sztywnej blokady i trochę pracuje przy jej włączeniu, jest to naruralny sposób działania sytemu tłumienia. W nowym widelcu mogą się wydostawać spod uszczelek resztki "fabryczne", choć ogólnie RS'y pracują raczej na sucho. Oba widelce mają banalnie prosty serwis który bez problemu wykonasz sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 20 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Chyba tylko potwierdzę to co już napisano: 1) Bierz Rebę, skoro już inwestujesz a różnica w cenie nie jest wielka to lepiej już bez poprawki przynajmniej będzie lżej na rebie 2) Na jedno wychodzi, oba serwisuje się prawie tak samo, w podobnym interwale 3) Nowy amortyzator lub po serwisie może puszczać jakiś czas kółeczka z oleju/smaru Edytowane 20 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Recon Silver nie rdzewieje... Chrom jest twardszy od anody i własnie o anodę trzeba dbać bardziej. Budowa jest praktycznie identyczna z różnymi szczegółami. Reba jest lżejsza i to tyle na jej plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Reba jest jakieś 400g lżejsza i ma tłumik MC, to kolejny plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Recon ma golenie stalowe, podatne na rdzewienie. Nie straszmy kolegi. Mój po 3 latach wygląda jak nowy :-) Co nie zmienia faktu, że głosuję za Rebą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Moim zdaniem te nowe Reby mają słabszą anodę niż starsze modele, w rocznych czy 2 letnich amorach przetarcia powłoki nie są czymś niezwykłym. Wszystko to chyba przez pogoń za wagą im nowszy model tym bardziej zbliżony do sid'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.