stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Witam! Chciałbynm zamienić w swoim rowerze hamulce Hope Mono Mini Pro na coś lżejszego a zarazem pewnego. Które polecilibyście mi hamulce XTR 985 lub 987 cz Avidy XX? Chodzi mi o wagę, jakość hamowania, łatwość serwisiowania i regulacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Jeśli nie chcesz więcej dłubać niż jeździć to tylko xtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Też właśnie czytałem, że avidy są ciężkie w serwisie i często trą o klocki hamulcowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Poczytaj to: http://www.forumrowerowe.org/topic/145807-hamulce-kompendium-wiedzy-o-hydraulikach-kontynuacja-miny/ Xtr 985 to nie św. graal i też zdarzają się awarie ale nie zmienia to faktu, że są o wiele bardziej udane niż xx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Jeśli nie chcesz więcej dłubać niż jeździć to tylko xtr Jeździłeś na obu czy powielasz opinie z forum ? Bo wg mnie wybór nie jest taki oczywisty. Z 3 kompletów XXów które w sumie użytkowałem tylko z jedną klamką miałem kłopoty przez niefachową obsługę z serwisie. Po naprawie u Andrew wszystko ok. Co najśmieszniejsze ta pierwsza niby najbardziej awaryjna wersja 2010 działa do tej pory bez zadnych awarii. Za każdym razem próbuje się przkonać do Shimano i wracam szybko do Avida - może akurat ja mam szczeście w tym wypadku. XX/WC po zalaniu sportowym dotem działa naprawdę super, nie ma problemów zimą jak z Shimano, a i waga 350 g. za komplet także biję na głowe XTRa. No i sam odpustowy "sreberkowy" wyglad modelu 2013 skreśla te heble momentalnie. Jak już kupować to model 2014 które wizalnie duuuużo lepiej się prezentują i w końcu są lekkie hamulce a nie na poziomie zwykłych Elixirów. Wadą Avidów jest mała odległość miedzy klockami stąd piski i szybkie zużycie okładzin w błocie, ale coś za coś - jest to wyczynowy hamulec, który jak i cały rower po zawodach powinien zostać przejrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Nie myślałeś o Formuli R1, albo Magurach MT8? Oba hamulce to IMO również bardzo udane konstrukcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Mi właśnie chodzi o hamulce, do których często bym nie musiał zaglądać. Dlatego to, że jest mała szpara miedzy klockami w moim przypadku dyskwalifikuje Avidy. A mam zamiar kupić ten model nowszy na 2014 rok, który jest lżejszy o 40g od starszego. No i posiadam manetki xtr.Będę mial możliwość spiąć razem obie części. Nie myślałeś o Formuli R1, albo Magurach MT8? Oba hamulce to IMO również bardzo udane konstrukcje Mam sporą wagę (87kg). Chcę w przyszłym roku wybrać się w Alpy. Także nie wiem czy te Formula R1 byłyby dobre dla mnie. Poza tym czy czasami też nie trzeba do nich często zaglądać? Jak duża jest szczelina/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Mi właśnie chodzi o hamulce, do których często bym nie musiał zaglądać Do wspomnianych Magur nie trzeba w ogóle zaglądać. IMO pod względem modulacji Magury biją inne hamulce na głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 jezdzilem na tektro, magurze , avidach i shimano z avidem mialem mega problemy z pozostalymi heblami nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrMacko06 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ja też z mogę spokojnie polecić Magury. Jeżeli cena nie jest problemem to są to naprawdę świetne hamulce. Ja akurat mam MT8 i od pierwszego odpowietrzenia nic jeszcze z nimi nie robiłem. A przebieg około 4000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Zastanowię się jeszcze nad tymi Magurami. Ale raczej zostanę przy XTR, z racji tego że cały napęd mam właśnie XTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Przyczepię się do tematu. Jak na tle powyższych firm wypada Hayes? Bo w googlach mało.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Polecam XTR, od 2 lat zero problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Nowa rodzina slx/xt/xtr nie jest wrażliwa na niskie temperatury. Jeśli ma być xtr to w wersji trail, xc jest słaba. Mam w pracy jedną parę xx'ów srama, obie sztuki padły na półce, bez montażu. Nówki pudełkowe i już nie żyją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 One po prostu czekają na dar życia - na razie sa w fazie hibernacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Nowa rodzina slx/xt/xtr nie jest wrażliwa na niskie temperatury. Jeśli ma być xtr to w wersji trail, xc jest słaba. Mam w pracy jedną parę xx'ów srama, obie sztuki padły na półce, bez montażu. Nówki pudełkowe i już nie żyją Pod jakim względem wersja xc jest słaba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 wersja xc jest odczuwalnie słabsza od trail. Traile biorą szybciej i mocniej. Klamka w XC działa płynniej, a do uruchomienia potrzebuje mniejszej siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Pod jakim względem wersja xc jest słaba?Pewnie pod wzgledem sily hamowania. Ja mialem avidy xx z 2012 roku, kupilem nowiutkie... bardzo lekkie, ladne hamulce i na tym się konczą pozytywy:-). Sila moim zdanie calkiem dobra ale w kryzysowych sytuacjach musialem uzywac dwoch palcow i w tych momentach balem sie ze polamie karbonowa klamke. Mocowanie do kierownicy malo sztywne, przy mocniejszym naciskaniu na klamke calosc niemilosiernie chodzi na mocowaniu. Z tych powodow zmienilem na xtr m 988 trial, i to jest to. Hamowanie tylko jednym palcem, sila jest duzo wyzsza, moze sa troche ciezsze ale za to wytrzymalsze, i wiem ze chociaz przy dlugim zjezdzie nie zlamie klami albo zacisk nie rozpadnie sie na pol bo tez o takich przypadkach slyszalem (xx). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypaw Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ja po górach to raczej nie jeżdże. Może wybiorę się w przyszłym roku turystycznie. Także siła hamowania nie jest u mnie priorytetem. Mam zamiar startować w maratonach ale tylko nizinnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 16 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ue to bym brał R1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Jeśli masz lekki rower albo planujesz jego drastyczne odchudzanie to wymiana hampli na lżejsze ma sens, w innym przypadku średnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Muszę się Wam przyznać, że raz widziałem XXa, który jest zbudowany inaczej niż wszystkie inne, które miałem w rękach. Budową bardzo przypomina klasycznego elixira R i jest równie niezawodny jak ten podstawowy model. Ten hamulec należy do kolegi sivydym. Nie wiem skąd on go ma, ale jest to unikat na skalę kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.