Beskidek Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Witajcie! Dzisiaj, z racji nadejścia przesyłki z kluczykiem do XTRa BR-M975, postanowiłem rozebrać oba zaciski. Celem rozbiórki była wymiana uszczelek, inspekcja tłoczków oraz przesmarowanie tych, co w danej parze nie nadążały za ciśnieniem płynu. No i masz! Okazało się, że tłoczek, z którego ciekło, ma na sobie wyrzeźbiony "pierścionek", spowodowany zepsutą uszczelką. Moje pytanie: Do jakiego rzemieślnika (tokarza?) powinienem się z tym udać, aby mi go wypolerował na gładziutko? Zdjęcia: http://www.aukcjoner.pl/gallery/015024973-.html#I1 Czekam na wszelakie pomysły i doświadczenia, chciałbym jednemu z zacisków dać "drugie życie" Drugi już je ma, otrzymał nowe uszczelki, jeszcze wiele tysięcy km przed nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 (edytowane) Jeśli tokarz to zeszlifuje, to tłoczek będzie ciut węższy i może przepuszczać płyn przez uszczelkę. Możesz spróbować to wypolerować filcem i pastą polerską. Trochę potrwa, ale przynajmniej ubędzie mało materiału i wyrwy staną się gładkie. Uszczelka będzie lepiej przylegać. Jeśli będzie popuszczać, to pozostaje wymiana tłoczków. Miałem taki przypadek z Avidami i polerowałem dremelem. Edytowane 15 Listopada 2013 przez kundello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Tokarz powinien to spolerować za pomocą drobnego papieru. Jeżeli nie da rady to albo pozostaje Ci wytoczyć nowy tłoczek na wzór i wymiary starego, albo szukać tego elementu z używanego zacisku. Dla zasady możesz napisać do Shimano Polska, ale znając życie, to szanse na kupno są marne :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Jak otwierali Shimano Service Center w Warszawie w sklepie Air Bike to chwalili się że będą dostępne nawet najdrobniejsze części. Może warto ich teraz sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BudekPL Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ale znając życie tłoczek będzie droższy niż zacisk.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 ten tłoczek nadaje się już tylko do śmieci. Zmierz jego średnicę. Najprawdopodobniej będzie pasować od zacisku deore 595. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Dzisiaj podzwonione do Shimano Center. Mają same zaciski. Goście sobie chyba po prostu sobie tego nie wyobrazaja;) Moze ktos zna jakis smar uszczelniajacy? Albo wziac od GG Trading uszczelki o średnicy wew. 20,7 zamiast 20,9? Nusiu.pl slicznie spolerowali tloczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 na jakich uszczelkach to złożyłeś? działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Uzylem smaru Slick Honey na tłoczki. Niestety, wtedy konkretnie 'pierdzialy' i nadal przeciekalo. Smar usunalem, poskladalem do kupy. Nadal maly przeciek, szczegolnie po jednej ze stron. Zastanawiam sie teraz nad 2 opcjami: - zmienic uszczelki na 20,7 lub 20,6 zamiast 20,9 do tych przepolerowanych tłoczków; - zastosowac jeszcze smar silikonowy, Naskosil A; - jeździć z lekkim przeciekiem, i zobaczyc czy mk bardzo bedzie na tarcze sciekac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Ja bym poszedł do tokarza, z kawałkiem aleminjum, albo stalą i wytoczył zamiennik, wypolerował i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 22 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Tak sobie pomyślałem że jak już czymś smarować to PM600 (liquid o-ring) ale wątpię żeby pomogło. Kupa zachodu a efekty niepewne, dorabianie uszczelek tłoczków, cudowania. Czasem lepiej kupić cały zacisk, choćby deore na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 A zacisk nie kosztuje z 200zł? Lub http://allegro.pl/zacisk-xtr-m975-bcm-i3896815876.html ewentualnie ten od m596 czy od m675 jak będą pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Wytoczenie takiego tłoczka to nie dużo roboty i nie droga sprawa, to prosty element można nawet z adekwatnego tworzywa to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Hmm, to dorobienie u tokarza to moze wcale nie glupia opcja. Zna kto jakiego tokarza w Szczecinie? Jak by to mialo wyjsc po 2 dychy za komplet tłoczków, to moze i gra jest warta swieczki.Chocby mialy byc ze stali;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 24 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 z adekwatnego tworzywa to zrobić Nie polecam, tworzywo(poliamid, polietylen, poliacetal itp) puchnie od wilgoci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 3majcie kciuki! Właśnie odbyłem rozmowę z Nusiu.pl. Być może nawet mają takiego XTRa(zacisk) jeszcze gdzieś u siebie na firmie, to może dorobią idealnie z oryginałem. A jak nie, to wyślę od BR-M775(XT), i też powinno być spoko. Nie mogę się doczekać kosztorysu. Element nie jest jakiś wielki, a mógłbym zregenerować wszystkie zaciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) No nic, Nusiu.pl nie są w stanie tego(tłoczka) dorobić. Pod koniec lutego spróbuje to jeszcze dorobić u siebie w Bielsku-Białej. Na razie zostaje wizyta w szczecińskim Oringu, i dorobienie uszczelek w rozmiarze wewnętrznym 20,7 i 20,6. Zobaczę, które ewentualnie przypasują, żeby tłoczek nie ciekł, a jeszcze miał się jak ruszać. Najwyżej pójdzie w ruch smar silikonowy, jak go skombinuje. EDIT: Właśnie serwisuje zaciski. Wnioski: 1. Shimano robi sobie jaja z seryjnymi uszczelkami w BR-M775, jeśli chodzi o średnicę wewnętrzną. Przecież ona na zdrowych tłoczkach po demontażu lata sobie swobodnie jak "luźna guma w matjach". 2. "Custom" uszczelki od GG Trading nawet ładnie siedzą na zdrowych tłoczkach, ale ktoś źle zmierzył średnicę ZEWnętrzną. Różnica to minimum 0,2mm. W tym mogę się dopatrywać tych przecieków. Są to zaciski hydrauliczne, więc kto wie, może przeciska się właśnie szparami między uszczelką a wewnętrzną powierzchnia zacisku. PS. Te małe, gumowe ce od Shimano, co się wkręca zamiast śruby z przewodem hamulcowym, to prawdziwe zbawienie! W końcu mogę wyrzucić tłoczki pompując zacisk od strony śruby odpowietrzającej! Ile oleju się zaoszczędzi, zamiast pchać strzykawą z olejem Edytowane 25 Stycznia 2014 przez Beskidek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.