mikolajpod Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Właśnie kupiłem używanego RS Sid Race więc wypadałoby sprawdzić go od środka. Z tego co widzę jest to rocznik 2011 lub 2012 (patrząc na "obudowane" golenie). Zna ktoś wymiary wszystkich oringów oraz gęstość i ilość oleju? Wiem, że informacje o oleju można znaleźć na stronie Srama ale mają tego tyle, że się gubię. Gdyby ktoś podał mi właściwą ilość byłbym bardzo wdzięczny Gdzie można znaleźć informacje o oringach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Właściwa ilość podadzą ci magowie który wiedzą jaki masz skok olej to 5w (Możesz wlewać różne i sprawdzać jak ci sie jeździ) pewnie ok 120ml w zależności od skoku, poszukaj w manualu, w golenie dolne po 10-15ml oleju 15w lub innego. oringi sobie ściągniesz i zmierzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikolajpod Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 No tak, zapomniałem 100mm http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/G5nWBkjPvG3aRhxV0nugVjRmR10aL1hRzk5p1Kpz2dg/mtime:1372788169/sites/default/files/techdocs/2011-rockshox-fork-oil-chart.pdf Sugerować się tą tabelą? Nie ma tam wersji Race tylko inne oznaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Trochę przesadziłem z tymi 120 ml masz napisane dla 100mm i dla 120mm i wartości sa takie same w każdej wersji, no masz tam rozróżnienie na wersje black box i zwykłą ... Oleju w spodnie wlej mu tyle żeby sie spokojnie bez powietrza go dał dociskać do końca, bez oporów i wcześniejszej blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 zestaw oringów polecam oryginalny, który u przedstawiciela w warszawie kosztuje jedyne 62zł. Są tam wszystkie uszczelki i inne rzeczy potrzebne do przeserwisowania całego amorka. Olej polecam oryginalny,niektóe sklepy rozlewają po 100ml, do tłumika 95ml a do donych goleni 5-7ml. Ja po pełnym serwisie zauwazyłem płynniejszą pracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikolajpod Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 po co kupować oringi za 62zł jeśli można je mieć za 10? No chyba że są tam jeszcze uszczelki kurzowe ale to chyba nie za taką cenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikolajpod Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie jak zdjąć w tym golenie dolne? Nakrętka jest schowana i nawet najdłuższy klucz nasadowy jaki zdobyłem jest o kilka mm za krótki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Musisz kupić klucz do świec w budowlanym albo przyjechać do mnie hehe Edit: znalazłem że potrzebujesz uszczelki o wymiarach: 25x2.5 - korek 21x3.5 - 2szt 10x3.5 potrzeba jeszcze jedna mniejsza uszczelkę tłoka sprężyny pozytywnej ale nie widziałem podanego wymiaru. Uszczelki koniecznie muszą być olejoodporne. Poszukaj w nomi, może coś trafisz, rozmiar nakrętki to chyba 13 Edytowane 17 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikolajpod Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 W budowlanym? Znajdę coś takiego w nomi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Poprawka nakrętka ma 10mm, mój klucz wygląda dokładnie tak: Edytowane 17 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Za oringi do Reby i innych amorków i damperów przeważnie wychodzi mniej niz 5zł za zestaw. Do reby 4 zestawy wszystkich oringów kosztował mnie 7zł. Wszystkie uszczelki olejoodporne, kupione w specjalistycznym sklepie z uszczelkami. Jeśli ktoś mieszka blisko Rzeszowa, to sklep nazywa się Wagum. Kupowałem tam wiele razy uszczelki do wielu amorków. Dampery też robiłem na uszczelkach z tego sklepu i wszystko śmiga ładnie. Nawet w reverbie jest jedna uszczelka z tego sklepu i działa jak powinna (reverb jest kapryśny). Nie wiem w czym oryginalne RS są lepsze. Uszczelki w sklepie też nie są sprzedawane do zabawek, tylko do jeszcze poważniejszych zastosowań (urządzenia hydrauliczne, koparki itd.), więc nie mogą być złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Możesz potwierdzić wymiary uszczelek? Do reby przychodzi praktycznie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 też na początku chciałem kupować oringi w sklepie z uszczelkami ale ponieważ w cenie którą podałem były również uszczelki kurzowe więc uznałem to za dobrą ofertę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Uszczelki kurzowe warto wymieniać w przypadku kiedy: amor ma więcej niż 5lat (twardnieją), są uszkodzone i puszczają olej, uszkodzona jest sprężynka, są popękane lub widzimy inne herezje lub gdy wiemy że widelec ma duży przebieg (wycierają się i nie dociskają dobrze). Jak amorek ma 2-3 sezony, był normalne serwisowany to spokojnie można się jeszcze wstrzymać z wymianą kurzowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Możesz potwierdzić wymiary uszczelek? Do reby przychodzi praktycznie to samo. Niestety nie pamiętam wymiarów, a nie mam dostępu do nich teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Inne źródło odnośnie wymiarów uszczelek mówi o takim zestawie: LEWA (dual air):25x2.5 (korek, uszczelka)20x3.5 dwie sztuki - wczesniej podałem 21x3.5, prawdopodobnie są tak zbliżone że można użyć i tej i tej.10x3 (wcześniej podałem 3,5)PRAWA - Motion Control 25x2.5 (korek, uszczelka)22x2.524x2.512x3.5 Edytowane 17 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekP Napisano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2023 Cytat LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki - wczesniej podałem 21x3.5, prawdopodobnie są tak zbliżone że można użyć i tej i tej. 10x3 (wcześniej podałem 3,5) PRAWA - Motion Control 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 Taki zestaw o-ringów mogą Tobie złożyć za niewielkie pieniądze w https://sklep.egum.eu/ lub w firmie ElastoGum https://elastogum.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 Zestaw uszczelek i oringi orginalny jest mniej podatny na temperaturę, nie twardnienie tag gdy jest mniejsza temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.