michael26 Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Witam. Na wstępie chcę zaznaczyć iż wiem że jest bardzo dużo podobnych tematów jednak wszystkie z nich przeczytałem i nie znalazłem odpowiedzi.Potrzebuję opon do maratonów xc. Zwykłe drutowe, 26 cali, szerokość 2.2 lub 2.4 (lubie kłaść się w zakrętach), waga jakaś sensowna, dość dobra odporność na przebijanie i przecięcia. Myślę o:- Conti x-king 2.4- conti race king 2.2- schwalbe nobby nic 2.4 - geax saguaro 2.2 Może na przód inną a na tył inną? Co polecacie? Oczywiście inne też wchodzą w gre. Z góry dziękuję za profesjonalną odpowiedź
kalisiek Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 na przód geax gato 2.3 a na tył saguaro 2.2.
jasinski21444 Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Apbo powyższe Nobby Nic 2.25 ( z tyłu szybko znika) albo saguaro 2.2 ( wolne zużycie i dobra przyczepność )
michael26 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 ja myslalem o x-king 2.4 z przodu, a na tył RK 2,2 saguaro ma sporo wieksze opory od rk?
CMIK Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 XK 2,4 z przodu jest bardzo ok, jedyne do czego się mogę przyczepić to zewnętrzne klocki, które nie dają takiego trzymania jak np. NN i np wychodzenie z koleiny, zwłaszcza wilgotnej bywa utrudnione. W zależności od tego jakie maratony, na tył Saguaro albo RK, XK się z tyłu mocno zużywa.
michael26 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 a na utwardzonym i suchym podłożu xk 2.4 w zakretach sa ok? I na tył saguaro czy rk? Jak z oporami toczenia i wytrzymałoscia?
CMIK Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Żywotność bieżnika w Saguaro i RK raczej podobna, jednak Saguaro jest solidniejszą oponą i trudniej ją uszkodzić, np ostrym kamieniem. W Conti dość często zdarzają się rozcięcia. RK jest szybszą oponą od Saguaro, jednak mniej uniwersalną. Co do XK- na suchym nie doświadczyłem problemów, jednak przy składaniu się w zakręt mam na uwadze to przeciętne trzymanie boczne. Natomiast ta opona w tym rozmiarze idzie przez serię przeszkód jak czołg, w łatwiejszym terenie można by zrezygnować z amortyzatora. Dobra przyczepność przy hamowaniu, czy to na kamieniach, czy na korzeniach.
michael26 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 @up- dzięki śliczne, biore raczej XK 2.4 przód i na pewno Saguaro 2.2 na tył. Moje ostatnie pytanie: czy na przód XK 2.4 czy też Saguaro 2.2?
afly Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Continental XK 2.4" na obręczy o szerokości wewnętrznej 20mm powinien mieć wymiar ~57mm.Osobiście jednak rozważyłbym 2x Saguaro 2.2 . Geax'a Gato 2.3 akurat obecnie ujeżdzam - ostatnio przy wyjeździe z koleiny zaliczyłem lot przez kierownice, gdyby te klocki boczne były wyższe . Opona nie jest zła ani rewelacyjna - trzeba się z nią kontrolować, w błocie idzie przyjemnie, po kamieniach jak chce...
michael26 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 gato odrzucam. Zastanawiam się co dać na przód - saguaro 2.2 czy x king 2.4, ale myślę że zdecyduje się na 2x saguaro 2.2
beskid Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 I tak zapewne nie skorzystasz ale niech stracę Continental Vapor 2.1. Natomiast wkładanie czegokolwiek większego do takich zastosowań niż 2.2 to jakichś chory temat.
michael26 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Napisano 17 Listopada 2013 saguaro 2.2 niestety jest za ciężkie a continental łatwe do rozcięcia. Jeżdzę po terenie w którym jest bardzo dużo kamieni. Mogę zwiększyć budżet aby zmniejszyć wagę ale żeby opona była też wytrzymała (do ok 100zł/szt, może troszke więcej jak będzie warto)
afly Napisano 17 Listopada 2013 Napisano 17 Listopada 2013 Przy budżecie 100zł za oponę, najlepszym wyborem ze względu na odpornośc na kamienie jest Geax w wersji kevlar.Pomiędzy Continentalem w wersji z drutem i z kevlarem różnicy w gubości ścianek bocznych nie ma, dlatego nie warto dopłacać do wersji kevlar dla nikłej różnicy wagowej.P.S. Jeżeli chcesz kupić trwałą oponę, to niestety musi swoje ważyć. Wybierając niską wagę musisz się liczyć z tym, że skądś tą wagę trzeba było zabrać. Albo będzie to mieszanka bieżnika, albo ścianki boczne.
michael26 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Napisano 17 Listopada 2013 Geax- ale jaki model konkretniej?
GhOsTwrc Napisano 17 Listopada 2013 Napisano 17 Listopada 2013 Geax Saguaro 2.2 TNT ważą duzo , ale to sa opony na ktorych sie jezdzi a nie wazy . Waga ta nie jest odczuwalna dla mnie Saguaro 2.2 780 g jest szybsza od Maxxisa Ikona 2.2 520g mowa o 29"
afly Napisano 17 Listopada 2013 Napisano 17 Listopada 2013 Myśle że zwykłe Geax Saguaro w wersji kevlar bez TNT będą wystarczające.
beskid Napisano 17 Listopada 2013 Napisano 17 Listopada 2013 Myślę że zdecyduje się na 2x saguaro 2.2 I w tym kierunku iść powinieneś a nie powielać opinii o wadze czy bzdurach dotyczących Conti.
michael26 Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Napisano 2 Grudnia 2013 niestety nie miałem możliwości wtedy ich kupić, musiałem czekać aż do dzisiaj. Przeglądając oferte sklepu natknąlem się jeszcze na 26X2.35 MAXXIS HIGH ROLLER 60-559 27 TPI DRUT 70A 780G za 50zł/szt Jest też wersja 62A nieco cięższa i droższa. Czym sie to różni? Co o niej myślicie w porównaniu do Saguaro? Zastosowanie to XC, małe błoto, spore kamienie, sporo nierówności fajnie by było żeby je wybierała. Poniżej szerokości 2.2 / 2.35 nie chcę schodzić. Proszę o pomoc Zakupu muszę dokonać dzisiaj
jasinski21444 Napisano 2 Grudnia 2013 Napisano 2 Grudnia 2013 HighRoller to opona do zupełnie innego przeznaczenia niż XC. Duże opory na twardym . Bierz pan Saguaro i nie narzekaj . W błocie trzyma nawet fajnie jeżeli ustawisz ją w opcji traction
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.