dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam, przedstawiam Wam mojego składaka na ramie Sundance Hamilton 20". Założeniem projektu było żeby zmieścić się w budżecie i wykorzystać graty które miałem w domu czyli 2,5kg kowadło, siodło, kierownice, sztyce, mostek i zacisk rury pod siodłowej. No niestety wagowo d**y nie urywa. Póki co z licznikiem waży 14560g, prawie wszystko leżało na wadze oprócz kół i ramy :/ Z rozpiski wyszło 14289g bez licznika. Przez zimę planuje: -zmienić mostek, kierownice, sztyce, niewygodne siodło, zacisk pod siodłówki i gripy na wygodniejsze. Tym sposobem urwę ok 800-900g. Jeżeli fundusze na to pozwolą to zmienię też amortyzator. Hamulce: Tektro Novela (zacisk+adapter+śrubki) 466g Tarcza przód: Tektro 160mm 130g Tarcza tył: Tektro 160mm 130g Klamki hamulcowe: Tektro 189g Pancerze i linki: Unex/noname 192g Kaseta: Shimano HG-50 11-34 9rz 431g Łańcuch: Shimano HG-53 267g Korba: Shimano Deore m521 44-32-22 Przerzutka przednia: Shimano Alivio m413 196g Przerzutka tylna: Shimano Deore m531 313g Widelec: Rst Omni 181 (+gwiazdka) 2516g Rama: Sundance Hamilton RS 20” +hak 2140g Gripy: Merida X-Mission 100g Kierownica: Kalloy 453g Stery: Neco 73g Pedały: DeOne 347g Siodło: Specialized 357g Sztyca: Kalloy 360g Zacisk sztycy: ----- 44g Manetki: Shimano Deore m530 262g Zaciski kół: Novatec 113g Podkładki pod mostek: A2Z 13g Mostek: Kalloy 247g Opona przednia: Continental Race King 2.0 624g Opona tylna: Continental Race King 2.0 624g Top cap: Neco 17g Dętki: Continental 395g Koła: 2260g Tylne: Piasta: Novatec NT-D042SB Obręcz – Mach1 MX Disc Szprychy: Mach1 Plus Nyple: Mach1 Przednie: Piasta: Novatec NT-D041SB Obręcz – Mach1 MX Disc Szprychy: Mach1 Plus Nyple: Mach1 Razem: 14289g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Huhu, też niedawno zaczynałem od takiej wagi , poluj na lekkie obręcze, przeplatając piasty zaoszczędzisz trochę pieniędzy oraz ważnej wagi rotującej . Sztyce możesz kupić alu chińczyka za 60zł, zejdzie 160g. Mostek jakieś uno/smica, zejdzie 100g. Poluj na recona z motion control, zejdzie z 800g. Siodło, można tanio kupić fizika, velo pro, wystarczy czekać na okazje na allegro. Jeżeli gripy wygodne to Ritcheye WCS, jak mega-wygodne (nie każdy podzieli tę opinie) to ESI gripy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Na razie kół zmieniał nie będę, kupiłem je jako nowe, więc nie ma sensu W zasadzie wszystko jest nowe oprócz tego co chce wymienić. W cenie tych kół mogłem mieć inne koła, lżejsze o 300g ale uparłem się na czerwone i tak zostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 nie dopatrzyłem, ta kiera to przesada, za 50zł można kupić coś w granicach 160g... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Wiem, i planuje zmienić na taką która będzie ważyła ok 150g ale niestety teraz mój budżet na rower wysechł :/ Zostaje poczekać do zimy, wtedy będzie zmiana w/w gratów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 A ja właśnie wystawiam czerwone koła 1800g... a to pech. Rowerek fajny. tak jak pisali poprzednicy najlatwiej chyba będzie zejśc na częścach smicy albo UNO. Są dosyc mocne, a topowe modele zdecydowanie nie obciażają portfela tak jak Ritchey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 No teraz to już za późno. Zmiany prawdopodobnie będą wyglądały tak jak niżej chyba że znajdę coś tańszego/lżejszego. -sztyca: smica pro - 220g -kierownica: kcnc dark side - 160g -siodełko: selle italia x1- 290g -mostek: smica lite pro - 125g -gripy: piankowe, ritchey albo kcnc -11g -zacisk: aest albo boplight - 19g Mógłbym jeszcze zejść na dętkach ok -180g kosztem 70zł ale to się zobaczy, póki co priorytet to siodło i reszta rurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 chwytów KCNC nie polecam. Rower nie jest ultra lekkie więc chwyty 10g Cie nei zbawią, a po przymiarce na ESI zdecydowanie nie wrócę do KCNC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Mówisz o tych: http://allegro.pl/esi-grips-racer-s-edge-niebieskie-i3694453600.html ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzordaneiro Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Tak, dokładnie o te chodzi też przymierzam sie do ich zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBowiec97 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Korba: Shimano Deore m521 44-32-22 O rowerku już pisałem, że jest bardzo ładny. A co do opisu, gdybyś dopisał wagę korby to byłoby idealnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 jak amor to polecam epicona,lekki i tani oczywiscie ten starszy model ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Waga dopisana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 14 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 chwytów KCNC nie polecam. Rower nie jest ultra lekkie więc chwyty 10g Cie nei zbawią, a po przymiarce na ESI zdecydowanie nie wrócę do KCNC Popieram w 100%, ze wszystkiego można schodzić z wagi, ale gripy i siodło to wg mnie elementy na których lepiej dołożyć trochę wagi kosztem komfortu Jeżeli koniecznie chcesz w miarę lekkie pianki to polecam Ritcheye WCS, są dość wygodne ESI są mega wygodne, ale swoje ważą, no i kosztują dość sporo. Zacisk, mostek, sztyca... jeżeli są niewygodne to wymieniaj, w przeciwnym wypadku ja zacząłbym od zbierania na nowy widelec i koła, w szczególności widelec - nie dość, że będzie sporo lżejszy to i będzie Ci się jeździło dużo lepiej. A wymienić dętki też warto, kiedyś kupowałem dętki firmy CYT - 130 g / 13 zł, może gdzieś można jeszcze kupić (ja kupowałem w GoSporcie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Mega lekkie gripy nie są koniecznością, po prostu kcnc wyglądają na dość wygodne i jakoś drogie nie są dlatego o nich napisałem. Co do siodła to tez jakoś nie mam ciśnienia na wagę, czytałem sporo opinii x1 z których wynika że jest wygodne, waga w tym wypadku spada na dalszy plan. Koła póki co zostaną. Jeżeli tylko będą fundusze to wymienię amortyzator, a póki co środków na to nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Rower może i wygląda ładnie, ale waży jakieś 4kg za dużo, żeby umieścić go w tym dziale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Zeby zejsc do rozsadnej wagi - ok 11 kg trzeba w tym rowerze wymienic doslownie wszystko. I nie bedzie tanio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 po prostu kcnc wyglądają na dość wygodne i jakoś drogie nie są dlatego o nich napisałem ja mam KCNC i jestem zadowolony - wiadomo :cena i waga a że są dość twarde to mi akurat odpowiada. Wcześniej miałem dosyć mięsiste gumy i nie odpowiadały mi, tym bardziej, że i tak jeżdżę w rękawiczkach z żelem. Trochę kusi spróbować ESI (z ciekawości bardziej) - tylko nie wiem , czy nie będą z kolei za miękkie - kwestia osobistego gustu. Muszę poszukać okazji do pomacania ich na cudzym rowerze - bo placić 70 pln w celach testowych mi się nie uśmiecha a rower ładny, jednak koła to ci raczej tak enduro-ważą. No i w szablonie nie ma wagi suportu -trza dopisać albo w korbie uwzględnić @@Zazi,nie zgdzam się - kolega zamierza lajtować, a od czegoś zacząć trzeba @@Grizzli, no i co z tego? Liczy się zabawa obu was zapraszam do mojego wątku o HT - link w stopce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 @Zazi, czyż nie o to chodzi żeby pokazać jak z ciężkiej krowy zrobić lekki rower?? Sukcesywnie będę odchudzał rower więc zobaczymy do jakiej wagi dojdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Grizzli, masz racje i nie masz jednocześnie subforum jest o lightowaniu wiec każdy kto odchudza swój rower może tu napisać. Oczywiscie nie mówimy o 18kg holendrach, gdzieś ktoś wymienił chwyty Co do kosztów też nie jest tak do końca. Jasne, że sporo kosztuje odchudzenie roweru o 3-4kg ale w tym przypadku pierwszy kg może się zamknąc w 250zł a to chyba nie jest dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Zostawiłbym nastepujace częsci. Reszta do wymiany. Hamulce: Tektro Novela (zacisk+adapter+śrubki) 466g Klamki hamulcowe: Tektro 189g Łańcuch: Shimano HG-53 267g Przerzutka tylna: Shimano Deore m531 313g Rama: Sundance Hamilton RS 20” +hak 2140g Stery: Neco 73g Podkładki pod mostek: A2Z 13g Opona przednia: Continental Race King 2.0 624g Opona tylna: Continental Race King 2.0 624g Top cap: Neco 17g Z waga najszybciej zejdziesz na amortyzatorze i na ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 No bez przesady, pół roweru zmieniał nie będę jak tydzień temu go złożyłem. Rurki, siodło i amor to priorytet. Później przyjdzie czas na reszte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Wszystko zalezy w jaka wage celujesz. Z drugiej strony po rozmiarze ramy wnioskuje ze jestes kawal chlopa wiec na kierze i sztycy to bym nie szalal. A tak na marginesie: dziwi mnie ze tydzien temu zlozyles rower i juz wymieniasz szpej zeby go odchudzic? Nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 No 190cm i 80kg. Wiesz co miałem określony budżet oraz starą kierownicę, siodło, sztyce, mostek i amor. Niestety trochę te podzespoły ważą i wiadomo że chciałbym je wymienić ale wyżej już pisałem że póki co nie będę ich wymieniał bo nie mam na to kasy. Jakbym miał więcej kasy na złożenie to wiadomo że od razu bym coś lepszego kupił. Teraz rozumiesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Póki co malutkie zmiany siodło - selle italia x1 sztyca- smica pro post obejma - boplight Za niedługo kowadło zmienię na rebe przy okazji mostek i kierownice więc zrobię update. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.