Skocz do zawartości

[14389g] Sundance Hamilton 20" by dzemi15


dzemi15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przedstawiam Wam mojego składaka na ramie Sundance Hamilton 20". Założeniem projektu było żeby zmieścić się w budżecie i wykorzystać graty które miałem w domu czyli 2,5kg kowadło, siodło, kierownice, sztyce, mostek i zacisk rury pod siodłowej. No niestety wagowo d**y nie urywa. Póki co z licznikiem waży 14560g, prawie wszystko leżało na wadze oprócz kół i ramy :/ Z rozpiski wyszło 14289g bez licznika.

 

Przez zimę planuje:

-zmienić mostek, kierownice, sztyce, niewygodne siodło, zacisk pod siodłówki i gripy na wygodniejsze. Tym sposobem urwę ok 800-900g. Jeżeli fundusze na to pozwolą to zmienię też amortyzator.

  • Hamulce: Tektro Novela (zacisk+adapter+śrubki) 466g
  • Tarcza przód: Tektro 160mm 130g
  • Tarcza tył: Tektro 160mm 130g
  • Klamki hamulcowe: Tektro 189g
  • Pancerze i linki: Unex/noname 192g
  • Kaseta: Shimano HG-50  11-34 9rz 431g
  • Łańcuch: Shimano HG-53 267g
  • Korba: Shimano Deore m521 44-32-22
  • Przerzutka przednia: Shimano Alivio m413 196g
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore m531 313g
  • Widelec: Rst Omni 181 (+gwiazdka) 2516g
  • Rama: Sundance Hamilton RS 20” +hak 2140g
  • Gripy: Merida X-Mission 100g                                                       
  • Kierownica: Kalloy 453g                              
  • Stery: Neco 73g                           
  • Pedały: DeOne  347g
  • Siodło: Specialized 357g                                                                  
  • Sztyca: Kalloy 360g                                     
  • Zacisk sztycy: ----- 44g
  • Manetki: Shimano Deore m530 262g
  • Zaciski kół: Novatec 113g
  • Podkładki pod mostek: A2Z 13g
  • Mostek: Kalloy 247g                                               
  • Opona przednia: Continental Race King 2.0 624g
  • Opona tylna: Continental Race King 2.0 624g
  • Top cap: Neco 17g
  • Dętki: Continental 395g
  • Koła: 2260g
  1. Tylne:
    • Piasta: Novatec NT-D042SB                                                                          
    • Obręcz – Mach1 MX Disc
    • Szprychy: Mach1 Plus
    • Nyple: Mach1
  2. Przednie:
    • Piasta: Novatec NT-D041SB                                                                         
    • Obręcz – Mach1 MX Disc
    • Szprychy: Mach1 Plus
    • Nyple: Mach1
                

           Razem: 14289g

 

c51h.jpg

 

 

                                                                                    

Napisano

Huhu, też niedawno zaczynałem od takiej wagi :D, poluj na lekkie obręcze, przeplatając piasty zaoszczędzisz trochę pieniędzy oraz ważnej wagi rotującej :).

Sztyce możesz kupić alu chińczyka za 60zł, zejdzie 160g.

Mostek jakieś uno/smica, zejdzie 100g.

Poluj na recona z motion control, zejdzie z 800g.

Siodło, można tanio kupić fizika, velo pro, wystarczy czekać na okazje na allegro.

Jeżeli gripy wygodne to Ritcheye WCS, jak mega-wygodne (nie każdy podzieli tę opinie) to ESI gripy :)

Napisano

Na razie kół zmieniał nie będę, kupiłem je jako nowe, więc nie ma sensu :) W zasadzie wszystko jest nowe oprócz tego co chce wymienić. W cenie tych kół mogłem mieć inne koła, lżejsze o 300g ale uparłem się na czerwone i tak zostało.

Napisano

Wiem, i planuje zmienić na taką która będzie ważyła ok 150g ale niestety teraz mój budżet na rower wysechł :/  Zostaje poczekać do zimy, wtedy będzie zmiana w/w gratów.

Napisano

A ja właśnie wystawiam czerwone koła 1800g... a to pech. Rowerek fajny. tak jak pisali poprzednicy najlatwiej chyba będzie zejśc na częścach smicy albo UNO. Są dosyc mocne, a topowe modele zdecydowanie nie obciażają portfela tak jak Ritchey :)

Napisano

No teraz to już za późno. Zmiany prawdopodobnie będą wyglądały tak jak niżej chyba że znajdę coś tańszego/lżejszego.

 

-sztyca: smica pro - 220g

-kierownica: kcnc dark side - 160g

-siodełko: selle italia x1- 290g

-mostek: smica lite pro - 125g

-gripy: piankowe, ritchey albo kcnc -11g

-zacisk: aest albo boplight - 19g

 

 

Mógłbym jeszcze zejść na dętkach ok -180g kosztem 70zł ale to się zobaczy, póki co priorytet to siodło i reszta rurek :)

 

 

Napisano

  • Korba: Shimano Deore m521 44-32-22

                                                                                    

 

 

O rowerku już pisałem, że jest bardzo ładny.

A co do opisu, gdybyś dopisał wagę korby to byłoby idealnie ;)

  • Mod Team
Napisano

chwytów  KCNC nie polecam. Rower nie jest ultra lekkie więc chwyty 10g Cie nei zbawią, a po przymiarce na ESI zdecydowanie nie wrócę do KCNC

 

Popieram w 100%, ze wszystkiego można schodzić z wagi, ale gripy i siodło to wg mnie elementy na których lepiej dołożyć trochę wagi kosztem komfortu :)

 

Jeżeli koniecznie chcesz w miarę lekkie pianki to polecam Ritcheye WCS, są dość wygodne :P

ESI są mega wygodne, ale swoje ważą, no i kosztują dość sporo.

 

Zacisk, mostek, sztyca... jeżeli są niewygodne to wymieniaj, w przeciwnym wypadku ja zacząłbym od zbierania na nowy widelec i koła, w szczególności widelec - nie dość, że będzie sporo lżejszy to i będzie Ci się jeździło dużo lepiej.

A wymienić dętki też warto, kiedyś kupowałem dętki firmy CYT - 130 g / 13 zł, może gdzieś można jeszcze kupić (ja kupowałem w GoSporcie :P)

Napisano

Mega lekkie gripy nie są koniecznością, po prostu kcnc wyglądają na dość wygodne i jakoś drogie nie są dlatego o nich napisałem. Co do siodła to tez jakoś nie mam ciśnienia na wagę, czytałem sporo opinii x1 z których wynika że jest wygodne, waga w tym wypadku spada na dalszy plan. Koła póki co zostaną. Jeżeli tylko będą fundusze to wymienię amortyzator, a póki co środków na to nie mam :(

Napisano
po prostu kcnc wyglądają na dość wygodne i jakoś drogie nie są dlatego o nich napisałem

ja mam KCNC i jestem zadowolony - wiadomo :cena i waga

a że są dość twarde to mi akurat odpowiada.

Wcześniej miałem dosyć mięsiste gumy i nie odpowiadały mi,

tym bardziej, że i tak jeżdżę w rękawiczkach z żelem.

 

Trochę kusi spróbować ESI (z ciekawości bardziej) - tylko nie wiem , czy nie będą z kolei za miękkie - kwestia osobistego gustu.

Muszę poszukać okazji do pomacania ich na cudzym rowerze - bo placić 70 pln w celach testowych mi się nie uśmiecha

 

a rower ładny, jednak koła to ci raczej tak enduro-ważą.

No i w szablonie nie ma wagi suportu -trza dopisać albo w korbie uwzględnić

@@Zazi,nie zgdzam się - kolega zamierza lajtować, a od czegoś zacząć trzeba

@@Grizzli, no i co z tego? Liczy się zabawa

obu was zapraszam do mojego wątku o HT - link w stopce

Napisano

@Zazi, czyż nie o to chodzi żeby pokazać jak z ciężkiej krowy zrobić lekki rower??

 

Sukcesywnie będę odchudzał rower więc zobaczymy do jakiej wagi dojdę.

Napisano

Grizzli, masz racje i nie masz jednocześnie ;) subforum jest o lightowaniu wiec każdy kto odchudza swój rower może tu napisać. Oczywiscie nie mówimy o 18kg holendrach, gdzieś ktoś wymienił chwyty ;) Co do kosztów też nie jest tak do końca. Jasne, że sporo kosztuje odchudzenie roweru o 3-4kg ale w tym przypadku pierwszy kg może się zamknąc w 250zł a to chyba nie jest dużo ;)

Napisano

Zostawiłbym nastepujace częsci. Reszta do wymiany.

  • Hamulce: Tektro Novela (zacisk+adapter+śrubki) 466g
  • Klamki hamulcowe: Tektro 189g
  • Łańcuch: Shimano HG-53 267g
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore m531 313g
  • Rama: Sundance Hamilton RS 20” +hak 2140g   
  • Stery: Neco 73g                           
  • Podkładki pod mostek: A2Z 13g                              
  • Opona przednia: Continental Race King 2.0 624g
  • Opona tylna: Continental Race King 2.0 624g
  • Top cap: Neco 17g

Z waga najszybciej zejdziesz na amortyzatorze i na ramie.

Napisano

No bez przesady, pół roweru zmieniał nie będę jak tydzień temu go złożyłem. Rurki, siodło i amor to priorytet. Później przyjdzie czas na reszte. :)

Napisano

Wszystko zalezy w jaka wage celujesz. Z drugiej strony po rozmiarze ramy wnioskuje ze jestes kawal chlopa wiec na kierze i sztycy to bym nie szalal.

A tak na marginesie: dziwi mnie ze tydzien temu zlozyles rower i juz wymieniasz szpej zeby go odchudzic? Nie rozumiem...

Napisano

No 190cm i 80kg. Wiesz co miałem określony budżet oraz starą kierownicę, siodło, sztyce, mostek i amor. Niestety trochę te podzespoły ważą i wiadomo że chciałbym je wymienić ale wyżej już pisałem że póki co nie będę ich wymieniał bo nie mam na to kasy. Jakbym miał więcej kasy na złożenie to wiadomo że od razu bym coś lepszego kupił. Teraz rozumiesz?? :)

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Póki co malutkie zmiany

 

siodło - selle italia x1

sztyca- smica pro post

obejma - boplight

 

Za niedługo kowadło zmienię na rebe :033:  przy okazji mostek i kierownice więc zrobię update.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...