Darek14 Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Którą z tych lampek wybrać do jazdy głównie w lesie? Jestem zupełnym laikiem w temacie. Trochę martwi mnie, że deklarowane wartości światła ma się nijak do rzeczywistości, wg poniższych testów różnice są olbrzymie: Z testów wynik, że lampki Magicshine mają znacznie mniej lumenów niż deklaruje producent: http://reviews.mtbr.com/magicshine-mj-880-u2-2013-mtbr-lights-shootout http://reviews.mtbr.com/magicshine-mj-872-2013-mtbr-lights-shootout Czy może jednak skusić się na MJ 880? Albo jeszcze coś innego (innego producenta) w podobnej cenie? Jeśli tak to co? Proszę o doradzenie.
szybkilopez Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Popatrz jeszcze na Niteye B20 http://az-europe.eu/pl/oswietlenie-niteye-b20-czarny-p290063/e kawałek porządnej lamki i podane parametry są wiarygodne. Ma pilot, który można zamontować na kierownicy i dobry wskaźnik zużycia aku.
Sol Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 900 lumenów to po pierwsze dużo, a po drugie więcej niż nadto do jazdy po lesie. Mam MJ-872, jeżdżę często w nocy, w tym w terenie i rzadko kiedy korzystam z mocniejszych ustawień. Raz że ilość światła jest wystarczająca, dwa że liczą się nie tylko lumeny, ale sposób w jaki światło jest dystrybuowane. A ten jest w MJ-872 bardzo dobry.
Darek14 Napisano 13 Listopada 2013 Autor Napisano 13 Listopada 2013 Zakładając, że zdecydowałbym się na Magic, co wybrać: 872 czy 856? Bo chyba jest to prawie to samo, tyle, że 856 ma lepsze chłodzenie? Zapomniałem dodać , że do tej pory jeżdżę z bocialarką (nie pamiętam już, która to jest wersja), ale często przydałoby się więcej światła.
DominikM Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Jeden pies moim zdaniem, raczej zwróć uwagę aby kupić sobie wersje z battery packiem na ogniwach samsunga.
Punkxtr Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Na MTBR jest obszerny temat (zapoczątkowany zresztą przez Dominika ;-)) dot. porównania obu tych lampek z którego wynika, że jednak 856 świeci ciutkę lepiej: https://lh5.googleusercontent.com/-c2d-zJ8N7WM/TqMK_-hOaMI/AAAAAAAAEqw/a69L1awcGhk/s800/photo.JPG Swoją drogą, gdyby kogoś to interesowało, dziś miałem okazję przetestować najnowszy wypust MJ-880 na diodach XM-L2 (różne źródła podają realnie ok. 1700-1800 lumenów) z aku 9300 mAh na ogniwach Panasonic. Porównałem ją bezpośrednio z moją drugą lampką, Mj-872 na ogniwach Samsung. I o ile 2 pierwsze tryby 880 są jakieś dziwne (relatywnie miało światła, w dodatku wydaje mi się, że mocniej skupione niż w najsłabszym trybie 872), to 3 ostatnie biją na głowę 872. Barwa światła jest cieplejsza, wydaje się być nawet bardziej rozproszone niż w 872 (ale może to złudzenie) i świeci bez porównania dalej. Po teście Dominka "zwykłej" 880 specjalnie się nie napalałem, ale jednak nowe diody są świetne i gdyby nie różnica w cenie, w ogóle nie brałbym pod uwagę 872.
DominikM Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Wiesz, to porównywanie nie jest zbyt miarodajne - rezystory +/-5%, ledy jakie się trafią, te lampki mają spory rozrzut w ramach jednej serii, nie mówiąc już o kilku miesiącach produkcji.
Punkxtr Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Bardzo możliwe, ja tam specem od lampek nie jestem :-) Ale swoją drogą to ciekawe, że niby 856 jest ulepszona (radiator), diody te same, a jednak odrobinę tańsza.
tobo Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 900 lumenów to po pierwsze dużo, a po drugie więcej niż nadto do jazdy po lesie. Mam MJ-872, jeżdżę często w nocy, w tym w terenie i rzadko kiedy korzystam z mocniejszych ustawień. Raz że ilość światła jest wystarczająca, dwa że liczą się nie tylko lumeny, ale sposób w jaki światło jest dystrybuowane. A ten jest w MJ-872 bardzo dobry.
Darek14 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedzi. raczej zwróć uwagę aby kupić sobie wersje z battery packiem na ogniwach samsunga. Obydwie maja akumulatorki |Samsunga http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj856-aku5600-i3688935577.html http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj872-nowy-model-aku5600-i3687470446.html że niby 856 jest ulepszona (radiator), diody te same, a jednak odrobinę tańsza. Na allegro 856 jest droższa.
szaler Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 mj-872 spisuje się świetnie. Las, ciemno jak w d... a mi wystarcza 20% i 50%. 2 mocniejsze tryby to już nadto. Ciepła barwa, dobre rosproszenie, widać wszystko co trzeba. Od dziur, korzeni po jakieś małe gałązki próbujące wydłubać oko;) Polecam tą lampkę. Z resztą Panowie z Fargo również są bardzo pomocni:)
dymcio111 Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Mnie też zadowala moja MJ-872, no może na ostrych zakrętach nie specjalnie bo by jeszcze uzupełniająco czołówka się przydała. Ale normalnie to jest spoko, po mieście też używam na najsłabszym trybie z tym że i tak opuszczam mocno w dół jak jeżdżę po chodniku, ale gdy dojeżdżam np do lasu i wiem że nikogo nie będę oślepiał to od razu na maksa i dzida :lol: Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2
grzesiowu Napisano 15 Listopada 2013 Napisano 15 Listopada 2013 Którą z tych lampek wybrać do jazdy głównie w lesie? mam 856 od chwili. Oczywiście wyskoczyłem na test do Wolskiego i na mojego nosa na las wystarczy nawet najsłabszy tryb ... może do jakiejś brawury na nieznanym zjeździe przydaje się te 100%. Zdecydowałem się ze wzgl. na te głosy o lepszym chłodzeniu ale to ma znaczenie chyba tylko przy tej maxmocy i może tej drugiej od góry. Kup sobie od razu zapasowe gumki i przejścówkę na te najnowsze aku - zawsze może być tak że w przyszłości aku będzie a przejściówek od ręki nie ... Acha póki co to odnoszę wrażenie że maxmoc jest bardzo nieekonomiczna i szybko zjada aku; oczywiście wiadomo - nic za darmo, ale tempo zjawiska mnie zaskoczyło
Darek14 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Napisano 16 Listopada 2013 Ale o jakie "najnowsze aku" chodzi?
DominikM Napisano 16 Listopada 2013 Napisano 16 Listopada 2013 Ale o jakie "najnowsze aku" chodzi? Najnowsze akumulatory są zamknięte w plastikowym pojemniku i mają prostokątną a nie okrągłą wtyczkę - chcieli się odróżnić od pozostałych producentów
grzesiowu Napisano 16 Listopada 2013 Napisano 16 Listopada 2013 o jakie "najnowsze aku" chodzi? chyba MJ-6036, MJ-6038 (owalna wtyczka)
dymcio111 Napisano 17 Listopada 2013 Napisano 17 Listopada 2013 A komu mało prądu to takie coś http://www.open-light.de/en/Batteries%20for%20MagicShine-%20BikeRay/17-4%20Amp-Hr%20Lithium%20Ion%20Battery-%20Replacement%20Battery-%20Battery%20Bottle%20compatible%20with%20all%20MagicShine%20-%20BikeRay%20Lamp%20Heads.html Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2
Darek14 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Napisano 17 Listopada 2013 Ale ta lampka ma taki akumulator więc raczej odpowiedni kabel jest w komplecie: http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj856-aku5600-i3688935577.html http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj872-nowy-model-aku5600-i3687470446.html
Darek14 Napisano 18 Listopada 2013 Autor Napisano 18 Listopada 2013 Dziękuję wszystkim za porady. Zamówiłem MJ 856.
Darek14 Napisano 20 Listopada 2013 Autor Napisano 20 Listopada 2013 Lampka dzisiaj przyszła i jutro -jeśli pogoda pozwoli (dzisiaj mocno pada)- ją wypróbuję. Na podstawie ilustracji na allegro sądziłem, że pojemnik na baterie można otwierać i w razie rozładowania wymieniać na świeże, ale się pomyliłem. Nie podoba mi się jeden szczegół: kabel od głowicy z diodami idzie od przodu i między nim, a zaczepem na gumkę do umocowania lampki jest bardzo mało miejsca, trzeba ją w zasadzie wciskać między ten zaczep a kabel i zastanawiam się czy przewód nie jest przez to, po jakimś czasie, narażony na ukruszenie.
szaler Napisano 20 Listopada 2013 Napisano 20 Listopada 2013 Nie podoba mi się jeden szczegół: kabel od głowicy z diodami idzie od przodu i między nim, a zaczepem na gumkę do umocowania lampki jest bardzo mało miejsca, trzeba ją w zasadzie wciskać między ten zaczep a kabel i zastanawiam się czy przewód nie jest przez to, po jakimś czasie, narażony na ukruszenie. Ten oring do mocowania do kierownicy ma taki języczek za który ciągniesz żeby zaczepić. Wystarczy że na stałe koło przewodu wciśniesz drugą stronę oringa wtedy jak będziesz mocował do kierownicy, ciągnąc za języczek zaczepiać będziesz nie od strony przewodu a od drugiej strony i raczej przewód nie będzie ruszany. Mam nadzieję że rozumiesz mój tok rozumowania:) Nie potrafię tego bardziej gramatycznie i sensowniej opisać.
Darek14 Napisano 20 Listopada 2013 Autor Napisano 20 Listopada 2013 Rozumiem doskonale i również doszedłem do takiego wniosku.
mant3z Napisano 20 Listopada 2013 Napisano 20 Listopada 2013 Jak się marwisz o przewód to opał na nim termokurczliwą koszulkę. Lampka bardzo ciekawa, jak to się ma do tańszych solarforce, warto wydać aż 500zł za takie wypasy do lasu?
Darek14 Napisano 20 Listopada 2013 Autor Napisano 20 Listopada 2013 Nigdy nie widziałem Solarforce na żywo, używałem Bocialarki.
mant3z Napisano 20 Listopada 2013 Napisano 20 Listopada 2013 No chyba podobnie, to jak to się ma do bocialarki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.