Skocz do zawartości

[Lampka] Magicshine MJ 872 czy MJ 856? A może MJ 880?


Darek14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Którą z tych lampek wybrać do jazdy głównie w lesie? Jestem zupełnym laikiem w temacie.

Trochę martwi mnie, że deklarowane wartości światła ma się nijak do rzeczywistości, wg poniższych

testów różnice są olbrzymie:

Z testów wynik, że lampki Magicshine mają znacznie mniej lumenów niż deklaruje producent:

http://reviews.mtbr.com/magicshine-mj-880-u2-2013-mtbr-lights-shootout

http://reviews.mtbr.com/magicshine-mj-872-2013-mtbr-lights-shootout

 

Czy może jednak skusić się na MJ 880?

Albo jeszcze coś innego (innego producenta) w podobnej cenie? Jeśli tak to co?

Proszę o doradzenie.

Napisano

900 lumenów to po pierwsze dużo, a po drugie więcej niż nadto do jazdy po lesie.

 

Mam MJ-872, jeżdżę często w nocy, w tym w terenie i rzadko kiedy korzystam z mocniejszych ustawień.  Raz że ilość światła jest wystarczająca, dwa że liczą się nie tylko lumeny, ale sposób w jaki światło jest dystrybuowane. A ten jest w MJ-872 bardzo dobry.

 

 

Napisano

Zakładając, że zdecydowałbym się na Magic, co wybrać: 872 czy 856?

Bo chyba jest to prawie to samo, tyle, że 856 ma lepsze chłodzenie?


Zapomniałem dodać , że do tej pory jeżdżę z bocialarką (nie pamiętam już, która to jest wersja), ale często przydałoby się więcej

światła.

Napisano

Na MTBR jest obszerny temat (zapoczątkowany zresztą przez Dominika ;-)) dot. porównania obu tych lampek z którego wynika, że jednak 856 świeci ciutkę lepiej: https://lh5.googleusercontent.com/-c2d-zJ8N7WM/TqMK_-hOaMI/AAAAAAAAEqw/a69L1awcGhk/s800/photo.JPG

 

Swoją drogą, gdyby kogoś to interesowało, dziś miałem okazję przetestować najnowszy wypust MJ-880 na diodach XM-L2 (różne źródła podają realnie ok. 1700-1800 lumenów) z aku 9300 mAh na ogniwach Panasonic. Porównałem ją bezpośrednio z moją drugą lampką, Mj-872 na ogniwach Samsung. I o ile 2 pierwsze tryby 880 są jakieś dziwne (relatywnie miało światła, w dodatku wydaje mi się, że mocniej skupione niż w najsłabszym trybie 872), to 3 ostatnie biją na głowę 872. Barwa światła jest cieplejsza, wydaje się być nawet bardziej rozproszone niż w 872 (ale może to złudzenie) i świeci bez porównania dalej. Po teście Dominka "zwykłej" 880 specjalnie się nie napalałem, ale jednak nowe diody są świetne i gdyby nie różnica w cenie, w ogóle nie brałbym pod uwagę 872.

Napisano

Wiesz, to porównywanie nie jest zbyt miarodajne - rezystory +/-5%, ledy jakie się trafią, te lampki mają spory rozrzut w ramach jednej serii, nie mówiąc już o kilku miesiącach produkcji.

Napisano

Bardzo możliwe, ja tam specem od lampek nie jestem :-) Ale swoją drogą to ciekawe, że niby 856 jest ulepszona (radiator), diody te same, a jednak odrobinę tańsza.

Napisano

900 lumenów to po pierwsze dużo, a po drugie więcej niż nadto do jazdy po lesie.

 

Mam MJ-872, jeżdżę często w nocy, w tym w terenie i rzadko kiedy korzystam z mocniejszych ustawień.  Raz że ilość światła jest wystarczająca, dwa że liczą się nie tylko lumeny, ale sposób w jaki światło jest dystrybuowane. A ten jest w MJ-872 bardzo dobry.

 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

 raczej zwróć uwagę aby kupić sobie wersje z battery packiem na ogniwach samsunga.

 

Obydwie maja akumulatorki |Samsunga

 

http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj856-aku5600-i3688935577.html

 

http://allegro.pl/lampa-rowerowa-magicshine-mj872-nowy-model-aku5600-i3687470446.html

 

 


 że niby 856 jest ulepszona (radiator), diody te same, a jednak odrobinę tańsza.

 

Na allegro 856 jest droższa.

Napisano

mj-872 spisuje się świetnie. 

Las, ciemno jak w d... a mi wystarcza 20% i 50%. 2 mocniejsze tryby to już nadto.

Ciepła barwa, dobre rosproszenie, widać wszystko co trzeba. Od dziur, korzeni po jakieś małe gałązki próbujące wydłubać oko;)

Polecam tą lampkę. Z resztą Panowie z Fargo również są bardzo pomocni:)

Napisano

Mnie też zadowala moja MJ-872, no może na ostrych zakrętach nie specjalnie bo by jeszcze uzupełniająco czołówka się przydała. Ale normalnie to jest spoko, po mieście też używam na najsłabszym trybie z tym że i tak opuszczam mocno w dół jak jeżdżę po chodniku, ale gdy dojeżdżam np do lasu i wiem że nikogo nie będę oślepiał to od razu na maksa i dzida :lol::D

 

Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Którą z tych lampek wybrać do jazdy głównie w lesie?

 

 

mam 856 od chwili. Oczywiście wyskoczyłem na test do Wolskiego i na mojego nosa na las wystarczy nawet najsłabszy tryb ... może do jakiejś brawury na nieznanym zjeździe przydaje się te 100%. Zdecydowałem się ze wzgl. na te głosy o lepszym chłodzeniu ale to ma znaczenie chyba tylko przy tej maxmocy i może tej drugiej od góry. Kup sobie od razu zapasowe gumki i przejścówkę na te najnowsze aku - zawsze może być tak że w przyszłości aku będzie a przejściówek od ręki nie ...

 

Acha póki co to odnoszę wrażenie że maxmoc jest bardzo nieekonomiczna i szybko zjada aku; oczywiście wiadomo - nic za darmo, ale tempo zjawiska mnie zaskoczyło

Napisano

Ale o jakie "najnowsze aku" chodzi?

 

Najnowsze akumulatory są zamknięte w plastikowym pojemniku i mają prostokątną a nie okrągłą wtyczkę - chcieli się odróżnić od pozostałych producentów :teehee:

Napisano

Lampka dzisiaj przyszła i jutro -jeśli pogoda pozwoli (dzisiaj mocno pada)- ją wypróbuję.

Na podstawie ilustracji na allegro sądziłem, że pojemnik na baterie można otwierać i w razie rozładowania wymieniać na świeże, ale się pomyliłem.

Nie podoba mi się jeden szczegół: kabel od głowicy z diodami idzie od przodu i między nim, a zaczepem na gumkę do umocowania lampki jest bardzo mało miejsca, trzeba ją w zasadzie wciskać między ten zaczep a kabel i zastanawiam się czy przewód nie jest przez to, po jakimś czasie, narażony na

ukruszenie.

Napisano

 

 

Nie podoba mi się jeden szczegół: kabel od głowicy z diodami idzie od przodu i między nim, a zaczepem na gumkę do umocowania lampki jest bardzo mało miejsca, trzeba ją w zasadzie wciskać między ten zaczep a kabel i zastanawiam się czy przewód nie jest przez to, po jakimś czasie, narażony na ukruszenie.

Ten oring do mocowania do kierownicy ma taki języczek za który ciągniesz żeby zaczepić. Wystarczy że na stałe koło przewodu wciśniesz drugą stronę oringa wtedy jak będziesz mocował do kierownicy, ciągnąc za języczek zaczepiać będziesz nie od strony przewodu a od drugiej strony i raczej przewód nie będzie ruszany.

Mam nadzieję że rozumiesz mój tok rozumowania:) Nie potrafię tego bardziej gramatycznie i sensowniej opisać.

Napisano

Jak się marwisz o przewód to opał na nim termokurczliwą koszulkę.

Lampka bardzo ciekawa, jak to się ma do tańszych solarforce, warto wydać aż 500zł za takie wypasy do lasu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...