Cox Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 (edytowane) Witam, posiadam damper jak w temacie i muszę go rozebrać ponieważ nie chce się obracać pokrętło szybkości odbicia Damper ma elastomer "jako komorę negatywną " Przeczytałem już dużo manuali, ale na intrukcje do tego konkretnie modelu ciężko trafić (jak ktoś znalazł to proszę podesłać) Wracając do tej komory negatywnej : czy muszę spuszczać jakieś powietrze oprócz głównej komory żeby mi nie wybuchło w twarz? czy taki damper jest potem ciężko złożyć? (chodzi o przypadek z elastomerem) *nie jestem zielony w temacie, komorę powietrzną już serwisowałem ,tylko tłumik pozostaje Edytowane 13 Listopada 2013 przez Cox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Ma standardową budowę czyli ... no jakby 2 etapową. Komora powietrzna jest pusta, może być trochę oleju, po spuszczeniu powietrza można śmiało odkręcać zbiornik. Żeby sie dostać to tłumika musisz spuścić ciśnienie z komory w tłoku bo ci wybuchnie przy odkręcaniu i pomieszczenie w jakim to robisz do malowania Jak masz tam jakiś wentylek to spoko, jak nie masz ... będzie problem z ponownym jej nabiciem. Skoro piszesz ze pokrętło sie nie chce obracać, drobiny, które pływają w oleju mogły gdzieś wpaść i zablokować ... Udanej zabawy. Fajnie by było jak być zrobił foto relacje z serwisu. http://roweryokey.pl/zestaw-uszczelek-do-tylnych-amortyzatora-radium-r.html jak byś potrzebował...faktycznie trudno znaleźć coś na jego temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Na dole(przy dolnym mocowaniu dampera) powinieneś miec otwór do pompowania powietrza/azotu do komory szybkiej kompresji. Pokaż jak wygląda to miejsce, a doradzimy jak napompowac.W kwestii uszczelek - często są metryczne i w dobrym sklepie z uszczelnieniami kupisz je za grosze. Dla przykładu komplet gumek do mojego Marzocchi Roco 3PL kosztował mnie niecałe 5 zł(a może 6 - nie pamiętam). Pomocy od Gregorio się nie doczekałem.W temacie o Manitou Drake(przyklejony) Rulez polecał sklep w którym kupisz praktycznie każdą uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 tak wygląda "to miejsce" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Szatańsko Potrzebny ci adapter Józek jakieś taki cudo ma ... ja musiałem u siebie zawór dorabiać miałem więc gorzej http://media.chainreactioncycles.com//is/image/ChainReactionCycles/prod38256_IMGSET?wid=500&hei=500 http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/mzepswwyfpHdpTGiHl3kigA.jpg Coś takiego ... masz odkręcany ten zawór komory pozytywnej ?? on tam czasami nie pasuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Luzik, zabawa w serwisanta będzie dziecinnie prosta Masz dwa wyjścia - albo kupujesz polecany przez Puklusa adapter nr1(obawiam się, że nie będzie tani) albo robisz sobie adapterek wg mojego pomysłu - zerknij do tematu o serwisie Roco 3PL. Wadą mojego adapterka jest fakt, że musisz miec refleks - przy wykręcaniu tracisz powietrze. W moim przypadku to było kilkanaście prób, t.j. wkręcasz, pompujesz odpowiednio więcej i wykręcasz. Wkręcasz, sprawdzasz i mówisz - "aha, niezły jestem i mam refleks, trzeba to wieczorem uczcic..." więc pompujesz jeszcze raz i odpowiednio wykręcasz. Fakt komora jest mała a ciśnienie spore, ale uspokoję malkontentów - Polak, a przynajmniej Polak z domieszką krwi czeskiej i austriackiej potrafi Kwestia wprawy.Zawór nr 2 u mnie nie zdał egzaminu bo potrzebny jest jeszcze bolec który przy wkręcaniu adaptera wciskałby jednocześnie główkę zaworu w damperze pozwalając nam pompowac powietrze w delikwenta. U mnie tę funkcję pełni igła na końcówce do pompowania piłek. Wentyl odpowiednio przycinasz by igła była schowana na jakieś 3-4 mm(od końca of kors) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Ten pierwszy adaperek jak domniemam działa jak głowica do pompowania widelca, kotwiczymy, wkręcamy bolec, maścimy ciśnienie, i analogiczne czynności odwrotne. Zwróć uwagę jak będziesz zlewał olej by wiedzieć ile, bo później musisz wlać tyle samo bo inaczej będziesz go składał 10 razy Bez ciśnienia brak będzie platformy i blokady ofc A za taki adapter to drogo chcą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 MAM a jak by zrobić tylko adapter gwint- gwint, żeby bolec z pompki dociskał i zwalniał ten zawór ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Jak ci sie uda takie gówienko małe zrobić to próbuj każdy pomyśł który działa, jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 No przeca piszę - bierzesz zawór presta z dętki, przycinasz od strony tej wkręcanej "główki" na odpowiednią długośc i sklejasz z końcówką(igłą) do pompowania piłek jakimś klejem w stylu poxilina czy inny klej na bazie żywicy epoksydowej. Jeśli chodzi o przycięcie samego zaworu to zrób to z głową aby dało się pompowac.Jeśli nie jesteś inwalidą wojennym co ma dwie lewe ręce, w tym jedną krótszą to dasz sobie radę. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia długośc igły by stanowiła jednocześnie bolec wciskający końcówkę wentylka oraz taśma PTFE na gwincie jako cudowne cuś co uszczelni układ. edit: otwór masz na 90% w rozmiarze śruby M5 więc działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 gwint w damperze jest drobnozwojny, a w igle do piłek jest większy skok gwintu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 stary, ręce opadywują... zerknąłeś do mojego tematu o serwisie Roco? Jak nie to popaczaj a zrozumiesz(zdjęcie załączone do ostatniego mojego postu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 A ja mam pomysł bezstratnej technoligijijiii któraż to właśnie sie w czeluści mojego tępego baniaka wykluła otóż pomysł bazuje niejako na na moim valve adapterze z epicona. Sam zawór jest dość długi i wygląda tak ... http://imageshack.us/photo/my-images/855/d8nf.jpg/ no cóż u mnie nie pomyśleli nie dali w tłoku zaworka... Ale do rzeczy, otóż w tym zaworze jak wiadomo jest wentyl ( zawór jak sama nazwa wskazuje - nie nic nie piłem ) i sie go wciska by go otworzyć, jak każdy inny. Jest on dość długi ( sie powtarzam ale z kolei inną cześć wymieniam ) I teraz jeżeli ten nazwijmy to komin utniemy odpowiednio, tak by po wkręceniu w tłok końcówki obu zaworków sie niemal stykały, zyskamy automatyczny popychacz co znacząco ułatwi nam pompowanie ... Jedyny minus jaki napotkałem to fakt ze jest blisko 1 w nocy i niczego nie zmierzyłem i nie wiem czy to jest wykonalne znaczy czy średnice będą pasować Jeżeli ma to faktycznie średnice M5, jutro zrobię prototyp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Cox, jesteś w stanie zmierzyć ile jest od czubka zaworku do początku gwintu ?? Edit: owoce 15 min w garażu ... Nie jest tylko docięty bo nie mam szlifierki obecnie ... To jest na gwint M5 jak to Józek wspominał. w środu zastosowałem długi wentyl - popychacz. Te pierwsze mm gdzie brak gwintu należy obciąć, bo raz ze za długie a dwa mi ręka zjechała i jak widać sie troszkę za dużo sie zeskrobało Oto ci ten wihajster co w nocy mi do głowy wpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 już zamontowałem damper do roweru, na razie tego nie robię , wydech mi a aucie dzisiaj pękł , WRC było, musiałem nareperować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 13 Marca 2018 Udostępnij Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) Odgrzeję trochę kotleta żeby nie robić nowego tematu , serwisuję między innymi właśnie taki sam damper w moim nowo nabytym fulu i pytanie mam czy tłoczek ma chodzić cieżko czy raczej swobodnie bo mój teraz o nasmarowaniu z jednej strony bo z drugiej smaruje go olej , ma tak chodzić czy coś jest nie tak , jak ruszam nim rękami to czuję spory opór i drugie pytanie ile mam wlać tam oleju i jaki bo wyleciało mi na podłogę i zapomniałem zmierzyć .Uszczelniacze jeszcze bym pozmieniał ale to nie są zwykłe oringi tylko jakby podwójne .Z góry dzięki za pomoc :-) Edytowane 13 Marca 2018 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Jestem właśnie przed składaniem wszystkiego do kupy , i . nie wiem czy mam wkładać z powrotem ten elastomer , bez niego będzie większy skok a i tak dolny zbiornik się nabija to pełni rolę negatywnej komory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Masz rację , wsadzę go z powrotem i może nasączę olejem to zawsze na coś prócz blokady dobicia się przyda :-)Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 29 Maja 2018 Udostępnij Napisano 29 Maja 2018 (edytowane) Witam , po serwisie nadszedł czas na pompowanie , do komory negatywnej jest potrzebny adapter i niestety adapter z wentyla presta nie pasuje , posiada ktoś taki lub wie gdzie kupić lub wykonać ? Edytowane 29 Maja 2018 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2018 W oryginale był potrzebny taki tool- składa się z 3 części , nakładki do śruby zakrywającej zawór, części do wykręcenia i wkręcenia wkładu zaworu i adaptera do pompki http://roweryokey.pl/narzedzie-do-regulacji-plywajacego-tloka-ifp-3w1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 30 Maja 2018 Udostępnij Napisano 30 Maja 2018 Tak się bałem że to o to chodzi , kupa kasy :-) używanego dampera by się kupiło za to jakby poszukał , może ktoś ma coś takiego pożyczyć albo chociaż zmierzyć gwinty to bym sobie dorobił.Będę wdzięczny bo płacić tyle kasy to trochę niepoważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Dziś wyciągnąłem wentyl z tego dampera i we wkręcanej części ma gwint szerokości 5,1mm , mierzony suwmiarką , środek gwintu to coś koło 4,9mm także jakbym dobra taką tulejkę to by była dalej prosta sprawa bo nie będę na kilka razy wydawał takiej kasy za specjalny adapter , będę wdzięczny za pomoc w tym temacie.:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.