Oktanek Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 witam! mam zamiar zmienic sobie hamulce z przodu na tarczowe! jednak mam amortyzator capa T6 i sie zastanawiam czy taka tarczówka go za szybko nie zabije?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 zalezy jaka tarcze wezmiesz. mysle ze 160 mm da rade. luzy i tak juz masz ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oktanek Napisano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 zalezy jaka tarcze wezmiesz. mysle ze 160 mm da rade. luzy i tak juz masz ;] luzów na razie nie mam czyli nie bedzie to zbyt duze obciążenie dla amorka taka tarcza 160?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo6 Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 bedzie, ale capa szybko lapie luzy wiec z tarcza czy bez i tak je bedziesz mial, przykre ale taka niestety jest prawda.. tak w ogole to jaka tarcze masz zamiar kupic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oktanek Napisano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 luzów na razie nie mam czyli nie bedzie to zbyt duze obciążenie dla amorka taka tarcza 160?? tak wogóle to mysle o jaknajtanszej ale skutecznej wiec nie mam pojecia moze doradzicie! i musze jeszcze piaste zmienic kolo zaplesc i wogle...bleeee..... jak jest z luzami amorków a gwarancja na nie?? czy jak ma duze luzy mozna sie starac o wymiane?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Tarcza 160mm to standard do XC. Jeśli chcesz tanio to za około 200zł mechaniczny BlackBox/WinZip. Za 300zł hydrauliczne Shimano 535. Luzy podlegają gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oktanek Napisano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 a jaka piaste polecacie do tarcz??? najlepiej zeby miała uczszczelniacze i zeby byla niedroga a trwala! a tak wogóle ile kosztuje zaplecenie koła?? i co zrobic z piwotami??bo brzydko to wyglada jak sie vki zdejmnie;P ucinac raczej nie moge bo jest gwarancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 nie zdejmuj v-ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oktanek Napisano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 nie zdejmuj v-ek a moze zrobie sobie 3 klameczke i doszyje 3 raczke i bede mial wypas hamulce :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 niezla piasta pod tarcze na przod to okolo 100zł(no moze troszke wiecej)piwoty powinno dac sie wykrecic plaskim kluczem rozmiar 9 (polecam jednak francuza )zaplecenie kola ok 25zł.Skoro capa ma mocowanie pod tarcze to ktos przewidywal jej uzywanie z tarcza ale na pewno nie wieksza niz 160(mniejszych na przod sie nie zaklada),choc generalnei nie widze sensu takiego monatazu bo jak chcesz mocny hamulec i dlatego tarcza to wykonczysz amor szybko a jak chce tarcze ze wzgledu na jazde w blocie to...wykonczysz amorek szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 ...choc generalnei nie widze sensu takiego monatazu bo jak chcesz mocny hamulec i dlatego tarcza to wykonczysz amor szybko a jak chce tarcze ze wzgledu na jazde w blocie to...wykonczysz amorek szybko trochę [ot] z cyklu fakty i mity :> jest w stanie ktoś logicznie wytłumaczyć dlaczego tarcza 200... a w zasadzie jakakolwiek tarcza potrafi szybko zniszczyć amorek (rozumiem że chodzi o powstawanie luzów na ślizgach) ? wiadomo, kiepski sztuciec, załatwią jakiekolwiek v-ki może moje rozumowanie zawiera błędy, ale zapewne chodzi tu o ramię dźwigni jakie wyznacza oś piasty i miejsce mocowania tarczy (?) i oczywiście siła przyłożenia. no i ramię działania klocków na obręczy (piwotów) jest znacznie większe od jakiejkolwiek tarczy, a przecież siła v-ek może być spora, np. w przypadku używania v-hydrauliki typu magura. mechaniki uczyłem się dawno temu, wydaje mi się, że na widelecu siła przyłożona jest w miejscu mocowania tarczy. w przypadku większej tarczy siła będzie większa. ale czy różnica max 2cm w promieniu tarczy (200mm a 160mm) potrafi "zdemolować" widelec średniej klasy ? --- użytkuję axona przez dwa sezony, luzów praktycznie nie ma. planuję założyć avida mechanika z dwusteką właśnie, odwiedziłem kilka sklepów, nikt mi nie odradzał tak dużej tarczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 generalnie chodzi o to ze wieksza tarcza potrafi zwiekszyc sile hamowania znacznie w krotkim czasie vide kolesie ktoryz siedzac mocno przesunieci do tylu o wadze np90kg z rowerem +20kg z tarcza 200mm podnosza tylnie kolo na pol metra w mgnieniu oka przy dowolnej predkosci bez mala na tarczy 160 nie zrobisz tego z grubsza ujmujac rzecz.z co do tarcza vs V-ki to chodzi o miejsce dzialania najweiskzych sil V-ek ciagnie podokowe do przodu wzgledem lag a tarcza cignie niejako podkowe korzystajac z dzwigni wytworzonej poprzez dlugosc goleni co powoduje znaczny wzrost sil dzialajacyh na slizgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.