Skocz do zawartości

[tarczówka ] zmiana z v-ki


Oktanek

Rekomendowane odpowiedzi

luzów na razie nie mam :D

 

czyli nie bedzie to zbyt duze obciążenie dla amorka taka tarcza 160??

 

tak wogóle to mysle o jaknajtanszej ale skutecznej ;) wiec nie mam pojecia :P moze doradzicie!

 

i musze jeszcze piaste zmienic :) kolo zaplesc i wogle...bleeee.....

 

jak jest z luzami amorków a gwarancja na nie?? czy jak ma duze luzy mozna sie starac o wymiane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka piaste polecacie do tarcz??? najlepiej zeby miała uczszczelniacze i zeby byla niedroga a trwala!

 

a tak wogóle ile kosztuje zaplecenie koła??

 

 

i co zrobic z piwotami??bo brzydko to wyglada jak sie vki zdejmnie;P ucinac raczej nie moge bo jest gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezla piasta pod tarcze na przod to okolo 100zł(no moze troszke wiecej)piwoty powinno dac sie wykrecic plaskim kluczem rozmiar 9 (polecam jednak francuza :) )zaplecenie kola ok 25zł.Skoro capa ma mocowanie pod tarcze to ktos przewidywal jej uzywanie z tarcza ale na pewno nie wieksza niz 160(mniejszych na przod sie nie zaklada),choc generalnei nie widze sensu takiego monatazu bo jak chcesz mocny hamulec i dlatego tarcza to wykonczysz amor szybko a jak chce tarcze ze wzgledu na jazde w blocie to...wykonczysz amorek szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...choc generalnei nie widze sensu takiego monatazu bo jak chcesz mocny hamulec i dlatego tarcza to wykonczysz amor szybko a jak chce tarcze ze wzgledu na jazde w blocie to...wykonczysz amorek szybko :(

 

trochę [ot]

z cyklu fakty i mity :>

 

jest w stanie ktoś logicznie wytłumaczyć dlaczego tarcza 200... a w zasadzie jakakolwiek tarcza potrafi szybko zniszczyć amorek (rozumiem że chodzi o powstawanie luzów na ślizgach) ?

 

wiadomo, kiepski sztuciec, załatwią jakiekolwiek v-ki

 

może moje rozumowanie zawiera błędy, ale zapewne chodzi tu o ramię dźwigni jakie wyznacza oś piasty i miejsce mocowania tarczy (?) i oczywiście siła przyłożenia. no i ramię działania klocków na obręczy (piwotów) jest znacznie większe od jakiejkolwiek tarczy, a przecież siła v-ek może być spora, np. w przypadku używania v-hydrauliki typu magura.

 

mechaniki uczyłem się dawno temu, wydaje mi się, że na widelecu siła przyłożona jest w miejscu mocowania tarczy. w przypadku większej tarczy siła będzie większa. ale czy różnica max 2cm w promieniu tarczy (200mm a 160mm) potrafi "zdemolować" widelec średniej klasy ?

 

---

użytkuję axona przez dwa sezony, luzów praktycznie nie ma. planuję założyć avida mechanika z dwusteką właśnie, odwiedziłem kilka sklepów, nikt mi nie odradzał tak dużej tarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie chodzi o to ze wieksza tarcza potrafi zwiekszyc sile hamowania znacznie w krotkim czasie vide kolesie ktoryz siedzac mocno przesunieci do tylu o wadze np90kg z rowerem +20kg z tarcza 200mm podnosza tylnie kolo na pol metra w mgnieniu oka przy dowolnej predkosci bez mala na tarczy 160 nie zrobisz tego z grubsza ujmujac rzecz.z co do tarcza vs V-ki to chodzi o miejsce dzialania najweiskzych sil V-ek ciagnie podokowe do przodu wzgledem lag a tarcza cignie niejako podkowe korzystajac z dzwigni wytworzonej poprzez dlugosc goleni co powoduje znaczny wzrost sil dzialajacyh na slizgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...