Stormiu Napisano 11 Listopada 2013 Napisano 11 Listopada 2013 Cześć, Od kilku lat objeżdzam rózne rowery od full-i po karbonowe cuda i jedno mnie najbardziej irytuje... hamulce tarczowe, ciągła ich regulacja po zdjęciu koła ( na miejscówke jadę zreguły autem i pakuje rower do bagaznika ) dziwne dzwięki podczas jazdy, ciagłe regulacje itd... próbowałem różnych rowerów, modeli chamulców i ciągle to samo... a że śmigam w mazowieckim to tarcze tak naprawde nie sa mi potrzebne - do takiego doszedłem wniosku. obecnie w rowerze mam zamontowane : Hamulec przedni: Hayes Stroker Trail, hydrauliczne tarczowe 180mm Hamulec tylny: Hayes Stroker Trail, hydrauliczne tarczowe 160mm i dostaję szału poprzez ciągłe obcieranie lub dzwonienie :/ Dlatego decyzja o zakupie dobrego roweru ale z hamulcami v-brake , obecnie nie jest łatwo o taki rower nie mówie o krążownikach parkowych tylko o przyzwoitych rowerach w stylu np starego krossa level a6 z roku 2008. mam 192 cm wzrostu i wage 84- 86 kg Na tą chwilę mam dwa pytania : 1. 26 cali czy 29 a może najnowszy trend 27,5 ? 2. jaka firma produkuje coś sensownego na v-kach ? czy zostaje mi tylko zakup np cuba aim i totalna modyfikacja roweru żeby tojakoś jeżdziło i nie ważyło 16 kg bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam i dziekuje za poświęcony czas na moje wypociny
Didi Napisano 11 Listopada 2013 Napisano 11 Listopada 2013 Nowe sensowne i na v-kach będzie spory problem, teraz jest trend tarcze tarcze. Kumpel ma takie same tarcze jak ty i też miał dość "Hujesów" ale dał sobie spokój i nie przejmuje się ocieraniem ani dzwonieniem. Znalazłem tylko coś takiego http://allegro.pl/sensa-catena-v-brake-2014-r-nowy-sklep-i3654353696.html ale nie wiem co to za firma.
alkor Napisano 11 Listopada 2013 Napisano 11 Listopada 2013 Commencal El Camino VB.Na Mazowsze jak znalazł- nie wiem jak reszta osprzętu.... A w ogole PW Ci posłałam ze szczególami bo nie chcę żeby mnie o tu o reklamę posądzali(nie nie jestem tym dystry:P)
Stormiu Napisano 11 Listopada 2013 Autor Napisano 11 Listopada 2013 Commencal El Camino VB. Na Mazowsze jak znalazł- nie wiem jak reszta osprzętu.... A w ogole PW Ci posłałam ze szczególami bo nie chcę żeby mnie o tu o reklamę posądzali(nie nie jestem tym dystry:P) Biore pod rozwage, ale jakoś specjalnie mnie nie powala i ta geometria jakaś taka dziwna sie wydaje..
Silver400 Napisano 11 Listopada 2013 Napisano 11 Listopada 2013 Powiedziałbym, że to raczej wina konkretnie Hayesów jest. Seria Stroker czy to Ryde czy Trail ma niemożliwie mało miejsca między klockiem a tarczą. Zamiast wywalać kasę na nowy rower przetestowałbym jakieś inne hamulce. Najlepiej pożyczyć rower lub same hamulce od kogoś na dzień lub dwa i zrobić z nimi standardowy przejazd.
Stormiu Napisano 11 Listopada 2013 Autor Napisano 11 Listopada 2013 Powiedziałbym, że to raczej wina konkretnie Hayesów jest. Seria Stroker czy to Ryde czy Trail ma niemożliwie mało miejsca między klockiem a tarczą. Zamiast wywalać kasę na nowy rower przetestowałbym jakieś inne hamulce. Najlepiej pożyczyć rower lub same hamulce od kogoś na dzień lub dwa i zrobić z nimi standardowy przejazd. jakie w takiem razie są sprawdzone hamulce tarczowe i nie mają takiego problemu ? nie dzwonią nie trą i po zdjęciu koła nie bede musiał niczego regulować . lub przynajmiej bez narzedziowo
Didi Napisano 12 Listopada 2013 Napisano 12 Listopada 2013 Takie pewnie cię nie interesują ja mam avid BB7 i nie mam problemów z ocieraniem i dzwonieniem, jak co to czasem trzeba po założeniu koła poluzować zacisk i prosto ustawićkoło- docisnąć ramę żeby koło weszło równo. Ale to są hamulce mechaniczne a ty byś chciał hydrauliki.
jasinski21444 Napisano 12 Listopada 2013 Napisano 12 Listopada 2013 To kup pan jakie kolwiek shimano np 596 lub 675 nie mają problemu z ocieraniem .
Stormiu Napisano 12 Listopada 2013 Autor Napisano 12 Listopada 2013 Rada na Twój kłopot-Shimano BR-M 615 na jakiej podstawie proponujesz te hamulce , jeździsz na takich ? przemyslalełm temat i ostatecznie moge zaryzykować około 500 zł i kupic jakies hamulce które pozwola mi uwolnic się od ciągłych regulacji, ocierania i dzwonienia.
Silver400 Napisano 12 Listopada 2013 Napisano 12 Listopada 2013 Załóż może temat w dziale o hamulcach. Ja mam niestety małe doświadczenie z różnymi modelami hamulców. Także pytaj kogoś bardziej doświadczonego, który model ma dużo miejsca na tarcze.
Stormiu Napisano 13 Listopada 2013 Autor Napisano 13 Listopada 2013 Załóż może temat w dziale o hamulcach. Ja mam niestety małe doświadczenie z różnymi modelami hamulców. Także pytaj kogoś bardziej doświadczonego, który model ma dużo miejsca na tarcze. masz rację, więc żeby nie odbiegać od tematu prosze tylko o odp na dwa pytania z pierwszego postu. temat hamulców tarczowych założe w odpowiednim dziale.
Stormiu Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 dla przypomienia 1. 26 cali czy 29 a może najnowszy trend 27,5 ? a) cube aim kross level b2 2. jaka firma produkuje coś sensownego na v-kach ? czy zostaje mi tylko zakup np cuba aim i totalna modyfikacja roweru żeby tojakoś jeżdziło i nie ważyło 16 kg
vitesse Napisano 16 Listopada 2013 Napisano 16 Listopada 2013 A może złóż rower ze starego przelozysz gesty, z ram można kupić boplight marathon np. W wersji sport nowa za około 600 zł albo chiński karbon, po dołożeniu kilka stowek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.