Skocz do zawartości

[piasta] Składanie Shimano Nexus Inter 7 (sg 7c20)


cotynato

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Rozebrałem Shimano Nexus Inter 7 do przesmarowania, ale przy składaniu okazało się, że nie wiem którą stroną włożyć jedną część. Chodzi o część nr 6. Z jednej strony koło zębate, które jest na zdjęciu jest szersze, a z drugiej węższe. Problem w tym, że pasuje tak i tak. Rozbierał ktoś taką piastę?  

 

 2013_11_09_181458_1279x625_scrot.jpg

Napisano

Mam kolejne pytanie. 

 

piasta.jpg

 

W jaki sposób założyć podkładkę z oznaczonymi na niebiesko bolcami? Czy niebieskie bolce muszą wejść w miejsce czerwonych strzałek, czy zielonych?
Dziękuje za informacje.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Piastę złożyłem w ten sposób, że niebieskie wypustki dałem w miejsce czerwonych strzałek. Później okazało się, że jest to prawidłowe rozwiązanie, co potwierdzone jest tutaj --> http://sheldonbrown.com/Shimano%20Nexus%207%20Axle%20Unit%20assembly%20instructions.pdf



Klasa NLGI:

NLGI #000 Smar płynny, prawie jak ciężki olej przekładniowy
NLGI #00 Płyn
NLGI #0 Bardzo miękki
NLGI #1 Miękki
NLGI #2 Umiarkowanie miękki
NLGI #3 Miękki do twardego
NLGI #4 Półtwardy
NLGI #5 Twardy
NLGI #6 Bardzo twardy, smar blokowy

Klasy NLGI 000 do 1 są używane w zastosowaniach wymagających niskiej lepkości, na przykład w zamkniętych napędach zębatkowych pracujących z niską prędkością, otwarte przekładnie zębate oraz centralne układy smarowania. Klasy 0, 1 i 2 są używane do przekładni zębatych o dużym obciążeniu. Klasy od 1 do 4 często są używane w łożyskach tocznych, gdzie najczęstsza jest klasa 2

Do smarowania przekładni planetarnych w rowerze powinno się używać smaru o klasie NLGI :



NLGI #0 Bardzo miękki
NLGI #1 Miękki

Ja kupiłem smar Vecolit EP-1 (opakowanie 400g)

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...