Skocz do zawartości

[napęd]


lis2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was

 

oto moj sprzet, niestety nie znam nazw wszytskich komponentów, z tego co wie to mam:

Rama : Magnum Elite 2004

Widelec : Amortyzator Zoom 50 mm

Piasty : Tył:Joy Tech; przód: Joy Tech

Obręcze : Zac 2000 Weinman

Korby : Santour 22-32-42

Suport :

Kaseta :

Łańcuch : Shimano IG51

Przerzutka Przód : Shimano Altus

Przerzutka Tył : Shimano Acera

klamko-Manetki : Shimano Altus ST-EF298

Hamulce : Przód:Tektro (tarcz.mech,);tył:Tektro

Opony:Tył: Dębica 26x2,0;przód Duro 26x2,1 (50-559)

 

zamowiłem juz przerzutke deore lx fd-m571(dzieki waszym poradą) i dwie oponki continental traffic.

mam do was kilka pytan:

1.Jak mam sprawdzic nazwy pozostałych czesci takich jak suport i reszta

 

2.Chciałbym przerobic rower na bardziej szosowy i w zwiazku z tym mam kilka pytan, dowiedziałem sie juz wcczesniej (z forum) ze mozna wsadzic do mojego bike kasete szosowa i duza korbe.

 

a) czy moze byc taka korba:http://arnik.freshsite.pl/images/truvativ/mtb/korba_isoflow.jpg

posiada ona najwiekszy blat 48 i ramiona 175mm wiec idealnie odpowiada moim potrzeba, co o niej myslicie?

 

b)czy moze byc do tego taka kaseta:http://arnik.freshsite.pl/images/shimano/szosa/tiagra/cs_hg50_9.jpg

jest ona 9-cio rzedowa wiec nalezy wymienic takze manetki.

 

c) mam klamkomanetki czyli musze kupic i to i to osobne jakie polecacie do tego manetki?

 

d)jaka ma byc przerzutka tylna,aby wszytskie te komponenty ze sobą współgrały?

 

e)czy musze zmieniac piaste, aby załozyc ta kasete? czy wogóle tylne koło sie do tego nadaje?

 

f)czy przerzutka przednia bedzie działac z tym co wymieniłem i c tym co wy zaproponujecie?

 

Bardzo prosze o pomoc, jesli mozecie to podajcie rowniez ceny tych czesci, chciałbym wiedziec orientacyjnie ile musze przeznaczyc na ten cel, mam ograniczone fundusze, wiec nie szalejcie z propozycjami, jak mowiłem juz w innych postach, chciałbym osiągac duze predkosci na tym rowerze, jezdze po asfalcie i chce zrobic z tego roweru szybkiego scigacza:D

 

z góry dziekuje za pomoc i poswięcony czas ;):D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b)czy moze byc do tego taka kaseta:http://arnik.freshsite.pl/images/shimano/szosa/tiagra/cs_hg50_9.jpg

jest ona 9-cio rzedowa wiec nalezy wymienic takze manetki.

Możesz przecież kupić kasetę 8 biegową i nie będziesz musiał zmieniać klamkomanetek.

 

Mnie ostatnio też ciągnie do wymiany napędu na szosowy, gdyż te duże zębatki w sumie są mi zbędne - jedynie na zawodach pewno by się gdzie niegdzie przydały - chociaż wczoraj sprawdzałem na takiej stromej górze jak się podjeżdża na przełożeniu 22-20 i 22-23 i w sumie da się bez problemu podjechać więc jakbym wziął kasetę 12-25 to byłoby chyba OKI i przynajmniej na teren miałbym lepszy wybór przełożeń przez co zapewne kaseta dłużej by się zużywała.

I do tego przerzutka Shimano SORA (podobno ma mocną sprężynę) i rowerek byłby idealny do jazdy w terenie i na zawodach MTB też zapewne całkiem dobrze by sobie radził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) czy moze byc taka korba:http://arnik.freshsite.pl/images/truvativ/mtb/korba_isoflow.jpg

posiada ona najwiekszy blat 48 i ramiona 175mm wiec idealnie odpowiada moim potrzeba, co o niej myslicie?

 

b)czy moze byc do tego taka kaseta:http://arnik.freshsite.pl/images/shimano/szosa/tiagra/cs_hg50_9.jpg

jest ona 9-cio rzedowa wiec nalezy wymienic takze manetki.

 

c) mam klamkomanetki czyli musze kupic i to i to osobne jakie polecacie do tego manetki?

 

d)jaka ma byc przerzutka tylna,aby wszytskie te komponenty ze sobą współgrały?

 

e)czy musze zmieniac piaste, aby załozyc ta kasete? czy wogóle tylne koło sie do tego nadaje?

 

f)czy przerzutka przednia bedzie działac z tym co wymieniłem i c tym co wy zaproponujecie?

a) to nie jest szosowa korba - ale jak Ci pasują blaty i długość to bierz

 

b ) to nie jest szosowa kaseta

 

c) jak nie masz za dużo kasy to nie kombinuj za bardzo... kup kasetę 8 biegową - np. szosowa sora 12-25, albo górska 11-28

 

d) to zależy czy pódziesz w 8 czy 9 biegów...

 

e) najprawdopodobniej nie - piasty 8 i 9 biegowe to te same piasty...

 

f) będzie działać...

 

 

na przełożeniu 22-20 i 22-23 ... da się bez problemu podjechać
No pewnie... jeśli ja na 39-21 wszędzie podjadę :) - na szosie oczywiście

 

jakbym wziął kasetę 12-25 to byłoby chyba OKI i przynajmniej na teren miałbym lepszy wybór przełożeń przez co zapewne kaseta dłużej by się zużywała.
Masz rację w 100% - dokładnie tak na ten sezon zrobiłem - wreszcie wiem po co w góralu wożę przednią przerzutkę... :)

 

I do tego przerzutka Shimano SORA (podobno ma mocną sprężynę) i rowerek byłby idealny do jazdy w terenie i na zawodach MTB też zapewne całkiem dobrze by sobie radził.
Ale po co Sora? Każda przerzutka z krótkim wózkiem jest mocniejsza od tych z długim...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przecież kupić kasetę 8 biegową i nie będziesz musiał zmieniać klamkomanetek.

 

Mnie ostatnio też ciągnie do wymiany napędu na szosowy, gdyż te duże zębatki w sumie są mi zbędne - jedynie na zawodach pewno by się gdzie niegdzie przydały - chociaż wczoraj sprawdzałem na takiej stromej górze jak się podjeżdża na przełożeniu 22-20 i 22-23 i w sumie da się bez problemu podjechać więc jakbym wziął kasetę 12-25 to byłoby chyba OKI i przynajmniej na teren miałbym lepszy wybór przełożeń przez co zapewne kaseta dłużej by się zużywała.

I do tego przerzutka Shimano SORA (podobno ma mocną sprężynę) i rowerek byłby idealny do jazdy w terenie i na zawodach MTB też zapewne całkiem dobrze by sobie radził.

Jest jeszcze jedna zasadnicza roznica między przełożeniami szosowymi, a terenowymi-możliwość szybkiej zmiany przełożenia. To chyba jedyna przewaga kaset terenowych nad szosowymi, ale jednak dosyć istotna, chociaż sam sie zastanawiam nad jakąs szosową kaseta, bo zębatki 32-34 to dla mnie głupota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna zasadnicza roznica między przełożeniami szosowymi, a terenowymi-możliwość szybkiej zmiany przełożenia. To chyba jedyna przewaga kaset terenowych nad szosowymi, ale jednak dosyć istotna

:eek: A skąd żeś to wziął ??? :eek:

 

Gwarantuję Ci że to działa tak samo - przecież wszystkie kasety są HG, więc mają tak samo ponacinane zęby...

Teoretycznie to zmiana na większe tryby w szosowej kasecie powinna być nawet szybsza, bo łańcuch nie musi dak bardzo "pod górkę" wchodzić - ale to raczej teoria - nic takiego nie zauważyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm dlatego napisałem szosowy w " ":D po prostu chce szybciej jezdzic po asfalcie i tyle. Obecnie na tym co mam przy predkosci 40km/h dokrecam korbami jak szalony, wiec koniecznie chce to zmienic, czy ktos z was mogłby do mnie napisac na gg i poswiecic mi pare min czasu na dokładne porady, bardzo prosze, 5592098, z góry dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek: A skąd żeś to wziął ??? :eek:

 

Gwarantuję Ci że to działa tak samo - przecież wszystkie kasety są HG, więc mają tak samo ponacinane zęby...

Teoretycznie to zmiana na większe tryby w szosowej kasecie powinna być nawet szybsza, bo łańcuch nie musi dak bardzo "pod górkę" wchodzić - ale to raczej teoria - nic takiego nie zauważyłem...

Chodzi mi o zmiane przełożenia, a nie zębatek. Mając stopniowanie powiedzmy 11-12-14-16-18-21-24-28-32 jeśli zmienie tryb z 11 na 21, to musze zmienić o 4 biegi. Jeśli mam kasete dajmy na to 11-12-13-14-15-17-19-21-23 , to żeby wykonac taką samą redukcje musze zmienić aż o 7 biegów...tak więc trzeba się namachać trochę więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to musze zmienić o 4 biegi...
Według mnie 5...

 

Jeśli tak na to spojrzeć to oczywiście masz rację.

Ale z drugiej strony jak ktoś szosową kasetę zakłada, to znaczy że lubi twarde przełożenia - więc pojedzie na 17 zamiast 21 - czyli "namacha się" tyle samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie 5...

 

Jeśli tak na to spojrzeć to oczywiście masz rację.

Ale z drugiej strony jak ktoś szosową kasetę zakłada, to znaczy że lubi twarde przełożenia - więc pojedzie na 17 zamiast 21 - czyli "namacha się" tyle samo ;)

Moje niedopatrzenie, 5 oczywiscie :)

 

Jesli ktoś lubi twarde, to tak, ale niewątpliwe trzeba się liczyć z pewną zmianą przy przerzucaniu biegów, czy dużą, to nie wiem, bo nie miałem nigdy szosowej kasety w góralu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
jakbym wziął kasetę 12-25 to byłoby chyba OKI i przynajmniej na teren miałbym lepszy wybór przełożeń przez co zapewne kaseta dłużej by się zużywała.

Masz rację w 100% - dokładnie tak na ten sezon zrobiłem - wreszcie wiem po co w góralu wożę przednią przerzutkę... :(

I jak Ci się jeździ na szosowej kasecie? Za niedługo też będę musiał zmienić napęd i chodzi mi po głowie kaseta 12-25, ale nie wiem czy w praktyce będzie to lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest to prawie ideał... tylko trochę brakuje mi 11'ki, ale powoli się do tego braku przyzwyczajam (do bicia rekordów szybkości to mam kolarzówkę).

Przy małym blacie 26 i dużym trybie 25 mam przełożenie 1.04 - mi wystarcza...

Dawniej 70% zużycia kasety przypadało na tryby 13 i 15 - teraz to zużycie rozklada się na 5-6 zębatek, a pozostałe 30% na resztę... mam szansę zajechać całą kasetę równomiernie, więc potrwa to dużo dłużej - na nowym Rohloffie (do 1% wyciągnięcia łańcucha) powinienem zrobić 20 tyś. km spokojnie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...