kitwie Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Witam, od niedawna jest posiadaczem zestawu hamulców SLX i niestey byłem zmuszony oddać je do serwisu. Na szczeście zostały odpowietrzone perfekcyjnie. Ale dowiedziałem się, że to strasznie upierdliwy model i chciałem się dowiedzieć czy to prawda. Panowie zwórcili mi uwagę, że nie powinno się odwracać roweru do gory kołami, nie powinienn tez leżeć na boku dłuższy czas. Gdyż mają tendencje do zapowietrzania się przez klamkę i zibiornik wyrównawczy. Panowie to fachowcy raczej pełną gębą robią też remonty motocykli i skuterów, znają się na hamulcach. Ale chciałbym dowiedzieć się czy ktoś miał podobny problem bo mój wlaśnie pojawił się po odwracaniu do góry kołami, gdyż nie mam stojaka. PS.Czy nowy model SLX tez ma taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Skoro robią tez motocykle i skutery to sprawdź czy ci tam DOT'a nie zalali ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Skoro robią tez motocykle i skutery to sprawdź czy ci tam DOT'a nie zalali ;D Nie zalali, tłumaczyli mi co i jak. Mam olej. Ale nie o takie odpowiedzi mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Panowie zwórcili mi uwagę, że nie powinno się odwracać roweru do gory kołami, nie powinienn tez leżeć na boku dłuższy czas. Bujda . Jeżeli hamulec jest odpowietrzony prawidłowo( nie będzie ani jednego bąbelka w układzie) to jak to określił ktoś na emtb " Możesz wplatać rower w zabawe z dziewczyną we wszystkich pozycjach" a i tak nie powinien się zapowietrzyć Mam te SLX M665 od jakiegoś czasu - tył odpowietrzyłem idealnie i obracam rower jak i ile chce i się nie zapowietrza , przód natomiast mam zapowietrzony ale już się za niego biorę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Ponoć 775 sa kichowate a to pokrewne hamulce wiec coś w ty może być jednak nie miałem ich wiec nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Chciałbym zaznaczyć,że w dokumentacji serwisowej Shimano jest napisane,że: "The M665 disc brake system is not designed to be turned upside down. If the bicycle is turned upside down or on its side, the air bubbles inside the reservoir tank may move in the direction of the calipers." Zapewne, jak przystało na Polaków, znajdzie się ktoś ( lub kilku "ktosiów"), którzy "wiedzą lepiej" i stwierdzą,ze to bzdura. http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SLX/SI_8FE0A_001/SI-8FE0A-004-ENG_v1_m56577569830688492.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dzięki, trochę to upierdliwe o tym pamiętać ale cóż. Zaczynam doceniać stare mechaniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Taka sama adnotacja jest przy 675, 785 ... ja często odwracam rower jednak póki co nic sie nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Ja przy 665 też często odwaracam rower i nic takiego nie miało miejsca . Taką sytuacje ze zapowietrzaniem się hebli po odwróceniu do góry nogami roweru miałem tylko i wyłącznie w juicy 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Widocznie mówił ogolnie o hamulach a ja źle zrozumiałem. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Jeśli hamulec jest idealnie odpowietrzony w układzie nie ma żadnych bąbelków powietrza, które mogły by się przemieścić ze zbiorniczka do przewodu. Proste i logiczne. Miałem heble z klamkami 665 i nic się z nimi nie działo, do góry kołami (rower nie ma nóg panowie) obracałem rzadko, w zasadzie tylko jak trzeba było dętkę zmienić. Za to dość często rower leżał na boku przez dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 (edytowane) Panowie zwórcili mi uwagę, że nie powinno się odwracać roweru do gory kołami, nie powinienn tez leżeć na boku dłuższy czas. Gdyż mają tendencje do zapowietrzania się przez klamkę i zibiornik wyrównawczy. I dobrze Ci powiedzieli, bo nie powinno się i już. spokojnie można sobie dać rade bez odwracania roweru we wszystkich pracach. Poza tym w układzie musi być powietrze, bo przy rozgrzanym oleju/DOT dochodzi do rozszerzalności cieplnej. Czyli hamulce mogą zblokować i nie odpuścić dopóki się nie schłodzi, a w ekstremalnych wypadkach do przegrzania i zblokowania kola wtedy kiedy byśmy tego najmniej chcieli. Dlatego jest potrzebny układ kompensacyjny, żeby zjawisko nie było zauważalne. Edytowane 7 Listopada 2013 przez lyndowss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 W układzie nie może być powietrza bo wtedy ściskalibyśmy powietrze a nie płyn - klamka dochodzi do kierownicy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Po to jest właśnie zbiorniki wyrównawczy. Chociaż można zgłupieć, bo np. Shimano zaleca w niektórych układach napełniać zbiorniki do pełna. Może zamiast powietrza są stosowane jakieś membrany. Ja bym tam jednak trochę powietrza zostawił, bo i tak nie da się idealnie zalać niektórych układów. Jakby się Andrew wypowiedział na ten temat to by było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 W każdym hamulcu masz w klamce membrane która uszczelnia układ oraz odpowiada za układ samoregulacji odległości klocków od tarczy w miare zużywania się . W układzie nie może być żadnego powietrza i koniec kropka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 W układzie nie może być powietrza Może być, jeżeli jest to zbiorniczek co nie znaczy ze powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.