ajgor11 Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Witam! Dostałem ten spray do łańcuchów : http://allegro.pl/smar-do-lancucha-motul-chain-lube-road-400ml-i3607393310.html Smar jest kierowany do łańcuchów motorów ,gokartów. Moje pytanie: używał ktoś takiego ,poleca lub nie , dobry do roweru? Nie chce specjalnie kupować rowerowego , jak ten dostałem po znajomości za darmo Pozdrawiam!
mklos1 Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Nie nadaje się. Używałem. To klej z teoretyczną opcją smarującą. Przeznaczony jest do łańcuchów motocyklowych i dużych prędkości, a nie do roweru.
ajgor11 Napisano 5 Listopada 2013 Autor Napisano 5 Listopada 2013 Dużo syfu łapie , brudzi napęd itp. ?
mklos1 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Relatywnie tak. Ale bród nie stanowi problemu tylko konsystencja. Smar jest lepki przez co generuje bardzo duże opory w napędzie. W motorze to jest niezauważalne, ale w rowerze to czuć i to bardzo.
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Cóż dzięki za pomoc, spróbuję sprzedać dla kolegi ,który ma motor i kupić czerwonego finish line'a. Jeszcze raz dzięki
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 czerwonego nie kupuj straszne gówno . Jak już to zielony FL lub Rohloff
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Słyszałem ,że zielony strasznie lepki? Nie chcę często myć napędu.
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Za to czerwonym trzeba smarować w suchych warunkach maxymalnie co 50-60km . Zielony mi trzymał ok 100-150km
Darek14 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Jeśli nie chcesz często myć napędu to zdecydowanie polecam Squirtlube, na który przeszedłem po kilku sezonach używania Rolhoffa. I do Rolhoffa raczej już nie wrócę.
pentagram1985 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 ja polecam olej Expand Wet o niebieskim zabarwieniu, gęsty ale nie łapie syfu tyle co FL, choć i ten jest świetny, czerwony FL to dla mnie woda
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Hmm, chyba skuszę się na zielonego FL. Co prawda nie będę jeździł zimą ,ale jeśli w sezonie długo będzie trzymał to ok A jeśli nasmarował bym zielonym FL łańcuch ,zostawił na 1godz. i potem dokładnie wytarł ,łapałby brud itp ?
Andrew Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 a ja używam motula Road+ i bardzo sobie go chwalę. Wystarczy aplikować minimalne ilości na węzły tarcia i łańcuch nie złapie brudu. Szacunkowo puszka wystarcza na 30.000km
Lumperator Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Hmm, chyba skuszę się na zielonego FL. Co prawda nie będę jeździł zimą ,ale jeśli w sezonie długo będzie trzymał to ok A jeśli nasmarował bym zielonym FL łańcuch ,zostawił na 1godz. i potem dokładnie wytarł ,łapałby brud itp ? Najlepiej zostawić na noc i później dokładnie wytrzeć kilka razy. Tak się własnie smaruje każdym olejem łańcuch rowerowy
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Opinie mieszane, myślę ,że spryskam łańcuch tym motulem ,sprawdzę jak się sprawuje , jak nie spodoba mi się to sprzedam koledze i kupię FL
grzechotnick Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Również ze swojej sstrony polece Squirtlube. Wcześniej miałem "Rolka" i oddalem go znajomemu. Już lepszy był smar teflonowy w sprayu Bernera...
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Zastanawiam się też nad rohloff'em. Co lepsze zielony FL czy rohloff? Pozdrawiam!
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 To raczej sprzedaję Motula , a za resztę Rohloff'a. @jasinski21444 Chodzi Ci o tego Rohloff'a? : http://allegro.pl/rohloff-oryginalny-olej-do-lancucha-50-ml-i3682551068.html
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Tak o tego . Ale lepiej kup tu http://allegro.pl/olej-smar-do-lancucha-rohloff-100-ml-oryginalny-i3680997183.html - większa ilość . Brałem od tego sprzedające olej do hamulców i moge polecić , mówie to na wypadek gdybyś bał się że cie oszuka czy coś
ajgor11 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 A do tego opakowania 100ml gościu nie wlewa czegoś innego ?
wojtas7 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 zielony FL ma gęstą konsystencję więc trzeba uważać z dawkowaniem, moim zdaniem najlepiej dać dosłownie jedną kroplę co trzy sworznie i kręcić korbą do tyłu albo przejechać kilka kilometrów, jak będzie głośno ewentualnie dosmarować ale trochę. ten olej musi się rozprowadzić po sworzniach bo jest gęsty.
marpok Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Jeśli nie chcesz często myć napędu to zdecydowanie polecam Squirtlube, na który przeszedłem po kilku sezonach używania Rolhoffa. I do Rolhoffa raczej już nie wrócę. Gdzie kupujecie tego Squirtlube? Szukam na polskich stronach (allegro,etc.) i ni ma . Z checia bym go sprawdzil
Darek14 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 http://www.squirtlube.com.pl/ Wcześniej wystawiał na allegro, ostatnio kupiłem z powyższego linku. Stoi w piwnicy jeszcze pół buteleczki Rohloffa, ale od czasu kiedy zacząłem używać Squirtlube nawet nie chce mi się jej dokańczać. Chcę jeszcze wypróbować Progold Extreme.
jasinski21444 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 zielony FL ma gęstą konsystencję Rohloff jest dużo gęściejszy
Schwefel Napisano 8 Listopada 2013 Napisano 8 Listopada 2013 dać dosłownie jedną kroplę co trzy sworznie I tym sposobem 2 sworznie będą chodziły na sucho Ja stosuję zamiennie Rohloffa i FLa zielonego, wielkiej różnicy między nimi nie ma. Oba dobre na jesień/zimę i długie letnie dystanse.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.