Skocz do zawartości

[Amortyzator] Spinner SW7 dołożenie gąbek olejowych


gello1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam amortyzator jak w temacie. Czy jest sens dokładać takie gąbeczki nasączone olejem. Sprawdzi się w tym amorku???

Zaadoptowałbym gąbki ze starych Rock Shoxów bo miały golenie 28mm a ten Spinner ma 28,9mm. W ogóle jest sens? Jakim olejem je nasączyć??

 

chodzi o to

 

rock-shox-sid-28mm_zps633a3168.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dając smar na ślizgi nie poprawisz pracy amorka- zbyt mała "przerwa" między ślizgiem a golenią górną. Zresztą smar ( np. ŁT ) w tym miejscu może wręcz pogorszyć pracę amorka. W niektórych amortyzatorach smar należy "wkładać" w odpowiednią szczelinę w uszczelkach kurzowych ( tam ,gdzie często są gąbki w innych ). Zresztą smar nałożony na ślizgi i tak zostanie w czasie pracy"zepchnięty" na dół zostawiając tylko cienką warstwę ,która będzie hamowała pracę. Poza tym ślizgi są wykonane z materiału o zmniejszonym tarciu i nie ma potrzeby nakładać dodatkową warstwę.

Tu widać

DSC02304_zpsaba71d75.jpg

Przerabiałem to zresztą w podobnym klasowo amorku ( Raidon 2008) i przyniosło to efekty odwrotne do zamierzonego plus dodatkową pracę związaną z czyszczeniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dając smar na ślizgi nie poprawisz pracy amorka- zbyt mała "przerwa" między ślizgiem a golenią górną.

 

Pisałem ostatnio po zobaczeniu twojej wypowiedzi do seriwsanta Spinnerów z firmy Bluepill, oto jego odpowiedź:

 

Nie wiem, kto Panu sugerował by smarować tylko uszczelki, ale delikatnie rzecz ujmując mija się to z prawdą.
Takie działanie może doprowadzić do szybszego wytarcia slizgow i pojawienia się luzu na goleniach.
 
Serwis widelca polega na rozebraniu go, wyczyszczeniu oraz nasmarowaniu. Do smarowania slizgow stosuje się smar zapewniający wysoki poślizg – może to być np. smar do łożysk wysokoobrotowych

 

 

 

Edytowane przez zyziu29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyziu29 ja pisałem do nich w sprawie zrobienia kąpieli otwartej ale nie odpisali mi a minęło już grubo tydzień.

Ale z tego co się wczytałem to nawet AERISy nie mają kąpieli otwartej a nawet RST First więc  nie wiem czy jest sens to robić.

Edytowane przez gello1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój RST F1rst ma kąpiel olejową od tygodnia, po 10mln oleju do silnika 10w40 na goleń. Dół, połączenia gwintowane uszczelnione za pomocą taśmy teflonowej (koszt 2zł).
Wykonałem również chałupnicze gąbeczki, niestety po nasączeniu olejem znacznie zmieniły kształy, przy najbliższym otworzeniu amortyzatora je wyrzuce.
Z zalet jakie widzę po zalaniu amortyzatora to znacznie zwiększona czułość, amortyzator stał się bardziej liniowy (niestety), wcześniej dominowała charakterystyka progresywna.
Z minusów, po jeździe trzeba goleń od strony komory powietrznej przecierać z brudu, widać że goleń ma "dobre smarowanie" bez nadmiau widocznego na uszczelkach.

Na chwilę obecną jestem zadowolony z wprowadzonej zmiany, liczę że nie uświadczę zamulenia amortyzatora po przejechaniu 1k km jak to miało miejsce wczesniej.

Jeżeli chodzi o skok amortyzatora to ani nie przybył, ani nie ubył. Zaczął pracować przy tym samym ciśnieniu na "większym zakresie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstępnie gąbki wybrałem i wyciąłem z gąbki do mycia samochodów. Wczesniej długo szukałem informacji na temat zakupu samych gąbek, jednak takowych nie znalazłem, wszystkie były w zestawie z uszczelkami kurzowi. Zakup dla samej próby i wydanie ponad 90zł nie było dla mnie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hejka. Zmodyfikowałem trochę moje SW7.

Z racji tego że amorek był tępy i słabo wybierał małe nierówności i pracował skokowo. Zrobiłem mu kąpiel otwartą dolnych goleni.

 

Co użyłem:

 

2x uszczelniacze wałka rozrządu 28x38x7  po 4,50zł

trochę gąbki z której wyciąłem gąbeczki pod uszczelki kurzowe.

olej Castrol Magnatec 10w40 po 5ml w każdą goleń i na nasączenie gąbek.

Wzorowałem się na amorkach takich jak RS Tora/RECON/REBA/SID tam jest tak zrobione.

 

Uszczelniacze pasują idealnie wystarczy tylko wcisnąć w miejsce które jest na to przygotowane.

 

DSC03105_zps683b8c7c.jpg

 

DSC03106_zpsd6391f61.jpg

 

DSC03107_zps610a1866.jpg

 

 

 

DSC03109_zpsf5b25164.jpg

 

 

Następnie zabrałem się za dorobienie gąbeczek. Wewnętrzną średnicę około 27mm wyciąłem okrągłą rurką aby zachować idealne koło. Z zewnątrz nożyczkami ta strona jest mnie ważna. Ale można to zrobić rurką koło 38mm.

 

DSC03110_zpsde675628.jpg

DSC03111_zpsd5858070.jpg

 

Instalacja wszystkiego.

 

DSC03112_zpsf1679013.jpg

DSC03114_zps741835c7.jpg

 

Z racji tego że ten amorek aby więcej się uginał  to pracował na niskim ciśnieniu rzędu 50 PSI przez co był miękki i coś tam wybierał. Ale przez to tracił na skoku i SAG w momencie siadania na rower było 50% skoku.

 

Obecnie po przeprowadzonej operacji jest napompowany na 85 PSI i jest czuły i nic nie zaciera jak to było na smarze.

 

DSC03115_zps001df3cc.jpg

DSC03121_zps4a8f2480.jpg

DSC03125_zps9a8cb3a1.jpg

 

 

Dodaje jeszcze film jak pracuje oczywiście odbyłem juz test przy -8 stopniach i jest kosmos w porównaniu co było na początku.

 

Edytowane przez gello1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dobra robota, gąbeczki wyglądają trochę topornie, lepiej dopaść jakieś od rock shox'a, będą równo przylegały.

Zdecydowałeś się na olej silnikowy zamiast amortyzatorowego 15w ze względów ekonomicznych czy ma to jakieś odzwierciedlenie w działaniu?

I w końcu nie wiem czy ostatecznie w amorze siedzą dodatkowe uszczelniacze czy same gąbki, czy to i to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do SW7 idealnie pasują gąbki ze starego SID`a ...  
 

Wiem że pasują ale nowych to nie będę kupywał bo to koszt 60zł.

 

 

 

Dobra robota, gąbeczki wyglądają trochę topornie, lepiej dopaść jakieś od rock shox'a, będą równo przylegały.
. Wyglądać wyglądają ale średnica wewnętrzna ta która przylega do lag został wykrojona równo rurką i przylega doskonale.

 

 

 

 Zdecydowałeś się na olej silnikowy zamiast amortyzatorowego 15w ze względów ekonomicznych czy ma to jakieś odzwierciedlenie w działaniu?

Szczerze jakoś nie odczuwam upośledzenia w pracy po zastosowaniu oleju silnikowego. Jeździłem przy -8 stopniach i nie zauważyłem znaczącej zmiany w pracy. W ględy ekonomiczne wygrały.

 

 

I w końcu nie wiem czy ostatecznie w amorze siedzą dodatkowe uszczelniacze czy same gąbki, czy to i to?
 

Zastosowane są patrząc od góry: Uszczelka kurzowa, gąbka, uszczelniacz olejowy. Tak jest wykonane w RSach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W starych RS'ach był patent z dodatkowym uszczelnieniem na dole, zrezygnowano z niego ze względu na zmniejszenie czułości pracy i opór jaki stawiają. Obecnie jest tylko gąbka plus uszczelka kurzowa. Nie wiem jak ciasne są te uszczelniacze, na pewno w jakiś sposób też trzymają olej w gąbkach aby nie spłynął z miejsca na dół ale możliwe że bez nich chodziłoby jeszcze lżej. 

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...