DzikiDzinkss Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 W moim nowym kubusiu ltd pro mam wrażenie ze cała obrecz po ok 100km uciekła centymetr do lewej strony w stronę tarczy. Koło oczywiście jest dobrze osadzone na hakach jak i wuregulowany jest zacisk. Rozwiązaniem nie jest przytrzymywanie i "przekrzywianie" osi na hakach bo myśle ze to kombinacja druciarska a i tak koło trochę ucieknie. Lecieć z tym na gwarancje, wymienią koło, czy moze bedą podciagac je na szprychach? obejrze dzisiaj jeszcze rame czy wszystko ok. Problem w tym ze mam 200km do serwisu.
Mod Team Puklus Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Napisano 5 Listopada 2013 Masz na myśli ze obręcz sie sama przesunęła w lewo i koło jest proste ? Takie rzeczy tylko w erze. Tak musiało być od początku albo masz zwidy.
DzikiDzinkss Napisano 5 Listopada 2013 Autor Napisano 5 Listopada 2013 Zwid żadnych nie mam, koło jest proste z wyraznym przesunieciem w lewo widzę to nawet po wzmocnieniu lag i samych lagach ze z prawej strony mam ok 0,7-1cm wiecej luzu w stosunku do strony lewej. Jadąc nawprost wyraznie widze po mostku kierownicy ze nie jest z nim razem w linii. Dzisiaj pomierze wszystko jeszcze raz, czy może to byc np. wina samej opony?
seraph Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Daj zdjęcie może, bo 1 cm różnicy to jest strasznie dużo. U mnie w takim przypadku opona z jednej strony oparła by się o podkowę widelca.
Mod Team Pixon Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Napisano 5 Listopada 2013 Włóż koło na centrownicę i będzie wszystko wiadomo. Prosta operacja to poluzować szprychy od strony w którą koło jest przeciągnięte, a dokręcić od strony gdzie odstaje za bardzo.
Mod Team Puklus Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Napisano 5 Listopada 2013 Co nie zmienia faktu ze samo mogło by sie tylko za pomocą boskiej ręki przestawić ... jedynie ... Więc tak było od początku a ty po prostu nie zwróciłeś na to uwagi, bo nie ma możliwości by obręcz sie sama równo przesunęła i to tak daleko. Z przesunięciem obręczy jest sporo roboty bo trzeba kręcić wszystkimi nyplami i to o tyle samo ... aż sie wyrówna.
DzikiDzinkss Napisano 5 Listopada 2013 Autor Napisano 5 Listopada 2013 Przesadziłem z tym 1cm, przesunięcie było o ok 1,5-2mm całej obreczy, byłem na centrowaniu jak kolega poradził i jest git jak na poczatku i nic mi sie nie wydawało. Widocznie do ostrych stopali takie kółka sie nie nadają Czyli niemożliwe staje sie możliwe. Dzięki za pomoc. Pozdro
beskid Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Już tu ktoś wspomniał, że po prostu koło było nie prawidłowo naciągnięte. Nie ma tu do gadania fakt takiej czy innej jazdy. Poza tym taka różnica to nic. Ja się skapowałem, że mam ponad 0,5cm różnicy dopiero po wymianie opon na szersze i bardziej terenowe.
Andrew Napisano 9 Listopada 2013 Napisano 9 Listopada 2013 Przecież to normalne, że nowe koło przesuwa się wzgledem osi w stronę tarczy. To naturalna kolej rzeczy spowodowana układaniem się szprych i nypli, A te układają się i luzują tym mocniej, im mocniej są napięte. Mocniej napinane są szprychy od strony napędu, toteż ta strona ulega większemu luzowaniu. Klasyczny przykład nie odprężonego koła, bezpośrednio przełożonego z centrownicy do roweru.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.