Skocz do zawartości

[Tarcza] Porownanie tarcz RT-54 z RT-64


gajutrw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy ktos z forum jezdzi na RT-54?

Ja przesiadlem sie z tarczy Tektro 180mm i bardzo sie zawiodlem.

Slabsza modulacja, slabsza sila, dziwne bicie podczas hamowania odczuwalne na kierownice.

 

 

 

Powiedzcie o swoich odczuciach na innych tarczach niz RT-54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tarcza to tarcza. W zeszlym roku jak zminialem pamietam ze niektore sklepy mialy notke ze tarcza tylko do klockow organicznych i dlatego kupilem RT64. Na forach jest sporo wpisow na temat tego ze shimano najlepiej parowac tylko z shimano i ich klockami.

Mialem RT 64 pod roznymi hamulcami i klockami. Nigdy problemu. To samo tyczylo tarcz tektro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Nitro mam nieprzyjemne doświadczenia. Zwykle używałem rozcieńczalnika uniwersalnego, ale kiedyś akurat się skończył i raz skorzystałem z Nitro. Nie wiem, czy ktoś mi w domu nie pomylił baniaków i do czystego nie zlał jakiegoś syfu, czy "ten typ tak ma", ale tarcze były po tym bardziej tłuste niż przed odtłuszczaniem. Dlatego proponuję wymieniony wcześniej rozcieńczalnik uniwersalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czy ktos z forum jezdzi na RT-54?

Ja przesiadlem sie z tarczy Tektro 180mm i bardzo sie zawiodlem.

Slabsza modulacja, slabsza sila, dziwne bicie podczas hamowania odczuwalne na kierownice.

 

 

 

Powiedzcie o swoich odczuciach na innych tarczach niz RT-54.

Też mam jeszcze fabrycznie zamontowane tarcze RT-54 (180mm i 160mm) + zaciski shimano 446 + oryginalne klocki żywiczne. Teraz mam przebieg ok 3300 km i mam podobne objawy. Wyraźnie czuć bicie na kierownicy podczas hamowania przodem. Moim zdanie wina leży w tym, że kocki pracują nie tylko na zewnetrznej powieszchni powierzchni tarczy (z dziurkami), ale również pracują na pałąkach (widać to po zużyciu tarcz). Praca klocka na pałąkach musi powodować pulsacyjne zmiany siły hamowania przekładające się na odczucie bicia na kierownicy - to jest moja teoria.

 

na razie Na razie nie wymieniam - jak zajade klocki i tarcze w trupa to wymienie na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasinski21444, dnia 04 List 2013 - 11:49 AM, napisał:

Nie czegoś takiego jak tarcza pod klocki żywiczne . Nie miałem takich problemów o których mówisz z tą tarczą

Miałem tarcze XT na pająku i było na nich wyraźnie napisane, że są przeznaczone tylko i wyłącznie do klocków żywicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tarcze SM-RT54. 600km na żywicach, 3k na metalach M06 i nie robi im to różnicy.

Jakiegoś specjalnego żużycia nie zauważam, hamują podobnie jak na żywicach, tylko lepiej.

Ale od siebie jakoś nie specjalnie polecam te tarcze. Potrafią zadzwonić przy ostrzejszym skręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mokry dziwne . Gdy do niedawna miałem jeszcze RT54 160mm ( tak jak ty) i zaciski Hayes Stroker Trail a teraz SLX M665 i nic nie dzwoni przy spinnerze z 30mm lagami a ważę więcej od ciebie .

Może wyreguluj poprawnie zaciski ( tak aby odległość klocka z obu stron tarczy była taka sama ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie wina leży w tym, że kocki pracują nie tylko na zewnetrznej powieszchni tarczy (z dziurkami), ale również pracują na pałąkach (widać to po zużyciu tarcz). Praca klocka na pałąkach musi powodować pulsacyje zmiany siły hamowania przekładające się na odczucie bicia na kierownicy - to jest moja teoria.

 

Wrzuć jakieś zdjęcia tarczy i jak stykają się hamulce o tarczę o ile dasz radę. ;) Możesz zastosować podkładki dystansowe do zacisku/adaptera i nie powinno już ocierać o pałąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...