gajutrw Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Witam. Czy ktos z forum jezdzi na RT-54? Ja przesiadlem sie z tarczy Tektro 180mm i bardzo sie zawiodlem. Slabsza modulacja, slabsza sila, dziwne bicie podczas hamowania odczuwalne na kierownice. Powiedzcie o swoich odczuciach na innych tarczach niz RT-54. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 RT54 to nizsza polka wiec nie oczekuj cudów. Zdaje sie te tarcze nie sa kompatybilne z metalicznymi klockami. Co zlego bylo z Tektro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Nie czegoś takiego jak tarcza pod klocki żywiczne . Nie miałem takich problemów o których mówisz z tą tarczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Teoretycznie tarcza to tarcza. W zeszlym roku jak zminialem pamietam ze niektore sklepy mialy notke ze tarcza tylko do klockow organicznych i dlatego kupilem RT64. Na forach jest sporo wpisow na temat tego ze shimano najlepiej parowac tylko z shimano i ich klockami. Mialem RT 64 pod roznymi hamulcami i klockami. Nigdy problemu. To samo tyczylo tarcz tektro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Ja tarcze tektro uwazam za duzo lepsza. Tak jak pisalem, duzo wieksza modulacja, wieksza sila. Dlatego pytam czy rt54 to az tak niska polka? I te dziwne wibracje. Przeravialem juz przyczyny i ewidentnie jest to wina tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Jeśli chodzi o siłę czy modulację, może potrzebują odrobiny czasu na dotarcie. Może też ktoś zapaćkał je czymś tłustym jeszcze w sklepie. Natomiast jeśli tarcza bije, sprawdź, czy jest prosta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Hm sprawdzalem juz pod kazdym mozliwym katem. Odtluszczona, klocki rowniez. Wizualnie tarcza jest prosta. W serwisie sprawdzalem po prostu wszystko. Ewidentnie wina tarczy. Zakladam stara tektro 180 i jest lux. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 A czym odtłuszczałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Woda z plynem do mycia naczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Spróbuj rozpuszczalnikiem nitro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Uzywalem kiedys nitro. Uwazam iz woda z plynem daje lepsze rezultaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Z Nitro mam nieprzyjemne doświadczenia. Zwykle używałem rozcieńczalnika uniwersalnego, ale kiedyś akurat się skończył i raz skorzystałem z Nitro. Nie wiem, czy ktoś mi w domu nie pomylił baniaków i do czystego nie zlał jakiegoś syfu, czy "ten typ tak ma", ale tarcze były po tym bardziej tłuste niż przed odtłuszczaniem. Dlatego proponuję wymieniony wcześniej rozcieńczalnik uniwersalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Do czyszczenia spirytus IPA lub Muc Off do hamulcow- nie wierzylem dopóki nie spróbowalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Popieram. IPA rządzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Witam. Czy ktos z forum jezdzi na RT-54? Ja przesiadlem sie z tarczy Tektro 180mm i bardzo sie zawiodlem. Slabsza modulacja, slabsza sila, dziwne bicie podczas hamowania odczuwalne na kierownice. Powiedzcie o swoich odczuciach na innych tarczach niz RT-54. Też mam jeszcze fabrycznie zamontowane tarcze RT-54 (180mm i 160mm) + zaciski shimano 446 + oryginalne klocki żywiczne. Teraz mam przebieg ok 3300 km i mam podobne objawy. Wyraźnie czuć bicie na kierownicy podczas hamowania przodem. Moim zdanie wina leży w tym, że kocki pracują nie tylko na zewnetrznej powieszchni powierzchni tarczy (z dziurkami), ale również pracują na pałąkach (widać to po zużyciu tarcz). Praca klocka na pałąkach musi powodować pulsacyjne zmiany siły hamowania przekładające się na odczucie bicia na kierownicy - to jest moja teoria. na razie Na razie nie wymieniam - jak zajade klocki i tarcze w trupa to wymienie na coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 jasinski21444, dnia 04 List 2013 - 11:49 AM, napisał:Nie czegoś takiego jak tarcza pod klocki żywiczne . Nie miałem takich problemów o których mówisz z tą tarczą Miałem tarcze XT na pająku i było na nich wyraźnie napisane, że są przeznaczone tylko i wyłącznie do klocków żywicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Napisane to jedno a praktyka to drugie . Takowe tarcze ma tylko shimano . Z metalikami ścierają się podobnie jak inne tarcze działają także podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Mam tarcze SM-RT54. 600km na żywicach, 3k na metalach M06 i nie robi im to różnicy. Jakiegoś specjalnego żużycia nie zauważam, hamują podobnie jak na żywicach, tylko lepiej. Ale od siebie jakoś nie specjalnie polecam te tarcze. Potrafią zadzwonić przy ostrzejszym skręcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Potrafią zadzwonić przy ostrzejszym skręcie. To wina tarcz czy amortyzatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Obstawiam, że wina słabych zacisków i tarcz. Bo raczej Epiconowi z goleniami 32mm nie brakuje sztywności przy moich zawrotnych 56kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Mokry dziwne . Gdy do niedawna miałem jeszcze RT54 160mm ( tak jak ty) i zaciski Hayes Stroker Trail a teraz SLX M665 i nic nie dzwoni przy spinnerze z 30mm lagami a ważę więcej od ciebie . Może wyreguluj poprawnie zaciski ( tak aby odległość klocka z obu stron tarczy była taka sama ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Jesi ten epicon ma mocowania QR to w zakresie sztywnosci troche odstaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Greg odpowiem za kolegę Mokryxd . Epicon ze standardowymi mocowaniami 9mm takimi jak w raidonie , xcr itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Moim zdanie wina leży w tym, że kocki pracują nie tylko na zewnetrznej powieszchni tarczy (z dziurkami), ale również pracują na pałąkach (widać to po zużyciu tarcz). Praca klocka na pałąkach musi powodować pulsacyje zmiany siły hamowania przekładające się na odczucie bicia na kierownicy - to jest moja teoria. Wrzuć jakieś zdjęcia tarczy i jak stykają się hamulce o tarczę o ile dasz radę. Możesz zastosować podkładki dystansowe do zacisku/adaptera i nie powinno już ocierać o pałąk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.