jopek Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Witam. Co proponujecie wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności? Dodam, że mam 195cm wzrostu i ok. 100kg.Mój fundusz to 500zł. Unibike Evo 29er Rama Rozmiar 17", 19", 21" Geometria ramy Kolor GRAFITOWO-BIAŁY MAT Rama 26" / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21" Widelec SR SUNTOUR XCR 29 / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 100MM Komplet sterowy AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Komponenty Kierownica UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM Chwyty HERRMANS / DOUBLE DENSITY (D2) Wspornik kierownicy UNO GRADE 2.0 / 31.8MM Wspornik siodła UNO GRADE 2.0 Siodło FI'ZI:K TUNDRA 2 Pedały VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA Podpórka - Bagażnik - Błotniki - Napęd Manetki SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka tylna SHIMANO DEORE M592 SHADOW Hamulce SHIMANO ACERA M446 (HYDRAULICZNE) Dźwignie hamulca SHIMANO ACERA M505 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALIVIO HG30-9 / 11-32T (9-biegów) Łańcuch SHIMANO HG53 Mechanizm korbowy SHIMANO ACERA M391 / 44X32X22T / OSŁONA Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE Koła Obręcze MACH 1 NEO DISC / CZARNE Piasty SHIMANO ALIVIO M430 / 32H / CZARNE Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE Opony SCHWALBE RAPID ROB / 29X2.25 Dętki SCHWALBE / AV
rybciasum Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Napęd, gdy standardowo już zajedziesz...
jopek Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Chciałbym wymienić sztycę na dłuższą. Co polecacie?
Teodoryk Napisano 3 Listopada 2013 Napisano 3 Listopada 2013 (edytowane) Co proponujecie wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności? Mój fundusz to 500zł. Wymiana sztycy na 400mm przy Twoim rozmiarze to obowiązek. Tu masz do kompletu Uno Grade 2: http://allegro.pl/nowa-kalloy-uno-31-6-400-mm-314g-xc-mtb-zacisk-i3662492229.html zostanie jeszcze na porządne opony i kierownicę. co i w jakiej kolejności wymieniać? 1. opony (np Przód Schwalbe Nobby Nic 29x2.25 Tył Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 w wersji performance masz kompromis pomiędzy wagą wytrzymałościa a ceną) 2. koła ( w fabrycznych są dobre mocne oczkowane obręcze -to ważne przy Twojej wadze, ale piasty warto zmienić na porządne i mocne np DTSwiss 350, a jak budżet pozwoli to obręcze na szersze np I23) 3. kierownica (min 680cm) 4. napęd (lepszy łańcuch i kaseta, lekka , sztywna, mocna korba ) 5. amortyzator. ( wymiana na powietrzny) No i masz zajęcie na parę zimowych wieczorów Edytowane 3 Listopada 2013 przez Teodoryk
rybciasum Napisano 3 Listopada 2013 Napisano 3 Listopada 2013 1. opony (np Przód Schwalbe Nobby Nic 29x2.25 Tył Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 w wersji performance masz kompromis pomiędzy wagą wytrzymałościa a ceną) Tak, a okazuje się, że kolega do lasu zajeżdża sporadycznie i raczej jest to tułanie po lasach, resztę spędza na asfalcie i zajedzie NN w 1000km
jopek Napisano 4 Listopada 2013 Autor Napisano 4 Listopada 2013 W przyszłym roku planuję start w mistrzostwach Wielkopolski, więc chyba będę musiał rozbić skarbonke i wymienić to co podał Teodoryk.
rybciasum Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Wg. mnie nobby nic na jazde po płaskiej Wielkopolsce to trochę przesada, race king czy nawet ten rapid rob spokojnie wystarczy...
Teodoryk Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Racja , ale też pomyślałem że warto troszkę koła odchudzić, bo tu każdy gram mniej jest bardzo mocno odczuwalny, w końcu to masa rotowana. rapid rob -790g rapid rob -790g suma 1580g Racing Ralf perf 610g Nobby Nic perf 645g suma 1255g mamy więc 325g zrzucone z kół, moim zdaniem warto.
jasinski21444 Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Race King mimo że mieszkam w wielkopolsce to nie był dla mnie wystarczający , na większych bardziej stromych podjazdach koło buksowało. Polecam zainwestować w saguaro - zaista oponka
Jechan Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Może i dobra ale wagą nie grzeszy Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
rybciasum Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Jak Ci tak zależy na wadze to weź Flyweighta
Jechan Napisano 4 Listopada 2013 Napisano 4 Listopada 2013 Flyweight to nie opona uniwersalna a o takiej tu rozmawiamy Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
potlekuc Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Dobra, ja się na tym kompletnie nie znam, ale zaciekawiła mnie jedna rzecz. Jak odnosi się zmniejszenie masy roweru dzięki oponom o 300g do masy zawodnika w okolicach 100kg? Czy zawodnik nie traci przypadkiem więcej masy podczas samego wyścigu? Czy kupowanie części pod ich ciężar a nie wytrzymałość ma w ogóle sens w tym wypadku? Bo tak na pierwszy rzut oka wydaje się, że łatwiej zrzucić samemu kilogram czy dwa niż walczyć z rowerem
Teodoryk Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) Dobra, ja się na tym kompletnie nie znam, Każdy jeden gram w masie rotującej jest bardzo mocno odczuwalny.(podjazdy , przyspieszenia itd) im dalej od osi obrotu tym bardziej. Tak więc 300g to bardzo duża różnica. Po prostu spróbuj, przejedź się choć 500m na 300g lżejszych kołach to pytać więcej nie będziesz. A potem jeszcze przejedź się na kilogram czy dwa lżejszym rowerze Ale na początek możesz mieć cięzka ramę , ciężkie piasty i tarcze, ale obręcze i opony powinny być tak lekkie jak to możliwe, biorąc pod uwagę teren, dystans i wagę rowerzysty. Bo oczywiście gdzieś jest granica funkcji wytrzymałośc/waga której przekraczać nie można. Nie proponuję ci wylajtowanych 300g obręczy i takowych opon, bo to tylko na pokaż na wadze się nadaje, a nie do jazdy Proponuję zrzucenie niepotrzebnej wagi bez straty wytrzymałości i tam gdzie jest ona najbardziej odczuwalna. Czytaj: mniej się będziesz męczyć na podjazdach, mniej przy ruszaniu i przyspieszaniu , więcej będziesz mieć radości z jazdy. Aha , a części kupujemy biorąc pod uwage i ciężar, wytrzymałość, i kulturę pracy. Z reguły im wyższa grupa, tym te parametry są znacznie lepsze. O ile w Acerze projektanci myśleli raczej tylko o wytrzymałości, to juz w XT pomyśleli o wadze kulturze pracy i wytrzymałości. Widzę niestety, że takie wydawałoby się oczywiste sprawy trzeba czasem napisać . Edytowane 6 Listopada 2013 przez Teodoryk
Rekomendowane odpowiedzi