Skocz do zawartości

[klocki] do shimano bl-m445


kamiljakistam

Rekomendowane odpowiedzi

Mklos a jakie to ma znaczenie ? Nie ma czegoś takiego jak tarcze pod klocki organiczne . Nawet mając tarczę z napisem "Resin Pad Only " możemy bez przeszkód używać klocków półmetalicznych i metalicznych . 

 

@autor

 

Tak będą pasować , gdy jeszcze miałem m445 to również miałem je zamontowane i działało to całkiem nieźle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żeby pewnego dnia nie doszło do zdziwienia jakiego doznał mój szwagier. Pojechał z Peugeotem Partnerem do serwisu. Samochód w miarę nowy, 90 tyś (dostał go jako nowy służbowy):

- Chyba już wypadało by już klocki zmienić.

Facet zajrzał, popatrzył..

- Panie! Tu tarcze są do wymiany a nie klocki.

Coś musi się zużywać podczas hamowania. Albo to będą klocki, albo tarcze. "Resin pads only" nie jest napisane bez powodu. Nie oznacza to, że rower nie będzie hamował, bo będzie hamował dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu czytałem na BikeRadar.com "zeznania" jednego z uczestników forum, o tym jak "spalił" tarcze "resin only" klockami metalicznymi. Powierzchnie stały się po prostu fioletowe. Jest to sensowne, gdyż klocki metaliczne generują dużo wyższą temperaturę, która powinna zostać oddana także do zacisku (vide radiatory w hamulcach XT, które są przystosowane do metalicznych klocków).

Przy półmetalikach może takiej "tragedii" nie będzie, ale należy się liczyć, że stosuje się twardsze (lub wielokrotnie twardsze - metaliki spiekane) klocki niż producent przewidział i trzeba przyjąć to całym dobrodziejstwem inwentarza, gdy używa się miękkich tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Każde tarcze da się "spalić" i szczerze mówiąc nie wiem czego ludzie się tego tak" boją i czym niby miałoby poskutkować to "spalenie". A ciepło generowane w czasie hamowania jest takie samo w przypadku każdej tarczy jeśli drogi hamowania są takie same. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z a2z lepiej brać metaliki (złote). U sb w aurigach (taki sam kształt klocków) hamowanie bardzo się poprawiło w stosunku do oryginalnych tektro. Na razie mają 3500 km, a nie zużyła się nawet połowa :). Ich największą wadą jest cena - ok. 60zł


dokładnie te u tego samego sprzedawcy http://allegro.pl/klocki-a2z-metaliczne-shimano-deore-575-525-475-i3655251076.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@CMIK, Skoro zwiększasz twardość klocka n-krotnie, energię trzeba gdzieś wytracić. Albo pójdzie w temperaturę, albo w zużycie materiału tarczy - innych możliwości nie ma.

Co do samego "spalenia" (przegrzania) to może dojść do przenoszenia materiału klocka na tarczę lub deformacji - co może objawiać się drganiami podczas hamowania. Akurat tego bym się nie obawiał w przypadku klocków półmetralicznych, ale szybsze zużycie tarczy - jak najbardziej, bo nie wierzę w cuda, że tarcza pod klocki organiczne jest tak samo twarda jak ta stosowana przy metalikach/półmetalikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, tańsze tarcze są gorsze, ale hamowanie daje ciepło- nie ważne czym hamujesz, żeby zatrzymać rower z prędkości X na drodze Y metrów musisz wygenerować zawsze takie samo ciepło, przeniesienie materiału klocka na tarcze też jest ekwiwalentem ciepła. Kwestia klocków metalicznych jest taka, że hamując mocniej generują to ciepło w krótszym czasie, co skutkuje wyższą temperaturą, a dopiero ta może uszkodzić tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz teoretyzowania jeździłem/jeżdżę na różnych tarczach i mam swoje doświadczenia. Twoje Piksel podejście, czyli "nie zastanawiajmy się, tylko próbujmy" mi nie odpowiada, dobrze jest wiedzieć jak i dlaczego coś działa w ten czy inny sposób. W moim zawodzie Twoje podejście prowadzi wprost do prokuratury i sądu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@CMIK, Toteż napisałem, że uszkodzenia pod wpływem temperatury raczej przy półmetalikach bym się nie obawiał. Ale szybszego zużycia miękkiej tarczy - a i owszem. Ja mam tarcze RT-51, która po niecałych 3000 km zjadła klocek, ale sama nosi widoczne ślady zużycia. Akurat w przypadku RT-51 jestem w stanie uwierzyć, że "Resin pad only" to nie tylko marketing tylko prawda. A z tego co pamiętam M445 + RT-51 to był dość popularny zestaw. Obecnie jeżdżę na noname'owych zamiennikach półmetalikach właśnie (tył), ale nie mogę nic powiedzieć (~500km) na temat zużycia tej tarczy, bo nie zwróciłem uwagi jak zużyta była, gdy klocki wymieniałem.

Mi to rybka, że tarcza zużyje się szybciej, bo kosztuje nic. W takich przypadkach warto jednak zaznaczyć, że w przypadku takiej tarczy to nie ma nic za darmo - żeby potem nie było ewentualnej pretensji, że klocek przeżył tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...