Skocz do zawartości

[rower] XC do 14k pln


Nash13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, do tej pory ograniczalem sie do czytania watkow. Jestem pod wielkim wrazeniem wiedzy Was tutaj wiec postanowilem poprosic o rade/ pomoc (jak w temacie). Szukam roweru, ktorego przeznaczeniem bedzie 40% jazdy w terenie ( korzenie, kamlory, zwir, waskie sciezki), reszta to szutry i asfalt po polowie. Mieszkam w Szwajcarii, w gory mam 20 minut, takze wazne by rower byl stabilny i dawal poczucie bezpieczenstwa przy dosc szybkich zjazdach oraz dosc wygodny we wspinaczce. Jedyne wymaganie to full susp, rama aluminowa no i dobrze by nie przekroczyl ceny 14tys pln. Mam180cm, waga 80kg, budowa normalna. Dziekuje z gory za pomocm pozdrawiam forumowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składak wchodzi w grę czy gotowa konstrukcja ? Full domyślam się bardziej w rodzaju Scott Spark niż coś AM/Enduro ?

Full bardziej w kierunku trail czyli chyba ten nowy Spark spelnia to zalozenie. Aha i raczej gotowa konstrukcja choc nie wykluczam z gory skladakow, dzieki Edytowane przez Nash13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czemu nie carbon?

Nigdy nie mialem carbonu ale to zadne wytlumaczenie. Slyszalem ze jednak istnieje ryzyko rozsypania sie ramy przy upadku na kamien? Nie chce powielac niesprawdzonych plotek, kolega ktory jezdzi troche w maratonach mtb tez odradzal wlasnie z powodu mniejszej trwalosci... Jest tak..?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carbon nie jest problemem, za lekko ponad budżet masz np pięknego karbonowego lapierre http://www.porebarowery.pl/main/product/5435,XR-729-2013,page:1 . Jest też wspomniany wcześniej Spark http://www.erowery.pl/p/9247/rowery-2013-scott-2013-spark-29-gorskie/rower-scott-spark-910-model-2013/m/44863

Edytowane przez Johnny88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim wzroście i tych "wąskich ścieżkach" oraz przy upodobaniu sobie podjazdów nie powinieneś moim zdaniem kupować koła 29" a 27,5". W kwestii carbonu kolega delikatnie to ujmując mija się z prawdą. Coś w ten deseń na alu ramie i pełnym XTR https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3274#tab-reiter2
 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim wzroście i tych "wąskich ścieżkach" oraz przy upodobaniu sobie podjazdów nie powinieneś moim zdaniem kupować koła 29" a 27,5". W kwestii carbonu kolega delikatnie to ujmując mija się z prawdą.

 

Dlugo myslalem nad kolami, doszedlem do wniosku ze ten rower ma rowniez dawac duzo przyjemnosci podczas dlugich wypraw na szutro/ asfaltowych szlakach. Nie jezdze enduro, lekko moze w strone trailu, nie potrzebuje skoku wiekszego niz 120, nie jezdze ekstremalnie w waskich zakretach, nie potrzebuje ekstrmalnej zwrotnosci czy przyspieszenia. Raczej postawilem na duzo wieksza wygode na wlasnie szutrach i asfalcie kosztem zwrotnosci...bardzo fajny ten Canyon

Takze mamy

1. Scott Spark, 14k pln, carbon

2. Specialized Epic Comp, 12k pln, allu

3. Lapierre XR 729, 15k pln, carbon

4. Canyon Nerve 9, 14k pln, allu (26" wheel)

 

Co jeszcze wpada Wam do glowy? Dzieki za dotychczasowe propozycje

Edytowane przez Nash13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co Ci chodzi więc rozważ coś w kierunki HT tylko z tylnym zawieszeniem; http://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Lapierre/X-Control-629,12076#product-specs - do takich zastosowań absolutnie wystarczający albo droższa propozycja http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3235#tab-reiter2.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim wzroście i tych "wąskich ścieżkach" oraz przy upodobaniu sobie podjazdów nie powinieneś moim zdaniem kupować koła 29" a 27,5". W kwestii carbonu kolega delikatnie to ujmując mija się z prawdą. Coś w ten deseń na alu ramie i pełnym XTR https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3274#tab-reiter2

 

 

Dzieki Bartek, na ten moment trudno znalezc rower z lepszym osprzetem niz ten Canyon Nerve 9.0 SL w tej cenie. Mam tylko jeden problem z nim, nie znam nikogo kto nim jezdzi a jednak wolalbym przymierzyc, Na stronie Canyon jest dosc rozbudowana funkcja dopasowania wielkosci ramy do warunkow budowy ciala, pytanie na ile jest ona trafna. Nigdy nie kupowalem roweru bez przymiarki stad pewne watpliwosci ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie problemem jest juz dostepność ram alu plus napęd w lepszej specyfikacji. Aczkolwiek coś takiego jeszcze w tej cenie można kupić:

http://pivotcycles.com/bikes/detail/6

trochę inna bajka jeśli chodzi o zawieszenie...

Dla mnie to jednak bajka. Miałem ramę z tym systemem i moim zdaniem nie powala "na biust" tak jak dobry damper zamontowany w ramach z innym typem zawieszenia. Kopie mimo że piszą że nie kopie i buja mimo że ma nie bujać. Nie znaczy to że nie robi dobrego wrażenia ale na pewno nie lepsze niż np czterozawias. Ale ja może mało wrażliwy jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wiesz że tak naprawdę każdy zawias kopie i buja bo inaczej nie byłby zawiasem. Konstrukcja w Pivocie jak i kilku innych firmach korzystających z tego samego rozwiązania pozwala jednak lepiej wykorzystać potencjał tylnego zawieszenia, a że tez nie jest idealne to wiadomo. Zaletą 429 jest fakt że rama była od początku konstruowana jako alu więc tez i pod ten materiał jest zaprojektowana, co jednak nie tłumaczy że jest dużo droższa niż inne też dobre konstrukcje robione z węgla. No ale autor chce alu, w węglu do ścigania miałbym innego faworyta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbon nie jest do ścigania się tylko do budowy ram. Rama jest częścią roweru. Na rowerze można zwyczajnie jeździć, na karbonowym też się da, to nie jest świędokradztwo. Karbon to taki sam materiał jak każdy inny, tylko pozwala projektantowi na swobodniejsze myślenie. Gdybym miał wydać 14 tysięcy na rower wolałbym coś ładnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbon nie jest do ścigania się tylko do budowy ram. Rama jest częścią roweru. Na rowerze można zwyczajnie jeździć, na karbonowym też się da, to nie jest świędokradztwo. Karbon to taki sam materiał jak każdy inny, tylko pozwala projektantowi na swobodniejsze myślenie. Gdybym miał wydać 14 tysięcy na rower wolałbym coś ładnego :)

Czyli karbon wlasnie? Co do Pivota powyzej, super trailowy rower, cenowo jednak znacznie powyzej budzetu w specyfikacji chociaz level lepszej niz XT Edytowane przez Nash13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 429 nie jest tani ale np złożenie bajka na ramie z linka poniżej pozwoliłoby mieć rower na np pełnym XTRrze i dobrych sztywnych kołach. I jak liczę na szybko to jeszcze parę złotych by zostało: 

http://www.jensonusa.com/Niner-Rip-9-Frame-2011

A z ładnych rowerów to np Tallboy Santy tylko że w tym wypadku 14k pln tez może okazac sie mało. Ale taka juz cena posiadania ładnej ramy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

 

1. jeżeli budżet to 14k to starczy spokojnie na Mach 429 http://www.horizonbikes.com/bikes/item/pivot-cycles/mach-429.html

 

2. jeżeli dołożysz 1k wyrwiesz też Mach 429 carbon. Jeżeli dobrze pogadasz, być może zmieścisz się w budżecie;

 

3. oczywiście nie będą to sprzęty full XTR/XX, ale po pierwsze tak wysoki osprzęt jest zbędny przy zastosowaniach, o których mówisz, a po drugie osprzęt ma to do siebie, że jest wymienny.  Innymi słowy możesz robić sukcesywny upgrade.

 

Ja tak zrobiłem ze swoim sprzętem, tj. wybrałem tylko najlepszy widelec/damper i zamówiłem najtańszy możliwy kit. Część szpeju przeniosłem potem z poprzedniego sprzętu, część sprzedałem - i wprawdzie na koniec sezonu - ale mam już rower w praktycznie docelowej konfiguracji.

 

4. przy takim założeniu możliwe jest zmieszczenie się w budżecie 14k praktycznie z każdym lepszym sprzętem.  Tyle że celowałbym raczej w butikowe firmy, bo raz że z ich dystrybutorzy są elastyczniejsi w rozmowach, a dwa że butik to butik.  Speców, Giantów, Treków itp. jest na pęczki, a ja wychodzę z założenia że za 14k warto już celować w coś co nie pojawia się na szlakach setkami. Ale to moje skrzywienie, możliwe że go nie masz ;)

 

5. co do zawiechy, jedyna prawda jest taka, że dobre zawieszenie to takie, które ci odpowiada.  Jeżeli to pierwszy full bardzo możliwe, że nawet nie zauważysz niuansów pracy.

 

Przy sporach na temat co jest lepsze zawsze polecam lekturę http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-2-28438/ i zawartą tam odpowiedź na pytanie, która zawiecha jest najlepsza.

 

6. 29er nie są gorsze w podjazdach niż rowery na mniejszych kołach.  Owszem dużą kichę nieco trudniej wprawić w ruch, ale raz że nie jest to różnica istotna, a dwa że duża kicha ma najlepszą trakcję, a mniejszy kąt najazdu sprawia, że łatwiej pokonywać przeszkody.  Często wystarczy wycelować i sprawnie pedałować.

 

7. przy wzroście 180 cm nie koncentrowałbym się tylko na 29.  27,5 może być równie dobrą opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt 2i reg forum!

Sol dziekuje za szczegolowa wypowiedz, odnoszac sie do kilku punktow z Twojej wypowiedzi

1. Budzet raczej nie przekraczalny, przynajmniej na tym etapie takze mysle, ze na carbon przyjdzie lepszy czas (a ten Pivot swietny ale to nie ta liga jeszcze dla mnie)

2. Aboslutnie zgadzam sie, ze nie warto umierac za segment xtr ( dobry xt to jednak poziom minimum)

3. Mialem w zyciu 1 wheelera, dwa treki, takze rzeczywiscie zastanawiam sie powaznie tym razem nad czyms bardziej niszowym, to pierwszy budzet powyzej 10tys jak i pierwszy jak zauwazyles full dla mnie (dzieki za bardzo dobry link z opracowaniem na ten temat)

Na ten moment w gre wchodza Canyon Nerve AL 9, Lux CF, Lappiere X Control, Santa Cruz Tallboy

4. Probowalem juz kol 29'i bardzo mi podpasowaly, ale 27.5 jest absolutnie w grze

Dzieki i pozdrawiam

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nerve AL z kolekcji 2014 (czyli ten, który jest obecnie na stronie) ma koła 27,5 cala.

 

Co do przymiarek rowerów Canyon - rowery testowe na na imprezy dostaniemy dopiero wiosną, postaramy pojawić się z nimi na wybranych imprezach rowerowych. Co do doboru rozmiaru - nasz kalkulator na stronie koncentruje się głównie na długości nóg ale generalnie podaje dobre wyniki. W razie wątpliwości pisz na poland@canyon.com. Tu też możesz pytać o geometrę, porównania z innymi modelami itp.

 

Dwie ważne sprawy:

- w każdej chwili możesz zrezygnować z zamówienia. Oczywiście będzie nam przykro ale nie ma tu żadnych konsekwencji.

- w ciągu 30 dni od otrzymania roweru możesz go zwrócić lub wymienić rozmiar na inny bez dodatkowych kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ogólnie  polecam Sparka, w wersji 26calowej prowadzi się genialnie, naprawdę można na nim poszaleć, to bardzo uniwersalny rower, myślę wydanie z kołem 27,5 nie powinien mu dużo ustępować w kwestii zwrotności.

Jeśli chodzi o 29 to już trochę inna bajka, osobiście nie widzę sensu kupowanie fulla 29, stabilny i komfortowy ale zamulacz - ciężki i nieco tępy w prowadzeniu, szukałbym hardtaila jeśli już. 

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...