Skocz do zawartości

[9000-10000] hardtail 29'' do maratonow


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

lepszy osprzet,alu jest najlepsze :)

 

Czemu najlepsze? Z jednej strony boje sie troche ze o jakis kamien ten carbon rozwale, z drugiej wydaje mi sie ze osprzet moze byc gorszy bo i tak sie wymieni jak sie zuzyje :)

Napisano

Widzę, że znowu rosną mity o carbonie... Jezu...  

Zacznijmy od jednej sprawy, to nie osprzęt robi rower, tyko rama, jak powiesisz XTRa/XXa na kiepskiej ramie, to wcale nie sprawi że na ramie będzie się dobrze jeździło. Carbon pęknie od uderzenia w kamień, no proszę, to według tej teorii moja rama od prawie ponad roku powinna być połamana, nie jest. 

Nie znoszę teoretyzowania, panie Bajkowiec miałeś kiedyś ramę z carbonu? Ja mam, znajomi mają i NIC się nie dzieje. Alu to kiepski materiał do produkcji ram, jedyny jego plus jest taki, że jest tani. 

Przy takim budżecie wyłącznie carbon, nie ma co się bać, to nie lata 90, gdzie dopiero zaczynano z nim eksperymentować. 

Napisano

Aluminium jest najlepsze, np do zrobienia turystycznego zestawu miska + sztućce.

 

A tak na poważnie - sercem roweru jest rama. Jeśli rower który kupisz ma być "ostateczny" - wtedy komponenty są tak samo ważne jak rama. Jeśli rower jest bazą do rozbudowy - to przy wyborze powinno się kierować jakością ramy. 

Dyskusji karbon vs alu było bardzo wiele. 

Napisano

Aluminium jest najlepsze, np do zrobienia turystycznego zestawu miska + sztućce.

 

A tak na poważnie - sercem roweru jest rama. Jeśli rower który kupisz ma być "ostateczny" - wtedy komponenty są tak samo ważne jak rama. Jeśli rower jest bazą do rozbudowy - to przy wyborze powinno się kierować jakością ramy. 

Dyskusji karbon vs alu było bardzo wiele. 

 

Ale do scigania carbon chyba lepszy? Przynam, ze jestem nieco zdezorientowany dyskusjami alu vs carbon. Moja jedyna obawa jest taka, że przy jakiejś kraksie połamię tą ramę - w końcu rower nie będzie miał lekko.

Napisano

Każdą ramę możesz połamać więc tu nie ma nad czym dywagować. Poza tym w takich pieniądzach dostać idzie maszynę z bardzo porządnymi widłami i osprzętem klasy XT więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym gorszym osprzętem. Kolejną sprawą w przypadku ścigania i naprawdę ostrej jazdy jest fakt, że rama nie koniecznie musi być ewentualnym problemem a może nim być reszta, która może tak samo zaboleć finansowo.

 

Niektóre miejsca w przypadku uszkodzenia ramy z carbonu daje się z powodzeniem zreanimować.
 

Napisano

Każdą ramę możesz połamać więc tu nie ma nad czym dywagować. Poza tym w takich pieniądzach dostać idzie maszynę z bardzo porządnymi widłami i osprzętem klasy XT więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym gorszym osprzętem. Kolejną sprawą w przypadku ścigania i naprawdę ostrej jazdy jest fakt, że rama nie koniecznie musi być ewentualnym problemem a może nim być reszta, która może tak samo zaboleć finansowo.

 

Niektóre miejsca w przypadku uszkodzenia ramy z carbonu daje się z powodzeniem zreanimować.

 

 

Dzięki za opinię, jeśli chodzi o osprzęt to właściwie miałem na myśli koła :)

 

A konkretenie to wybieram pomiędzy dwoma modelami (stąd temat - alu czy carbon, osprzęt czy rama):

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_7

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9

 

Kusi mnie jeszcze:

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8 :)

Napisano

Dzięki za opinię, jeśli chodzi o osprzęt to właściwie miałem na myśli koła :)

 

A konkretenie to wybieram pomiędzy dwoma modelami (stąd temat - alu czy carbon, osprzęt czy rama):

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_7

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9

 

Kusi mnie jeszcze:

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8 :)

 

 

aluminiowy Trek Superfly 9 kosztuje w helmutowie 1999 ojro i tez mi chodzi po głowie..pełne XT,sztywne osie ,SID,geometria ok,wieczysta gwarancja na ramę .. hmm

 

Według goscia z youtube waży 11.5 kg  http://www.youtube.com/watch?v=HMKg6XTD3X8

 

Tylko koła X1800 mają tylną piastę w systemie pawl zamiast star rache ale za te pieniądze...

 

http://www.trekbikes.com/de/de/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9/#

Napisano

Nie obawiaj się karbonu. Rok czasu jeżdżę na karbonowej ramie i nic dziwnego się z nią nie dzieje Trochę lakieru zdartego na górnej ramie od manetki, hak raz dostał cios że przerzutka o 4 biegi zmieniła położenie, dało radę nawet ręcznie wyprostować. Żeby cokolwiek pękło musiałbyś zrobić coś takiego że nawet aluminiowa rama by pękła.

 

W tej kwocie składałbym coś samemu, do 2,5 tys kupisz ramę, np teraz na allegro jest fajny karbonowy focus, kolejne 2,5 tys na kompletną grupę xt z hamulcami, 2 tys koła + opony, 1,5 tys za amortyzator i zostaje 1,5 tys na rurki i pierdoły, siodło, chwyty, suport. 

 

Już wtedy wiesz że masz konkretny sprzęt który dopasujesz pod siebie. O kupnie gotowego roweru myślałbym jeśli znajdziesz jakąś dobrą przecenę bo producenci zazwyczaj dają wysokie ceny za ramy a oszczędzają tam gdzie się nie patrzy, czyli na kołach, oponach i rurkach które nabijają nawet kilogram zbędnej wagi.

Napisano

Masz kilka opcji, mozesz skladać od 0. Możesz też poszukac już docelowej maszyny w której niewiele będzie trzeba wymieniać, czyli już z przedzialu cenowego o ktorym piszesz, lub wybrac coś pośredniego np za 6-7 tys, część częśći typu kola itp zmienic na lepsze, a to co dostałeś w standardzie sprzedać. Np Canyon 6.9 CF SL http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169

za 7,7tys zmiana kol, zmiana kasety. Dodatkowo latwym sposobem mozna zbic wiecej wagi, siodlo, gripy, opony i masz juz kolo 10.3-10.4kg (z pedałami) za ~10k zl. Gdyby to bylo niewystarczajace, to mozna zejść jeszcze sporo na sztycy (wazy cos kolo 300g).

 

Z docelowego przedziału, czyli bez zbyt  wielu zmian mozesz miec np bardzo spójnie wyposażonego Bullsa - zerknij http://www.bulls.de/bikes/show/black-adder-29/

za 10k zl masz maszynę z pełnym XT, rama carbon, lekki koła na obręczach Crest. Jedyne "ale" to brak sztywnych osi i dosc dlugie tylne widelki.

Napisano

Miałem dzisiaj okazję przejechać się w terenie na carbonowym Treku 9.6, pierwszy raz jechałem na ramie nie alu - może nie zauważyłem jakichś magicznych właściwości amortyzujących, jednak czuć że rama pracuje na nierównosciach (co bardzo mi się spodobało). Więc będzie carbon, co do marki roweru dziękuję za ciekawe sugestie, mam w czym wybierać :)

Napisano

Gdzie sie Tobie udało dosiąść Treka Superfly  9.6 carbon 2014? Wszędzie mówią ,że dopiero dostawy w Grudniu?

 

Sklep mybike.pl w Warszawie, rower testowy.

Napisano

Zapytaj ich jak rozpatrują potencjalne reklamacje na łożyska suportu :) Jestem ciekaw co Ci odpowiedzą. Jak już się dowiesz to daj znać na pw jeśli możesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...