kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Witam jakiś czas temu przesiadłem się na hamulce hydrauliczne i przy okazji zmeniłem tarcze na lżejsze. Teraz mam hamulce SLX oraz tarcze Avid 160. Niestety pojawił się problem w regulacji gdyż klocki są za blisko siebie i tarcza ledwo wchodzi między klocki nie mam możliwości ustawiania bez ocierania. Metoda poluzowania srób i zacisnięcia klamki nie pomaga. Na hydraulikach jeszcze się nie znam bo dopiero zaczynam przygodę, poczytałem trochę ale nie jestem pewien czy to za duża ilość płynu w układzie. Proszę o radę i pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę . Hamulce kupiłem używane i z tego co widzę to okładzin jest jest dużo. Ale ciężko mi powiedzieć czy hamulce są dobrze odpowietrzone bo na tym się nie znam. Pewnie w poniedziałek podejdę do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centek Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę . Kolega pisze ze ma tarcze z Avida a hample SLX. Polecam rozepchnąć nieco klocki jakimś klinem. Jeśli nie masz fabrycznego plastikowego rozpieraka, to można np grubym nożem - ja używam bagnetu wojska polskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Mam takie dwie plastikowe blokady. Ale jak wcześniej próbowałem rozepchnąć to wraca do normy po hamowaniu, co w sumie jest logiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 O kurczę xD Źle przeczytałem Podejdź może do tego serwisu to rozkminią to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Możliwe że masz za dużo płynu w układzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Z tylnym hamulcem poradziłem sobie poprzez dodanie milimetrowej podkladki pomiędzy ramę a adapter, z przodu jako tako się udało. Na razie wszystko na sucho, sądze, że pod obciążeniem będzie problem. Niestety przesiadka na hydraulikik wymaga innych umiejętnośći regulacji. Miałem wcześniej mechaniki i potafiłem je wyregulować idealnie twarda klamka, minimalne odstępy między klockami i tarczami i żadnego ocierania. Boje się, że będzie do spory orzech do zgryzienia bo nie cierpię tego odgłosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 nie rozumiem jak podkładka miedzy ramą a adapterem ci pomogła na ocieranie klocków o tarcz?? Spuść trochę płynu. rozepchnij na maksa tłoczki - oba powinny się całkowicie schować w "obudowie" i wtedy uzupełnij płn. Jest jeszcze możliwość że tłoczki się tobie nie cofają bo się zapiekły. no i ewentualnie krzywe tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Pomogły ponieważ odległośc klocków nie była równa po obu stronach. Wcześniej nie miałem z tym problemu bo w mechanikach można było regulować dwa klocki osobno. Teraz hamulce po serwisie są odpowietrzone i działają jak należy podkładka została. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Ale tu jeśli masz różne odległości klocków od tarczy to regulujesz to przesuwając zacisk przy poluzowanych śrubach mocujących a nie dodając podkładki. Stąd metoda wciśnięcia klamek przy odkręconych śrubach. Ale możesz to zrobić bez wciskania klamki i ustawić zacisk tak by tarcz była po środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Sęk w tym, że po maksymalnym wysiunięciu zacisku i tak obcierało. No gdyby nie była potrzebna podkładka t]o bym jej tam nie dał. A metode która opisałeś znam, ale i tak wole ręcznie idealnie ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Czy kupiles hamulce nowe czy uzywane? Tloczki cofaja sie po puszczeniu klamki? Sprezynka jest dobra i mocno rozpycha klocki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 ja też obstawiałem że tłoczki mogą być zapieczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Działają bardzo dobrze po odpowietrzeniu. Rama była kiedyś u piaskowania i malowania więc milimetr w tym miejsciu mógł się zmienic. Poradziłem sobie na patencie całe szczęście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.