Michaster Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Witam Na wstepie powiem ,ze znalazlem podobny temat tutaj na forum jednak uzytkownik mial troche inne cele i preferencje niz ja. Po krotce, nie ma znaczenia czy sie oplaca go ulepszac czy nie , bo w gre nie wchodzi zakup nowego roweru. Rower to dokladnie ten model http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/792/Centurion.Backfire.40/ Teraz o co chodzi, trenuje amatorsko triathlon mam w garazu rower szosowy jednak w przyszlym sezonie chcialbym wziasc udzial w zawodach crosstriathlonowych z udzialem rowerow MTB. Rower bedzie potrzebny do scigania w terenie to glowne zalozenie. Nie znam sie na rowerach MTB i stad moje pytanie co zmienic: 1. Ilosc przelozen 8/9 a moze 10? 2. Koła? 3. Hamulce tarczowe? 4. Korba tutaj koniecznie ta wydaje mi sie miekka strasznie 5. Inne pomysly? Czy w MTB mozna laczyc tez grupy i beda one ze soba wspolgrac tzn np. manetka 9 rzedowa Alivio z przerztka tylna 9 rzedowa deore? Jednym slowem co zmienic zeby ten rower przetrwal trudy wyscigow i zeby jazda nim stala sie przyjemniejsza. Bo teraz jest troche topornie a zmiana biegow w porownaniu do mojej Ultegry to jest jakies szarpanie W co iwestowac zeby byl efekt. Pozdrawiam
mklos1 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 5. Inne pomysly? Zmiany, których oczekujesz są zbyt głębokie. Lepiej sprzedać i kupić nowy. To co zaproponowałeś, to budowa roweru praktycznie od postaw na bazie bieżącej ramy, co jest średnio opłacalne, gdyż oszczędność jest nieduża.
michael26 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 ja też mam centurion backfire 40 tylko ładniejszy kolor (zobacz mój garaż) i żeby porządnie go podpasować pod siebie wydałem 1500zł (amorek, korba, hydraulik przód, koło i sporo innych rzeczy) więc jak chcesz brać udział w zawodach to szykuj sie na wydatek minimum 1500zeta
mklos1 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o zawody, to sprzętem "entry level" jest Deore. Na Alivio też pewnie da się pojechać...
Michaster Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Zmiany, których oczekujesz są zbyt głębokie. Lepiej sprzedać i kupić nowy. To co zaproponowałeś, to budowa roweru praktycznie od postaw na bazie bieżącej ramy, co jest średnio opłacalne, gdyż oszczędność jest nieduża. Tak jak wspomnialem nie wchodzi w gre nowy rower, jesli ma zostac sama rama to ok mi to pasi. Co z laczeniem roznych grup ale tych samych przelozen? Jak to jest z halmulcami tarczowymi musze wymienic tez kola zebym mogl je zamontowac? Chodzi mi o zmiane tego roweru, licze sie z kosztami. Co za korbe? Kazda 175mm bedzie pasowac?
michael26 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Alivio fc 430 octalink , ile masz wzrostu (długość korby) ? DO hamplów tarczowych potrzebujesz zmiany piast, ja wolałem zmienić całe koło (względy estetyczne )
Michaster Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Alivio fc 430 octalink , ile masz wzrostu (długość korby) ? DO hamplów tarczowych potrzebujesz zmiany piast, ja wolałem zmienić całe koło (względy estetyczne ) Mam 175cm wzrostu. A co z tym laczeniem grup?
michael26 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 bierz 175mm, większa dźwignia - większe siły przenoszone na korbe - większe odejście Grupy można spokojnie łączyć, jednak sensowne minimum to Alivio i nie cytuj postów wyżej bo ostrzeżenie dostaniesz zaraz
Michaster Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Ok moj blad , ta korba nawet w atrakcyjnej cenie. A jeszcze jedno pytanie przyszlo mi do glowy jezeli chodzi o kola czym sie tutaj kierowac waga? jest mocno istotna? Do jakiej wagi szukac kol?
mklos1 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 @@Michaster, Składałem już rower od zera - i mówię. Nie kalkuluje się zupełnie. Nie da się zrobić tak, ze wszystkie komponenty kupić w jednym lub w dwóch miejscach. W danym sklepie jedna rzecz jest tania, druga droga i tak przesyłki pożerają oszczędności. Jak uda się dobrze rozegrać temat, to oszczędzisz ze 200 PLN w stosunku do ceny rynkowej (są promocje obecnie). Opłaca się składać jedynie rowery wysokobudżetowe, bo tak koszty wysyłki są niewielkie w porównaniu z cenami części. Ale skoro chcesz, to nie będę naciskał. Moja propozycja: 1) Napęd na bazie full Alivio lub mieszane z Deore. 9-rzędowy. 10-tka będzie za droga. 2) Hamulce koniecznie hydraulicznie, podstawowe Shimano M446. 3) Amor minimum SR Suntour Raidon. 4) Koła na bazie piast Novateca. Jak chcesz jeździć w cięższych warunkach to może jednak piasty Shimano, bo są na kulkach i będą łatwiejsze w czyszczeniu w przypadku nurkowania w błocie.
Michaster Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Zdaje sobie sprawe ,ze nie zaoszczedze na tym. Skladalem rower szosowy. Ale jest kilka innych powodow dla ktorych ten obecny musi zostac Skalkuluje wasze propozycje i poszukam czegos. A rynek wtorny czesci, co sadzicie wyzsza polka ale uzywane? Nie widze gdzie sie edytuje wiec dopisze pytania 1. Jak duze tarcze 180 czy 160? 2. Co za koła polecacie pod tarcze? Na co zwracac uwage? Oprocz wspomnianych piast? Waga do ilu 2kg?
mklos1 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Add 1) Jeżeli nie będziesz szczególnie intensywnie użytkował hamulców, to 160mm wystarczą w zupełności. Mi się jeszcze nie udało przegrzać hamulców, ani nie zauważyłem szczególnie dużego spadku skuteczności na ciepłych tarczach. Add 2) Chociażby takie: http://allegro.pl/kola-czarne-700c-29er-deore-m525-6-srub-v-brake-i3660094688.html
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Ok, jeszcze raz dzieki za odpowiedz. Wynalazlem taki amorek warto ? http://allegro.pl/suntour-epicon-x2-rlr-100mm-powietrzny-26-i3659138402.html czy lepiej tego raidona ? A hamulce to przod i tyl tarcza czy tylko do przodu?
mklos1 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Epicon'a bym wziął, ale nowego. Tarcze zarówno na przód i tył.
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 A takie kola? W tej cenie znajde cos lepszego? Nie koniecznie nowego. http://allegro.pl/show_item.php?item=3669485408 Dodam ze waze 82 Kg, na sezon startowy do 78-75 chcialbym zbic. Jeszcze do zobaczenia taki amorek http://allegro.pl/show_item.php?item=3670118489 warto zamiast raidona? Troche mecze ale szukam alternatyw nie koniecznie nowych. Pozdrawiam
michael26 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Amorek będzie miał za małą sztywność pod Tobą. Lepiej tańsze koła ale za to sporo lepszy amorek
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 No to popatrze za innym amorkiem a kola ok? Bo wagowo prezentuja sie super
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Panowie a jaki suport pod ta korbe Alivio Octalink, suport pod octalink jakis to jest specjalny? Co jest za roznica pomiedzy takim Octalinkiem a innymi?
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Ok zakupy prawie zakonczone zdecydowalem sie na : 1. Przerzutka tyl Deore XT 9s 2. Przerzutka przod Deore XT 9s 3. Korba Shimano Deore FC-M590 4. Hamulce Shimano BR-M445 5.Amortyzator Raidon 100mm 6. Kaseta + łancuch Deore 9s Zostaly jeszcze manetki najprawdopodobniej beda to Alivio + koła i tarcze, koła mysle ze beda to te DT ktore podalem wyzej. Ogolny koszt modyfikacji okolo 1700 zł . Jak juz rower bedzie zlozony to dam znac jak to sie wszystko prezentuje i sprawdza w terenie. Jakies sugestie propozycje?
michael26 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 z przodu daj przerzutke podstawową deorke za to na przód hampel daj lepszy shimano deore m596 Aa, no i amortyzator najlepiej Raidon Air,a ja od siebie polecam Ci szukanie jakiejś niekatowanej używki. Do ok 600zł spokojnie wyrwiesz coś fajnego i sporo lepszego od raidona I łańcuch connex 800 lub 808
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Elementy wymienione numerycznie juz zakupione wiec jedynie pozostaje mozliwosc zmian w tarczach, kolach i manetkach
beardman Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Ja bym się poważnie zastanowił nad lepszymi manetkami. Zestawiając osprzęt deore/deore xt z manetkami alivio wg nic nie zyskujesz na lepszym osprzęcie. Choć z drugiej strony nie znam nowych manetek alivio, więc może nie mam racji...
Michaster Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Tutaj jest sprawa otwarta wiec jezeli rzeczywiscie ma to znaczenie porozgladam sie za manetkami conajmniej Deore. Mecza mnie jeszcze te kola, moze tutaj cos doradzicie tak do 1 tys. Nowe lub uzywane czego szukac fajna waga do startow i treningow? Jezeli beda tansze warte zainteresowania to oczywiscie jak najbardziej rozpatrze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.