Skocz do zawartości

[Upgrade] Centurion Backfire 40


Michaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na wstepie powiem ,ze znalazlem podobny temat tutaj na forum jednak uzytkownik mial troche inne cele i preferencje niz ja.

Po krotce, nie ma znaczenia czy sie oplaca go ulepszac czy nie ,  bo w gre nie wchodzi zakup nowego roweru.

 

Rower to dokladnie ten model http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/792/Centurion.Backfire.40/

 

 

Teraz o co chodzi, trenuje amatorsko triathlon mam w garazu rower szosowy jednak w przyszlym sezonie chcialbym wziasc udzial w zawodach crosstriathlonowych z udzialem rowerow MTB. Rower bedzie potrzebny do scigania w terenie to glowne zalozenie. Nie znam sie na rowerach MTB i stad moje pytanie co zmienic:

 

1. Ilosc przelozen 8/9 a moze 10?

2. Koła?

3. Hamulce tarczowe?

4. Korba tutaj koniecznie ta wydaje mi sie miekka strasznie

5. Inne pomysly?

 

Czy w MTB mozna laczyc tez grupy i beda one ze soba wspolgrac tzn np. manetka 9 rzedowa Alivio z przerztka tylna 9 rzedowa deore?

 

 

Jednym slowem co zmienic zeby ten rower przetrwal trudy wyscigow i zeby jazda nim stala sie przyjemniejsza. Bo teraz jest troche topornie a zmiana biegow w porownaniu do mojej Ultegry to jest jakies szarpanie :)

 

W co iwestowac zeby byl efekt.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

 

 

5. Inne pomysly?

 

Zmiany, których oczekujesz są zbyt głębokie. Lepiej sprzedać i kupić nowy. To co zaproponowałeś, to budowa roweru praktycznie od postaw na bazie bieżącej ramy, co jest średnio opłacalne, gdyż oszczędność jest nieduża.

Napisano

ja też mam centurion backfire 40 tylko ładniejszy kolor :D  (zobacz mój garaż) i żeby porządnie go podpasować pod siebie wydałem 1500zł (amorek, korba, hydraulik przód, koło i sporo innych rzeczy) więc jak chcesz brać udział w zawodach to szykuj sie na wydatek minimum 1500zeta  ;)

Napisano

Zmiany, których oczekujesz są zbyt głębokie. Lepiej sprzedać i kupić nowy. To co zaproponowałeś, to budowa roweru praktycznie od postaw na bazie bieżącej ramy, co jest średnio opłacalne, gdyż oszczędność jest nieduża.

Tak jak wspomnialem nie wchodzi w gre nowy rower, jesli ma zostac sama rama to ok mi to pasi. Co z laczeniem roznych grup ale tych samych przelozen?

Jak to jest z halmulcami tarczowymi musze wymienic tez kola zebym mogl je zamontowac?

Chodzi mi o zmiane tego roweru, licze sie z kosztami. Co za korbe? Kazda 175mm bedzie pasowac?

Napisano

Alivio fc 430 octalink , ile masz wzrostu (długość korby) ? DO hamplów tarczowych potrzebujesz zmiany piast, ja wolałem zmienić całe koło (względy estetyczne :D )

Napisano

Alivio fc 430 octalink , ile masz wzrostu (długość korby) ? DO hamplów tarczowych potrzebujesz zmiany piast, ja wolałem zmienić całe koło (względy estetyczne :D )

 

Mam 175cm wzrostu. A co z tym laczeniem grup?

Napisano

bierz 175mm, większa dźwignia - większe siły przenoszone na korbe - większe odejście :D Grupy można spokojnie łączyć, jednak sensowne minimum to Alivio 

i nie cytuj postów wyżej bo ostrzeżenie dostaniesz zaraz  :D

Napisano

Ok moj blad :), ta korba nawet w atrakcyjnej cenie. A jeszcze jedno pytanie przyszlo mi do glowy jezeli chodzi o kola czym sie tutaj kierowac waga? jest mocno istotna? Do jakiej wagi szukac kol?

Napisano

@@Michaster, Składałem już rower od zera - i mówię. Nie kalkuluje się zupełnie. Nie da się zrobić tak, ze wszystkie komponenty kupić w jednym lub w dwóch miejscach. W danym sklepie jedna rzecz jest tania, druga droga i tak przesyłki pożerają oszczędności.  Jak uda się dobrze rozegrać temat, to oszczędzisz ze 200 PLN w stosunku do ceny rynkowej (są promocje obecnie). Opłaca się składać jedynie rowery wysokobudżetowe, bo tak koszty wysyłki są niewielkie w porównaniu z cenami części. Ale skoro chcesz, to nie będę naciskał. Moja propozycja:

 

1) Napęd na bazie full Alivio lub mieszane z Deore. 9-rzędowy. 10-tka będzie za droga.

2) Hamulce koniecznie hydraulicznie, podstawowe Shimano M446.

3) Amor minimum SR Suntour Raidon.

4) Koła na bazie piast Novateca. Jak chcesz jeździć w cięższych warunkach to może jednak piasty Shimano, bo są na kulkach i będą łatwiejsze w czyszczeniu w przypadku nurkowania w błocie.

Napisano

Zdaje sobie sprawe ,ze nie zaoszczedze na tym. Skladalem rower szosowy. Ale jest kilka innych powodow dla ktorych ten obecny musi zostac :)

Skalkuluje wasze propozycje i poszukam czegos. A rynek wtorny czesci, co sadzicie wyzsza polka ale uzywane?


Nie widze gdzie sie edytuje wiec dopisze pytania

 

1. Jak duze tarcze 180 czy 160?

2. Co za koła polecacie pod tarcze? Na co zwracac uwage? Oprocz wspomnianych piast? Waga do ilu 2kg?

 

Napisano

Panowie a jaki suport pod ta korbe Alivio Octalink, suport pod octalink jakis to jest specjalny? Co jest za roznica pomiedzy takim Octalinkiem a innymi?

Napisano

Ok zakupy prawie zakonczone zdecydowalem sie na :

 

1. Przerzutka tyl Deore XT 9s

2. Przerzutka przod Deore XT 9s

3. Korba Shimano Deore FC-M590

4. Hamulce Shimano BR-M445

5.Amortyzator Raidon 100mm

6. Kaseta + łancuch Deore 9s

 

Zostaly jeszcze manetki najprawdopodobniej beda to Alivio + koła i tarcze, koła mysle ze beda to te DT ktore podalem wyzej. Ogolny koszt modyfikacji okolo 1700 zł . Jak juz rower bedzie zlozony to dam znac jak to sie wszystko prezentuje i sprawdza w terenie.

 

 

Jakies sugestie propozycje?

Napisano

z przodu daj przerzutke podstawową deorke za to na przód hampel daj lepszy shimano deore m596 ;) Aa, no i amortyzator najlepiej Raidon Air,a ja od siebie polecam Ci szukanie jakiejś niekatowanej używki. Do ok 600zł spokojnie wyrwiesz coś fajnego i sporo lepszego od raidona :) I łańcuch connex 800 lub 808 

Napisano

Ja bym się poważnie zastanowił nad lepszymi manetkami. Zestawiając osprzęt deore/deore xt z manetkami alivio wg nic nie zyskujesz na lepszym osprzęcie.

Choć z drugiej strony nie znam nowych manetek alivio, więc może nie mam racji...

 

Napisano

Tutaj jest sprawa otwarta wiec jezeli rzeczywiscie ma to znaczenie porozgladam sie za manetkami conajmniej Deore. Mecza mnie jeszcze te kola, moze tutaj cos doradzicie tak do 1 tys. Nowe lub uzywane czego szukac fajna waga do startow i treningow? Jezeli beda tansze warte zainteresowania to oczywiscie jak najbardziej rozpatrze :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...