kkk2 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Witam Przez wielokrotną regulację, odkręcanie, dokręcanie zacisku hamulca zerwał mi się dolny gwint w amortyzatorze i nie jestem w stanie dokręcić zacisku. Biorę teraz trzy opcje pod uwagę w celu naprawy amortyzatora: 1. rozwiercenie gwintu i przegwintowanie na M7 - wady: ścianka zmniejszy się o 0,5mm co w przyszłości nie spowoduje wyłamania uchwytu zacisku, 2. nawiercenie trochę głębiej otworu i przegwintowanie M6 - wady: otwór można pogłębić zaledwie o jakieś 3-4 mm, więc nowy gwint też prędko może się zerwać, 3. użycie jakiegoś kleju do metalu w celu regeneracji gwintu Ewentualnie lekkie nawiercenie z pkt 2 + regeneracja klejem. Dodatkowo myślę nad wymianą tarczy na 160mm, by po zabiegu oszczędzać amortyzator - w 95% jeżdżę po asfalcie, więc spadek siły hamowania nie będzie dla mnie problemem. Ktoś coś takiego przerabiał już? W jaki sposób najlepiej to naprawić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baczek Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Istnieja zestawy naprawcze do gwintow. Rozwierca sie zerwany gwint na wiekszy, gwintuje i wstawia tulejke ktora w srodku ma mniejszy gwint. O tyle o ile sam zestaw jest drogi to polecam sprobowac zajrzec do jakiegos wiekszego zakladu slusarskiego. Zazwyczaj maja takie gadzety:) Wysłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Helicoil ... I zrobisz ponownie nominalny gwint. Wydaje mi się że to najlepszy sposób . W moim SID'zie mam urwane ostatnie 5 mm gwintu i jak będzie potrzeba to helicoil jest jedynym sposobem naprawy, który rozważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Czy ktoś być może wie ile może kosztować regeneracja gwintu w PM właśnie tą metodą HC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Sprawdz ile masz jeszcze gwintu bo czasem zerwane jet tylko 2-3 mm z przodu i wtedy mozesz uzyc lekko dluzszej sruby. Nowe adaptery i "dlugie" sruby sa troche krotkie po dodaniu podkladek. Jesli masz 180 mm to poszukaj adapterow starego typu, nie bedziesz wykrecal hamulca bezposrednio z widelca przy kazdej regulacji. Jesli naprawa to tylko helicoil- podzwon po sklepach i popytaj. Mi robili w sklepie rowerowym ale koles pracowal tez jako mechanik samochodowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarianST Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Moj kumpel mial dokladnie to samo tez w reconie ;d Zalał gwint płynnym metalem poczekal az wyschnie xD Nagwintował od nowa na mniejsza srube i rower jezdzi tak od ponad 6-7 miesiecy Adapter trzyma sie znakomicie 0 przemieszczania czy czegos Popytaj jakis mechanikow samochodowych czy kogos kto moze cos ogarniac wiecej naprawde to chwila roboty i minimalny koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 (edytowane) Zalał gwint płynnym metalem poczekal az wyschnie Jakiego stopu użył? Skąd wziął taki piec/grzałkę czy cokolwiek innego, żeby tak podgrzać metal, aby był płynny? Coś mi się wydaje, że opowiadasz bajki. Edytowane 4 Listopada 2013 przez lyndowss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Chwytliwa nazwa na klej epoksydowy Słyszałem już kilka razy ... i jedno wiem ... w układzie hamulcowym nigdy bym tego nie zastosował . Jedyne słuszne sposoby naprawy zerwanych gwintów w układzie hamulcowym to Helicoil / tulejka lub gwintowanie otworu na większy wymiar jak materiał i budowa na to pozwala. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) Słyszałem już kilka razy ... i jedno wiem ... w układzie hamulcowym nigdy bym tego nie zastosował Jeżeli mówimy o tym samym to bez obaw. Specyfik po zastygnięciu można obrabiać na frezarce. Wytrzymałość wystarczająca do takich napraw. Sprawdzone w bardziej odpowiedzialnych urządzeniach. http://www.chester.com.pl/POL/produkty/Kompozyty_epoksydowometaliczne/5/Chester_Metal_Super/17/ Helicoil / tulejka lub gwintowanie otworu na większy wymiar jak materiał i budowa na to pozwala. Mało materiału rodzimego zostanie, można osłabić korpus. Do "domowych" zastosowań wystarczy: http://www.cx80.pl/index.php/nasze-produkty/auto-weld-spawanie-na-zimno/cx-80-auto-weld-spawanie-na-zimno Edytowane 5 Listopada 2013 przez michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Mało materiału rodzimego zostanie, można osłabić korpus. Dlatego trzeba sprawdzic ale w wiekszosci przypadkow bedzie dobrze. Ja mialem robione w magnezowych RS Revelation i bylo OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 kurde ludziska - Michuu dobrze prawi! Zalac preparatem i nagwintowac otwór na ciut mniejszą śrubkę.Aluminium to tak parszywie niewdzięczny materiał że nie lubi ingerencji mechanicznych w swoją strukturę. Raz się uda a raz nie więc albo gramy w loterię gdzie szanse są pół na pół albo robimy coś co ma większe szanse powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg000 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 dlatego kazdy kto ma choc troche doswiadczenia powie ci ze helicoil to najmadrzejsze rozwiazanie. Nie ingerujesz w strukture tylko poprostu wkrecasz mosiezna tulejke ktora wzmocni konstrukcje. Zadne kleje, zywice czy blokady gwintow. Nie masz pewnosci jak to zwiaze i jak taki gwint bedzie trzymal w porównaniu do drugiego mocowania. Moze to zostac na lata a moze skonczyc sie nowym widelcem w najlepszym przypadku. Oczywisice kazdy ma prawo do wlasnej decyzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 to też jest dobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Aluminium to tak parszywie niewdzięczny materiał że nie lubi ingerencji mechanicznych w swoją strukturę Chłopczyku ,dolne golenie w Reconie są z magnezu. A system Helicoil jest przygotowany właśnie pod tworzenie połączeń gwintowych w materiałach o niskiej wytrzymałości - czyli amelinium i magnez. Zresztą Helicoil jest używany m.in do regeneracji gniazd świec zapłonowych i żarowych ( wiedza z praktyki wzięta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Chłopczyku skoro 10 lat różnicy uprawnia ludzi w podeszłym wieku nazywać trzydziestolatków "chłopczykami" to ten świat idzie w złym kierunku... Jakoś Recon mnie nigdy nie podniecał, jak i cały asortyment od RS(z wyjątkiem Darta którego przerobiłem na luft) więc nie podniecał mnie też skład stopów tam zastosowanych Jeśli waść prawisz że tam jest magnez to tym gorzej dla wiertarkowych zapaleńców...Choc jak znam życie to zaraz odezwie się taki jeden z Podkarpacia co to powie że wiercił w magnezowej koronie jak mu pękła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Józek, z magnezu jest wykonana większość amorków ( a w zasadzie ich golenie dolne). Prawidłowo zastosowany helicoil nie wyrządził żadnych szkód. I z szacunkiem do starszych proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.