Skocz do zawartości

[rama full] Jaką wybrać aby przełożyć graty z Unibike Flite '12


crupez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Z tematem full suspension nie mam wiele do czynienia i kompletnie się na tym nie znam.

Spodobało mi się ostatnio skakanie po lesie i w związku z tym pojawiła się w mojej głowie koncepcja zbudowania fulla na tych podzespołach, które mam obecnie w moim rowerze. Nasuwa się pytanie czy w ogóle jest do dostania taka rama aby założyć moje koła, epicona itp ??

 

Na Allegro z tego co widzę, to albo główka tapered, albo rama pod sztywne osie. Proszę o naświetlenie tematu albo wybicie mi go z głowy :)

 

Rower to Unibike Flite 2012. Od serii różni się amorkiem i korbą na HT II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak widać się da co mnie bardzo cieszy :)

Mam 186cm wzrostu, w tej chwili jeżdżę na ramie 21 cali, ale czuję, że 19 byłoby idealne.

Wasze linki i propozycje bardzo mi pomogły, czuję, że jestem już bliżej fulla i banan na twarzy sam się pojawia :D

Jak wpadnie Wam coś w oko, to proszę o link, ja tymczasem zmykam z powrotem na rower, a wieczorem poanalizuję allegro dogłębniej.


@@dzanas, jakaś markowa używka w bardzo dobrym stanie jak najbardziej mnie interesuje. Lepsza taka niż nowa z niższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niezły Mondraker
Nie ma szansy żeby poszedł za 2k, mówisz że chcesz latać. Nastawiasz się tylko na latanie i jazdę w dół czy podjeżdżać też chcesz ?
Jeśli chciałbyś podjeżdżać to według mnie Kona jest dobrym wyborem
 http://allegro.pl/kona-coilair-roz-19-cali-biala-igla-okazja-i3662875182.html

 

Jeśli chcesz tylko latać i zjeżdżać to proponuję 
http://allegro.pl/banshee-scream-v2-santa-cruz-demo-big-hit-glory-i3667591952.html

 

A to co zostanie to dopłacić do amorka bo Epicon przy lepszym katowaniu szybko padnie no i 100 skoku będzie mało do fulla Enduro/FR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeglądam allegro i głowa mi puchnie...

Chcę rower uniwersalny tak jak mam do tej pory z tym, że z amortyzowanym tyłem. Nie interesuje mnie hardcorowy sprzęt, którym ciężko mi będzie do pracy pojechać. Coś pokroju Cube Ams, szkoda, że niestety poza moim zasięgiem kwotowym :/

 

cube%20ams%20pro%20100%20rower%201%20cop


Znalazłem taką ramę. Wiem, że skok zawieszenia 140mm to trochę sporo i w związku z tym pytanie czy rower na takiej ramie nadawałby się też do normalnej jazdy miejskiej ?? Czy damper o długości 200mm to większy wydatek ?? Czy montowanie dampera pokroju Epicona ma jakiś sens ??

Z tego co widzę, to raczej wszystko by siadło na tą ramę z mojego Flite'a, jeżeli nie, to proszę o info :)

 

http://allegro.pl/rama-haibike-impact-nowa-18-40-taniej-i3651675892.html

 

Pozdrawiam :)

 

PS: Strasznie mi się podoba jej malowanie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może takie coś

http://allegro.pl/rama-merida-ninety-six-96-xl-gwarancja-dokumenty-i3662993612.html

teoretycznie rozmiar zbliżony,ale Merida jest nieco krótsza i niższa.

 

Do Haibike dolicz kilka stówek na tłumik i stery. Geometria na skok 120-140 jest bardzo średnia ( żeby nie napisać- kiepska)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna rama ale do skakania nadaje się tak samo jak Epicon tzn. wcale. Jak chcesz uniwersalnego fulla to szukaj czegoś ze skokiem 130-140mm choć wielu powie że i to za mało. Zawodów xc na takim nie wygrasz ale bez problemu przejedziesz kilkadziesiąt kilometrów i wjedziesz pod każdą górkę pod którą wjedziesz na sztywniaku.

 

Edit: napisałem to w odniesieniu do Cube ale tak samo tyczy się tej Meridy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@durnykot, Merida mi się podoba. Jak tak poważnie pomyślałem o jej zakupie to do głowy wpadło mi kilka pytań. Jak z serwisem tego dampera, czy dam sobie radę sam tak jak z banalnym przednim epiconem??

Zastanawiam się jeszcze czego nie przewidziałem i jakie dodatkowe koszty niesie za sobą zmiana ramy ?? Przerzutka przód siądzie, sztyca nie wiem, przewody hamulcowe siądą... Może jakieś spostrzeżenia, uwagi ?? :)


EDIT:

Rurę sterową mam dłuuugą, o to nie ma raczej obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Koen, zawsze lepsze 100mm skoku niż 0 :P Rower ma być w dalszym ciągu uniwersalny, do jazdy po mieście, do pracy, po asfalcie itp. Wydaje mi się, że im większy skok wahacza, tym bardziej rower traci na uniwersalności - niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

 

Co do rozmiaru Meridy, musiałby ktoś kumaty spojrzeć na to i skonfrontować wymiary mojego Flite'a z tą Meridą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniając ramę którą posiadasz na tę Meridę dostaniesz to, co masz, tyle że z bujanym tyłem. 

 

Jeśli chcesz mieć rower na którym będzie można bez obaw przejechać się trochę ostrzej, a który nadal będzie uniwersalny, przemyśl skok 120-140mm. Do jakiejś większej ekstremy nie będzie się to nadawać, ale cóż, albo rybki, albo akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Koen, zawsze lepsze 100mm skoku niż 0 :P Rower ma być w dalszym ciągu uniwersalny, do jazdy po mieście, do pracy, po asfalcie itp. Wydaje mi się, że im większy skok wahacza, tym bardziej rower traci na uniwersalności - niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

 

Niestety w praktyce wygląda to nieco inaczej. Jeśli wziąć anorektycznego fulla 100/100mm i hardtaila na ramie typu on-one 456 z amorem 140mm np. RS Pike, to ten drugi pozwoli na większe harce a przy tym pozwoli na bezproblemową codzienną jazdę. W praktyce więc będzie bardziej uniwersalny.

 

Żeby w takim xc fullu nie dobijać zawieszenia na byle hopce to będziesz musiał napompować tylny amortyzator na beton. W ten sposób uzyskasz ociężałego sztywniaka, drogiego w serwisie i takiego który rozsypie się znacznie szybciej niż normalny hardtail.

 

PS: przejeździłem na takim fullu 3 sezony. Już przy sagu 20% zdarza mi się dobić tył i wcale nie potrzeba do tego hopek, wystarczy kilka nierówności pod rząd które odpowiednio zgrają się z tłumieniem powrotu amortyzatora. Przy takim samym sagu nigdy nie dobiłem przedniego amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Fenthin, @@Koen, temat założony właśnie po to żeby czytać takie posty jak Wasze. Dla totalnie niezorientowanego w temacie kolesia są na wagę złota ;)

 

Zapytam Was o ramę, która wrzucałem wcześniej.

 

 

Znalazłem taką ramę. Wiem, że skok zawieszenia 140mm to trochę sporo i w związku z tym pytanie czy rower na takiej ramie nadawałby się też do normalnej jazdy miejskiej ?? Czy damper o długości 200mm to większy wydatek ?? Czy montowanie dampera pokroju Epicona ma jakiś sens ?? Z tego co widzę, to raczej wszystko by siadło na tą ramę z mojego Flite'a, jeżeli nie, to proszę o info :)

http://allegro.pl/rama-haibike-impact-nowa-18-40-taniej-i3651675892.html

 

@@durnykot, o niej napisał, że trzeba doliczyć kilka stówek za stery i dampera, Rozumiem, że stery są typowe, nie jakieś wydziwiane, zwykłe na 1 1/8, tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przewinęła się ta kwestia - o jakim skoku masz widelec? Rama ma 140 mm, jeśli masz sztywniaka to zazwyczaj amortyzator ma 100 mm ugięcia. Zgranie tych dwóch rzeczy to kiepski pomysł. Geometria będzie "dzika", rower nerwowy, będziesz wisiał głową w dół prawie :)

 

Rower o skoku zawieszenia 140 mm jest zdecydowanie bardzo uniwersalny dla praktycznie każdego kto nie ma parcia na ściganie się w xc. To jak efektywnie będzie się zachowywał zależy w dużym stopniu od amortyzacji. To czy będzie sensowny zależy od tego czy zainwestujesz jeszcze w widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tobo, Autor ma Epicona, którego można przerobić na 140mm ( podejrzewam,ze przy tym skoku Epicon będzie dosyć wiotki).

Według informacji z sieci ,ta rama jest zaprojektowana pod 120 mm, stery 1 1/8, kąty ( główka, podsiodłówka)-68,6/71,8.

Coś mi nie pasi ta długość montażowa tłumika,ale jeśli to faktycznie 200 mm ,to całkiem nieźle.

Najtańszy tłumik to DT M210 ( przy długosći 200 mm- 359 PLN ) na wyprzedaży w Dt4You. Stery to ok. 60 pln.

Pozostają tulejki do kupienia- na Dt4You od 40 do 110 pln za jeden komplet- czyli max 220.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie rama o skoku 140/150(max)mm.
Bardzo dobrze znanym mi rowerem o takim skoku jest Commencal Meta 5.5.
Chyba nawet na stronie Commencala była wyprzedaż na te ramy i wychodziło ok 2k PLN.

Ze swojej strony polecam tą ramę bo można na niej zrobić naprawdę wiele.

Dla przykładu używana i ze zmienionymi hakami na sztywną oś:
http://www.ebay.co.uk/itm/Commencal-meta-5-5-frame-medium-/321237284664?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&hash=item4acb3bf738

Polecam przejżeć ebaya, bo często można niezły sprzęt znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa się chyba poniekąd sama rozwiązała, bo zupełnie spontanicznie znajomy znajomego dał znać, że znajomy ma do sprzedania ramę :P

Okazało się, że jest to Bixs 21 cali ściągnięty z nowego roweru, igła. Porównałem do mojej ramy i wielkościowo jest taka sama, albo nawet kapkę mniejsza.

Wziąłem, bo za 600 zeta wydało mi się to okazją, jak sądzicie ??

 

Skok to 120mm, jaki mam damper do tego dokupić, jakie tulejki ?? Proszę o wyrozumiałość, bo nie ogarniam tematu dobrze.

ya7p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do tej ramy musisz kupić tłumik o długości montażowej 165mm. W tej wersji ( Chamois 400) był Fusion O2 RL

http://allegro.pl/nowy-damper-x-fusion-02-rl-i3647279530.html

, w wersji wyższej ( Chamois 300 i 200)- DT M210 LockOut.

Szerokość tulejek łatwo zmierzyć , a kupić możesz w ProShox

http://allegro.pl/tuleje-montazowe-tulejki-do-dampera-proshox-i3667461951.html

.Jeśli nie masz, to trzeba jeszcze śruby do montażu tłumika zakupić.

http://allegro.pl/sruby-montazowe-tylnego-amortyzatora-2-szt-yh-7-i3629610498.html

Jest jeszcze np. tłumik RSa

http://allegro.pl/rock-shox-rt3-165x38-i3662382918.html

ale do niego trzeba jeszcze tulejki DU kupić

http://allegro.pl/tulejka-tulejki-slizgowe-12-7mm-dp-proshox-i3667461996.html

 

Jeśli tył tej ramy na 120 mm skoku, to będzie wymagała sporych ciśnień w tłumiku, tak więc dobra pompka wskazana.

 

Tu masz katalog z Twoją ramą.

http://issuu.com/hostettler_group/docs/bixs_2011

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...