Skocz do zawartości

[chińczyk] pytanie o geo ramy


lesieque

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc Wam. Przymierzam się w tym roku do zmiany ramy. Mam rowerek na kołach 26" na alu ramie i szukam czegoś w karbonie. Trafiłem na ciekawą firmę z Chin produkujacą ramy węglowe. I tu narodził się pomysł zmiany rozmiaru koła. Problem w tym, że mój budzet nie pozwala na zmianę ramy, amorka i kół jednocześnie. Ponieważ obecnie rowerek waży w granicach 9.6kg nie chcę niczego cięzszego. Zostając przy 26" miałbym rowerek koło 9kg...

Ale do rzeczy. Co sądzicie o tej ramie?
http://www.carbonality.com/carbon-bike-frames-forks/mtb-hardtail-frames/27-5er-mtb-frames/venture-27-5er-sl-1080g-only.html

I czy da radę rama 27.5 na kołach 26" i amorku ktory mam obecnie? Sid race z 2010 więc na pewno nie podejdzie większy balon. Chociaż przy rozmiarze 2.1 albo 2.0 dałoby radę... W końcu róznica w wielkości koła nie jest powalająca, a więc nie powinno byc problemu przy wysykości suportu. Problem może byc chyba nieco za mały amorek i przez to dosc zmieniona pozycja głowki ramy.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Serwus

Ramy samej nie oceniam bo węgiel czy glinominium to nie mój dział :) Ale w temacie wstawiania mniejszych kół - jasne! Ba! Nawet zrodziła się jakiś czas temu "idea" suv-bików (czy jakoś tak) gdzie do 29ereowców pakowane mniejsze koła. Wg niektórych (a ja się pod tym podpisuję) współczesne mtb ma na zapas wysoko suport i to zejście 1,5-2 cm w dół tylko pomoże. Niestety nie podali zwisu BB i to trochę studzi...A patrząc na resztę geo tego chińczyka - jest nieźle, ogon sprawdzi się i w 26 i 27,5, górna przyzwoita.
Co do widła - przód i tył" opadną Ci tak samo więc tu sensacji nie będzie. A nawet jeśli to wyostrzy Ci się o 1* sterówka? Tylko.. przy jakim SAGu? Żeby być w 100% pewnym co i jak musiałbyś wiedzieć pod jaki amor/długi widelec była projektowana ta rama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że sa na tyle sprytni że zgrali rame z amorkiem który robią...
http://www.carbonality.com/carbon-bike-frames-forks/mtb-carbon-rigid-fork/27-5er-fork.html
Ale tylko zakładam. NIgdy nie wiadomo jak to jest w tych no name'ach i czy w ogóle rama będzie trzymała wymiar, wage itp więc z połączeniem wideł-rama może być róznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj chinolek jest wykonany lepiej niz wiele ram rowerow za kilkanascie tysiecy zl :)

Co do geometrii - to co podal sprzedawca bylo w 100 procentach zgodne z rzeczywistoscia. Rama wazyla tez tyle ile bylo podane.

Na temat takich zakupow mozesz poczytac tez np na forum light bike com albo na szosa. org gdzie wiele osob ma chinskie ramy czy kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

I czy da radę rama 27.5 na kołach 26" i amorku ktory mam obecnie? Sid race z 2010 więc na pewno nie podejdzie większy balon. Chociaż przy rozmiarze 2.1 albo 2.0 dałoby radę... W końcu róznica w wielkości koła nie jest powalająca (...)

 

Pierwsze zdanie: da radę, jak ładnie anarchy wytłumaczył. Drugie, trzecie zdanie i się pogubiłem: chcesz upychać 650b do SID'a? Niestety nie da rady(już jeden taki onegdaj tu był), 650b wejdzie w znakomitą większość FOX'a, większość Suntour'ów, starsze RS'y - Psylo, Pike(choć na styk) jak dobrze pamiętam oraz do kilku Mańków - Sherman, Nixon...

 

Chcąc utrzymać niską wagę całości będziesz zmuszony wymienić amora bo z reguły koło 650b "upchasz" tylko w amory przeznaczone do katowania niż ścigania(Fox najbardziej daje radę wagowo), tak więc najsensowniej według mnie wyglądałby apgrejd w kolejności amor, rama i koła. Różnica w wysokości amora 26" do 650b będzie raczej miała mniejszy wpływ na "pogorszenie" geo niż ładowanie niższego niż zalecany amora do ramy 650b...bo co gdyby Ci się rama nie spodobała?

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce upychać 650b do Sida tylko wsadzić koła i amor 26" do ramy 27,5" ...

Co do amora, długość podanego widła jest taka jak 100 mm widelca 27,5" z sagiem +/- 15 mm, więc niski Sid 26" 100 mm z sag-iem obniży główkę a co za tym idzie suport + obniżenie z powodu niższych kół  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei. Z jakością ramy chodziło mi o to, że czesto o chińskich kierownicach, mostkach czy sztycach można poczytać, ze nie trzymają średnicy, że są podróbkami znanych firm i ogólnie kupujemy to na własne ryzyko, bo nigdy nie wiadomo co sie dokłanie kupi, bo każdy produkt jest inny. Po za tym, dla mnie dosc mocno liczy się waga. Tutaj na forum ktos kupujac ramę z chin dostał o 100 czy 150g cięższą co jest duzym rozrzutem... szczególnie, że rama w wadze 1200 czy 1300g byłaby duzo tańsza ;)
Dalej, wiem, że w SIDa nie wejdzie większa opona i własnie to napisałem. Tzn czytałem wątek o przeróbkach, ale nadal zastanawiam się czy istaniałaby taka możliwość, szczególnie, że w wiekszości do 27.5 wsadzane są ogromne balony powyżej 2.25... a przynajmniej tak mi się zdawało.
A co do obnizenia... Ciągle sie zastanawiam czy ma to sens. Ścigam sie trochę, teraz zaczynam troche poważniej jeździc i startować też w jakims lekkim XC, a co za tym idzie zbyt niski suport będzie przeszkadzał przy pokonywaniu przeszkód... i to mnie trochę niepokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) niski suport będzie przeszkadzał przy pokonywaniu przeszkód... i to mnie trochę niepokoi.

 

Naucz się bunny-hop'a. Poważnie piszę, a w eSPaDrylach będzie Ci jeszcze łatwiej ;) Wiem że nie każdą przeszkode da sie tak pokonac, ale kilka innych już Cie nie zatrzyma!

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...