Olin Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Witam. W jaki sposób odczytywać te tabele dołączone do tensometru Park Tool TM-1 ? Dzięki za info. http://www.parktool.com/product/spoke-tension-meter-tm-1
1415chris Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 W bardzo prosty sposob!, W zestawie masz kartonik z roznymi kolumnami i cyferkami. Kolumny reprezentuja roznego rodzaju szprychy. Skrajne kolumny po obu stronach, to sa wskazania urzadzenia. W zaleznosci od zastosowanych szprych, znajdujesz odpowiedni wiersz i wiesz gdzie jestes.
Olin Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 No właśnie nie wiem co oznaczają te cyferki w tabeli ! Czy to chodzi o wagę użytkownika ? Te liczby w skrajnych kolumnach to wiem, że to. wskazania urządzenia...Poza tym jak rozpoznać rodzaj materiału z którego wykonana jest szprycha ?
Olin Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 · Ukryte przez Puklus, 1 Listopada 2013 - ? Ukryte przez Puklus, 1 Listopada 2013 - ? Witam. W jaki sposób odczytywać te tabele dołączone do tensometru Park Tool TM-1 ? Dzięki za info. http Witam. W jaki sposób odczytywać te tabele dołączone do tensometru Park Tool TM-1 ? Dzięki za info. http://www.parktool.com/product/spoke-tension-meter-tm-1 ://www.parktool.com/product/spoke-tension-meter-tm-1
Tofi Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Te liczbt to siła naciągu szprychy. Jak widzisz wartości nie mają przyrostu liniowego tylko wykładniczy, więc trochę się trzeba napracować żeby spasować naciągi wszystkich szprych, dlatego dobrze jest centrować co którąś szprychę, np 7, wtedy naciąg sąsiednich sprzych nie będzie miał dużego wpływu na to co robisz, np. naciągając dwie poprzednie i dwie następne szprychy środkową można zluzować wcale jej nie dotykając, a przy górnych granicach wystarczy niekiedy ćwierć obrotu by wypaść poza zamierzony zakres naciągu. Sam staram się naciągać szprychy do średiej wartości z tabelki i niżej. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
1415chris Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Obrecze i piasty maja podawana max sile naciagu szprych, jaka moga zaakceptowac. To jest jedno ograniczenie, pozostale to waga uzytkownika i charakterystyka kola, jaka sie chce osiagnac. Co do rozpoznania szprych, to mozesz je po prostu zmierzyc. Masz zwykle szprychy z jedna srednica na calej dlugosci, 2x cieniowane ( wieksza srednica przy koncach), 3x cieniowane (rozne srednice na obu koncach) i do tego masz plaskie szprychy. W tym wypadku mierzysz szerokosc wyplaszczenia i jego grubosc. Prosciej bedzie jak wiesz jakie masz szprychy (producent model).
Olin Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Te liczbt to siła naciągu szprychy. Jak widzisz wartości nie mają przyrostu liniowego tylko wykładniczy, więc trochę się trzeba napracować żeby spasować naciągi wszystkich szprych, dlatego dobrze jest centrować co którąś szprychę, np 7, wtedy naciąg sąsiednich sprzych nie będzie miał dużego wpływu na to co robisz, np. naciągając dwie poprzednie i dwie następne szprychy środkową można zluzować wcale jej nie dotykając, a przy górnych granicach wystarczy niekiedy ćwierć obrotu by wypaść poza zamierzony zakres naciągu. Sam staram się naciągać szprychy do średiej wartości z tabelki i niżej. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4 Tyle z tego zrozumiałem, żeby naciągać szprychę do średniej wartości podanej w tabeli. A jaki wpływ na trakcję koła ma siła naciągu szprych ?
Tofi Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Mocniejszy naciąg sztywniejsze koło, ale też mniej sprężyste, co pociąga za sobą częstsze centrowanie w przypadku mocniejszych uderzeń (wysokie krawężniki, teren). Co do samej trakcji to za to odpowiada zaplot a naciąg jest w tym przupadku drugorzędny, gdyż siła jaką rowerzysta wywiera na koło chwilowo zmienia naciąg, a w zależności od zaplotu te zmiany mogą być większe lub mniejsze. Naciągi w tabelce są optymalne, tj. nie ma podanych naciągów zbyt słabych, oraz zbyt mocnych. Naciągając przy górnym limicie musisz się liczyć z tym, że mocniejsze obciążenie szrych może spowodować rozciągnięcie szprychy i/lub gwintu, co w tym drugim przypadku oznacza, że nypel będzie się luzował podczas jazdy i samoczynnie koło będzie gubiło centrowanie nawet przy jeździe po płaskim. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
Olin Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Reg forum pkt 2iOk. Rozumiem. Widzę, że masz pochytany ten temat. A napisz mi jeszcze, czy do strony napędowej koła (tam gdzie jest kaseta) naciąg musi być większy ? I jeszcze jedno: teraz jak zluzuję całkowicie szprychy, obręcz mocno bije na wszystkie strony. Zauważyłem, że aby ją wycentrować szprychy muszą być mocno dociągnięte, nawet do tego stopnia, że po przeciągnięciu, te po stronie napędu mają naprężenie znacznie przekraczające wartość z tabeli. Można jakoś to ogarnąć ? Czy juz jest "po zawodach" w związku z tym, że obręcz jest krzywa ?
1415chris Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Proponuję zacząć od odrobiny samoedukacji. Poczytaj tutoriale, pooglądaj filmiki na youtube, jest tego sporo w necie. Wbrew pozorom, budowanie koła jest nieco bardziej złożonym procesem niż samo kręcenie nyplami. Wtedy ewentualnie zadawaj pytania, bo inaczej będziesz skakał z kwiatka na kwiatek bez ogarnięcia całego tematu.
Olin Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Reg forum pkt 2i!Najlepszą edukacją jest czytanie tego, co pisze użytkownik Tofi. Wobec tego kolego bardzo cię proszę nie przeszkadzaj.
1415chris Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Nie masz powodów do spania się kolego. Wręcz przeciwnie, to była bardzo rzeczowa porada. Ale czy z niej skorzystasz to już zależy od Twojej mądrości. Poza tym zwróć uwagę na regulamin forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.