Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox XC 30 TK- regulacja.


ajgor11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Stałem się posiadaczem roweru Kross A6 2013 z amortyzatorem RS XC 30 TK. Jedyny problem to , nie wiem jak go wyregulować. Na dole ,na prawej goleni mam pokrętło z napisem ,, Rebound,, jeśli dobrzę myślę ,to służy ono do regulacji powrotu, tzn. jeśli więcej przekręcę w stronę ,,królika,, amor szybciej będzie wracał ,a w stronę ,,żółwia,, wolniej ? Zaś drugie pokrętło jest na lewej goleni , u góry z napisem ,,Preload,, do czego ono służy? Czytałem ,że ten amor ma ,,TurnKey,, czyli ,że jeśli amor jest zablokowany, to po najechaniu na większą przeszkodę blokada się zwalnia? Jak to ustawić? No i jak uważacie, ile razy w roku robić serwis amora? Smarowanie, czyszczenie itp. Może wie ktoś, czy na Mazurach jest jakiś serwis, co wykonałby taką operację?  
 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tłumienie powrotu (rebound) działa dokładnie tak jak opisałeś.

Preload służy do regulacji wstępnego ugięcia amortyzatora - im mniejsza ustawiona wartość (kręcisz w stronę -) tym większe ugięcie pod obciążeniem statycznym (czyli siedzisz na rowerze opierając się ręką o ścianę). Ugięcie wstępne najlepiej ustawić między 20 a 30% pełnego skoku amortyzatora.

Blokada turnkey jest na prawej goleni - niebieskie pokrętło. Blokuje ona skok amortyzatora chyba, że trafisz na dużą przeszkodę to wtedy go odblokuje coby amor się nie uszkodził. Tego się nie ustawia tylko przekręca w stronę otwartej/zamkniętej kłódki w zależności od tego czy chcesz zablokować czy odblokować.

Serwis wystarczy raz w roku chyba, że amor będziesz ostro katował. Instrukcję co i jak znajdziesz na stronie rockshoxa.

Edytowane przez xswistaqx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odrobinkę podepnę się pod temat, a dokładniej z tym smarem na górnych lagach. Otóż przejechałem na nim ponad 800km i po przejażdżce nawet po mieście lagi są uwalone... Piszecie, żeby się nie martwić tylko przecierać, no ale chyba bez przesady? ;-) To nie jakaś ledwo widoczna kreska tylko tyle smaru, że potrzebuję 4 chusteczek żeby to doczyścić... Myślę, że trafiła mi się fabrycznie zjechana uszczelka po prostu? Mam też Domaina i tam, po mocnej eksploatacji, lagi są praktycznie idealne czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja również posiadam od niedawna model RS XC 30 i tak samo mi hałasuje jak na filmiku. Na pierwszej przejażdze wspinałem się z zablokowanym amorem (sztywnym), ale zapomniałem go wyłączyć i przy zjeździe najechałem na przeszkodę; od tamtej pory na zamkniętym lockuotcie ugina się (nie blokuje amora) wydając takie dźwięki-pierdy :P Da się to jakoś wyregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...