dasaj Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 Szukam opon do crossa z nastawieniem terenowym. Na tył wchodzi ponoć max. 2.1 cala i to jest moje główne ograniczenie. Jeżdżę głównie przez las do pracy, więc zasadniczo asfalt i leśne drogi, ale od czasu do czasu lubię sobie zjechać na jakąś ścieżkę, która da trochę adrenaliny. Aktualnie mam z przodu Smart Sama 28x1.6, tył Marathon Dureme 28x1.6 i ten zestaw za łatwo wpada w rynny, koleiny i za mocno odbija się na korzeniach. Teren to trójmiejskie lasy, czyli dużo korzeni, ścieżki są mocno pożłobione przez wodę, a na dodatek teraz wszystko to jest przykryte liśćmi. Za to mało piachu i brak kamieni. Chciałbym, żeby opony - były odporne na przebicia - przyzwoicie trzymały na liściach, mokrej drodze leśnej i korzeniach - przyzwoicie toczyły się po asfalcie - nadrabiały moje duże braki techniczne Wybaczę za to sporą wagę i cenę. Myślałem o zestawach 2 x Geax Saguaro TNT 29x2.0 albo przód Geax Saguaro TNT 29x2.0, tył Smart Sam Plus 29x2.1 (w wkładką antyprzebiciową). Ważę 58kg. Obręcz 17mm, więc opona 2.2 lub więcej na przedzie to może być trochę za dużo. Macie jakieś lepsze pomysły?
GhOsTwrc Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 Może schwalbe marathon plus? To jest slick nadaje sie tylko na afalt , przez las oczywiscie przejedzie , ale to nie guma do tego celu. Teren to trójmiejskie lasy, czyli dużo korzeni, ścieżki są mocno pożłobione przez wodę, a na dodatek teraz wszystko to jest przykryte liśćmi. Za to mało piachu i brak kamieni. Chciałbym, żeby opony - były odporne na przebicia - przyzwoicie trzymały na liściach, mokrej drodze leśnej i korzeniach - przyzwoicie toczyły się po asfalcie - nadrabiały moje duże braki techniczne Wybaczę za to sporą wagę i cenę. Saguaro TNT bardziej sie sprawdza na skałach nie są podatne na rozcięcia.Ja bym zapodał race King 2.0 , a jezeli wejdzie to 2.2 dasz ciśnienia 2.0 bar i bedzie wporzo sam jezdzie teraz na Race Kingu 2.2 29er drut , z takim cisnieniem . Sprawdza sie takowy zestaw doskonale na aslacie pow 50 km/h idzie sie rozpedzić. A na szutrowo leśnych sciezkach przycepnosc tez dobra
Sansei6 Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 Jaki slick? Chyba nie ten model patrzysz. Coś takiego -> http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/marathon_plus_mtb EDIT: Sorki, racja zapomniałem dopisać MTB
GhOsTwrc Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 No własnie a to duza róznica A co to plus MTB to nie beda sie toczyc lekko po asfalcie poniewaz waza ok 1100g szt , a race King o wiele mniej o bedzie to szybsza i o wiele tansza guma.
zekker Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Oraz nie wcisną się na obręcz 28" Na tył wchodzi ponoć max. 2.1 cala i to jest moje główne ograniczenieKoniecznie to sprawdź przed zakupem. W swoją ramę myślałem, że wejdą 2", bo tak wychodziło z pomiarów. Wsadziłem 1,75" i zbyt dużo zapasu nie było. Jeżeli wsadzisz maksymalnie grube opony, to zapomnij o pełnych błotnikach, przy codziennym dojeżdżaniu do pracy mało sensowna opcja, chyba że i tak się przebierasz i zachlapane spodnie nie są problemem.
tobo Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Raz przerabiałem rower tego typu na mtb. Maksymalny rozmiar opony która się zmieściła to było oszukane 1.9, które nie dość że nie było prawdziwym 1.9 to miało bardzo niski bieżnik.
dasaj Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Nie chodzi mi o przerobienie crossa na MTB, raczej rozszerzenie możliwości terenowych crossa za cenę pomniejszenia zdolności asfaltowych. I zwiększenie komfortu, niedługo zaczną się przymrozki, a jazda po zamarzniętej drodze leśnej na crossowej oponie jest średnio przyjemna. Mam nadzieję, że na oponie 2.0-2.1 będzie wygodniej - za cenę wymiany pełnego błotnika na mocowany na sztycy, żeby nie wyglądać jak skunks. Cóż, kupię jedną Saguraro na próbę, jak nie wejdzie na tył, to pójdzie do przodu, a SmartSam 1.6 na tył.
kilosera Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Cześć. Przerabiałem temat szerszych opon w crossowej ramie (rozmiar 22,5/58cm, stevens x6) i koniec końców najszersza opona jaka weszła z tyłu to Smart Sam 1.75 Przymierzałem też Kendę Karma 1.9 ale było dosłownie na styk i wylądowała na przodzie. Jeżdżę głównie po ścieżkach i szutrach w TPK (rejon Gołębiewa i Witomina-Chwarzna) i obecna kombinacja sprawdza się w tamtejszych warunkach bardzo dobrze. Co do odcinków asfaltowych.... no cóż, przód hałasuje i jedzie z wdziękiem czołgu (w porównaniu z Schwalbe Marathon Cross 1.5, na której jeździłem poprzednio), ale krótkie dojazdówki idzie jakoś przeżyć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.