Skocz do zawartości

[opony] Na jesienne dojazdy do pracy z odrobiną zabawy


dasaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam opon do crossa z nastawieniem terenowym. Na tył  wchodzi ponoć max. 2.1 cala i to jest moje główne ograniczenie.

Jeżdżę głównie przez las do pracy, więc zasadniczo asfalt i leśne drogi, ale od czasu do czasu lubię sobie zjechać na jakąś ścieżkę, która da trochę adrenaliny.

Aktualnie mam z przodu Smart Sama 28x1.6, tył Marathon Dureme 28x1.6 i ten zestaw za łatwo wpada w rynny, koleiny i za mocno odbija się na korzeniach.

 

Teren to trójmiejskie lasy, czyli dużo korzeni, ścieżki są mocno pożłobione przez wodę, a na dodatek teraz wszystko to jest przykryte liśćmi. Za to mało piachu i brak kamieni.

Chciałbym, żeby opony

- były odporne na przebicia

- przyzwoicie trzymały na liściach, mokrej drodze leśnej i korzeniach

- przyzwoicie toczyły się po asfalcie

- nadrabiały moje duże braki techniczne

Wybaczę za to sporą wagę i cenę.

Myślałem o zestawach

2 x Geax Saguaro TNT 29x2.0

albo

przód Geax Saguaro TNT 29x2.0, tył Smart Sam Plus 29x2.1 (w wkładką antyprzebiciową).

Ważę 58kg. Obręcz 17mm, więc opona 2.2 lub więcej na przedzie to może być trochę za dużo.

Macie jakieś lepsze pomysły?

 

Napisano

 

Może schwalbe marathon plus?

 

 

To jest slick nadaje sie tylko na afalt , przez las oczywiscie przejedzie , ale to nie guma do tego celu.

 

 

 

Teren to trójmiejskie lasy, czyli dużo korzeni, ścieżki są mocno pożłobione przez wodę, a na dodatek teraz wszystko to jest przykryte liśćmi. Za to mało piachu i brak kamieni.

Chciałbym, żeby opony

- były odporne na przebicia

- przyzwoicie trzymały na liściach, mokrej drodze leśnej i korzeniach

- przyzwoicie toczyły się po asfalcie

- nadrabiały moje duże braki techniczne

Wybaczę za to sporą wagę i cenę.

Saguaro TNT bardziej sie sprawdza na skałach nie są podatne na rozcięcia.Ja bym zapodał race King 2.0 , a jezeli wejdzie to 2.2 dasz ciśnienia 2.0 bar i bedzie wporzo sam jezdzie teraz na Race Kingu 2.2 29er drut , z takim cisnieniem . Sprawdza sie takowy zestaw doskonale na aslacie  pow  50 km/h idzie sie rozpedzić. A na szutrowo leśnych sciezkach przycepnosc tez dobra 

Napisano

No własnie a to duza róznica ;)

 

 

A co to plus MTB to nie beda sie toczyc lekko po asfalcie poniewaz waza ok 1100g szt , a race King o wiele mniej  o bedzie to szybsza i o wiele tansza guma. 

Napisano

Oraz nie wcisną się na obręcz 28"

Na tył wchodzi ponoć max. 2.1 cala i to jest moje główne ograniczenie

Koniecznie to sprawdź przed zakupem. W swoją ramę myślałem, że wejdą 2", bo tak wychodziło z pomiarów. Wsadziłem 1,75" i zbyt dużo zapasu nie było. Jeżeli wsadzisz maksymalnie grube opony, to zapomnij o pełnych błotnikach, przy codziennym dojeżdżaniu do pracy mało sensowna opcja, chyba że i tak się przebierasz i zachlapane spodnie nie są problemem.
Napisano

Raz przerabiałem rower tego typu na mtb. Maksymalny rozmiar opony która się zmieściła to było oszukane 1.9, które nie dość że nie było prawdziwym 1.9 to miało bardzo niski bieżnik.

Napisano

Nie chodzi mi o przerobienie crossa na MTB, raczej rozszerzenie możliwości terenowych crossa za cenę pomniejszenia zdolności asfaltowych.

I zwiększenie komfortu, niedługo zaczną się przymrozki, a jazda po zamarzniętej drodze leśnej na crossowej oponie jest średnio przyjemna. Mam nadzieję, że na oponie 2.0-2.1 będzie wygodniej - za cenę wymiany pełnego błotnika na mocowany na sztycy, żeby nie wyglądać jak skunks.

Cóż, kupię jedną Saguraro na próbę, jak nie wejdzie na tył, to pójdzie do przodu, a SmartSam 1.6 na tył.
 

Napisano

Cześć. Przerabiałem temat szerszych opon w crossowej ramie (rozmiar 22,5/58cm, stevens x6) i koniec końców najszersza opona jaka weszła z tyłu to Smart Sam 1.75

Przymierzałem też Kendę Karma 1.9 ale było dosłownie na styk i wylądowała na przodzie. Jeżdżę głównie po ścieżkach i szutrach w TPK (rejon Gołębiewa i Witomina-Chwarzna) i obecna kombinacja sprawdza się w tamtejszych warunkach bardzo dobrze. Co do odcinków asfaltowych.... no cóż, przód hałasuje i jedzie z wdziękiem czołgu (w porównaniu z Schwalbe Marathon Cross 1.5, na której jeździłem poprzednio), ale krótkie dojazdówki idzie jakoś przeżyć

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...